פורסם לראשונה בשנת 2004, בפורום "אדונים ומשרתים", באתר "סוכנות ארוטיקה".
ד. ארבע עונות
אף על פי שכל בוקר תכננתי לא להיפגש עם ג'ולי, נפגשנו כל ערב ולמרות שבמהלך כל הערב תכננתי שלא להניח לה להישאר בדירתי, היא הייתה נשארת עד הבוקר. אך עם הזמן התרגלתי לנוכחותה לידי. וגם כאשר לא הייתה שם, היא הייתה אתי ובחלוף מספר חודשים, גם כאשר הייתה לידי, התגעגעתי אליה. הודות לג'ולי גיליתי כי אין גבול לנתינה. אפילו עם רצוני העז להחזיר לה כפליים השלמתי למרות שידעתי שבתחרות זו אפסיד. ג'ולי סירבה להקשיב לטיעוניי ולתחנוניי לסליחתה. גם כאשר גירשתיה מפורשות מחיי, היא נותרה במקומה, נשענת על ידי שלפתה את גופה ומתעלמת מנבואות פי. ג'ולי כרתה ברית איתנה עם לבי וייבשה כל טיפת היגיון שהפרשתי.
"אני חושבת שהגיע הזמן שאעבור לגור אצלך," אמרה בנונשלאנטיות לבבואתי שבמראה.
כבכל בוקר, ג'ולי ניצבה מאחורי גבי ועקבה אחר התער שגזם את הזיפים מפניי. הרמתי את עיניי אל השתקפותה ולא יכלתי להאמין להבעת פניה השלווה. הפתיעה אותי הפשטות בה קבעה עובדות שהיו שאלה של חיים ומוות עבורי. ניערתי את התער בתוך הכיור, עוקב אחרי גושי קצף קטנים שנחתו על האמייל, וכאשר הנחתיו על לחי השניה, ג'ולי נעלמה. ניגבתי את פניי ויצאתי מהמקלחת. היא עמדה במרפסת, נשענת על המעקה, אוחזת בידיה כוס קפה ונושפת אל תוכו בשרבוב שפתיים חושני.
"מה זאת אומרת?" שאלתי כאשר הייתי קרוב דיי כדי שתשמע את קולי, "מה זאת אומרת 'הגיע הזמן'?"
"אנחנו ממילא גרים יחד ונמאס לי להחליף את הבגדים בבית, עדיף שכבר אביא אותם הנה, יש לך המון מקום פנוי," הרימה את כתפיה, משלחת אלי חיוך נקי.
תחושה של כעס חנקה את גרוני. לא כעסתי על ג'ולי, אלא על עצמי. על החמדנות שלי כלפי אותו מקום פנוי שהפך להיות המקום הפנוי שלי, עליו לא יכלתי לוותר.
"נדבר על כך הערב," סיננתי מבין שיניי.
דבריה של ג'ולי צלצלו באוזניי במהלך היום כולו. אין ספור פעמים הרמתי את שפופרת הטלפון, כדי להתקשר אליה, אך התחרטתי טרם חייגתי את הספרה האחרונה. ידעתי כי לא אוכל לבשר לה את החלטתי. לא היה לי שום טיעון שהיה מניח את דעתה. ואז הגיע הערב. למרות שמיהרתי להגיע לפניה, כאשר הגעתי, הג'ולי הייתה כבר בבית. היא ישבה על השטיח, ללא כסות לעורה. פניה הקנוטות היו נטולי איפור, אצבעותיה שיחקו בעיטורים שעל השטיח. עצרתי במקומי. פיסת העור החיוורת, מכוסה בבליטות של עצמות חזקות, שהכילה את הנשמה הרכה ביותר בה נגעתי מעודי, הייתה כולה שלי. הבנתי כי קיבלתי את מתת האל אליה שאפתי כל חיי ולא יכלתי לגעת בה. ידעתי שאין זה עניין של זמן, אלא עניין של זמן. לא הזמן שירפא, אלא הזמן שעבר, הזמן שלעולם לא ישוב. המחוג הארוך עמד על אפס וזה הקצר על מאוחר מדי.
"ג'ולי," התכופפתי מעליה וניתקתי את ידה מהשטיח, "נסי להבין אותי, גם אם אינך מסכימה, נסי להבין."
היא הרימה אלי את פניה ובאחת החזירה אותם מטה, אל השטיח.
"אני מבינה," לחשה עגמומית אל תוך המרבד השעיר, "אתה לא תאמין, אבל אני אפילו מסכימה."
"אם כן, מדוע את כאן?" שאלתי, לא בטוח אם אני מתכוון לשטיח או לחיי.
"כי מצאתי את השעון שלי והסתבר שגם הוא לא דמם," השיבה ובת צחוק מרירה צילקה את לחיה, "אני הולכת."
הרגשתי כיצד שרירי פניי מנסים לבלום את זיע העצב שחלף עליהם.
"אבל לא גירשתי אותך מחיי," נטשתי את גופה הערום ופסעתי אל מרכז הסלון.
"אני יודעת. הודות לך קיבלתי הצעה לדגמן בלוס אנג'לס. לו היית נותן סימן, הייתי מוותרת על הכל, אבל אתה..."
"את באמת הולכת," סובבתי אליה את גבי.
