צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

החיים בטריקולור

לפני שנתיים. 18 באוגוסט 2021 בשעה 20:58

אני עומדת לעשות סלט מחשבתי כאן, כי אני לא לגמרי יודעת מה אני מנסה לומר. עמכם הסליחה.

כבר די הרבה שנים שאני מפלרטטת עם הדת ובאופן כללי עם הרעיון שקיים משהו גדול יותר מכולנו שמנהל פה את הכל ושכל הבלגן הזה הוא חלק מאיזו תכנית על נשגבת מאתנו.

יש ברעיון הזה משהו שמפחיד את רוב האנשים שאני מכירה (בניגוד אלי, רוב בני המשפחה והחברים שלי מאוד סגורים על היותם אתאיסטים) ומשהו מנחם עבורי.

בתור חולת שליטה, שחייבת כל רגע להיות מודעת לכל פרט קטן בחיים שלי, תחרותית בקטע מפגר ושונאת להיכשל, יש משהו מאוד מרגיע במחשבה על זה שמשלכתחילה לא הכל בכלל תלוי בי. אף פעם לא הייתי חזקה בלקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנות, רק בשנים האחרונות התחלתי להפנים את העובדה הפשוטה שאני אנושית ומכאן שאני לא כל יכולה ולפעמים התזכורת שאני רק גרגר קטן וחסר חשיבות במונחים של היקום כולו, מכניסה אותי לפרופורציות.

אני יודעת בוודאות ששתי הדתות היחידות בעולם שהייתי מסוגלת לחיות בשלום עם אורח החיים שהן דורשות אלה יהדות ונצרות פרובולסבית, כי הן לא דוגלות בהתנזרות מוחלטת מהנאות גופניות לטובת איזשהו גן עדן מדומין בעולם הבא שבתכלס אין לנו מושג אם יש כזה או לא.

אני מסרבת לקבל את האפשרות שישות כל כך חכמה ובעלת כאלה יכולות, שיצרה משהו כל כך גדול ומורכב, נתנה לנו את היכולת להנות מהגוף שלנו אך ורק במטרה לבחון אותנו כל החיים ולגרום לנו להיאבק בעצמינו.

הייתי יכולה אפילו לחיות בשלום עם לבוש צנוע או שמירת שבת. שני הדברים לא נשמעים כמו משהו שיווה אתגר מיוחד עבורי. ממילא רוב השבתות שלי עוברות ברביצה כי אני מגיעה אליהן מותשת ואני לא רואה בעיה בלחשוף טיפה פחות עור. אני בכל מקרה לא כל כך אוהבת להתלבש מאוד חשוף.

ניהלתי בעבר מערכות יחסים עם אנשים דתיים וחייתי לגמרי בשלום עם זה שהמשמעות של סופ"ש ביחד היא שלא מפעילים מוזיקה או טלוויזיה יום וחצי. 

העניין הוא שכשאני באמת רוצה להכניס משהו לחיים שלי, אני בדרך כלל הולכת על זה בצעדים מאוד בטוחים בלי להביט לאחור ואני באמת לא יודעת מה עוצר אותי כאן, אבל אני בוודאות לא במקום של פשוט לוותר על אורח חיים חילוני.

אני לא אתאיסטית בוודאות, אבל גם לא מאמינה בכלום מספיק חזק. אני יודעת שמה שחשוב זאת האמונה שבלב ולא הטקסים, אבל פעם אחת בחיים בא לי להרגיש שייכת לאנשהו ולו רק כדי לדעת אם יש לי בכלל את היכולת הזאת.

 

 

addictionn​(ג׳נדר קוויר שולטת) - פוסט נפלא.
את בכיוון הנכון
לפני שנתיים
Fashion kitty​(אחרת) - תודה. נחיה ונראה, אני מניחה 🙂
לפני שנתיים
ScatNerd - גישת האמצע - אגנוסטיציזם.
אני נוטה להאמין בעל טבעי, לא פוסל שום דבר. צריך להבחין בין "דת" לבין אמונה בעל טבעי (למרות שנראה שיש קשר ביניהם). לנשק מזוזה ולעשות מה שהדתיים עושים זה טפשי בעיניי, אני לא מאמין בסמלים ולא כדברים כתובים. אבל בתוך תוכי אני נוטה להאמין שיש כוחות על טבעיים שקיימים.
אני גם מאמין שאנשים שמנסים להבין דברים שגדולים עליהם זו טיפשות (כולל מדענים וחוקרים), יש דברים כ"כ גדולים שהמוח הקטן שלנו לא מסוגל לעכל ואנשים מנסים בכח להילחם בזה, לא מסוגלים לעכל את העובדה שהם חסרי שליטה. לנסות להוכיח שאין אלוהים (אתאיסטים) זו טיפשות וגם לנסות להוכיח שיש.
לפני שנתיים
Fashion kitty​(אחרת) - מי שמאמין זקוק להוכחה?

מעבר לזה, אין דבר כזה לא להאמין בסמלים. כולם מאמינים בסמלים כלשהם וכפופים לסט חוקים ונורמות כלשהם. אי אפשר לקיים חברה מתפקדת בלי זה.
לפני שנתיים
ScatNerd - לא, מי שמאמין (באמת) לא זקוק להוכחה. רק אמרתי שיש כאלו שמנסים להוכיח וזה די חסר טעם (משני הצדדים של המתרס).
תני דוגמא לסמלים שאת מדברת עליהם, כי לא נראה לי שאני מאמין באף אחד מהם. אני לא בן אדם נורמטיבי.
לפני שנתיים
Fashion kitty​(אחרת) - אני מעושנת מדי כרגע ולא חושבת כמו שצריך. תזכיר לי מחר אם תרצה להמשיך את הדיון.
לפני שנתיים
ScatNerd - חח אוקיי. תהני
לפני שנתיים
Ruined but fun​(אחר) - כתבת מעניין דווקא .. כנראה ששם הכיוון
אם זה נכון ? אלוהים גדול או מי שזה לא יהיה
לפני שנתיים
Lokii - אמונה לא מגיעה עם ניסויים קלינים או הוכחה כלשהי, רוב בני האדם צריכים משהו להאחז בו, במצב של חוסר אונים שיהיה מישהו לפנות אליו, משהו עוצמתי נסתר ולא מוחשי!
ביהדות לשימחתי אפשר למצוא המון חוכמה וכלים שיכולים להיות שימושיים גם היום.
לפני שנתיים
רפאל המתנזר{צלב הפלדה} - חבל על המאמץ, לאלוהים יש דמנציה ואין לו מושג מה את עושה
לפני שנתיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י