שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

Clotted Blood

And with tears of blood he cleansed the hand,
The hand that held the steel:
For only blood can wipe out blood,
And only tears can heal.
Oscar Wilde / The Ballad of Reading Gaol
לפני 10 שנים. 17 באוגוסט 2013 בשעה 1:21

קצת תמונות מהטיול בסרטון מטה. אורך הסרטון 14 דקות והוא מלווה במוזיקה ליטאית. בקשה אישית: אנא ראו את הסרטון ב HD, אחרת אין טעם.

השיר הראשון מדבר על דבורה קטנה שאהובה מת בקרב והיא מזמזמת את סיפורו באוזני חברתה לצרה: נערה שכולת אהוב. השיר השני מספר על חיים אחרי המוות ועל האגמים המפרידים בין חיים לחיים. ליטאים נהגו לקבור את מתיהם מעבר לנהר או האגם הכי קרוב לכפר ששימש קו מפריד ומי מעבר מחיים אל המתים. השירים מבוצעים בליטאית עתיקה, מהתקופה הפגאנית (טרום נוצרית) של הליטאים, שהשתמרה עד יום זה כאחד מארבעת הניבים של השפה הליטאית. במהלך הסרטון הוספתי טקסט על הליטאים הפגאנים שהאמינו שבכל עץ שוכן אל, אמונה המהווה את הבסיס למסורת שימור העצים העכשווית.

התארחנו אצל טניה ומיכאל, רופא במקצועו שנטש את הרפואה הקונוונציונלית לפני מספר שנים והיום עוסק בריפוי ע"י עלוקות, צמחים ולחשושים (אני מתלוצץ). מניסיוני האישי, הוא באמת עוזר. בגדול, רוב הזמן היינו בטבע, לנו באוהל ואכלנו את מה שקטפנו, ליקטנו, דגנו, צדנו וקנינו בכפרים הסמוכים, אבל בכל סוף שבוע חזרנו אל טניה ומיכאל שחיים בכפר (כפי שניתן לראות בסרטון) כדי לחטוף עלוקה בכבד וגם להצטייד בציוד הכרחי, בעיקר עבור הילדים. הזוג המדהים הזה מארח ישראלים באופן קבוע במחיר מגוחך ומלווה אותם לאורך כל הטיול, החל משדה תעופה. רוב המתארחים עוברים סידרה של טיפולים אצל מיכאל או סתם מגיעים כדי להירגע. אני לא יודע מה המחיר המדויק, אבל אם מישהו מעוניין לטעום מטבע מדהים, מהאווירה, מבישוליה של טטיאנה ומיבול גינתה, מוזמן ליצור אתי קשר ואני אפנה אותו לאחת מבנותיו של מיכאל.

אז זהו, חזרנו. היינו שם חודש ימים בלבד. מעט מדי לטעמי. זאת הפעם השניה בחיי שאני יוצא לחופשה בחברתם של בני משפחתי היחסית טרייה, אבל זאת הפעם היותר משמעותית עבורי כי החופשה באלפים הייתה נסיעת הפוגה סתמית, ניסיון ובדיקה טרם אני לוקח אותם אל המקום בו בקיץ, חצי שנה לפני עופרת יצוקה, קברתי את לבי. אני כמובן מתנצל על היבלות בכפות ידיי שמככבות פה ושם. ככה זה כשאוחזים במושכות ומנסים לייצב את המרכבה. מעניין מה היה קורה לו ניסיתי לייצב את העולם. הידיים שלי לבטח היו נשחקות. אנג'לינה שלי שמרה את כל הפתקיות ואת קופסאות הסיגריות הקרועות עליהן רשמתי במהלך הטיול. היא אשכרה שלפה אותן מהמדורה האחרונה טרם עזיבה. משוגעת. מה שאומר שאם אתגבר על הרצון לשמור את החוויה הזאת לעצמי, אפרסם בדיעבד.