הלילה היה סמיך. אולי זה היה הערפל שהאפיל כל כך את השמיים והפך אותם לעיסה שחורה עבת בשר, עד שהיה נראה כי אף לבוקר לא יעמוד הכוח לפזרה, או שאולי זה היה משהו אחר. העולם נמלא סדקים מכוכבים. משבי רוח מתחזקים הדפו אותי פנימה, מסרבים לקבל את נוכחותי בתוך מה שנשמע כאורגיית שריקות ורשרושים. רק אז, כאשר ניצבתי בפתחה של המרפסת אפודת החשכה, השלמתי עם עזיבתה וכיביתי לעד את ניצוץ התקווה שהתחבא בנפשי מטלפיה של האכזבה. למרות הגשם שמשמש ובא, לא חשתי כל צינה, אך כאשר הניחה את ידה על כתפי, נרעדתי כמתוך קיפאון, מתמכר לבערה שפילחה את נקבוביות עורי. ואז, מתוך דחף חסר רסן, סובבתי אליה ואוחז במותניה הפלתיה אל הרצפה. ג'ולי פתחה את פיה, אך טרם הצליחה לייצב את מיתרי קולה, הנחתי את כף ידי על שפתיה. עיניה התרוצצו על פניי. ביד אחת היא ניסתה לקלף את ידי מעל פניה ולהשתחרר מהלפיתה ובידה השניה לפרום את כפתורי חולצתי. רווית ניסיונות כושלים, ג'ולי ניתקה את ידה מידי שחסמה את פיה וצירפה אותה אל זו שנלחמה בכפתורים. הם התעופפו לצדדים בקול בקיעה עדינה ונחתו על הרצפה. הנחתי את חזי על שדיה, מוחץ אותם בין גופינו, משפשף ומורח אותם על הצלעות. אבזם חגורת מכנסיי שרט את עורה, נתקע בירכתי בטנה ובמפשעתה והשתחרר בליווי הבלחות כאב שניסכו על פניה. היא הרימה את רגליה, מזמינה את המתכת אל המקומות הרגישים ביותר של מפשעתה. מעיוותי פניה השתקף כאב ברור. לחצתי את ידי על פיה. הרגשתי את שיניה ואת לחלוחית רוקה על כף ידי ועל הזרת את נשימתה התכופה שהתחלפה בנהמות. בידי הפנויה, פתחתי את מכנסיי ובתנועות זהירות הספגתי את הרטיבות של גופה בתחתוניי. נהמתה שקטה ובהדרגה הפכה ליללת תחנונים שהזכירה זימרת קינה קורעת לב. טיפה שקופה נחתה על השטיח. בעקבותיה, אוספת את הלחות של קודמתה, הזדחלה נוספת. הן נקוו בזויות עיניים רכות בצבע תכלת שליו ועקבו זו אחר זו מטה. נישקתי לריסים ספוגי מליחות, ליקקתי את מעיין הכאב. ג'ולי הניחה את ידיה על גבי והצמידה אותי אליה. קינתה שבכף ידי פסקה. הורדתי את היד אל צווארה וריכזתי את מבטי בעיניה. עכשיו יכולתי לגעת בנשימתה ובפעימות שבעורקיה אשר הובילו את האוויר אל גופה. לחצתי מעט ובאחת חדרתי אליה. הרגשתי כיצד האוויר נוטש את ריאותיה, את התשוקה שמילאה את מקומו, את הרטיבות שפרצה אלי מבין רגליה, את חייה ואת מותה. היא הייתה בידיי.
"את שלי," צעקתי, "שלי, שלי, שלי..."
"שלך..." לחשה.
ה. העונה החמישית (סוף)
"עצור," אמרתי לנהג המונית כאשר חצינו את הנהר אל צדו המזרחי, "ארד כאן."
הנחתי את ידיי על המעקה והתכופפתי מעליו. אל מי הנהר, שגעשו מתחת לגשר ברוקלין, השתפלה החמה הזקנה. הרוח בידרה את המרבד המימי ועמו את בבואתה הקודרת שבישרה את החורף. שלפתי את חפיסת הסיגריות מכיס מעילי ותחבתי סיגריה בין שפתיי. לאחר שלושה ניסיונות להדליקה, נואשתי והשארתי אותה תלויה על שפתי התחתונה. ג'ולי עזבה בבוקר. קופסאות האיפור שלה לא נפלו אל הכיור כאשר שלפתי את כלי הגילוח, ובגדיה השאירו חלל ריק בין חליפותיי. אחזתי בראשי, מעביר את אצבעותיי בשערי. העונות מתחלפות מהר מדי, חשבתי, לוכד את טיפות הגשם בפניי. ואז נזכרתי בישיבה, בה הייתי אמור להיות נוכח. הפשלתי את שרוולי השמאלי והבטתי בשעון. ג'ולי עזבה לפני שעתיים, אני מאחר בחצי שעה ובעוד אחת עשרה שעות אהיה שוב בבית, חישבתי. ומחר... סדר היום של מחר חלף מול עיניי. הסתובבתי עם הגב אל המעקה ופסעתי צעד אחד קדימה, אל הכביש. ואז, באחת, שחררתי את רצועת השעון מפרק ידי ומבלי להביט לאחור, הטלתי אותו מעל המעקה אל מי הנהר. לא ראיתי את הברק של הרצועה ובגלל גובהו של הגשר, הרוחות והגשם, לא שמעתי כיצד חבט במים וצלל אל הקרקעית.
העונה החמישית החלה...
לו הייתי בדיחה, היה לי זקן
לא חדשפורסם לראשונה בשנת 2004, בפורום "אדונים ומשרתים", באתר "סוכנות ארוטיקה".
ג. זמן
נמנעתי מלהשתתף בצילומים ובהזדמנות הראשונה העברתי את התיק למחלקת פרסום, אך לא פסקתי מלהרהר בה. במהרה דמותה הופיעה על חוצות העיר, בסמוך למוצרי החברה. למרות גאוותי על בחירתי המדויקת, כל פרסומת שפגשתי בדרכי עוררה בי עצב: היה בה יותר מכל מה שהתמונות יכלו להראות. היא לא הייתה עוד ילדת פרסומות גרומה בעלת חיוך מפתה כפי שהשתקפה מהשלטים וממרקע הטלביזיה. המאפרים והעדשה הפכו אותה לאחת מאלבומי התמונות שראיתי בסוכנות. ורק בחלוף חודשים, כשהיה ברי לי שהשלטים התקלפו והוחלפו כהרגלם ובהתאם לפרסומות שהתמעטו, ג'ולי נשכחה מלבי. כנראה, לולא לגורל היה רצון משלו, היא הייתה מתנקזת אל מחסן זיכרונות בו מאוחסנים כל הזיכרונות הלא חשובים של חיי.
איני זוכר מה חיפשתי באותו בוקר, כאשר בייאוש פתחתי את מגירתה העליונה של השידה ושלפתי ממנה שקית שהכילה סדרה של תמונות. רק לאחר שפיזרתי את התמונות על השולחן והתמקדתי על העליונה שבהן, נזכרתי בגניבה שבוצעה לא בזדון, אך נשכחה כנראה לא לגמרי בשגגה.
