סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבל הבלים אמר קהלת, צדק!

דיוקן עצמי
לפני 7 שנים. 7 באוקטובר 2017 בשעה 21:21

בסוכות נהוג לקרוא את מגילת קהלת.

אז קראתי.

שוב.

ויש ביאורים והסברים כה רבים לכל מלה, ניקוד, מטאפורה שנכתבה בתנ"ך כולו.

אבל לפעמים, הפשט אומר כל כך הרבה, ששווה לקרוא אותו "פשוט" כך.

לפעמים הוא מעלה חיוך ולפעמים נותן פילוסופית חיים שלמה.

אז אני רק אניח את זה כאן:

 

"וּמוֹצֶא אֲנִי מַר מִמָּוֶת, אֶת הָאִשָּׁה אֲשֶׁר הִיא מְצוֹדִים וַחֲרָמִים לִבָּהּ, אֲסוּרִים יָדֶיהָ, טוֹב לִפְנֵי הָאֱלֹהִים יִמָּלֵט מִמֶּנָּה וְחוֹטֵא יִלָּכֶד בָּהּ."

(קהלת, ז, כ"ו)

 

"כֹּל אֲשֶׁר תִּמְצָא יָדְךָ לַעֲשׂוֹת - בְּכֹחֲךָ עֲשֵׂה, כִּי אֵין מַעֲשֶׂה וְחֶשְׁבּוֹן וְדַעַת וְחָכְמָה בִּשְׁאוֹל אֲשֶׁר אַתָּה הֹלֵךְ שָׁמָּה. שַׁבְתִּי וְרָאֹה תַחַת הַשֶּׁמֶשׁ, כִּי לֹא לַקַּלִּים הַמֵּרוֹץ, וְלֹא לַגִּבּוֹרִים הַמִּלְחָמָה, וְגַם לֹא לַחֲכָמִים לֶחֶם, וְגַם לֹא לַנְּבֹנִים עֹשֶׁר, וְגַם לֹא לַיֹּדְעִים חֵן, כִּי עֵת וָפֶגַע יִקְרֶה אֶת כֻּלָּם. כִּי גַּם לֹא יֵדַע הָאָדָם אֶת עִתּוֹ, כַּדָּגִים שֶׁנֶּאֱחָזִים בִּמְצוֹדָה רָעָה, וְכַצִּפֳּרִים הָאֲחֻזוֹת בַּפָּח, כָּהֵם יוּקָשִׁים בְּנֵי הָאָדָם לְעֵת רָעָה כְּשֶׁתִּפּוֹל עֲלֵיהֶם פִּתְאֹם."

(קהלת, ט, י-י"ב)

שר ברוח​(שולט) - Keep it simple.תמיד עובד:)
לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - נכון!
לפני 7 שנים
דקיקון​(נשלט) - שני הציטוטים סובבים סביב עניין המלכודת.
מה זה אומר עלייך, לדעתך?
לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - לדעתי הראשון מדבר על נשים "סוטות", כמוני. (אולי מלכודת דבש...?)
השני מדבר על לחיות כאן ועכשיו, את הרגע, כי בסוף כולם מתים, ואתה לא יודע מתי זה יקרה. (פה המלכודת היא מטאפורה לסוף החיים)
לפני 7 שנים
שר ברוח​(שולט) - בסוף כולם מתים.אין מלכודת רק תובנה פשוטה שאומרת חיה את הרגע
לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - אמן
לפני 7 שנים
abir - החלק השני מתאר בצורה עניינית את הדרך לשאול.
מעניין שאין שם מילים שיפוטיות.
רק תיאור המציאות (כפי שרואה אותה הכותב ).
לפעמים הולכים בשאול כי שם זה מעניין יותר :)
לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - החלק השני מתאר את דרכו של כל אדם, בין אם הוא "טוב" ובין אם הוא "רע". בסוף, כולנו נמות. השאלה היא הדרך עד לשם.
לפני 7 שנים
abir - כדי לבחור בדרך הטובה צריך להאמין שיש שם משהו אחר המוות.
אחרת למה לנו בעצם להיות " טובים" ?

לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - כי לא בטוח שטבע האדם רע מיסודו.
לפני 7 שנים
abir - זו שאלה מעניינת.
אני נוטה לחשוב שטבע האדם רע מיסודו אולם הוא מושפע רבות מהסביבה שבה הוא גדל.
וכנראה השפעת הסביבה מקהה את טבעו הרע של האדם
לפני 7 שנים
beautifulass​(נשלטת) - למה שלא תנסי לכבד קצת את התנ"ך ולא לצטט ממנו בבלוג שלך - לפחות את המעט הזה של הכבוד תשמרי
לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - אני מאוד מאוד מכבדת את התנ"ך.
אם זה לא מוצא חן בעיניך. את ממש ממש לא חייבת לקרוא.
לפני 7 שנים
שר ברוח​(שולט) - ולמה הציטוט כאן מוריד מכבודו?
לפני 7 שנים
בודק - קהלת מגילת הספקנות
לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - מגילת חוכמה גדולה.
לפני 7 שנים
בודק - ברור הרבה עומק
לאחרונה יצא הפירוש הפילוסופי
של.ר שמואל איבן תיבון
מתרגם המורה נבוכים
יש שם עומק שמדהים את
המחשבה
לפני 7 שנים
איקרוס​(נשלט) - מָצָא אִשָּׁה - מָצָא טוֹב, וַיָּפֶק רָצוֹן מה' משלי
השאלה היא האם אתה מוצא או מצא...
לפני 7 שנים
קושית​(שולטת) - שאלה חשובה.
מה איתך? מוצא או מצא?
לפני 7 שנים
איקרוס​(נשלט) - אצלי תלוי ביום ובשעה 😉
לפני 7 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י