לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

דרך המשקפיים שלי

העולם כפי שאני רואה אותו דרך המשקפיים שלי, לטוב ולרע. אני לא מתיימר להגיד שכל מה שאכתוב כאן זה בהכרח האמת לאמיתה, אבל היא האמת שלי כפי שאני רואה אותה. אני לא טוען שיש לי מונופול על החוכמה ולכן זכותו של כל אחד לחשוב אחרת.
לפני 15 שנים. 8 באפריל 2009 בשעה 9:01

מעולם לא הייתי דתי על אף העובדה שאני בא ממשפחה דתית עם שלשלת רבנים מפוארת. גדלתי בבית דתי וכילד הלכתי פעמים רבות עם אבי לבית הכנסת בעיקר בשבתות וחגים. החוקים וההלכה היהודית אינם זרים לי ועד היום אני יודע בעל פה תפילות רבות למרות שמנערותי הפסקתי להתפלל.

כילד הפסקתי להאמין באלוהים אם כי אני אוהב את התנ"ך ואת המסורת היהודית. מבחינת ההלכה היהודית אני נחשב לאפיקורוס, כלומר מי שמכיר את ההלכה ובכל זאת כופר בקיומו של האל. בניגוד למי שלא מכיר את ההלכה היהודית וכופר ואז הוא בחזקת "תינוק שנשבה" מבחינת ההלכה.

דווקא מאהבת המסורת היהודית וכאחד שמכיר היטב את ההלכה היהודית אני יכול להזדהות בהחלט עם דברי חז"ל "אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות". בכל דור ודור חוקי ההלכה היהודית רק הלכו והחמירו. כל רב ראה לעצמו "חובה" להחמיר יותר ויותר עד שזה מגיע לפעמים לאבסורדים.

למה אני כותב כל זאת? כי נתקלתי "בהלכה" חדשה שאסור ליהודי לאכול תותים בגלל שיש חיידקים שנדבקים לתותים ואי אפשר לראות אותם בעין בלתי מזוינת. נכון שאסור לאכול תולעים לפי ההלכה אז התחילו עם ירקות העלים (חסה וכו') המשיכו בתאנים וכעת הגיעו לתותים ולחיידקים. בקצב הזה בעוד דור או שניים לא יוכל יהודי דתי לאכול דבר.

ידוע שאסור לאכול בשר עם חלב בגלל הפסוק "לא תאכל גדי בחלב אימו". מפסוק הומני פשוט הפכו את זה לאיסור על אכילת בשר וחלב והמשיכו באיסור אכילת עופות עם חלב. מה קשור בשר בקר לפסוק? איך קשור תרנגול לגדי או לחלב של אימו? הרי איסור על אכילת בשר עוף עם חלב נאסר רק לפני כאלף שנה כי איזה רב חשב שאולי אם יאכל עוף מישהו עלול לחשוב שהוא אוכל בשר עם חלב, יעני "למראית עין". בקצב הזה בקרוב גם דג יחשב לבשר.

בכלל כל העניין של איסור על אכילת בשר וחלב הרי מנוגד למה שכתוב בתורה. כשאברהם אבינו פגש את המלאכים שהלכו להשמיד את סדום ועמורה, כתוב במפורש שהוא שחט להם כבש ובישל בחמאה. כשאני לפעמים אומר זאת לאדם דתי התשובה היא שזה קרה לפני ברית בין הבתרים ולכן זה היה מותר לו. אבל לשאלת ההמשך שלי אם מלאכי האלוהים לא ידעו את חוקי האלוהים? איך זה שהם אכלו בשר עם חלב? לזה אין להם כבר תשובה.

אז לכל מי שנשמע לרבנים שיהיה לכם לבריאות וכמו שהפסקתם לאכול תאנים תפסיקו כעת לאכול תותים ומאחר והאוויר מלא בחיידקים בקרוב עוד פירות וירקות יכנסו לרשמית האיסורים באכילה, במיוחד אם הם טעימים.

שיהיה לנו ולכל בית ישראל חג שמח.