"תשיגי לי את אנדריי," ביקשתי ממזכירתי.
הצטערתי על כך שנאלצתי להחזיר את הרגע מחיו של אחר לא לבעליו.
"הלו?"
"אנדריי, זה עילי, אתה זוכר את התמונות שצילמת על הגשר? הן אצלי."
"אההה... כן. באמת תהיתי לאן הן נעלמו. ג'ולי תעבור דרכך מחר, ממילא היא צריכה להגיע אליכם."
"יופי," השבתי בצער, לא יודע מה מעיק עלי יותר, הפרידה מהתמונות או המפגש.
בקושי רב גירשתי את הרעיון להשאיר את התמונות אצל המזכירה, כדי להימנע מלפגוש את ג'ולי, וכאשר הודיעה לי על בואה של האחרונה הייתי כבר כה סחוט מבניית התסריטים עד ששקעתי בכורסת המנהלים, מסיט את אוזני אל דלת הכניסה. יופייה הנדיר אימת את תחושתי שלא היא, אלא הצורך המסחרי של המפרסמים היה זה שהעניק לה את המראה הזול משהו שהשתקף מן הפרסומות. היא לבשה חליפה סתווית מחויטת אשר הבליטה את חמוקיה הנשיים שזרמו בגמישות תחת בד הבורדו העשיר. שערה הפזור נחת על כתפיה בפלגים ישרים ורק קווצה אחת גלשה אל לחיה השמאלית.
"בואי, תכנסי," סימנתי בידי לכיוונה.
ג'ולי העבירה את הקווצה הסוררת מעבר לכתפה ופסעה מספר צעדים לכיווני.
"שבי, מה שלומך?"
"אנדריי שלח אותי... אני בסדר, תודה, מה שלומך?"
"גם אני בסדר, תודה," חייכתי.
המבוכה שלה החניפה לי, ריפתה את המתח בו הייתי שרוי והזרימה בערה נעימה בעורקיי. מבלי לנתק את מבטי מפניה, הושטתי אליה את השקית עם התמונות. ג'ולי היססה.
"אלו התמונות, למענן הגעת," זירזתי אותה.
"כן... רציתי להודות לך."
ואז לפתע, כמו נפרץ הסכר. ג'ולי פתחה בנאום מבולבל שכאילו חובר מראש אך לא נלמד בקפידה, תוך שהיא מגמגמת ומשסעת את דברי עצמה.
"אני הייתי באה, קודם, אבל לא היה לי זמן וגם לא רציתי להפריע לך, אני חשבתי שאולי כבר שכחת אותי ולכן לא תסכים לקבל אותי. רציתי לקבוע אתך פגישה דרך מזכירתך, אך חששתי שאובן לא נכון. גם פחדתי שזה יראה לא טוב..."
"ג'ולייט," קטעתי את שטף דבריה.
"אתה מבין אותי, נכון?"
"בבקשה."
היא הושיטה אלי את ידה. זו הייתה יד דקיקה, שאך העור הכמעט שקוף מכסה על עצמותיה, מעט רועדת, מעט מהוססת וכה מפתה. יישרתי את אצבעותיי, השקית עם התמונות החליקה ברכות אל השולחן, חושפת את כף ידי שנפרשה מילימטרים ספורים מידה של ג'ולי. אחזתי בפרק ידה, משכתי אותה אלי וקירבתי אל פניי. כריות אצבעותיה רפרפו על שפתיי. נשכתי את אצבעותיה, בהתחלה בעדינות ואחר ביתר עוז. ג'ולי עצמה את עיניה. הרגשתי את קריאות הבוז של מצפוני הולמות ברקותיי, אך ניחוח התשוקה שהפרישה ידה אל נחיריי היה כה ממכר עד שהייתי מוכן לשלם כל מחיר למען החטא שהביאה עמה ולמען כל אותם החטאים שהיו עתידים לבוא.
"אני מקווה שאתה פנוי הערב," לחשה מבלי לפקוח את עיניה.
"כן."
אני הייתי פנוי עבורה באותו ערב. וגם בכל ערב אחר אותו הייתה מבקשת, ולו לא הייתי פנוי, הרי שהייתי מפנה כל לוח זמנים, דחוס ותובעני ככל שיהיה, כדי לטעום את נוכחותה לידי. לראשונה הבנתי שלמרות שנשלחתי מטעם העבודה לבחור דוגמנית שתייצג את מוצרינו, למעשה בחרתי את אהובתי לעתיד. ובחירתי הייתה נכונה מאין כמוה.
ג'ולי רשמה את מספר הטלפון שלה על פיסת נייר שהייתה מונחת על שולחני ומטעימה את פסיעותיה במבט פרידה מתחמק, יצאה ממשרדי. במשך כל אחר הצוהריים לא הצלחתי להתעשת מביקורה של ג'ולי. שפתיי התייבשו ונסדקו, עיניי היו לא ממוקדות והיה נראה כאילו עם יציאתה היא נטלה כל טיפת ריכוז שהייתה לי. החלטתי לסיים את יום העבודה מוקדם מהרגיל ופתחתי במלאכת סידור שולחן העבודה עמוס השרטוטים והתכניות. לאחר שהקלדתי את מספר הטלפון של ג'ולי במאגר הזיכרונות של הטלפון הנייד שלי וזרקתי את הפתקית אל פח האשפה, שמתי לב כי השקית עם התמונות נותרה על שולחני. בתנועה מוכנית החזרתי אותה אל מקומה במגירתה העליונה של שידתי.
הדהים אותי מראה של העיר באפלולית ערבית. השמש, ככדור אדום, לא זרחה, אלא זהרה ברקיע שהכין עצמו לתנומה, מציינת שאינה עתידה להצטרף אליו. עוברי האורח התרוצצו על המדרכות ובחוסר סבלנות הפשילו שרוולים כדי לבדוק את השעונים שעל פרקי ידיהם. הם נזהרו שלא לאחר את שעת הדמדומים אשר תכין את העיר למנוחה. גמעתי את האוויר ברעב. בבועת הציפייה שסביבי, הזמן עצר.
"אני ארד כאן," הודעתי לנהג המונית.
