סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

REBIRTH OF BENT

There Ain't No Such Thing As A Free Lunch -TANSTAAFL!

אם את/ה נהנה ממה שאת/ה רואה וקורא/ת, ורוצה לייצור אומנות, אני מחפש מודל/ית או מודלים לצילום, ערום/בדס"ם/הרבה חבל :) בעיקר אבל פתוח לכול רעיון שווה
לפני 16 שנים. 3 ביוני 2007 בשעה 16:12

כשישבתי לתכנן את התגובה לשאלה הכללית שהוצגה בפני ידעתי כי הנושא של קשירות הראש הוא אחד מאותם "סודות גילדה", עד כמה הסוד הזה שמור הופתעתי לגלות בהמשך.

על פי מיטב ידיעתי, אין אפילו מדריך אחד באתרי החבל (החינמיים) שמראה כיצד לבצע קשירת ראש, וזאת למרות שיש מספר לא מבוטל של תמונות שכאלה מסתובבות. (המצב הוא כזה שאני משתעשע ברעיון של לצלם מדריך לנושא , נראה  )

למה?

אני מאמין שלא בגלל קושי טכני אין מידע, אלא עקב "האחריות", אין בידי מספיק כוח להדגיש, קשירות ראש הן משחק מסוכן, מסוכן, מסוכן.

קיבוע הראש מייצר מצב בו עומס על הגוף מפעיל עומס על המפרקת. משם, הדרך לנזקים בלתי הפכים עד מוות היא קצרה. כל משחק בקיבוע ראש הינו משחק קצה.

יותר מזה השימוש בחבל על הראש יוצר מצב חנק אפשרי על ידי הטעות הקטנה ביותר. הדרך לצוואר קצרה, הגבלת פתיחת הפה, אפשרות חסימה לאף בטעות או בכוונה גורמות לי לסווג משחק ראש כמשחק בנשימה ברמה זו או אחרת. ועל הסכנה שבמשחקי נשימה דובר רבות באתר ואני לא מתכוון להרחיב.

אחרי הפתיחה המפחידה אני מקווה שברור כי כול משחק קיבוע ראש חייב להתבצע תוך כדי הקפדה על כללי זהירות.

קיבוע ראש בקשירה סובל מבעיה טכנית קשה בבסיסה, הגוף אינו איבר גלילי אלא כדורי, ולמרות נוחות האוזניים כידיות לשימוש מסוים, אין בראש האדם טבעות עגינה טריוויאליות לחבל (השימוש בפירסינג למטרה מדליק ככול שלא יהיה חייב להיות שוב תחת אזהרה).

יותר מזה, היכן שבאיבר גלילי השימוש ב"כוח" או מתיחת החבל ליצירת החיכוך/עגינה הנדרש, הינו בסיסי, הפעלת כוח שכזה על הראש על ידי חבל תיצור מצב כאב קיצוני או תגרום לנזק בזמן קצר.

אז?

יש תמונות באינטרנט, אנשים קושרים, איך?

קשירות ראש מתחלקות לכמה סוגים:

1. קשירות בחבל נטו.

בדרך כלל הקשירות הנ"ל מתחלקות שוב לשניים:

אילו המשתמשות בפה או בעיניים כבסיס הקשר, חבל שעובר דרך פה פעור / מעל גשר האף עובר דרך נקודה צרה בראש, ונותן את ההקפה הראשונה שממנה אפשר לצאת להרבה סוגים שנונים של קשירות. מכאן הדימיון והידע של הקושר היא המגבלה היחידה.



השניה קשירת יהלום או קאראדה היוצרת אפקט של רשת על הראש.

(מהי קאראדה http://www.shibari.info/kata/karada/)



דוגמאות מדהימות ניתן לראות כאן:

http://www.meninrope.com/index2.html

חפשו את הגלריה של SKA, יש שם אפילו איך לבצע קשירה אחת יפיפיה.

2. שימוש ברצועות לקשירה - קשירת ראש, אבל השימוש ברצועה מסייע בשתי אופנים: חלוקת הלחץ, רצועה בדרך כלל "חופרת" פחות ומחלקת את העומס על פני שטח גדול יותר, מכאן , ניתן להפעיל לחץ גדול יותר בצורה משמעותית ולא ל"הרוג" את הקורבן. שנייה, תוספת חיכוך, שוב שטח פנים גדול גורם לתוספת משמעותית של חיכוך ולכן התפיסה של הרצועה על האיבר טובה יותר.

באופן מוזר לא מצאתי דוגמאות לנושא ברשת מעבר למדריכי עזרה ראשונה.

מניסיון הנושא הרבה יותר פשוט מאשר השימוש בחבל, קחו צעיף משי ונסו בעצמכם (על תשכחו שקשרים במשי הם קשים להתרה).

3. שימוש בעזרים - השימוש בעזרים כחגורה(סוג של רצועה ובכל זאת), גאג (גם אם הוא עשוי חבל), כיסוי עיניים, תפסני אף, המעניקים את נקודת העגינה הראשונה לקשירה.

המון מדריכים כאלא יש ברשת, הלינקים כבר הוצגו פה בעבר, אני ארכז אותם בהמשך (למאמר הסופי).

עוד בהמשך, ובנתיים, קשרו בבטחה.


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י