שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

ראש השבט מספר...

שהפנטזיה של שנינו הופכת למציאות אחת...

כל הסיפורים הם אמת..האמת שלי..

הסיפורים..חלקם מציאות..חלקם בחלקם..וחלקם לא...
לפני 7 שנים. 15 באוקטובר 2016 בשעה 8:21

רבים מכם מכירים רק את הקומה הראשונה אצלי בבית .  בקומה השניה יש דברים מעניינים לא פחות, אחד מהם זה הפטיו חממה.

 כתבתי על הפטיו לפני כמה שנים.. ולדעתי שווה לקרוא שוב  וללמוד. אולי לישם חלקית אם ניתן.

אני אוהב מים ומפלים, תמיד עיצבתי בריכות ומפלים בכל בית בו גרתי. כיום, הבית שלי שהיה בעברו נגריה, אין בו כמעט קירות חיצוניים והבית דורש פתח לאוויר ולאור, הפטיו שהשארתי בקומה השנייה, מספק זאת והרבה יותר.
ישנה כמובן הבריכה . והמפל שמסנן את המים הזורמים מטה , והפסולת האורגנית במים מהבריכה משמשת מזון טיבעי לצמחים כגון נענע ושערות שולמית הגדלים על המפל.
ליד הבריכה צמחים המשמשים תבלינים שאני משקה במי הבריכה שבהם כבר יש דשן טבעי.
דגי הזהב בבריכה אוכלים את צמחיית המים, ומפרישים פסולת שעולה במפל לסינון.
סוג אחר של דגים אחראי על אכילת היתושים שמטילים ביצים במים. הדגים אלו משריצים ומתרבים מהר מאד.
חרקים כמובן גם הם אוהבים את הלחות והצמחיה, ישנם עכבישים הטווים קורים מבריקים עם אור הבוקר, יש חרקים שחיים על פני המים וישנם החרקים שחופרים באדמה וחיים על הרקבובית ובכך עוזרים לי לפרק את כל החומר האורגני שאני משליך לקומפוסט. כל חומר אורגני  מהמטבח  קליפות, עשב ,או ירקות מוכנס לאדמה בפטיו והופך לאדמה טובה בעזרת בקטרית חרקים ותולעים. אני מקפיד לא לרסס או להכניס רעלים שיהרסו את האיזון.
ציפורים רבות מגיעות לשתות מים. כי נוח וזמין להם להגיע ביום חם להשתכשך,מגיעים להקת דרורים, צופיות, בולבולים תורי צוארון ותור מצוי,וגם מאנות מידי פעם.הציפורים גם מחטטות בעלי הצמחיה ומחפשות חרקים שפוגעים בצמח, להן יש מזון, ואני מרוצה כי אין צורך לרסס.
כמו כן תבלינים רבים גדלים היטב בעציצים ליד הבריכה ונהנים מאור ולחות , יש עץ תאנה קטן,מעט פרחים לצבע , והרבה ריח טוב של ירק, והרבה שקט לשבת ולהביט ולחוות את השינויים שמתרחשים כל הזמן.
כבונוס נוסף, האוויר הנכנס דרך הפטיו לבית מתקרר מעט בעוברו דרך הצמחים והמגע עם שטח המפל הגדול יחסית. וכמובן  בחורף גג החממה נסגר  ומעלה את הטמפרטורה בחדר השינה הצמוד  בכמה מעלות.
כל זה על שטח קטן מאד.. אבל עולם שלם, מאוזן. פרט למשאבה והוספת מים מידי פעם[שזה בעיקר מים שהמזגן פולט לבריכה] אין צורך להאכיל את הדגים. אין צורך לדשן..
והכל מחומרים מאד פשוטים וקלים [המפל עשוי מקלקר מצופה בחומר מיוחד]
צריך רק להנות וללמוד לנצל כל מה שיש בהישג יד בצורה מקסימלית..


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י