לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

דרך המשקפיים שלי

העולם כפי שאני רואה אותו דרך המשקפיים שלי, לטוב ולרע. אני לא מתיימר להגיד שכל מה שאכתוב כאן זה בהכרח האמת לאמיתה, אבל היא האמת שלי כפי שאני רואה אותה. אני לא טוען שיש לי מונופול על החוכמה ולכן זכותו של כל אחד לחשוב אחרת.
לפני 15 שנים. 30 בינואר 2009 בשעה 22:22

מלחמת העולם הראשונה הייתה מלחמה של חפירות. כל מי שראה סרטים שנושאם היה מלחמת עולם הראשונה, יכול לראות את שני הצבאות מחופרים עמוק באדמה בביצורים, מפגיזים אחד את השני ומדי פעם יוצאים להסתערות חסרת תוחלת שגובה קורבנות רבים ללא כל תכלית או צורך.

מאחר ואין לי כוונה לעסוק בטקטיקות צבאיות לא אכנס לנושא של צורת הלחימה והבזבוז האיום בחיי אדם ללא כל צורך. הכוונה בפוסט זה לעסוק בקיבעון של אנשים בכלל ומנהיגים בפרט, האמונה שאם מלחמה מסוימת התנהלה בצורה אחת אז "בהכרח" גם אלו שיבואו יתנהלו באותה צורה.

כתוצאה ממלחמת העולם הראשונה החליטו הצרפתים לבצר את הגבול בצורה כזאת שאם תפרוץ שוב מלחמה עם גרמניה הם יוכלו להדוף כל מתקפה גרמנית. הם היו כל כך בטוחים שמלחמת העולם השנייה תתנהל באותה מתכונת כמו הראשונה עד שהוציאו הון תועפות ובנו קו ביצורים אדיר בגבול עם גרמניה, קו שנקרא "קו מאז'ינו" ע"ש הרמטכ"ל הצרפתי שבנה אותו (בדיוק כמו שאצלנו קו דומה נקרא קו בר-לב ע"ש הרמטכ"ל של אותה תקופה).

קו מאז'ינו היה מבוצר כל כך טוב שיכל להדוף כל התקפה גרמנית בנוסח מלחמת העולם הראשונה. רק שהגרמנים לא שיחקו את המשחק שהצרפתים חשבו. גדודי השריון הגרמני פשטו על בלגיה וכבשו אותה בסערה ומאחר ובלגיה הייתה שכנה ידידותית לצרפת הגבול ביניהן לא היה מבוצר והדרך לפריז הייתה פתוחה לגרמנים ואכן פריז נכבשה תוך שבועיים בלי התנגדות משמעותית.

במקביל הגרמנים פלשו גם לפולין שחיילה לחמו באומץ רב נגד הגרמנים וחיל הפרשים הפולני הסתער על הטנקים הגרמנים בחרבות שלופות בניסיון לעצור אותם, מיותר להסביר שאי אפשר לעצור טנקים בחרבות בלי קשר לכמה הפרש אמיץ.

העולם המערבי החופשי שהיה בטוח שמלחמת העולם השנייה תתנהל במתכונת דומה לראשונה שילם מחיר יקר מאוד עד שהתאושש ולמד את הלקח. אי אפשר להתכונן למלחמה לפי המתכונת של הלחימה הקודמת. כל מי שעושה כך ישלם מחיר יקר על טעותו.

האם מלחמת העולם השלישית תהייה במתכונת של מלחמת העולם השנייה? כמובן שלא. רוב העולם עדין לא מעכל את זה אבל מלחמת העולם השלישית התחילה והיא מתנהלת כבר כמה שנים. נכון זאת לא מלחמה של צבא מול צבא כמו בראשונה או בשנייה, זה גם לא גדודי טנקים שמסתערים קדימה, אבל מלחמת העולם השלישית כבר פה.

מלחמת העולם השלישית היא מלחמה של האיסלם כנגד כל מי שלא מוסלמי. במקומות שהמוסלמים חלשים הם לוחמים באמצעות טרור ובמקומות שהם שולטים הם לוחמים באמצעות צבא נגד המיעוט, כגון בסודאן שמבצעת רצח עם בדרפור בכל מי שלא מוסלמי.

מדינות העולם החופשי עדין לא מעכלות את זה למרות שגם הן כבר הספיקו להיפגע, האמריקאים במגדלי התאומים ואפילו הבריטים, הספרדים והצרפתים. האיסלם בהנהגת הקיצונים בתוכו הכריזו מלחמה על העולם הלא מוסלמי והלחימה הזאת רק תלך ותגבר עד שהעולם החופשי יבין את זה ויחזיר מלחמה שערה. נכון לא כל המוסלמים תומכים במלחמה הזאת, ברור גם שרובם לא משתתפים בה, רק שבשום מלחמה לא כל העם הופך לחיילים ורק אחוז קטן נלחם ממש. רוב המוסלמים בעולם אכן לא נלחם באופן פעיל אבל מעניק ללוחמים המוסלמים תמיכה מוראלית ואהדה כפי שראינו בלחימה שלנו בעזה.

גם בקרבנו יש כאלו שחושבים שאולי אם ניתן להם את כל מה שהם דורשים המלחמה תימנע, בדיוק כמו שצמברלין, שהיה ראש ממשלת בריטניה האמין לגבי היטלר. אי אפשר להשביע את התיאבון של האיסלם בויתורים. האיסלם לעולם לא יקבל מדינה יהודית בארץ ישראל בלי קשר לכמה שנהייה מוכנים לוותר. מי שחושב אחרת שיביט על לבנון שהוקמה כמדינה נוצרית או על הקופטים במצרים שלמרות שהם רק מיעוט המוסלמים לא משלימים עם עצם זה שקיימים נוצרים בקרבם.

נדמה לי שהיה זה אינשטיין שאמר "אינני יודע איך תתנהל מלחמת העולם השלישית אבל ברביעית ילחמו עם מקלות ואבנים". אני מאוד מקווה שהוא טועה ושאותם טרוריסטים לא יצטיידו בנשק אטומי. אני אפילו לא רוצה לדמיין מה שיקרה אם חס וחלילה זה יקרה בכל זאת.

מאיה​(נשלטת) - לא צריך ללכת רחוק , גם הרוב המוחלט מתמודד עם המציאות בהתאם לנסיון העבר , מתחזק מהצלחות ורוצה לשחזר . מעטים עושים בחינה מחדש של המציאות כדי להתאים למערכה.

ולדעתי מלחמת העולם השלישית גם מזמן כאן , והיא ההתחממות הגלובלית , המחסור במים , רעב , זיהום , הרס העולם שנכנס להילוך שישי.

ויישארו החיידקים והג'וקים להלחם במחבלים .
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י