בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

שתי נקודות

לפני 9 חודשים. 28 ביוני 2023 בשעה 21:03

הנאה מכאב נשמעת לא דבר טבעי. אבל כשחושבים על זה לעומק אולי זה דווקא כן. בטבע כשחיות נפצעות הן חייבות לפעמים להמשיך לזוז , לחפש מזון ולברוח מטורפים. כמובן שהגוף יאותת להם כאב, אבל אולי הוא ישדר ביחד גם מסרים של הנאה? על מנת שהחיות יוכלו להמשיך בתפקודם למרות הכאב והקושי אחרת לא ישרדו?

Cafe​(שולט) - לא הצלחתי להבין.
לפני 9 חודשים
שתי נקודות​(נשלטת) - אם חיה בטבע שוברת לדוגמה רגל. היא עדיין חייבת להמשיך לדרוך עליה אחרת יטרפו אותה כי היא לא תצליח לברוח. ולכן אבולוציונית נוצר מצב בו חיות שהגוף שלהם משדר אותות הנאה במקביל לאותות כאב (כדי לעודד את החיה להמשיך ללכת למרות שכואב) שרדו יותר מחיות אחרות, וזאת בעצם הסיבה לקשר בין הנאה מכאב
לפני 9 חודשים
שתי נקודות​(נשלטת) - אני יותר מדי עייפה בשביל להסביר את עצמי
לפני 9 חודשים
ערעורים מותרים - אהבתי
לפני 9 חודשים
הלן הדובה - ההנחה שגויה מיסודה. הפחד והכאב הם שמזכירים לנו שאנחנו חיים ומדרבנים אותנו. כאב בריאות מחוסר חמצן גורם לנו לשאוף אויר ולא הסחרחורת ה"מהנה" של חוסר חמצן.
בבדסמ אנחנו מקבלים מסרים שלי הנאה משחרור של כימיקלים שונים בגוף ובמוח ובינהם דופאמין וסרטונין כתגובה למעשים שבין היתר מערבים כאב.
לפני 9 חודשים
ערעורים מותרים - אני ממש מסכים על זה.
אבולציונית נבראנו עם מנגנון הכאב שהוא אחד החשובים והמעוררים לפעולה שיש זה מדהים
לפני 9 חודשים
שתי נקודות​(נשלטת) - אוקיי. אז השאלה שלי היא למה הגוף מפריש דופמין וסרטונין בזמן כאב? יש להם חשיבות
לפני 9 חודשים
Cafe​(שולט) - מצטער, עדין לא הבנתי.
חיה שרודפים אחריה לא צריכה תמריץ של הנאה כדי לברוח, יש לה תמריץ של פחד, הוא מספיק חזק.
יש נוירוכימיקלים במערכת הסימפטטית שמשתיקים תודעתית את הכאב במצב מצוקה, כדי שהכאב לא ימנע תגובה מיידית. אבל כאמור לשם כך אין צורך בהנאה, מספיק להשתיק את הכאב.
בגלל שהמערכות הללו מורכבות למדי, יכול להיווצר מצב שבו תהיה הרגשה נעימה של היי, בגלל הצפה של נוירוכימיקלים כאלו במצבי דחק.
לפני 9 חודשים
Cafe​(שולט) - * נוירוכימיקלים כאלו ואחרים
המערכת מורכבת ומסובכת למדי, ואני לא מבין בזה.
העובדה היא שאנשים רבים מרגישים היי בתנאים מסוימים במצבי דחק ואפילו כאב. איזה נוירוכימיקל גורם לאיזו תחושה בתוך מערכת מורכבת של הפרשה, ספיגה, מעכבי ספיגה, ותלויות רבות אחרות במצבים ספציפיים, אני בודאי לא יודע. אני מסופק אם אלו שכן מבינים, יודעים.
לפני 9 חודשים
הלן הדובה - אדרנלין חומד. תעצור שם. זה מספיק בשביל ה"היי" שאתה מדבר עליו.
לפני 9 חודשים
שתי נקודות​(נשלטת) - לא מספיק בעיניי רק הפחד בשביל לברוח. צריך גם אדרנלין למשל שיעזור לחיה לברוח ויעשה תחושת היי.
ואגב בלי קשר לחיות, כאשר נתפס שריר בגוף למשל אנחנו נהנים מעט מלמתוח אותו למרות שזה כואב. כמו כאב נעים.. למה? אולי כי זה חשוב שנמתח את השריר כדי שיבריא.. יש חשיבות גם להנאה במקביל לכאב לדעתי. יש איזשהו חיבור שאני לא מבינה.. אבל כנראה שאתה יותר משכיל ממני. רק העלתי מחשבות
לפני 9 חודשים
הלן הדובה - הדיון בכללי מעניין.
לפני 9 חודשים
שתי נקודות​(נשלטת) - מאמר מעניין שמצאתי. אקרא בהמשך
https://scholar.google.com/scholar?hl=en&as_sdt=0%2C5&q=pain+and+pleasure&oq=pain+and+pl#d=gs_qabs&t=1688017311523&u=%23p%3DkW4KdlWtLM8J
לפני 9 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י