צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב סינון
לפני שבועיים. יום רביעי, 10 ביוני 2026 בשעה 9:20

בעולם הבדס"מ והשליטה, הרשתות מלאות במומחים. כל פוסט שני נכתב על ידי שולט מטעם עצמו, כזה שמדבר גבוהה גבוהה על "שליטה מנטלית", מנפנף בשנות הניסיון שלו, או גרוע מכך – עסוק בלשבת מהצד, למתוח ביקורת ולחלק ציונים לאחרים על כמה הם לא מדויקים. קל מאוד לכתוב מניפסטים יבשים על סמכות, אבל כשמפרקים את המילים המפוצצות האלו, מגלים שהם טובים בעיקר בלייצר רשימת מטלות. הם בטוחים שסמכות זה אומר לתת פקודות ולצפות שיצייתו להן, בלי להבין בכלל את החיווט הרגשי שיושב מולם.

מתוך הניסיון שלי ותפיסת העולם שלי, אני יכול לומר לכם בוודאות: שליטה אמיתית לא נמדדת בכמה חוקים הצלחת לאכוף, אלא בכמה שקט הצלחת לייצר בלב שלה.

כשולט, המבחן שלי הוא לא לראות אותה מבצעת משימה כמו רובוט כדי שאני אוכל לסמן וי על האגו שלי. המבחן שלי הוא להרגיש אותה. כשאני דורש שהבית יהיה הפוך מכל הבלאגן שבחוץ, שהמטבח יהיה מבריק, שהבגדים ישבו ישר על הקולבים בדיוק כמו שלימדתי אותה, אני לא מנהל פנקס עבודה. המטרה שלי היא לא שהבית יהיה מוזיאון, אלא שהנפש שלה תמצא מקום להוריד בו את הנשק. החוקים האלו הם לא כלי לענישה או להקטנה, הם חומת המגן שלה מפני העולם.

שולט מנטלי אמיתי, כזה שלא צריך לצעוק את הסמכות שלו או להוכיח אותה בפורומים, מבין שהתפקיד שלו הוא להיות מיכל נקי. היכולת שלי להוביל נשענת על אותה אבחנה עמוקה, על הידיעה מתי החוק היבש הוא בדיוק מה שהיא צריכה כדי להפסיק להתלבט, להפסיק לחשוב, ופשוט להישען. כל אותם "מומחים" שמבקרים מהצד לא יבינו לעולם את הדינמיקה הזו, כי הם עסוקים בעצמם, לא במי שבידיים שלהם. הם מחפשים צייתנות יבשה, בזמן שאני מחפש את הרגע שבו היא נכנסת למקלחת בסוף היום, יוצאת אל הספה, מסתכלת על הסדר מסביבה ומחייכת כי היא יודעת שיש מי שמחזיק עבורה את העולם.

בסופו של דבר, המנהיגות שלי לא נמדדת במילים יפות או בביקורת שאני מעביר על אחרים. היא נמדדת בנשימה העמוקה שלה כשהיא סוגרת את דלת הארון. אמון הוא לא משהו שלוקחים בכוח או משיגים באמצעות תארים וניסיון יבש, הוא הבחירה המודעת והיומיומית שלה להשתייך למרחב שלי, פשוט כי היא יודעת שמתחת לכל החוקים והמשמעת, יש גבר שרואה אותה באמת, ושומר עליה.

לפרסום זה יש תגובות, הרשמ/י או התחבר/י כדי לקרוא ולהוסיף תגובות.

הרשמ/י התחבר/י