סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 14 שנים. 8 במאי 2009 בשעה 10:20

נפתח שירשור שעוסק בלגיטימציה של עשיית שימוש בשליטה במקרים של הפרעות אכילה. זו אולי לא הגדרה הכי מדוייקת של הנושא שם, אבל מספיק קרובה בעיני. לשירשור.

בזמנו לא ראיתי כלגיטימי בכלל לעסוק בשליטה באוכל של סאבית שלי ולבטח לא בהרגלי האכילה שלה. היו מקרים שעשיתי שימוש קל בשליטה שלי בכדי לעזור מעט במקרים נקודתיים בלבד, כמו סאבית שמפסיקה פתאום לאכול עקב אירוע נקודתי. עשיתי שימוש באקטים כמו להאכיל את הסאבית שלי עם האצבעות שלי לתוך הפה שלה, כגורם מעודד לאכול.

אני סבור, שהנקודה המהותית בעניינים שכאלה, היא ההגדרה שאני בשום אופן לא מטפל בה. אני יכול לעזור לה בתור חבר, בתור מאסטר, אבל להתיימר להיות מטפל זה בגדר סכנת נפשות בעיני, אפילו אם יש לאדם הסמכה כזו. לדעתי לערב שליטה וטיפול, זה מתכון לאסון.

מה שכן מותר בעיני, הוא להקל על מצב מסויים, מבלי לקחת עליו אחריות. האחריות מוטלת קודם כל על הסאבית, והטיפול ייעשה במקביל על ידי גורם מוסמך. אני גם בספק, האם מותר למאסטר להורות לסאבית שלו ללכת לטיפול פסיכולוגי/נפשי, דבר שלא עשיתי מעולם. היו מקרים שאמרתי שלדעתי, היא צריכה ללכת לטיפול, אבל זו החלטה שלה בלבד.

אני רואה דמיון לבעיות אחרות, שנובעות מקשיים ריגשיים, כמו לדוגמא שלסאבית קשה לחוות אורגאזמה, מבלי שמצליפים בה. אני לא מתיימר לפתור את הגורם לקושי הריגשי שלה, אני רק מסייע לה להנות מחייה תוך כדי שיש לה את אותה בעייה. פתרון הבעיה יימצא כאשר תפנה לקבלת עזרה מקצועית מגורם מוסמך לכך.

מצרף כאן -P6_FwpVo_s

מעניין שרפאל הביא בשירשור.
Vestri - אני חושבת שזו שאלה קשה מאוד, כמה מאסטר יכול וצריך לקחת אחריות על טובתה ובריאותה של הסאבית שלו. יש מקומות שזה ברור לחלוטין -- כשהיא שמה עצמה בידיו, למשל בסשן. הוא אחראי שם לחלוטין. ויש מקומות שרוב האנשים לא מתערבים (למרות שגם שם יש יוצאי דופן) -- משפחה, עבודה וכדומה.

אבל במהלך מערכת יחסים, לא בדס"מ נקודתי (פגישה פעם בשבוע למטרת סשן) לדעתי הקווים מתטשטשים, ואין מנוס מכך. אני מסכימה עם כל מה שאמרת -- אל לשולט להפוך למטפל. לא לרופא, לא לפסיכולוג... אבל לדאוג שתלך לרופא אם היא חולה? וואללה, אולי כן. שתלך לפסיכולוג אם יש לה אישו-ים מילדותה? לא יודעת. כמה הם מפריעים לה בקיום חיים תקינים?

לא ברור לי שיש פה תשובה חד משמעית, אבל בהחלט מסכימה עם הגישה בתור נקודת מוצא.
לפני 14 שנים
צ'יטה​(שולט) - }{
לפני 14 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י