שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 17 שנים. 21 בספטמבר 2006 בשעה 9:50

רוב היחסים והגידול של ילדים בנויים משיגרה אפורה של מסירות והשקעה. יש מעט מאד אירועים ביחסים עם ילד, בהם קורים דברים ממש, אבל ממש, בעלי משמעות גדולה בחייו וביחסים איתו. ניתן לספור אותם מקרים על אצבעות שתי ידיים.

לפני כשנה וחצי, היתה לי שיחה קשה עם בני, לאור השגיו הירודים וחוסר ההשקעה שלו, בנושא הבגרויות בבית הספר. הוא אמר כטיעון, שהוא יהיה מצויין, איפה שיבחר, ושהוא לא רואה חשיבות בהשגים בבגרויות. או אז, בחרתי, להתשתמש בכוחי עליו, כדי למנף את התנהלותו לטובתו.

שאלתי אותו שאלה קשה: תן לי נושא אחד, לכל אורך חייך, בו הצטיינת. לאור המשפט הזה, הוא נאלם דום, והחוויר. אמרתי לו, שאין לו כזה, אין לו שום נושא שבו היה מצויין. אמרתי לו, שזה הזמן, להוכיח לעצמו, שהוא יכול להיות מצויין. אמרתי לו שזה נושא חשוב וראוי, שישפיע רבות על המשך חייו. שמצויינות זו שאלה של אופן התנהלות, והרבה מאד שאלה של החלטה.

מאז אותה שיחה, במשך כשנה וחצי, מיעט לפגוש אותי. הוא ממש היה פגוע וכעס עלי. חייתי בתחושה שהפסדתי במובנים מסויימים את בני. למרות מאמצים כבירים שעשיתי, הוא נהג לבטל את כל הפגישות שלנו, מעט לפני מועדם. ניסיתי הכל, הייתי יצירתי, בחרתי נושאים לפגישות שידברו אל ליבו. כלום לא עזר. הפגישות בינינו היו דלילות ביותר. בכל התקופה הזו, ליבי נשבר. יש פה כמה חברות שלי באתר, שמתוך ייסורי אלה, אפילו דיברתי איתם על הנושא הזה.

כעת שהעיפו אותו מהגיבוש ליחידה, שוחחתי איתו, ואמרתי לו, שלמרות זאת, אני רואה בו מצויין, וגאה בו מאד. בתום השיחה שלחתי לו סמס: "שתדע לך שאני גאה לגמרי להיות אבא שלך. כל כך גאה שיש דמעות בעיני".

אתמול בערב, הוא צילצל ובא. מתברר, ישירות ממפקד בכיר מאד ביחידה, שהוא בקשרים טובים עם אישתי לשעבר. שהעיפו אותו, בגלל האסון בסיירת, והעובדה שיש לו פרופיל נמוך על חוסר משקל (אגב, היה חסר לו קילו אחד, אבל הם לא ידעו את זה. עכשיו אחרי הגיבוש, 2 וחצי קילו). הם פשוט לא היו מוכנים לקחת סיכון. שעלולים להגיד שמישהו עם תת משקל, קרה לו משהו, בגלל שנתנו לו לסחוב שקי חול אימתניים ולעמוד במאמץ גופני חריג. בנוסף נודע, שתיפקודו בשלושת ימי הגיבוש היה פשוט מצויין. נשמע לי קצת תמוה, שאולי אישתי לשעבר, קצת לוקה בהגנת יתר. בני אמר, שדבריו היו אמינים, והוא פשוט יודע שזה נכון. אגב, אותו מפקד בכיר ביחידה, טרח לבוא אל אישתי הביתה, עבור בני.

כל זה תוך כדי שיחת טלפון מודאגת מבעלה של אחותי, שהתייעץ איתי לגבי אופן ההתנהלות עם בנו. אחייני, עף מטייס בטיסות, וכעת גם מהגיבוש של היחידה, שהיה בו יחד עם בני. הוא די שבור מהקטע. ההתייעצות נסובה על שאולי כדאי קצת להתערב בהתנהלות הגורל במקרה של הבן שלו. הרי אנחנו מכירים אישית, הרבה מאד מפקדים בכירים ביחידות המובחרות. כמו כן הוא דן איתי על האופן הזהיר בו אני צריך לנהוג מול בני, על האכזבה שהעיפו אותו. בני קשוב לכל השיחה, רק לצד שלי. שאל כמה שאלות. יש לו יכולת הבנה והפנמה מדהימה ואינטליגנציה ריגשית מאד מפותחת.

