ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

קיטשיות מגעילה

*רוב הפוסטים הוקלדו בהיותי מסטול תחת.
*ללחוץ פליי. )
לפני 9 חודשים. 18 ביולי 2023 בשעה 18:32

"השמאל מבחינתו חושש מדיקטטורה, הימין חש תחת דיקטטורה, ואתם מפספסים את זה בענק. כשאני יודעת כבר 20 ומשהו שנים שאם יש עתירה לבגצ מי ינצח בה מראש וכמה למישהו בעל זהות כמוני אין סיכוי מראש. כשאני יודעת מראש מה הם יכריעו על ההתנתקות מחד או על הרפורמה מאידך, אז יש פה בעיה. הפוסט טראומה מתחילה בסוף אוגוסט 93- פתאום אנחנו מגלים ב"ידיעות אחרונות" שיש מגעים עם ארגון אשף שאסור היה לדבר איתו, כשתוך שלושה שבועות לקח להם להגיע לחתימה, וזהו, כבר לא היה מה לעשות. אז למה הרפורמה המהפכנית דורסנית יותר מאוסלו או מההתנתקות?

אין לי מילה רעה נגד זה שיצאתם לרחובות, הפוך. זה מרגש אותי שאכפת ומרגש אותי שהדגלים שאתם נושאים עכשיו הם דגלי ישראל, כי זה לא טוב שרק מחנה אחד זה יהיה הדגל שלו, בשום צורה. אבל האנרכיה השתלטה. החרבת המדינה. אנחנו לא העזנו מעולם לומר שלא נשלם מיסים ושלא נלך לצבא, מעולם. אתה חושב שאוסלו או ההתנתקות היו פחות יקרים לי מהרפורמה בשבילך? כל מה שאתה מסוגל להגיד זה ש- 'הפעם אבל זה רציני', אז שלי לא היה מאבק רציני? זה לא היה בנפשי?

רוצים להיות ליברלים אמיתיים? חייב שאני אהיה בתוך המעגל הזה. שהמכנה המשותף שלנו זה בואו נדבר ונלמד לחיות ביחד. אני לא חייבת להיות נגד הרפורמה כדי לחשוב שהיא נעשתה בצורה ביזיונית ולא בהסכמה כמו שהיה ראוי שתעשה. והגיעה לה שעת הכושר הזאת של הימין להיות בידיים יותר אמונות ויותר זהירות. וזה לא אומר שאסור לי להתלונן על הצביעות הבלתי נסבלת והדמוניזציה הקיצונית שעשו לימין. מותר לי גם וגם. כי כן, ירקתם לנו בפרצוף ואני אומרת את זה על סף דמעות. כי כן, אני כבר כמה חודשים מסתובבת עם תחושת אזרחית סוג ב', שלממשלה שלי באמת מותר במקרה הטוב להזיז את התקציב מפה לשם, להכשיר איזושהי התנחלות או מאחז ותבלעו את הצפרדע, אבל שלא יעלו על דעתם לעשות משהו מהותי באמת, כי אז נשרוף את המדינה."

אורלי.

Jeanne - אני חושבת שהמציאות באמת מורכבת מכל הצדדים האלה. אני חושבת גם, שבמקרה של אוסלו כן הבעירו את הרחובות ואת האנשים. נראה לי שאם כבר אז צריך להסתכל על העובדות. אני חושבת שכבר כמעט שלושים שנה יש העמקה מכוונת של הפיצול כביכול בין שני מחנות. כשהאמת היא שרוב האזרחים בשני המחנות למעשה שואפים למרכז שפוי. ובגלל שהשיח הזה הוא כל כך מלהיט ואמוציונלי קשה מאוד לאנשים רגע להפריד את הדברים ולראות אותם כמו שהם. שיש צדק אצל שני הצדדים, ושהדרך שבה הרפורמה הזו נעשית והסיבות האישיות והידיים הלא נקיות שמובילות אותה זו הבעיה האמיתית. והיה מאוד קל אם היו רוצים להוביל מהלך משותף, כזה שרוב הציבור היה יכול לחיות איתו.

אני לא מסכימה שכל החלטות בגץ הן צפויות, לדוגמה - מה שקרה כאן עם רמיסת זכויות אדם בתקופת הקורונה הוא מזעזע, ובגץ לא נקט אצבע לכיוון למרות שלל עתירות בנושא.