ניני - מילא החיידקים שבתותים,
אבל כל הרעלים שאנו ממלאים אותם,
כדי שיראו אדומים וגדולים ויחזיקו זמן רב כטריים.
רק מה חבל, שכל אותה ההשתדלות שבגידול והארכת חיי המדף של התותים ופירות אחרים,
מקצרת את חיי המדף שלנו...
לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - הרעלים פחות מפריעים לי כי הם חיצונים, כתוצאה מריסוס ושטיפה טובה תסיר את רעלי הריסוס. מה שלי חסר זה הטעם האמיתי של הפירות והירקות מלפני שהתחילו "לשחק" בנסיונות ליצור מוצרים עם חיי מדף ארוכים.
לדוגמא העגבניה: נכון שהשינויים הגנטים שהיא עברה האריכו פי כמה וכמה את חיי המדף שלה אבל זה בא על חשבון הטעם. פעם עגבניה היתה טעימה ועסיסית, כיום היא יבשה וחסרת טעם.
לפני 15 שנים
ניני - כילדה, היתה לנו גינת תותים.
אין לתאר בכלל את האיכות של הפרי הטבעי,
ללא הריסוס וכל הרעות החולות...
במקום, או במקביל לסנדוו'יץ' הינו קוטפים לנו בעונה
שקית מלאה של תותים לבית הספר...
התותים של היום כבר לא מלהיבים אותי,
לא עושה מאמץ מיוחד לכיוונם בכלל.
לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - אני יליד חדרה ולמען האמת לא זכור לי שגידלו תותים באזור שלנו כילד. את טעמם של התותים מפעם אני זוכר כמתבגר ולא כילד.

אבל באזור שלנו היו המון עצי תות, שגדלו בשטחים פתוחים (כן, פעם היו גם שטחים פתוחים בערים לפני שהם לבשו שמלות של בטון ומלט) ובקיץ, שהיא העונה של התותים, הינו הולכים עם ידיים מוכתמות בשחור מהמיץ של התותים. התותים היו רווים במיץ עסיסי וטעים שהחסרון היחיד שלו היה שהוא היה משאיר על הבגדים כתם בל ימחה והידים נשארו שחורות לכמה ימים.

אפילו בבית הספר היסודי שלמדתי בו היה עץ תותים ושיחי פיטנגו בחצר וילדים היו מפריעים בשעור בכוונה בתקוה שיוציאו אותם מהכיתה שיוכלו "לתפוס" מקום על העץ לפני האחרים.

שנים רבות שלא ראיתי עץ תותים, לא בשטח פתוח ובטח שלא בגינות ופיטנגו......... כמה כאן בכלל מכירים את הטעם של הפיטנגו או בכלל יודעים על איזה פרי מדובר?

לפני 15 שנים
stray puppy - זה לא מוציא את אלוהים קצת דבילי להגיד שאחד מהחוקים שלו זה איסור אכילת בשר עם חלב?
כאילו אם נאניש אותו לרגע אז מה הוא יושב לו איפשהו וכזה "בוחן לב וכליות" ואומר לעצמו נונונו ההוא אכל בשר עם חלב וההוא אכל שניצל עם פירה ששמו בו חמאה?!~
כאילו יש מפגרים ששומרים ולא אוכלים בשר עם חלב אבל לקלל ולהיות זבל ולפגוע באנשים זה בסדר...?<חחחחח>
אלוהים והמלאכים בכלל לא אנושים למה שזה ישנה להם אם נאכל בשר עם חלב. מילא אם היה איסור על לאכול בשר בכלל הייתי מבינה<יאללה נחזור ל"עידן גן העדן">.
בכלל גם אני אוהבת את התנ"ך <בקשר ליהדות למדתי רק שנה בתיכון ככה שמאיפה ליP:> אבל במקום ללמוד מהטעויות שבני האדם עשו בתנ"ך, לתקן, לשאוף ליותר טוב, הם נטפלים לדברים פעוטים וחוזרים על אותם חטאים חמורים שוב ושוב~
מה שכן מבחינה תזונתית יש מינוס באכילת בשר עם חלב. מהבשר אנו מקבלים את עיקר הברזל ומהחלב את עיקר הסידן, בעיכול הסידן יפריע בספיגת הברזל לגוף, את ההסבר הזה הגיוני יותר לקבל....
לפני 14 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י