"אבל, סר..."
"זה בסדר, מכאן אלך ברגל, הערב יש לי זמן."
פסעתי לאורך הנהר, מנסה לתכנן את המפגש, אך גם בדמיוני לא הצלחתי לצאת את פתח ביתי. רציתי לקחת אותה לכל המסעדות, לרקוד עמה בכל הנשפים, לתנות עמה אהבים בכל פינות התבל ובמרכזו, אך למרות שהזמן עצר, היה ברי לי כי לא אוכל להעניק לה את הכל בערב אחד ומכיוון שהתקרבתי אל ביתי ולהחלטה עדיין לא הגעתי, חייגתי אל ג'ולי.
"ג'ולי, מדבר עילי."
"שלום, כבר חשבתי שלא תתקשר," אמרה בקול צלצול שמח.
הנחתי לה לבחור את מקום המפגש ולשמחתי הרבה, היא עשתה זאת בזריזות מיומנת. קבענו להיפגש במסעדה איטלקית בשם קרמינס, הממוקמת בברודווי בין הרחובות תשעים ותשעים ואחד. העובדה שסיימתי להתלבש לפני הזמן לא הביכה אותי. הגעתי למסעדה כחצי שעה לפני שקבענו. למזלי השולחן שהזמנתי היה פנוי וערוך. הזזתי את הכיסא אל הפינה הפנימית ביותר ומיד לאחר שהתיישבתי סימנתי למלצר.
"אני אשתה בינתיים בורבון אירי עם קרח," אמרתי.
כאשר ג'ולי, בלוויו של המארח, התקרבה אל השולחן הייתי עסוק בלערבב את קוביות הקרח הקטנות בתוך הנוזל הכתמתם.
"שלום, ג'ולייט," התרוממתי על רגליי.
ג'ולי הושיטה אלי את ידה. אחזתי בה בזהירות ונשקתי לגבה. עיניה עצרו בעיניי. הזמן עדיין עמד מלכת. משכתי אותה אלי. אפי שקע בשערה הרך. ידיי נסגרו על מותניה. הרגשתי כל עצם מעצמותיה, כל חוליה, כל פעימת לב שהתמזגה בפעימותיי. בקושי רב ומתוך נימוס ניתקתי את גופי מגופה וגררתי את הכיסא מהשולחן. עזרתי לה לשבת, מקרב את כסאה אל כיסאי. ג'ולי ישבה מימיני, מדפדפת בתפריט שהגיש לה המלצר, משוטטת באצבעה על פני השורות, מתקשה להחליט.
"הניחי לי לבחור, יקירתי," ביקשתי.
בהינף ראש, ג'ולי אישרה את הבקשה. סימנתי למלצר ואחר שהתקרב הכתבתי לו את הזמנתי. גם הפעם שתקנו. המלצר הביא בקבוק פאולו סונטרנו חדש והעמידו ליד הקָרָף. מהלנו את היין במנות אופנתיות שגירדו את חִכֵּינו: פינללה אלא וודקה, עגל סלטימבוקה, סלט הבית, פלפלים במרינדה וקינחנו בקנולי שוקולד וטרמיסו – היא מצלחתי ואני מצלחתה. המלצר נטל את הבקבוק הריק והביט בנו בציפייה. עיניה של ג'ולי היו מצועפות באושר מבושם. סומק עדין זרק בלחייה.
"חשבון בבקשה," הוריתי למלצר.
"ג'ולייט," אחזתי בידיה, "אני רוצה אותך."
"קח," השיבה בקלות, "חששתי שלעולם לא תבקש."
מכוערים לילות מנהטן. השמיים מתמזגים עם החלונות העליונים של גורדי השחקים, המדרכות מעשנות את אדי המטרו. האנשים זרים ועטופים בעצמם והבדידות המוקפת קדרות לילית ממלאה את הנפח העיקרי בהמון. אך ליד ג'ולי הייתי בשדה פורח תחת רקיע זרוע כוכבים צלולים כעיניה, חכה ממתקים ושפתותיה יין, מלותיה לחשושים ותנועותיה ריחוף. היא חייכה אל השוער כאילו היה חברה משכבר הימים ומשכה אותי למעלית. בקושי התאפקה עד שפתחתי את מנעולי דלת ביתי ופרצה פנימה בצחוק נערי. היא נחתה על הספה במרכז חדר האורחים, מכנסת תחתיה את הכיסוי עליו, פרט לי, אף אדם מעולם לא ישב והניחה את ראשה על המסעד, ממלאת את החלל בחדוות חיים אותה לא ידע קודם.
"יש לך בית יפה," אמרה, "אבל ריק פה."
"כן."
"ולא רק פה, עילי... בוא," פשטה את זרועותיה, תוך שהיא מפשילה את מגפיה בתנועות קרסוליים מיומנות.
"איפה עוד, ג'ולייט?" שאלתי, כורע בין רגליה.
הרמתי את שמלתה הארוכה והנחתיה על ירכיה, מחליק את כפות ידיי במעלה אגנה אל גומיית תחתוניה. במהירות גלגלתי אותם מטה, לרצפה, וכיסיתי את ראשי בשמלתה. מבעד לבד הרך בקע אור מנוקד ואנחותיה של ג'ולי. היא ליטפה את ראשי במגע מהסס שהתנתק ושב אל קרקפתי.
"בוא אלי," התחננה, מושכת את ראשי, מרימה את שמלתה ושוב מאבדת את כוחותיה ומתמסרת, "בוא אלי..."
אחזתי בשולי השמלה ומשכתי אותה מעל ראשה. ג'ולי הניפה את ידיה כלפי מעלה, שערה הבהיר נחת על כתפיה הערומות. התרחקתי ונעמדתי במרחק מספר צעדים ממנה. היא קפאה במקומה.
"קומי," פקדתי.
ג'ולי נעמדה ליד הספה. אדמומיות רכה כיסתה את החלק הפנימי של ירכיה. פטמותיה הזדקרו לצדדים.
"איפה עוד ריק, ג'ולייט?" שאלתי ומשכתי את פטמותיה אלי, לוחץ אותן בין אצבעותיי.