ו... אני אוהב אותה. אני אוהב אותה כל-כך. היא אמיצה יותר מהגמד. האופן בו טיפלה בילדים בטבע נטול התפנקויות, האופן בו הניחה לי כשרציתי שתניח והאופן בו אחזה בי כשנזקקתי לקרבתה מבלי שאדע להביע או להבין את הרצונות של עצמי, הוכיח לי שוב שמאהבה לא רק מתים אלא אפילו קמים לתחייה. וכמה יפה הייתה בטבע הפראי שפגש את פנינו, כמה צוחקת ומאושרת וערומה. ערומה מבגדיה, מעכבותיה, מפחדיה ומעברה. היא נתנה לי את עצמה בביטחון מלא גם כשאבדנו ביער, גם כשברד בגודל של קוביות קרח ניתך על צמרות העצים וקרע את האוהל, גם כשבמשך שלושה ימים רצופים נאלצנו לחמם את המים כדי לרחוץ את הקטנים. אנג'לינה היא הדבר הכי נכון שעשיתי בחיי.

מקופלת​(נשלטת){Blue eyed } - ברוך שובכם משפחה אוהבת ומיוחדת שכמוכם!
תודה, אנג'לינהשלו שגרמת לו להרגיש ככה, שגרמת לו לאהוב ולהיות נאהב שוב, מחדש.

חיכיתי לפוסט עם תמונות, אבל זה כבר עולם אחר לגמרי.
ראשית, האוירה שבכל מקום ומקום, במקומות מסויימים יכולתי לשמוע את רשרוש העלים
באחר את התיירים מתלחששים, במקום שלישי את פכפוך הנחל, ברביעי את הילדים נלהבים,
בתמונה אחרת יכולתי לשמוע את הלב של אנג'לינה מבקש ממך להזהר כשאתה מצלם כי כולך שקוע בתוך המצלמה.
תשמע, מדהים! אילו מקומות! לא להאמין שאכן קיימים מקומות שכאלו.
כמה טבע וכמה פרחים שבכלל לא ראיתי וכמה גוונים של ירוק ושקט ושלווה.
לעצום עיניים, לנשום עמוק. ואני לרגע הייתי רוצה לצרוח. אבל בטוח שלא הייתי.
יש תמונות בלתי נשכחות בסרטון הזה שערכת למופת.
העץ שצילמת מלמטה, למשל. אני אחפש אותו שוב בסרטון, יש בו משהו שאני חייבת לראות שוב ולהרגיש.
וגם הקיפודונצ'יק הקטן שנתתם לו לשתות! וכף ידך, הו כף ידך (וההתנצלויות הנלוות)
טוב, אני אפסיק כאן, כי אני יכולה לכתוב עוד המון המון.

תודה על ההצצה (הכל כך מושקעת וגאונית) לתוך החיים שלכם ולתוך מקום מקסים שכזה.
לא יכולתי להתעלם מנושאי השירים ותהיתי על מה מדברים האחרים.

ותודה למיכאל ולטניה שכינית גם טטיאנה שחיבקו אתכם אליהם מחד ומנגד אפשרו להם את המרחב שלכם.

כן ירבו טיולים שכאלה - משפחתיים, ענוגים וגם ארוכים.

אוהבת אותך מהבפנוכו של הלב, שדון גבוה, ומאושרת עבורך }{
לפני 10 שנים
Brave Dwarf - טוב, אמרתי לך שאפרסם כמה תמונות מהטיול במהלך הלילה, אבל ברגע שהתחלתי להתעסק עם זה הבנתי שבצורה של סרט זה יהיה הרבה יותר מהיר והרבה יותר מועיל (שאנשים לא יצטרכו לגלגל תמונה תמונה ואני לא אאלץ להעלות תמונה תמונה).

קיפודים שותים חלב (אם תפגשי אחד שתדעי איך לארח אותו). הפרחים שאינך יודעת את שמותיהם אבל רוצה, שאלי ואענה לך. לגרגרי יער אין כמעט שמות בעברית, אבל בהחלט אוכל לתת לך את השמות הלועזיים והמקומיים שלהם. כנ"ל לגבי הפטריות (יש שם שלושה סוגים למרות שהתקיימנו על לפחות עשרה סוגים של פטריות).

הידיים שלי וההתנצלויות: מאוד לא אסתטי (יש שיגידו "מגעיל") ולכן התנצלתי. אבל זה מה יש, אני באמת לא יכול לעשות עם זה דבר.

עץ אלון הוא העץ שצולם מלמטה ואח"כ מלמעלה, ושילבתי אותו מיד אחרי הפסל של האיש הזקן עם המקטרת כי גם הפסל הוקצע מעץ אלון.

