סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 16 שנים. 10 באוגוסט 2007 בשעה 9:55

קורה לנו הרבה מאד פעמים, שאנחנו מגיבים בכעס כל כך עצום, ויש שנוטים בטעות לראות בו רוע, אפילו דמוניות. לדעתי, זה בהרבה מאד מקרים לא רוע בכלל בכלל. פשוט קרה משהו שנגע בריצפות הכאב שלנו, בפרונקל עסיסי ותפוח עם צהוב כזה בקצה. במקרים הללו יש שאנחנו מתפרצים בלי שליטה, וכועסים כל כך, שאנחנו עושים מעשים שלא ייעשו.

כל זה נובע בעצם , מעבר לנקודה הזו שכואבת כל כך, שבה נגעו, בעניין מאד חשוב לדעתי.
כל זה נובע בעצם מחוסר ביכולת הכלה של אותו כאב. אנחנו פשוט לא מצליחים להכיל את הכאב, והוא מתפרץ, בלי שליטה. אנחנו לא מצליחים לקחת אוויר ולספור עד עשר. אנחנו לא מצליחים להשאר בשליטה.

החוכמה, בחיים בכלל, לדעתי, היא לדעת להכיל את הכאב מבלי שיתפרץ בלי שליטה. שהרי לכל אחד יש נקודות כואבות, לכל אחד יש ריצפות כאב. נקודות שנובעות מזיכרונות העבר, מתהליך הגדילה, מחוויות שעברנו.

צריך לדעתי, קודם כל למפות מה גורם לנו להתפרץ ככה. לזהות את הפרונקל. לזהות אותו ממש. לחזור אחורה בחיים, ולהבין ממש מאיפה בא הכאב הזה, מה החיבור למקרה שם בילדות, שגורם לנו לכאוב כל כך עכשיו. תהליך המיפוי הזה, חשוב מאד, כדי להיות יכולים לרפא אותו, או לפחות את ההשפעה החזקה שיש לו עלינו.

בכל מקרה, זה לא רוע ההתפרצויות הללו שלנו, זה כאב שלא מצליחים להכיל אותו.

בברכת יכולת הכלה לכולם.
וכמובן, סוף שבוע מקסים.

Dominiqua Shiraz - כל כך מסכימה ומתחברת למיני-מניפסט הזה שלך.

תודה ושבת שלום.
לפני 16 שנים
צ'יטה​(שולט) - או, שלום לך סקסית
לונג טיים
שבת שלום
}{
לפני 16 שנים
שפחריפה - אני לא יודעת אם רוע נובע תמיד מכאב, אבל בהרבה מקרים זה נכון.
לעומת זאת, אני לא בטוחה שצריך ללמוד להכיל את הכאב. לעיתים צריך דווקא לנקז או לאחות אותו.
הכעס מהסוג שאתה מדבר עליו, כזה הנובע מכאב עמוק, הוא כעס נדיר, לא כזה שחווים באופן שגרתי. רוב הכעסים הם מורכבים הרבה פחות, והם נעלמים, יחד עם הגורם להם, באמצעות ההתפרצות.
וגם כשמדובר בכעס הנובע מכאב אני לא יודעת אם צריך דווקא להחניק אותו. לא יודעת מה הדרך לרפא כאב עמוק, אבל לא תמיד החיטוט בפצעים פתוחים מרפא. לפעמים דווקא הדחקה ושכחה עוזרים. אני מאמינה שהנפש כמו הגוף , יודעת לרפא את עצמה, לנקז ולהקיא מתוכה את המוגלה, או לאחות את הפצע ולתת לו להתייבש בפנים ולצאת דרך מחזור הדם.
אני צריכה לחשוב על זה, מכל מקום, נקודה למחשבה. :-)
לפני 16 שנים
צ'יטה​(שולט) - הדחקות טובות, עד לשלב שבו בשלים להתנקות מהסיבה לה.

דווקא בנושא הדחקות, הנפש לא יודעת באמת לנקות את עצמה, היא פשוט מדחיקה. ההדחקות הללו לא תורמות, הן מפריעות. אבל צריך להיות בשלים לעסוק בהן.

אחת הבעיות בעיסוק בבדסם, הוא שהוא יכול להעיר הדחקות, שטוב להן להשאר כאלה, לפחות בשלב הזה. יש כל מיני שמתיימרים, לרפא, תוך שימוש בבדסם להתנקות מהדחקות. לדעתי זה מסוכן מאד, ועל גבול האסור.
השליטה עסקה בנושא הזה בזמנו בפוסט שהקדישה לנושא. שם יותר עסקה בחוויה מתקנת, אבל זה בת דודה של ההדחקה.

הדחקה בכוח, במודע, בדרך כלל לא טובה לדעתי.

תודה על תגובתך המושקעת
}{
לפני 16 שנים
פוקה​(שולטת){CB} - ממממ כן...אתה צודק...
זה לא רוע...זה פחד...כאב...חוסר אונים אולי...וכן..הכל משם...זאת אומרת מאי-שם...
אבל...ושוב אבל...לא תמיד צריך ללמוד להכיל את הכעס של הצד השני...כי אחרת הוא ישאר אי שם...ילד כועס שלא יודע לצאת מעצמו...זוגיות טובה עוזרת לכעס להתנתב דוקא למקומות חדשים...
לפני 16 שנים
צ'יטה​(שולט) - מסכים לגמרי
}{
לפני 16 שנים
Josephin​(לא בעסק) - שבת שלום צ'יטה }{
לפני 16 שנים
צ'יטה​(שולט) - שבת שלום מקסימה
}{
לפני 16 שנים
היילני - מסכימה איתך, רק אוסיף, שלעיתים טוב פשוט "להשתחרר", ושליטה איננה הדחקת כעס או כאב, אלא הכרה בו, התמודדות איתו, ותיעול שלו לדברים טובים. למשל, אפשר פשוט להגיד שכואבים וכועסים.
}{
לפני 16 שנים
צ'יטה​(שולט) - מסכים לגמרי
}{
לפני 16 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י