שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבל הבלים אמר קהלת, צדק!

דיוקן עצמי
לפני 7 שנים. 11 בספטמבר 2016 בשעה 18:07

באמצע זה נורמלי.

באמצע זה רגיל.

באמצע זה פשוט.

באמצע זה פרווה.

באמצע זה רגוע.

באמצע זה לצוף, להעביר את הזמן.

 

בקצוות יש את הריגוש.

בקצוות יש את קצה הצוק.

בקצוות יש את העליה עד אליו,את כל המאמץ.

בקצוות יש את הנפילה ממנו.

בקצוות יש את הטוב.

והרע.

בקצוות הדופק עולה והנשימה מתקצרת.

בקצוות יש את השיאים.

 

בקצוות נשרפים.

בקצוות זה כואב.

אבל בקצוות מרגישים ממש חיים,

לא רק כאילו.

חמוד וקשוב​(נשלט) - רק סוסים הולכים באמצע
לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - אמצע זה ממוצע.
בקצוות/ בצדדים יש את המקרים המעניינים.
אנחנו לא סוסים.
לפני 7 שנים
גנדלף​(אחר) - והרי שתי דרכים לפני האדם: אחת של אש ואחת של שלג. הטה בזו - מת באש, הטה בזו - מת בשלג. מה יעשה האדם: יניח לחשק למשול בו או יט אל הפרישות?

ילך בדרך החשק, הרי לפניו האהבה בכל יופיה וקדושתה, אבל לפניו גם חמדת הבשר, חליפות התאווה, נכלי האישה, מלחמת עולם, מוות מתוך חושך וייסורים.

ילך בדרך הפרישות? הרי לא יידע מה הם חיים, ייצא מן העולם ולא יידע מה זאת שמחה ועונג וצער של עונג, לא יידע את העולם ולא יכיר את הא-לוהים.

ילך באמצע? יט מן הקצוות? הרי לא יידע באמת לא את העולם, לא את האדם, לא את העונג, לא יכיר את האלוקים ולא את השטן, לא יכיר אף 'דרך של שלג', לא ידע אף את המנוחה והרוממות שבפרישות. כל ימי חייו יהיה שבע וזהיר וירא, ומכווץ בתוך קליפה קטנה ונהנה מעולם קטן, עני וצר, שמח בהנאות שאינן שוות פרוטה.

דרך האמת היא לא זו שבאמצע, כי אם זה שבקצוות, בשני הקצוות גם יחד... יש להעלות את הדברים ממדרגתם הנמוכה, הגסה, למדרגה היותר גבוהה, יש לזקק ולצרף את החוש.

(הלל צייטלין, "על גבול שני עולמות" עמוד 161)
לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - האמת בקצוות. מעניין, יש לי על מה לחשוב.
לפני 7 שנים
גנדלף​(אחר) - אני אהבתי יותר את: "שבע וזהיר וירא, ומכווץ... עני וצר, שמח בהנאות שאינן שוות פרוטה"
לפני 7 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י