סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אוהבת

שפחה מורכבת

© כל הזכויות לתכנים אשר הוצגו בבלוג זה על ידי יוצרו, לרבות כל הזכויות החוקיות אשר שמורות כקנין רוחני,
זכויות יוצרים והפצה וכל קנין אחר. כל אלה הינם בבחינת בבעלותו של בעל הבלוג.
התכנים המוצגים והן התגובות הינם בבחינת לשימוש הקורא בצורה אישית, ואין לעשות שום שימוש שחורג מכך,
לרבות שימושים מסחריים, הדפסה ושיכפול ו/או כל פירסום, כל זאת ללא קבלת הסכמת בעל הבלוג מראש ובכתב.
לפני 8 שנים. 10 ביוני 2016 בשעה 7:57

 

בתנ"ך מסופר על נשים שצועדות אחרי אחרים גם למצבים קשים. רות האלמנה הולכת

בעקבות נעמי לארץ היהודים. לפי ההלכה לא הייתה עדיין אפשרות גיור ונישואים למואבים.

למרות זאת טוענת "עַמֵּךְ עַמִּי" ומגיעה. נראה שההיגיון לא מנחה אותה ולא נשים נוספות.

 

שרה אמנו הנשואה "וַתֻּקַּח הָאִשָּׁה בֵּית פַּרְעֹה". הוא משלם עליה לאברהם למטרה ברורה.

לאה נישאת במרמה ליעקב הרוצה את אחותה "וַיִּקַּח אֶת לֵאָה בִתּוֹ וַיָּבֵא אֹתָהּ אֵלָיו".

"וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר אֶל בֵּית הַמֶּלֶךְ", בת ישראל לגוי הולל. מה גורם להן לפעול בניגוד לכל?

 

המוטיב החוזר בפסוקים אלה הוא השימוש בשורש ל.ק.ח. ומכאן ניתן לומר שאולצו לפסוע

בדרך לא דרך. יחד עם זאת בשום מקום לא כתוב שהן מתלוננות. אולי מכיוון שהאישה

נחשבה לרכוש הניתן להעברה על-ידי אביה, בעלה ופטרונה. יתכן שההסבר פנימי יותר.

 

יש רגעים בהם נענים לקריאה. יוצאים מהעולם המוגן והמוכר. לא תמיד יודעים למה נכנסים.

לפחות ניתן היה לצפות לתפילה להצלה לפני הוויתורים. אלא שעל אף מה שלרוב חושבים,

קול עמוק אומר שזה המקום בו להיות צריכים. כמה עוצמה בהליכה לשם בדממה.

 

בתורה כתוב שעמוני ומואבי פסולים לגיור. אומרים שבזכות רות נפסק שעמונית ומואבית מותרות.

את ההלכה קבע גבר, אולי בועז. את אחוות האדם "עַמֵּךְ עַמִּי" שביטאה, היא הראשונה ששמעה.

הובילה מציאות שאיפשרה לה ולעוד נשים להינשא ליהודים, אף שגם עליה נאמר שנלקחה.

 

רות ד' י"ג:

"וַיִּקַּח בֹּעַז אֶת רוּת וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה".

 

שבת שלום וחג שמח

 

בודק - גם בתחמוד בנסכת קידושין למדו את עניין הנישואין ממילת לקיחה. ולמדו זאת שדה עפרון ויקח את שדה עפרון. מעניין שכאן יש אנחוגיה בין שדה לאישה
לפני 8 שנים
מתגבשת -
מעניין שבעלות מתבטאת בלקיחה. זה מציין מי מחליט על מה.
יפה שיש השווה בין שדה לאישה, מעבר לעניין הרכוש הרגיל.
כמו שבלט תחמוד היא עומדת בשורה עם הבית, העבדים, החמורים, הכל.
שדה נחמד יותר :-)
לפני 8 שנים
בודק - אין זה סוד שבימים ההם המעמד של נשים היה שונה ודםוסי התרבות והחשיבה אינם תואמים כלל את המציאות שלנו. וקשה לשפוט ולהעריך נכונה את היחס בין הדברים
לפני 8 שנים
מתגבשת -
כמובן, כדי להתאים לתקופה אפשר מקסימום
לעשות השוואה בינתרבותית אזורית מאותו עידן
וגם זה בעירבון מוגבל עקב היקף המידע
לפני 8 שנים
FOR GOOD - חפץ, אנו מודאגים במקצת בשל שקיעתן של הנערות היהודיות המובחרות בזוהמת המין. ומכך שפחות-ופחות מהן פונות בשל כך האובססיות-המיניות שלהן לתחומי האמנויות, המחקר-המדעי והתיאלוגיה. האם יש לנו סיבות לחשוש לעתיד העם היהודי ?(:
לפני 8 שנים
מתגבשת -
גודי הכל מחושב.
כך הן יולדות יותר ילדים
העוסקים באמניות, מחקר-מדעי ותיאולוגיה
ומביאים להתפתחות מואצת שלהם
בעוד הבנות מביאות עוד ילדים וחוזר חלילה
על הדרך פרים ורבים וממלאים את הארץ וכובשים אותה
לפני 8 שנים
FOR GOOD - (:
לפני 8 שנים
מואה ענק - שב"ש וחג שמח ומתוק עם הרבה עוגות גבינה מתוקות
לפני 8 שנים
מתגבשת -
שבת שלום מואה תודה רבה שיהיה לך חג שמח
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י