אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

שוט של כאב

חוויות, סיפורים קצרצרים והגיגים על החיים, היקום, הבדסמ וכל השאר
לפני 17 שנים. 4 ביוני 2007 בשעה 6:27

בית המשפט בהודו קבע כי על דיילות בחברת התעופה הממשלתית אינדיאן איירליינס, אשר להן משקל עודף - להוריד במשקלן.

בית המשפט טען כי לחברת התעופה יש את הזכות לדרוש מהדיילות לנקוט בצעדים להורדה במשקל, אם הדבר מהווה איום על בטיחות הטיסה. בנוסף קבע בית המשפט כי לאור התחרותיות בשוק התעופה דרישה כזו היא לגיטימית.

בשנה שעברה החלה חברת אינדיאן איירליינס למדוד את הדיילות על סמך משקלן וגובהן. דיילות אשר משקלן היה גבוה מידי לא הורשו לעבוד. הדיילות פנו לבית המשפט בטענה שמדידות אלה משפילות אותן.

בית המשפט קבע כי לחברת התעופה יש את הרשות לבקש מהדיילות להוריד ממשקלן אם חברת התעופה חוששת שמשקל הדיילות יפריע להן לתפקד בזמן מקרה חירום. בנוסף, אמרה השופטת רקה שרמה כי אינה מבינה מדוע הנשים מסרבות לעמוד על המשקל ולהיבדק.

הדיילות בחברת אינדיאן איירליינס לבושות בסארי מסורתי והן מורשות לעבוד בחברה עד לגיל 58. חלק מהדיילות שלא הורשו לעבוד טענו שהחברה מנסה להחליף אותן בעובדות צעירות יותר.


(מתוך דה מרקר)

מה דעתכם\ן?, דרישה לגיטימית או לא?

ובואו לא ניתמם. בחורה מכוערת לא תהיה דיילת קוסמטיקה, מגישת חדשות או פרזנטורית של רשת תכשיטים או ביגוד, כמו שגבר נמוך לא יהיה כדורסלן, ופיסח לא ייתקבל לנבחרת ישראל.

יופי, במובן הזה, הוא כלי בארסנל הכישרונות של אדם, שישיג לו בן\ת זוג, עבודה ומעמד, וכמו הרבה יכולות אחרות - מצריך השקעה, מאמץ וזמן, ואתה נבחן לפיו חדשות לבקרים (שחקן שהתדרדר בכושרו יעוף מנבחרת, דוגמנית שהשמינה תעוף מהקמפיין).

אז מה דעתכם? מה ייקרה אם באל על תעלה דרישה כזאת? או שכאן אנחנו צבועים מדי להודות באמת, ורק מצקצקים בלשון כשבהודו 'הפרימיטיבית' עושים מעשים שאנחנו גם עושים אותם, רק מתחת לשולחן?

אופק קסומה - בוודאי ובוודאי שעושים את זה כאן. רק שכאן אף אחד לא יודה באמת, ובטח ובטח שלא יאמר לאותה בחורה תמימה שכל חלומה הוא להגיש ארוחות מחוממות בגובה 5000 רגל - "את פרה, יקירתי. לא מקבלים פרות לאל-על". קריטריונים של גובה, משקל ויופי הם קריטריונים בעלי משקל (חה חה) במשרות "ייצוגיות"(?) מסוג זה. רק שאף אחד לא יודה, ולא יאמר בפה מלא. למרות שאם אני זוכרת נכונה, הם כן מציינים שעל הדיילת להיות לפחות בגובה מסויים (1.60 או 1.65) על מנת שתגיע לתאי האחסון במטוס. מכאן ועד להודות שלא יקבלו בחורה לעבודה בגלל משקלה....הדרך עוד ארוכה (אם בכלל קיימת).
לפני 17 שנים
ג'ולי​(לא בעסק) - לדעתי, מגבלות משקל קיימות בחברות התעופה הישראליות.

וגם מגבלות של גיל.

שני סוגי המגבלות, קשיחים יותר ביחס לנשים
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י