טניה זה קיצור של טטיאנה ומיכאל זה הרחבה של מישה (-:. אני מכנה אותם מישוניה וטניושקה. חברים נאמנים ואמיתיים. בלעדיהם הטיול היה נראה אחרת לגמרי. הם דאגו עבורנו לכל הציוד, לירקות (הגינה של טניה), לכל מיני שימורים מעשה בית ואפילו לרכב. והכי מיוחד בסיפור שהם אשכרה לא קטפו דבר משיחי הגינה שלהם עד שהגענו כי נורא רצו שילדים יטעמו את גרגרי היער, לכן יש שם כזה עומס. טניה עטפה את השיחים עם רשת מיוחדת נגד ציפורים ולא נגעה באף גרגר עד בואנו.

תודה על התגובה המפורטת והנלהבת, היה כיף לקרוא אותה. עושה חשק לעשות עוד מיליון סרטונים רק כדי שתגיבי עליהם. מופרעת. (השיר השלישי הוא שיר עם ליטאי שמדבר על אבירים).
לפני 10 שנים
מקופלת​(נשלטת){Blue eyed } - יאללה, מחכה לסרטון מס׳ 2,
אוכיח לך כמה מופרעת אני!

בוא נעשה דבר כזה:
אתם תצאו למליון טיולים מאושרים
ואני אקבל מליון סרטונים, דיל?
(ניכסתי אותם לעצמי. חה!)
לפני 10 שנים
Brave Dwarf - LOL. טוב, עשינו עסק. צפי לסרטון בעוד ארבעה חודשים. אני יוצא לשליחות במדינה מהממת, כך שיהיה לי מה לצלם במיוחד מכיוון שנתפוס שם בראשו של החורף.
לפני 10 שנים
מקופלת​(נשלטת){Blue eyed } - רגע רגע, אבל 4 חודשים :-/
זה לא היה בדיל.

מחכה. אבל שלח יונה או משהו, בבקשה.
לפני 10 שנים
אניגמטית​(שולטת) - איזה יופי. בהתחלה אמרתי לעצמי "ליטא? מכל העולם? הוא השתגע?" ואז... התחלתי להתענג על הסרטון. המילים שלך מענגות תמיד ואולי זה שאתה שעושה את הקסם כי רואים את הדברים דרך עינייך, אבל משהו שם קסום בפני עצמו. והמוזיקה היתה ההפתעה הגדולה.
לפני 10 שנים
Brave Dwarf - מוזר לי שאנשים (לא רק את) מתפלאים כשאני אומר "ליטא". במה ליטא שונה מכל מדינה אירופאית אחרת? טוב, חוץ מכך שהיא יותר יפה מכל המדינות גם יחד ורק צפון אירלנד יכולה להתחרות אתה במרחביה, אבל פרט לכך ליטא אינה שונה מצרפת, אנגליה, שוויץ, גרמניה וגו. זאת מדינה אירופאית לכל דבר ועניין. מדינה מערבית, עצמאית ומפותחת. אחת משלוש מדינות הבלטיות.
אני מאוד שמח ששיניתי את דעתך לגבי ליטא. מאוד. זאת באמת מדינה קסומה שכמו שאמרתי, רק צפון אירלנד על פיותיה, שדוניה ומרחביה יכולה להתחרות בקסמיה.
לפני 10 שנים
אניגמטית​(שולטת) - ואני שמחה שאתה שמח. יש משהו באהבה שלך כלפי אשתך ובאהבה שלך לדברים אחרים, שפשוט מדבק ומעיף ניצוצות לכל כיוון. אתה שדון קטן בעצמך:)
לפני 10 שנים
Brave Dwarf - מעניין שבדיוק חשבתי עליך ותוך כדי פתחתי את הבלוג ומצאתי בו את התגובה שלך. אני מניח ששוכן בי איזה ילד קטן ומתלהב שמתייחס לכל דבר יפה בעולם כאילו הוא רואה אותו בפעם ראשונה. למרות שבארץ לא נותר ממנו זכר, ורק אשתי מצליחה לעורר אותו לחיים ולהעניק לו שלווה וקיום (שתבורך, אני כ"כ אוהב אותה).