היא נאנחה, גופה התקפל מעט. שוב משכתי וחיזקתי את הלחיצה. אנחתה הייתה רמה יותר. מתחתי את אחת הפטמות מעל אצבעי ולחצתי מעליה בחברתה.
"אני רוצה לשמוע אותך אומרת איפה ריק."
"בלב שלך, עילי. ריק לך בלב."
באחת שחררתי את פטמותיה וריפיתי את ידיי לצידי גופי. תשובתה המפוכחת הפתיעה אותי.
"מלא אותי ומבטיחה כי אמלא אותך," לחשה.
היא פרמה את כפתורי חולצתי, התירה את חגורת מכנסיי, פתחה את רכסן מפשעתי ומשכה את בגדיי אל הרצפה. אחזה בי בידיים רועדות והחליקה את לחייה במורד קו הזקפה. הנחתי את כף ידי הרפויה על קדקודה והתמכרתי למגע עורה בעורי, לשפתיים פשוקות למחצה, לליקוקיה את כיפתו ולפּניה בהן ניגבה את רוקה.
"אני רוצה אותך, ג'ולי..." אמרתי אל התקרה.
"קח," לחשה וצנחה על זרועותיה.
ליטפתי את ישבנה הקטן והמוצק, העברתי את ידי על שפתיה התחתונות, החדרתי אצבע בין הפנימיות ולחצתי על הפנינה הקטנה שהסתתרה ביניהן. החלקתי במעלה גופה אל עורפה החשוף, כיסיתי אותה בגופי והידקתי את שיניי סביב הגידים שבלטו לאורכו. היא זעקה בכאב מהול בהנאה וככל שנתהדקו שיניי, כך גברה ההנאה שבקולה.
"קח אותי... קח!"
"תתהפכי, אני רוצה לראות את פנייך," ביקשתי.
היא הביטה בי מעבר לכתפה.
"תתהפכי, ג'ולי."
השחלתי את ידיי תחת גבה התחתון. גופה התקמר לאחור, מותיר רווח בין השטיח לגבה. אגנה, מפושק השפתיים, התייצב מולי. חדרתי אל הלחלוחית החמה של גופה. היא עצמה את עיניה. סובבתי בתוכה ויצאתי כמעט לגמרי.
"פקחי את עינייך והביטי בי," אמרתי ושוב באחת חדרתי אליה.
עוד ועוד חדרתי אל גופה הנערי, שוקע בעיניה שנקרעו לרווחה עם כל חדירה. היא מלמלה מילים לא ברורות, אחזה בשערי הקצוץ שהחליק מכפותיה, לפתה את גבי, הניפה את רגליה ושוב ייצבה על השטיח. שיחקתי בפטמותיה הזקורות, מושך ומשחרר אותן לסירוגין. סחטתי את שדיה בכפותיי, עוקב אחר טביעותיי הארגמניות שכיסו את עורה.
"את יכולה לגמור אתי, ילדה?" שאלתי.
ג'ולי הנידה בראשה.
"תגמרי, ג'ולי, תגמרי, אני רוצה לשמוע כל טיפה שנוטפת מגופך כאילו זה היה מפל. תגמרי!"
"אני גומרת," מלמלה.
"תגמרי בשבילי, ג'ולי."
"אני גומרת עבורך!" צעקה.
היא נתנה לי ואני לקחתי. היא הציעה ואני הסכמתי. היטב בחרתי, אך לשם מה אז עוד לא ידעתי. היא שכבה מתנשפת, תחת גופי, סופסוף מניחה לשמורותיה לכסות את הבלבול שהתרוצץ בעיניים צלולות וכבר לא טהורות מחטא כי הכתמתי אותה בחטאי. הרמתי אותה על ידיי, היא ליפפה בחוזקה את צווארי והתמזגה עם לוח לבי. מחוגי השעון חזרו לעבודתם התקינה. השכבתי את ג'ולי על המיטה וליטפתי את שערה. עפעפיה התקמרו בכבדות, היא שילחה אלי חיוך עייף והם חזרו ונעצמו. נשימתה נהייתה מתונה ורגועה. כיסיתי אותה ויצאתי מהחדר.
"היי... למה אינך ישן?" קולה, ספק מנומנם, ספק לוחש, הגיע מאחורי גבי.
"היי את בעצמך," אמרתי ברכות, "חשבתי שאת ישנה," חייכתי.
"אני שונאת לישון לבד."
"בואי, שבי לידי," הנחתי את ידי על הספה, "אני רוצה לומר לך מספר דברים."
ג'ולי התיישבה במקום עליו הצבעתי, כרבלה את רגליה הארוכות תחתיה והצניחה את ראשה על ברכיי. ליטפתי את שערה שאיבד את ניחוח הפרחים שנדף ממנו בתחילת הערב ועיטר את ראשה ברעמת גלים טבעית.
"ג'ולי, אני רוצה לוודא שאת מבינה שאין לנו מה לחפש ביחד," פתחתי, תוך שאני מחליק את שערה בין אצבעותיי, פורם את הקשרים הרכים ומניח לו ליפול על פניה.
"למה?" שאלה מבלי לזקוף את ראשה.
"כי בחורות כמוך אינן בשבילי, ג'ולי, אנחנו פשוט לא נוכל ביחד."
"אוף, עד שמצאתי גבר גבוה ממני," צחקקה.
"ג'ולי, הביטי בי, אנא."
היא התיישרה על מושבה ופקחה את עיניה אל פניי.
"מה את רואה?"
"אני רואה אותך. זה הגיל, נכון?"
"לא, זה לא הגיל, ג'ולי," העברתי את כף ידי על פניה, "גם כאשר הייתי צעיר בעשרים שנה לא התקרבתי לנשים כמוך."
"כמוני... כמוך..." צחקה בהתרסה, תוך ניסיון להבהיר לי עד כמה זה מצחיק אותה.
"כמוך... רכה, פגיעה, חדשה בעולם הזה...יפה," אמרתי, טרם התפזר הד צחוקה, "כמוני, מכוער וזקן."
"מכוער?" ג'ולי בחנה אותי בעיניה, מכף רגל ועד ראש, כאילו ראתה אותי לראשונה.
"לא ככה, ג'ולי, הביטי בעיניי."