באופן אישי, אני חושבת שזה גזל של המדינה הרפורמה הזו, בגלל הדרך שבה היא נעשית וכי היא נועדה לשרת אינטרסים מאוד אישיים של אנשים שגם ככה יש להם הרבה יותר מידי כוח. אני חושבת שמן הראוי ששינוי או ביסוס של חוקי יסוד צריך להיעשות בעבודה פרלמנטרית רחבה ומשותפת של קואליציה עם אופוזיציה. כי הם נבחרי הציבור שלנו, והם מייצגים את אזרחי המדינה.

וגם בעיני, עם המחאה תוביל להפיכה שלטונית אז מצבנו רע, וזה יהיה מאוד מדאיג.

מותר לאזרחים להפגין ולמחות כנגד חוקים שהממשלה מנסה להעביר, גם בצרפת הם מבעירים את הרחובות כהבעת התנגדות. זו לא הבעיה בעיני. והאמת היא ששתי המחנות מרגישים כמו אזרחים סוג ז'.

תודה שהבאת את הטקסט הזה לכאן, זה חשוב.

לפני 9 חודשים
-Assfetish- - לא חושב שזה כזה סימטרי ומדבר איתך בן אדם שאף פעם לא הצביע ימין. באוסלו אכן הבעירו את הרחובות וזה אפילו הוביל לרצח מזעזע ועדיין לא עצרו את התהליך למרות התנגדות עזה של ציבור לא קטן(לא זכור לי שחיפשו לשמוע את עמדת האופוזיציה בעבודה פרלמנטרית רחבה ומשותפת). מותר להפגין, מותר למחות, אבל לא הוגן להשתמש בסרבנות. זה מדרון חלקלק ומסוכן שעלול לגלוש גם לצד השני. יש כאן אי צדק מרתיח. חוץ מהנקודות האלה, מסכים עם כל מילה.
לפני 9 חודשים
Jeanne - דיברתי ספציפית על חוקי יסוד, לא על כל החלטה ממשלתית. מהבחינה הזו אוסלו וההתנתקות, זה אותו דבר.

וסרבנות זה אכן מדרון חלקלק שעלול לגלוש לכל כיוון, וזה משהו שהוא קיצוני מאוד. אבל בסוף זו אחריות של הממשלה לנהל את זה. לא הוגן בעיני להניח את האשמה על הציבור, האחריות היא של הממשלה וחברי הכנסת. הם נבחרי הציבור, הם אמורים לגלות אחריות ולהנהיג. הם אמורים לשרת את הציבור שלהם. אותי גם מרתיח שכדי להפיל את הממשלה הקודמת האופוזיציה התנגדה לכל חוק, גם אם זה במחיר פגיעה בציבור שהיא אמורה לשרת. זו גם שבירת אמון בעיני, הציבור והמדינה אמורים להיות גדולים יותר וחשובים יותר מאשר הממשלה. איבדנו את זה, ככה זה מרגיש.

סתם נחמד לי לדבר על זה איתך, כי אפשר אשכרה לדבר בלי להתלהם.. או לרדת. לפסים אישיים. אז אני חופרת 🙃
לפני 9 חודשים
-Assfetish- - התפקיד של האופוזיציה בהגדרה זה להפיל את הממשלה. גם כשהמצב היה הפוך האופוזיציה התנגדה לחוקים של הקואליציה אפילו אם הם הטיבו עם האוכלוסייה. זה חלק מהמשחק הפוליטי המלוכלך. איבדנו את זה ממזמן. אוהב את החפירות שלך, את מדברת לעניין וגמישה בחשיבה מה שדי נדיר. לא מתבצרת מאחורי נרטיב וזה ראוי להערכה. ❤
לפני 9 חודשים
Jeanne - התפקיד של האופוזיציה בהגדרה זה קודם כל לייצג את דעת המיעוט, להוות קונטרה (מאזנת בשאיפה) לממשלה ורק אחר כך לנסות להדיח את הממשלה:)
פרשנות שלי, מודה. אבל אם זה לא ככה, אז אין משמעות לקול שלנו. בסוף אין לאזרח שליטה על הקמת הממשלה, אנחנו בוחרים נציגי ציבור. אנחנו מצביעים למפלגה שתייצג אותנו עם כמה שיותר חברי כנסת בשאיפה. ואותם חברי כנסת אמורים לייצג אותנו ולעשות עבודה פרלמנטרית עבורנו, כולל לקדם הצעות חוק שמטיבות עם הציבור שהם מייצגות. אם כל התפקיד של האופוזיציה זה להפיל את הממשלה אז יש ציבור שלם שתמיד לא מקבל ייצוג או שירות ברשות המחוקקת.

גם אתה לא מתבצר וזה נדיר והופך את השיח למעניין 💜 יאללה שיהיה אחלה יום
לפני 9 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י