בשיחה אמש עם חבר שהלך להפגנה "נגד השחיתות" הרגשתי צורך להסביר לו שעושים עליו מניפולציות.
כמובן שישר חשבתי על אירגוני השמאל הקיצוני אשר מבעירים להנאתם את השטח (אבל מסתבר שהם לא עד כדי כך חכמים)
כאשר חיפשתי נתונים כדי להציג לו מצאתי דברים הרבה יותר מדאיגים מכך.
אז דבר ראשון קצת נתונים;
בדירוג השחיתות של אירגון השקיפות הבין לאומי לשנת 2016 ישראל נמצאת במקום ה- 28 מתוך 176 מדינות.
בקרב מדינות ה- OECD השחיתות בישראל נמצאת במקום ה- 22 מתוך 34 מדינות.
(נמוך יותר - טוב יותר)
מסתבר שמי שעומד מאחורי הקמפיין ומימון השילוט, האוטובוסים ואישורי ההפגנות הם תנועת "דרכנו",
את תנועת דרכנו אתם מכירים תחת השם V15 או בשמה האחר "קול אחד",
תנועה אשר ממומנת על ידי ממשלת ארה"ב ואשר עברה *שימוע בסנאט.
במקור הוקמה על ידי ממשל אובמה למטרה אחת בלבד והיא להפיל את ממשלת בנימין נתניהו,
ראש ממשלה אשר נבחר בצורה דמוקרטית במדינה דמוקרטית.
במהלך השנים שפכה התנועה מיליוני דולרים בישראל בשימוש ציני בשמאל - כאשר הסיסמא הקבועה שלהם "שתי מדינות לשני עמים"
בפייסבוק של "דרכנו" תוכלו לראות את החברים שלהם (בסגנון תגיד לי מי החברים שלך אגיד לך מי אתה) ותבינו לבד עד כמה זה רע.
אז...כשמחדירים לכם רעיונות כגון "כשאתם שותקים אתם תומכים בשחיתות" (אחלה סיסמא ל-וונצואלה) ללא שום ביסוס אמיתי,
דעו לכם שאתם משתפים פעולה עם תנועה לא לגיטימית שעושה עליכם מניפולציות.
בשורה התחתונה;
אם להיות פיונים של מדינות זרות שבוחשות בקלחת המקומית שלנו (וקובעות לכם את סדר היום) עושה לכם טוב, קטונתי.
*לפי הדוח של תת-הוועדה בסנאט השתמשה "קול אחד" בכסף לצורך קמפיין שכלל "הרחבת הנוכחות ברשתות החברתיות, בניית מאגר בוחרים גדול יותר, ושכירת חברת ייעוץ פוליטי אמריקנית כדי שתכשיר פעילים ומנהלים בשיטות ניהול קמפיין עממי למען תמיכה בתהליך השלום הישראלי־פלסטיני". הארגון השתמש בתשתיות אלה כדי סייע לקמפיין של ניצחון 2015. כך למשל, הפעילים שגויסו ואומנו בתקופת המענק ממשרד החוץ האמריקני נרתמו לפעילות ניצחון 2015. "קול אחד" דיווח על כך לקונסול האמריקני הכללי בירושלים,