היא התנדנדה על מקומה בעייפות והחזירה את ראשה אל ברכיי. סיפרתי לה על לונה פארק. על חדר המראות המעוותות שכל כך אהבתי בצעירותי. על איך שנראיתי שמן ונמוך או רזה וגבוה, איך שבלטה בטני... ג'ולי צחקה, היא אמרה שאני מעורר בה רצון ללכת לשם, לחדר המראות המעוותות, להיזכר בילדותה. והרי לכל אחד מאתנו יש חדר מראות מעוותות בזיכרון.
"מראה אחת, ג'ולי, לא מציבים לעולם בחדר המראות המעוותות, פן תסכן את המבקרים. היא שבירה מאוד ונוטה להתנפץ בפני המביטים בה."
"איזו מן מראה זו?" שמעתי את קולה המנומנם.
"זו המראה את השתקפות הנשמה," לחשתי.
"זה בסדר," ליטפה את ירכיי, "הזמן מרפא את הכל, ויש לי המון ממנו, אני צעירה."
פורסם לראשונה בשנת 2004, בפורום "אדונים ומשרתים", באתר "סוכנות ארוטיקה".
א. מסע פרסום
שניהם ניצבו מעל ראשי. אחד היה נמוך קומה והשני גבוה ממנו בראשים מספר. ערמת אלבומים כיסתה את שולחן הזכוכית הממוסגר במסגרת עץ אגוז מלא. פתחתי את האלבום ראשון. מתוך כיסי ניילון מבריקים חייכו אלי פנים עדינים של נערה. שיניה הלבנות, ישרות כחיילים מתוחים במסדר, הצטופפו בשתי שורות צפופות. החזרתי את מבטי אל מארחיי. הנמוך השמנמן חייך אלי בציפייה והפנה את עיניו אל פניו של הגבוה שהשתרך ברזונו אל התקרה. הפכתי דף. נערה אחרת הפגינה את גופה. בכל פריים צד אחר. תהיתי אם הגוץ היה נראה כה גוצי לולא עמד ליד אדם דמוי שרוך ואם דמוי השרוך היה נראה כה משתרך מעלה לולא הגוץ שעמד בסמוך. הם זירזו אותי בדממה מנומסת. סגרתי את האלבום. לא היה טעם להמשיך. ידעתי מה אני מחפש.
"היא צריכה להיות עדינה," הודעתי, תוך שאני הודף את הערמה הכבדה ופונה אל הגוץ ואל השרוך חלופות, "היא צריכה להיות נשית מאוד ומאוד לא ראוותנית. לא גאוותנית ולא מתנשאת. לא בולטת ביופייה או בצבעיה. שתמשוך קודם את הלב ורק אחר כך את העין."
כאילו על פי פקודה, הגוץ והשרוך פסעו צעד אחד לכיווני. ידיהם פיזזו על פני השולחן שתי וערב. הם אספו את האלבומים אל חיקם ובדממה סידרו אותם בארון, מושיטים אלי מפעם לפעם אלבום אחד או שניים, אותם הנחתי בערמה חדשה על הספה לידי. המשרד הקטן הפך לקן נמלים עמלות. אלבומים חדשים הושטו אלי ובמחשבה שניה שוב נלקחו מידיי. פלבלתי בעיניי, מנסה לעקוב אחר הדמויות המתרוצצות.
"טוב, זה יספיק לעכשיו!" הפסקתי את מחול החיפושים, מניח את ידי על הערמה החדשה שלידי.
הם עצרו והתקרבו זה אל זה, כאילו מתוך חשש פן אגלה את סוד גובהם ומשקלם האמיתי. מבלי להוריד את עיניי מהזוג המוזר הושטתי את ידי אל האלבום העליון, הנחתיו על ברכיי ופתחתי בעמוד אקראי.
"אותה בחורה," באכזבה סיננתי מבין שיניי, "הן נראות כתאומות זהות."
מכנסיו של הגוץ טאטאו את נעליו והיה נראה כי מכפלת עבת בשר מתחבאת תחת הבד המגוהץ. עניבת משי כחולה חילקה את חלצתו המכופתרת ואת גופו הרחב לשני חלקים שווים. השרוך הושיט את ידו אל האלבום שעל ברכיי, וחושף את זרועו כמעט עד המרפק הפך את הדפים.
"זו שונה," הצביע.
"זה עדיין לא זה," אמרתי אחרי שעיינתי בשלל הפריימים שנשאו את דמותה.
"יש עוד," הבטיח הגוץ, מסמן בעיניו לכיוון הערמה.
כוס הקפה הריקה הוחלפה במלאה. הדלקתי סיגריה. הבטתי בשעון. יום העבודה התארך מעל לצפוי. ידעתי שיהיה לא פשוט לבחור את הדוגמנית המתאימה לפרסומת של החברה, אך לא עלה בדעתי שהמבחר יהיה רב כל כך. למעלה מזאת, לא תיארתי שזו שאני מחפש תסתתר דווקא בין דפיו של האלבום האחרון. שערה הבהיר גלש בקווים ישרים על גבה. אפה הקטן התמזג עם פניה נטולי האיפור. שפתיים מלאות נראו כאילו נמשחו בצבע עור מט ורק ברק עיניה הבליח מבין ריסים סמיכים שעיטרו את עיניי התכלת הצלולות. תנוחתה שונתה כה בעדינות בין פריים לפריים עד שהשינוי נדמה כטבעי ועקבי, וזאת להבדיל מקודמותיה המלאכותיות. היא שכבה על בטנה, משלחת ספק חיוך ספק צללית אל המצלמה. היא חבקה את רגליה, קוברת את פניה בתוך גבעות ברכיה העגולות. היו צילומים של הפנים בלבד, כאלו שהציגו את כולה, אך בזה ששבה את לבי הייתה אך בבואה: בבואתה של ג'ולי על זכוכית של וויטרינה מוארת ומוקפת חשכה.
"החלטתי," הרמתי את ראשי בחדות, "ג'ולי. אני רוצה אותה מחר במשרד שלי."