ואין לי ספק שתהית מה חשבתי עליך. אז זהו, חשבתי על איך להגיב בבלוג שלך בגלל הנושא שמנוגד לאופי שלי (פמדום), איך לכוון את המחשבה שלי כך שאוכל לבטא בכתב את הרגשות שאת וזוגך מעוררים בי, או יותר נכון לתרגם אותם לשפתך. (-:
לפני 10 שנים
בשקט​(נשלטת) - עונג אמיתי.
התמונות המופלאות של הנופים והפרטים היפייפיים, הצלילים השמיימיים, מעולם אחר אבל מוכר, והידיעה שאתה מאחורי המצלמה, במנוחה אמיתית בחיק המשפחה ואתם ביחד עטופים בקסם הזה.
}{
לפני 10 שנים
Brave Dwarf - }{
לא מהעולם הזה, פשוט אין דברים כאלה. תסתכלי בחלק של הוילנא על השמיים. יש להם שמיים תלת מימד. הסתובבתי שם עם הפנים כלפי מעלה כל הטיול. לא יכולתי לנשום מרוב התלהבות.
לפני 10 שנים
מתוקף אישיותה - הו - בסוף?
רק בגלל זה אוהבת אתך }{
היכולת לתמלל בדיוק את המקום של אהובתך בעולמך.
יכולת שנובעת מתובנה ואהבה אינסופית.
קסם.פשוט קסם.
לפני 10 שנים
Brave Dwarf - תודה (-:
וגם אני אוהב אותך ואת התגובות המרגשות שלך.
לפני 10 שנים
cיגי - אמנם רק 14 דקות בסרטון
שמציג כל כך הרבה יופי .וגם שלווה בטבע המופלא הזה
השירים המלווים ...........אין מילים
כייף לכם שעברתם חוויה שכזאת :)
לפני 10 שנים
Brave Dwarf - אני מסכים אתך, זה היה כיף ענקי, אני מקנא בעצמי.
ואני חושב שעדיין לא חזרתי. אני עדיין שם. הלב שלי עדיין שם. הנשמה שלי עוד לא נחתה בארץ.
לפני 10 שנים
פייה{O} - גמד! התגעגעתי :)
ואני מלאת הערצה (וקנאה) לך ולאנג׳לינה שעשיתם כזה טיול עם הזאטוטים.
שימשיך לכם הכיף והרוגע גם בשגרה הביתית }{
לפני 10 שנים
Brave Dwarf - תודה.
אגב, הקטנים נהנו יותר ממני אני חושב. הייתה להם תעסוקה 24/7, הרבה מים, הרבה דשא, הרבה חרקים. הם אכלו טוב, ישנו טוב ולכן גם הרגישו חיוניים וערניים. ובכלל, היה להם הרבה מאוד חופש שם, להבדיל... ליטפנו חזירים, פרות, עגלים, סוסים, האכלנו ברווזים וברבורים, שטנו באינספור סירות, הדלקנו מדורה, צלינו דגים שדגנו קודם לכן. ירד ברד ענקי (הם אכלו אותו), שלל גרגרי יער פרושים סביב האוהל שהתחדשו בכל בוקר. בקיצור, הם הפיקו מהטיול הנאה מרובה. הטיסה הייתה להם מעצבנת כי נדרשו לשבת במקום אחד ומעברים בין האגמים ברכב לא ממש מצאו חן בעיניהם ולכן עשינו לא מעט עצירות. אבל אלה באמת קטנות.
לפני 10 שנים
להבה חשופה - אליפל ואנג'לינה היקרים :-)

הסרטון שהעלתה כאן. מדהים ביופיו ועוצר נשימה במלוא מובן המילה.

מניחה, שכמה ש(עוד) אצפה בסרטון, זה לא, ידמה, כמו לראות את אותם נופים ומקומות במציאות.

שמחה שחוויתם עם הילדים את היופי, השלווה, הטבע והחברים.

מאחלת לכם עוד המון המון טיולים שכאלו.

ברוכים הנמצאים יקרים לנו.

}}{{.
לפני 10 שנים
Brave Dwarf - }{
תודה להבונת. ותודה על כל המכתבים שכתבת במהלך. מאוד התרגשתי מהם.
ולגבי עוד טיולים: אני מוכן כבר עכשיו לארוז ולעשות סיבוב נוסף ואח"כ עוד סיבוב ועוד אחד, עד שייגמר הדלק.
לפני 10 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י