שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

קיטשיות מגעילה

*רוב הפוסטים הוקלדו בהיותי מסטול תחת.
*ללחוץ פליי. )
לפני 3 שנים. 21 במרץ 2021 בשעה 19:15

מיד עם כניסתי לשערייך, אני חש אותך. לוחשת באוזניי, מרעידה עצמותיי.

יש לך רוח זקנה והיא מרגישה זקנה. ההיסטוריה אורבת בכל פינה מזכירה לכל מי שרק עוצר להקשיב שאת אינך שייכת לזמן הזה.

את זקנה.

רוחות הכפור שלך לוחשות כמה ראית. איך המונים חוללו בכרמייך והרוח שלך הייתה אוושת האוויר בקצה השמלות הלבנות, דוחפת אוהבים זה לזרועותיו של זה. ואיך נביאים ומשוררים נמשכו אלייך כפרפרים אל האור, התהלכו במשעולייך בעיניים נוצצות.

עיר.

כמה יפה נעה בך הרוח. קראו לך כלילת היופי, משוש לכל הארץ. לא היה מי שלא רצה לבוא להרגיש את האבנים שלך, מזכירות כמה עברו בך. אימפריות נלחמו עלייך לבנות עוד ועוד משל עצמן, לטבוע בך לנצח את שמן. מה זה שגורם לכולם לרצות שתהיי שלהם להבטיח לך תמיד- את שלי, עיר ואני שלך ואז לעזוב כדי לדבר עלייך בערים אחרות, להתגאות ששרדו את כל הזמן הזה עם הרוח הסוררת שלך. והם תמיד באים וכמעט אף פעם לא נשארים אבל תמיד משאירים משהו להוסיף לשמך "עיר של..".

לפעמים נדמה שיש לך כ"כ הרבה שמות שאף אחד כבר לא זוכר איך פשוט לבקש ממך את הריקוד הבא. במקום זה, מקפידים על הצעדים וסופרים לך את הקמטים. מזכירים איך את כבר לא נעה כמו פעם.

את זקנה עכשיו והעולם בחוץ מכריז עלייך משוגעת. לא עיר, לא עיר אלא בית משוגעים את וילדייך כאחד. ובכן יש בך גאווה, את מלכה, את עקשנית ובאמונה שלמה את דובקת בקצב שלך אבל למען האמת מה עוד נותר לעשות?

חדשה.

יש בך תנועה חדשה היא צעירה וחזקה ונוסקת למרום.

שלום, זה אני, אלה אנחנו, הקשיבי. יש רבים, זה הדור החדש שלך. גדלנו בחיקך שמענו את כל הסיפורים. עבורנו, את אגדה. לנו את לא זקנה, את עתיקה. אנחנו גוועים לרוח שלך, לניסייך, לאפשרויות הנסתרות האצורות בך. מילה נכונה, צחוק מתפרץ, מפגש בלתי-יאומן שרק את יכולה לזמן. ברגעים האלה את שוכחת להיות קרה, האבנים שלך זורחות כמו זהב. ברגעים האלה את היא קרן-האור אצלנו בחזה.

אנחנו לא זקוקים להחזיק בך, ולא רוצים לעזוב. אנחנו רוצים לאהוב אותך להראות לכולם שאת לא בית משוגעים אלא ממלכה בה כל יצורי-הקסם בשוליים יכולים למצוא מקום. להראות לכולם איך את נעה עכשיו.

עיר עתיקה.

אני יודע, הרגליים נפוחות והגב כואב. אני יודע, העיניים כבר לא רואות כ"כ טוב וכשכן ראו, ראו רק צער, דם ומלחמה. אני יודע, יש סיבה טובה לחומה שמסביב לליבך אבל ראי, הדור החדש שלך הוא ההזדמנות החדשה שלך.

היי ירושלים לא תתני לנו הזדמנות?

בבקשה רוח עתיקה,

הצטרפי אלינו לריקוד חדש.

ילדה צמאה לדאדי​(נשלטת) - מעתיקן.
לפני 3 שנים
-Assfetish- - את ההשראה יצל"ד.
רק בלי הסינדרום.
לפני 3 שנים
ילדה צמאה לדאדי​(נשלטת) - ׳סדר)
לפני 3 שנים
נסיכת הלילה​(שולטת) - וואו. ריגשת ירושלמית.
לפני 3 שנים
-Assfetish- - רק את תביני..✨
לפני 3 שנים
חתשפסות - זו עיר אבודה .. ואין לה ישועה.
צר לי לבשר, אבל היא מעולם לא הייתה יפה. היא אהבה ואוהבת שמדממים בפתחה ועבורה. עיר אלימה.
לפני 3 שנים
-Assfetish- - מבין מה שאת אומרת.. אבל בראייה היסטורית, קשה להיות אדישים למה שהעיר הזאת משדרת. בין שהיא מנסה להיות חרדית או ערבית או ימנית או שמאלנית, לא משנה מה, היא הרבה יותר חזקה מהדורות והקבוצות הסוציולוגיות שעוברות בקרבה. לכן אפילו האכזבה שלך מירושלים זה מראה על הייחודיות שלה. אל תתייאשי מהקשישה.
לפני 3 שנים
חתשפסות - אני רוצה באמת לתת לה קרדיט.
אבל, היסטורית היא תמיד הייתה עיר שנלחמים עליה. לא היה בה שקט מעולם. אני מאמינה שהיא אוהבת את האש הזו מסביבה ואוהבת ללבות אותה.
והיא, לא היה לה אופי אם לא בחרו בה כל דתות המונו בשביל להנציח את עצמן. בלעדיהן, היא כלום ושום דבר.
איתן, היא מלחמה ואש מתמשכת.
עיר אבודה, עצובה, כעוסה, חסרת חמלה.
לפני 3 שנים
-Assfetish- - מקום שיוצר כ"כ הרבה רגש ועניין כנראה שיש בו איזה משהו מיוחד. לחשוב שמיליארדי איש חושקים באיזו עיר קטנה בהרי יהודה מפליא אותי כל פעם מחדש. את המלחמה והאש האנשים עשו, לא הייתי מאשים אותה בזה. בסופו של דבר היא קיימת בשביל רעיון תיקון עולם. לא אתפלא אם בעתיד היא תממש אותו. הפוטנציאל עצום.
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י