בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

חופשי בעולם

חיי
לפני 5 שנים. 5 בדצמבר 2018 בשעה 16:13

אתמול בבוקר החל מבצע צבאי נוסף, הנושא את השם המפוצץ "מגן צפוני" שמטרתו לאתר מנהרות חיזבאללה בשטח ישראל ולהשמידן. 

אז למה מבצע עם מטרה כזו חשובה הוא בכלל בלוף? 

האזרח הפשוט יגיד לעצמו שטוב שגילו את העניין בטרם הפך לאיום מוחשי וממשי. 

האזרח המתוחכם והספקן יחשוב על זה עוד קצת. 

המבצע מצוין. באמת. אבל למה לסבן את אזרחי ישראל? האמת היא (מי שקורא לעומק את העניין בטח יודע) שאותן מנהרות לא מושמדות (לפחות עד כתיבת פוסט זה) אלא נאטמות בבטן שנשפך למנהרות, אך רק בצד הישראלי של הגבול. כלומר, המנהרות לא מושמדות ברובן. 

דבר שני, חפירת המנהרות בשטח ישראל היא הפרה בוטה של הריבונות הישראלית והפרה גם של הסכמי הפסקת האש ממלחמת לבנון השנייה. מישהו בכלל מתייחס לעניין הזה? חפרו מתחת לשטחים חקלאיים פרטיים של אזרחים ישראלים, מאות מטרים מיישובים הומי אדם, ולא שמעתי איזשהו מסר תקיף מבעל עניין על דבר הזה. 

דבר שלישי, בעת הפצצת המנהרות ברצועת עזה שבחזית הדרומית, לא קיבלנו התראה מפוצצת בנייד על תחילת מבצע. פשוט עשו את העבודה הקדושה הזו בשקט מופתי ונכון. וכך זה צריך להיות. ראש הממשלה שלנו שרוי במצב קשה עם חקירות מעל לראשו ועם ביקורת נוקבת על הפקרת תושבי הדרום ועם מדיניות ביטחונית רופסת, ולכן, הוא מעוניין לחזק את מיתוגו כ-"מר ביטחון", ומוכיח לכולנו כי הצד החזק שלו הוא בכלל בתחום אחר לגמרי. תחום היח"צ. 

 

דבר אחרון, המבצע החשוב הזה הוא לא תירוץ, וגם לא חצי תירוץ להפקרת תושבי הדרום. 500 רקטות ביממה זה דבר חריג שלא יכול להתקבל ולעבור לסדר היום. גם אם המבצע הזה נקבע מבעוד מועד, צריך היה לפעול בדרום בכל זאת, וצה"ל מספיק חזק כדי להתמודד בשתי זירות. מה גם שבזירה הצפונית אין באמת חזית. 

 

ערב טוב וחג שמח לכולם. 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י