הנחתי את האלבום על השולחן. חבילת תמונות עטופה בשקית ניילון שקופה גלשה מבין דפיו ונחתה על הזכוכית. בתמונה העליונה זיהיתי את גשר ברוקלין, את צדו המזרחי של הנהר ואת המקום המדויק בו עמד. מוכנית עצרתי את עיניי על דמותו של גבר שאף הוא נדמָה לי מוכר.
"אני צילמתי את התמונות," הודיע הגוץ בגאווה, "מזל שהמצלמה הייתה עלי, עברתי שם במקרה."
העלטה טשטשה את צבעה של חליפתו הכהה. בתמונות הראשונות ידיו היו מונחות על אחד הסורגים והיה נראה כאילו הוא מחפש דבר מה בתוך הנהר, אך ככל שהתקדמתי הבנתי כי אינו מחפש דבר, אלא עוקב אחר זרימת המים. הוא העביר את אצבעותיו בשערו הקצוץ. החליפה התנופפה ברוח בה נלחם כדי להדליק סיגריה. להבת המצית האירה את פניו, אך כבתה בתמונה הבאה. הוא החליף תנוחה, הסתובב בגבו אל הנהר ולמרות שהביט ישירות אל עדשת המצלמה, היה ברור כי אינו רואה אותה או את הגוץ שהיו עדים לרגעים פרטיים של חיו. הוא הושיט את ידו הימנית אל פרק ידו השמאלית. הסיר את השעון. קירב אותו אל פניו. מתוך רצון עז לראות את המחוגים הורדתי במהירות את התמונה, חושף את זו, בה כעיוור בהה בשעון בעל הרצועה המוזהבת, בעיניים מצומצמות תוך ניסיון למקד את הראייה. תמונה אחרונה – תורי לצמצם עיניים אל ההבהוב הקטן שנטש את ידו והתעופף לכיוון הנהר. הבנתי, זו הייתה רצועת השעון.
"למה הוא זרק אותו?" שאלתי את עצמי.
"אני לא יודע," השיב הגוץ שחשב בטעות כי שאלתי הופנתה אליו, "הוא הלך ואני נסעתי."
בדקתי את השעון שעל פרק ידי.
"כבר חצות," אמרתי, "אני רוצה אותה אצלי מחר באחת."
אני אוהב את מנהטן. אך אהבתי אל העיר יש בה משהו לא יציב. מצד אחד היא גורמת לי לחוש את עצמי חשוב, אדם בעל עתיד שנפרש על פני גלקסיות, כשכל האפשרויות פתוחות, כשהכל עוד לפניי; אך מצד שני, גורדי השחקים מצליחים לגרד גם את האגו שלי שקטן לעומת גודלם אדיר הממדים, ובלילות, כאשר פנסי ברודווי מאירים את המדרכות באור יום כמעט, אני חש את איומם של הצללים שגם גורדי השחקים הללו לא יכולים להם: את איומם של צללי העבר.
ב. ארוחת בוקר
פסעתי לאורכה של השדרה. יצא שהסוכנות הייתה לא רחוקה מדירתי, עניין של עשרים וחמש דקות הליכה. בשעות הלילה הרחובות נראים שונה. הכביש נראה צהוב פחות והמדרכה יותר רחבה. פסי המעבר להולכי רגל נראים מיותרים והרמזורים ארוכים מדי. בירכתי את השוער לשלום ונכנסתי אל המעלית שנפתחה לפני. השארתי הודעה במשרד שיבטלו את הישיבות שלי למחר וסגרתי להישאר במיטה עד הצוהריים. לצערי, ההרגל הנורא העיר אותי בשעה שש בבוקר, קיצר את שאיפתי למקלחת ארוכה, את ההזדמנות לגילוח מפנק, הגדיל את לגימות הקפה ואת שאיבות הניקוטין מהסיגריה שהסתיימה במהרה. בשש וחצי הייתי כבר מוכן לפגישה.
"בוקר טוב אנדריי, תהיתי אם ג'ולי תוכל להקדים. אנא, ברר וחזור אלי לנייד," השארתי הודעה במענה הקולי של הסוכנות.
מזגתי כוס קפה נוספת, הדלקתי סיגריה ופתחתי את וילאות המרפסת, מניח לבוקר צלול להצטרף לפתיחת יומי הבלתי ממושמעת.
"סר, היא יכולה להגיע אליך בעוד שעה," הודיע אנדריי.
"בתשע, אמור לה להיות בתשע במשרד שלי וגם תמסור לה שאם היא התכוונה לאכול ארוחת בוקר, שתוותר, נאכל ביחד."
אנדריי חִכְחֵךְ בגרונו בהטעמה מרומזת.
"אנדריי, לשם כך הייתי פונה לסוכנות אחרת. אני רעב," שיסעתי אותו בעצבנות.
לו לכבל טלפון הייתה היכולת להעביר אמוציות, הרי שהאפרכסת הייתה מסמיקה. לאחר שְׁהִיַּת מבוכה קצרה, אנדריי הזדרז להיפרד וניתק. שוב נותרתי לבד. התארגנתי בזריזות מורגלת ויצאתי מהבניין.
"בתשע מגיעה הדוגמנית," הודעתי למזכירתי כאשר חלפתי על פניה עטופי קורי השינה.
"בוקר טוב, סר."
"בוקר טוב. תזמיני לעשר שני מקומות בבלטהזר שבספרינג סטריט ונא לא להעביר לי שיחות."
לאחר שעברתי על המסמכים שהיו פזורים על שולחני והמזכירה הגישה את כוס הקפה, שוב פתחתי את אלבום התמונות ורק אז שמתי לב שנטלתי עמי את תמונותיו של הבחור על צדו המזרחי של הנהר. תגובתי הראשונה הייתה להתקשר אל שני הצלמים ולהודות בגניבה, אך כאשר אחזתי בחבילת רגשות זרים בידי ומבטי נפל על התמונה הראשונה, בה ניצב שעון אל הסורג ומביט אל המים, עצרתי. הדמות הקבועה שהשתנתה אך במעט בין תמונה לתמונה, הייתה כה שונה בתמונה האחרונה בהשוואה לזו הראשונה, עד שהיה נראה כי שני אנשים שונים היו אלה שעמדו באותו המקום ולבשו את אותה החליפה. הראשון, עמוס עול כבד מנשוא, קיפל את כתפיו פנימה אל חזהו כחוסם את לבו מהקור והאחרון היה משוחרר כתפיים כאדם שרק עתה השיל את גיבנתו. העברתי את התמונות, מקפיד לא להפריע את סדר הבריאה, מטביע בזיכרוני את מהלכיה הזעירים, עד אשר מזכירתי הודיעה על בואה של ג'ולי.
