(הגיע במייל, לשאלתכם):
קצת מהווי הטיסות האזרחיות...
בתום כל טיסה,ממלא הטייס טופס הנקרא "טופס תקלות",אשר מדווח למכונאים על בעיות אשר התעוררו במהלך הטיסה.
המכונאים קוראים את הטופס,מתקנים את התקלה,ובחלקו השני של הטופס מסבירים בקצרה את מהות התיקון והטייס עובר על הטופס שוב,לפני הטיסה הבאה.
כדי להראות כמה קרועים המכונאים בחברות התעופה,לפניכם כמה קטעים אמיתיים(!!!) מחלק מטפסי התיקונים בחברת התעופה Qantas ,אשר נכתבו על ידי הטייס והמכונאים בחברה.
אגב, Qantas היא החברה היחידה בה לא היו תאונות מעולם....
בעיה - מסמלת את הבעיה אותה כתב הטייס
פיתרון - הפיתרון לאחר טיפול המכונאים
בעיה: הגלגל הפנימי ימני כמעט דורש החלפה.
פיתרון: הגלגל הפנימי ימני כמעט הוחלף.
בעיה: טיסת מבחן עברה בסדר,למעט מגנון הנחיתה האוטומטי.
פיתרון: מנגנון נחיתה אוטומטי בכלל לא מותקן במטוס הנ"ל.
בעיה: משהו משוחרר בתא הטייס.
פיתרון: משהו חוזק בתא הטייס.
בעיה: חרקים מתים על מגן הרוח.
פיתרון: חרקים חיים הוזמנו למלאי.
בעיה: טייס אוטומטי במצב שמירת איזון במהירות של 250 קמ"ש איבד גובה.
פיתרון: לא הצלחנו להגיע למצב דומה על הקרקע.
בעיה: עדות לנזילה בציוד הנחיתה המרכזי.
פיתרון: העדות הועלמה .
בעיה: הווליום של ה- DME לא ייאמן.
פיתרון: הווליום של ה- DME כוון לרמה יותר אמינה.
בעיה: מנעולי החיכוך גורמים לדוושת ההילוכים להיצמד.
פיתרון: כן,לשם זה הם נמצאים שם.
בעיה: IFF לא תקין.
פיתרון: IFF לעולם לא תקין במצב OFF .
בעיה: יש לי חשד לסדקים בכנף.
פיתרון: יש לנו חשד שאתה צודק.
בעיה: מנוע מספר 3 חסר.
פיתרון: מנוע מספר 3 נמצא לאחר בדיקה קצרה על כנף ימין.
בעיה: ידית ההילוכים מתנהגת מצחיק.
פיתרון: ידית ההילוכים חונכה להתיישר,לנוע ישר ולהתנהג בבגרות.
בעיה: רדאר הזיהוי מזמזם.
פיתרון: לימדנו את רדאר הזיהוי את מילות כל השירים.
בעיה: התגלה עכבר בתא הטייס.
פיתרון: הותקן חתול.
בעיה: רעש מגיע מתחת ללוח המכוונים.נשמע כאילו גמד יושב שם ודופק על משהו עם פטיש.
פיתרון: לקחנו לגמד את הפטיש.
לפני 16 שנים. 15 בספטמבר 2008 בשעה 10:51