צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אתנחתא

"אין לך פריצות גרועה מן החשיבה"
לפני 17 שנים. 25 במאי 2006 בשעה 16:33

כשהתחלתי את דרכי בעולם הפטיש הוירטואלי, קבעתי לעצמי את הניק Queeny, ששימש אותי עד אז במשחקי מחשב שונים. אבל בפורום כחול-הרקע בו גלשתי מעולם לא היססתי לומר את שמי הפרטי. האי-מייל שלי הופיע שם תמיד ולכל מי שפנה ושאל סיפרתי מי אני ומאיפה ומה אני עושה בחיי ובת כמה אני וכל זה. זה גם היה קל יותר כי גולשים בו אנשים מכל העולם, ולא חששתי שמישהו יזהה אותי ברחוב בגלל הפרסום.

כשהגעתי בפעם הראשונה לדאנג'ן לא עסקתי במחשבה אם אראה שם מישהו שאני מכירה; לא הססתי לומר את שמי למי ששאל, לספר מה אני עושה בחיי וכאלה. זה גם היה קל יותר כי הגעתי אולי קצת בתור ונילית-סקרנית, מחכה בכלל לראות אם זה עושה לי את זה.

בביקור השני שלי בדאנג'ן סיפר לי אחד ששוחתי איתו על אתר "הכלוב" ורצה שאכנס לשם לקרוא את הבלוג והסיפורים שלו; למחרת נכנסתי. מתוך הרגל, נרשמתי, שוב באותו הכינוי ממשחקי המחשב, עדיין לא קולטת שכאן יש לו בעצם סוג של משמעות הצהרתית. קראתי, התעניינתי. ופתאום - קהילה.

פתאום הסתבר לי שפה אנשים שומרים באדיקות על פרטיהם האישיים, לא מספרים, לא מגלים, כל התקשורת מתנהלת תחת אזהרה, מלא שקרים וכפילויות, תככים בפורומים - וואי וואי, הדפים שחורי-הרקע של האתר הזה כל-כך שונים מן השמחה הכלחלה שמאחדת את פורום-הבית שלי (לא, אני לא מגלה מה הוא, זה ס ו ד), שמחה שנובעת בראש ובראשונה מזה שסופסוף יש עם מי לדבר על מה שקודם היית כל-כך בודד בו.

בפעם הבאה בדאנג'ן - השתלבתי נכון: אני קבר חתום. בקושי מציגה את עצמי בניק שלי, סופרת ומודדת אלף פעם כל אחד לפני שאני מסגירה אינפורמציה. וכולה מה, אפשר לחשוב. אז ידעו מה אני רוצה לעשות עם החבר שלי במיטה בלילה.

אני יודעת שזה ממש לא "כולה מה" בשביל הרבה אנשים. אני מבינה למה אנשים נרתעים מלחשוף את עצמם, לגמרי. אני לא מבינה למה א נ י נרתעת מזה.

מעניין שההתקרבות לקהילה דווקא דחפה אותי לארון, ולא להפך.


נויה הל​(לא בעסק){צ} - אני גם לא מבינה את כל עניין הסודיות,
ברגע שפונים אלי רוב הפרטים שלי מתגלים.
הפחד מפני חשיפה הוא זה שיוצר את סכנת החשיפה.
אם לא ממש מטריד אותי שידעו, אז מה איכפת לי לומר מי אני.
לפני 17 שנים
Queeny​(מתחלפת){being} - "הפחד מפני חשיפה הוא זה שיוצר את סכנת החשיפה" - מעניין המשפט הזה. אני מודה שלא לגמרי ברור לי איך.
לפני 17 שנים
נויה הל​(לא בעסק){צ} - אתה לא רוצה להחשף, אז אתה מסתיר כל פרט.
ממש משקיע בלהסתיר. ואז נוצר בך פחד, מה יקרה אם פרט כלשהו יחשף במקרה.
כי ממש השקעת בלא להחשף.
עכשיו, הרי ללא מעט אנשים פה לא ממש קריטי לחייהם אם הם יחשפו. אם לא היית שומר על עצמך כל כך ולא היית משקיע בהסתרה אז גם לא היה כל כך משנה להתגלות. בקיצור, כי נראה לי שלא ממש הייתי ברורה, הכל פסיכולוגי.
לפני 17 שנים
Queeny​(מתחלפת){being} - עכשיו אני מבינה יותר.
זה נכון.
ואלי גם, את יודעת, חבל על כל ההשקעה...
:)
לפני 17 שנים
scarlettempress{L} - אכן קצת הזוי. אני מאוד מנסה לשמור על הפתיחות שלי וכל מי שמכיר אותי דרך הודעות פרטיות יודע מי אני ומאיפה אני ולרוב גם איך אני נראית. אני חושבת שאין צורך ללכת לסודיות הקיצונית וגם לא לפתיחות החיצונית - אני עדיין לא רוצה שכל אחד שנכנס לאתר הזה יידע לזהות אותי ולדעת הכל על חיי המין שלי - זה נחמד להיות איפשהו באמצע.
לפני 17 שנים
Queeny​(מתחלפת){being} - זה באמת נחמד להיות איפה שהוא באמצע. רק שאני הרגשתי לאחרונה שהסודיות פה היא כל כך פומבית... :)
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י