"הכניסי אותה," אישרתי והתיישבתי במקומי, מחזיר בזהירות את חבילת התמונות אל השקית ומניחה במגירה העליונה.
למרות הסיפורים ששמעתי על האיפור ועל זוויות הצילום, ג'ולי שעמדה מעברו השני של שולחן עבודה לא נבדלה בדבר מג'ולי שבאלבום התמונות. היא הושיטה אלי את ידה העדינה ארוכת האצבעות שהסתיימו בציפורניים מטופחות וחייכה.
"עילי," לחצתי את ידה.
"ג'ולייט."
"שבי, הצבעתי אל הכיסא שניצב מאחורי גבה."
"ג'ולייט," פתחתי לאחר שהתיישבה, "כפי שהבנת, את נבחרת להיות הדוגמנית שתייצג את חברתנו במסע הפרסום למוצרינו החדשים. כל הסידורים הפיננסיים יעשו עם הסוכנות שלך על ידי מביני דבר, אני לעומת זאת, אהיה זה שיעבוד מולך. וזו הסיבה בגללה הזמנתי אותך אל משרדי."
עיניה התכולות התרוצצו על פניי. נרתעתי והשתתקתי במבוכה, מניח לחושיה לערוך את ההכרות עם הדמות שניצבה מולה. היא בדקה את צווארון חולצתי, את כתפיי וירדה מטה, לאורך העניבה, אל שולחן העבודה. לאחר שסיימה לחקור את ידיי השלובות, ג'ולי עברה אל הקישוטים השונים. היא עצרה את מבטה על אוסף כלי המדידה בארונית, הטתה את ראשה מעט שמאלה בניסיון להבין את השרטוט של מפוח האוויר שהיה תלוי על לוח מגנטי, החליקה בזריזות על גבי הדגמים שניצבו בפינה ושבה אלי.
"ג'ולייט, אמרי לי, מה דעתך שנמשיך במסעדה?"
"אתה חייב לי ארוחת בוקר," חייכה, חושפת אלי שתי שורות של קרני שמש צלולות ומאשרת את נוכחותי בניצוץ תכול של עיניה.
ידעתי שעברתי את המבחן. עכשיו היה תורה של ג'ולי להבחן. ביקשתי ממזכירתי להזמין מונית והתרוממתי ממושבי.
בזמן שהמתנו לאומלטים, הזמנתי חצי בקבוק צ'אבלס. לאחר שמלצר היינות מזג את היין אל הגביע שלי ואני אישרתי את טעמו הוא מילא את הגביעים והתרחק משולחננו. ג'ולי לגמה מהיין וחייכה.
"מדוע הוא מילא את הכוס שלי ראשונה?" שאלה.
"כי את האישה המבוגרת ביותר בשולחן."
היא צחקה. הקשבתי לצחוקה הנערי שנשא עמו צליל קריסטלי צלול. האישה המבוגרת ביותר בשולחננו הייתה צעירה ממני בשני עשורים. להבדיל מכל הנשים היפות שהכרתי בחיי, ג'ולי התנהלה בעדינות וברכות, מוהלת את דבריה בביישנות ומורידה את עיניה בתגובה למבטי הישיר והחקרני. המלצר הניח את האומלטים על שולחננו. ג'ולי מדדה בעיניה את המרקם המעונן של האומלט ובזהירות חתכה ממנו פרוסה. לאחר מספר תנועות לסת מתונות היא הרימה אלי את עיניה. נטלתי בשלווה את הסכו"ם ופרסתי את תכולת צלחתי לפרוסות גסות, מרוצה מהמטבח הצרפתי שערב לחיכה. אכלנו בדממה. התנועה השגרתית נשמעה בבירור במסעדה הכמעט ריקה. מפינה סמוכה בקע שיעול מנומס, משולחן מרוחק יותר נשמעו לחשושים. ג'ולי הרימה את גביע היין ולגמה את השארית. אחזתי בבקבוק, נכון למלא את כוסה, אך היא הניחה את כף ידה על הגביע, מסבירה במבטה, כי הספיק לה.
"ג'ולייט," פתחתי, לאחר שהמלצר פינה את הכלים והגיש את החשבון, "אני..." השתתקתי.
הלשון, ללא הועיל, תרה אחר המילים שנראה כי אבדו בין המחשבות. הן היו כה קרובות, עד שיכלתי כמעט לגעת בהן, אך בו במקביל, רחוקות ומבולבלות. פניה החשופים במלוא טוהרם נטלו ממני את יכולת הדיבור. הושטתי אליה את ידי ולאחר שהניחה עליה את ידה, כיסיתי אותה בידי השניה והובלתי אל היציאה. השוער, בעל חיוך סתום, הניע את ראשו לעומתנו, שלף את המשרוקית מתחת לצווארון מדיו הכחולים וקרא למונית. הצעתי להסיעה אל יעודה, אך ג'ולי סירבה. המונית הגיעה מהר מדי. רק לאחר שג'ולי משכה את ידה מידי הבנתי שעדיין אחזתי בה בשתי ידיי.
"מחר בבוקר," חייכתי, כשאני מאגרף את ידי בניסיון לשמור על חומה.
"מחר בבוקר," השיבה.
"לצד המזרחי," אמרתי לנהג המונית מבלי לנתק את מבטי מהשמשה האחורית.
גם לאחר שנעלמה מעיניי, המשכתי להביט בה. הרוח בידרה את שערה, שיחקה בחצאיתה הקיצית, חשפה את ירכיה החטובות והדביקה את חולצתה הדקיקה אל שדיה. קירבתי את כף ידי אל פניי ונשמתי את ריח הבושם העדין שנמהל בעקבות רכוּת, אותן הותירה אחריה.
"סר, לאן בדיוק? כבר כמעט חצינו את הנהר."
"כן, ולא את הנהר בלבד," לחשתי.