שוחחנו על העניין, ועל האופציות העומדות מולו כעת, וניתחנו אותם ביחד.

אחרי כמה שעות, הוא אמר והדגיש, שזה שאני אומר לו שאני רואה בו מצויין, הוא יודע שאני מתכוון לזה, ולא אומר לו סתם. פתאום העלה את המשפט ההוא מלפני שנה וחצי, ואמר, שהוא מבין שצדקתי בו אז. שצדקתי בזה שאמרתי לו אותו. דמעות נקוו בעיני.

אז, לפתע, אמר שהוא רוצה לבוא עם החברה שלו לבקר אותי, ושגם דיבר איתה וגם היא רוצה. הבן זונה הקטן, יש לו חברה כבר יותר משנה, ואני אף פעם לא ראיתי אותה אפילו. היא ישנה אצלו בבית, והוא אצלה, הרבה. הם כל יום ביחד. ואני, אפילו לא ראיתי אותה מעולם. בכל מיני ארועים, בהם גם היא הייתה, עסקתי בספקולציות מי זו, מבין הבנות בצופים, בבית הספר וכל מיני מסגרות. כל זה תוך כדי דמעות שנקוות בעיני, על כך שאני לא יודע מי החברה של הבן שלי כבר שנה שלמה. מלא פעמים הורדתי אותו ליד הבית שלה, או לקחתי אותו משם. אף פעם לא ראיתי אותה.
עכשיו, הם עומדים לבוא לבקר אותי, ביוזמתם.

קבעתי כבר לפני תחילת הגיבוש, בשבת זו אחר הצהריים, מפגש אחיינים, על רוסט ביפ, אצלי. גם הקטנים שלי יהיו כמובן. במפגש המיועד, הנושא יהיה, סיפור הקורות אותם בגיבוש. 10 אחיינים, מהם 9 גברים, 7 קילו בשר איכותי. מצפה בכיליון. בניגוד למנהג, אני שוקל להזמין גם את אחי, ובעלה של אחותי, לאור הנושא החשוב.

אני מרגיש שקיבלתי מתנה את הבן שלי בחזרה.
איזה כיף. ממש ממש כיף. שוב, דוק מכסה את עיני.
איזו מתנה קיבלתי לראש השנה. המתנה הכי גדולה שיכולתי לחשוב עליה.
שתהיה לנו שנה טובה ומבורכת.

להט ותשוקה{ס} - 7 קילו מעט מידי נסה לעגל למעלה }{

המון אושר ושמחה ציטוס}{
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה מתוקה
כמות הבשר מכויילת כבר אחרי מספר רב של מפגשים כאלה. 3/4 קילו בשר לאדם.
}{
לפני 17 שנים
כיסונית - בהחלט קיבלת מתנה!!!!
לא כל אחד זוכה במתנה שכזו....
בטוחה אני כי תדע לשמור עליה!!!
פשוט אוהבת אותך איש....
שתהיה לך שנה טובה.
שנה שתביא עימה את כל משאלות לבך!!
}}{{
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה אישה יקרה
כל יום מחדש, אני מגלה כמה את אישה מדהימה
תודה שאת חברה שלי
}{
לפני 17 שנים
fullspeed - אתה איש ניפלא ומיוחד, עם כל כך הרבה אהבה בפנים , עם יושר פנימי אמיתי ומחויבות לאמת שלך-יש בך טונות עוצמה - הרבה הרבה אהבה לך איש
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה אישה יקרה
יש לך עוצמה לא פחותה כלל.
אני גאה להיות חבר שלך
}{
לפני 17 שנים
לא סתם אישה​(נשלטת){octopus} - קיבלת מתנה מדהימה
שמור עליה מכל משמר, למרות שלא פשוט לפעמים.
שתהיה לך ולילדים שלך (ביחד ולחוד)
שנה של קירבה ואהבה }{
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - המתנה הכי מדהימה שיש
תודה אישה מקסימה
ואיכשהו, ממעוף הנשר, גם נראה לי שאמא מדהימה ברמות.
שנה טובה
}{
לפני 17 שנים
להט ותשוקה{ס} - השכלול לא טוב לכן חסר לו במשקל! שתהיה לכם שנה מלאה באושר וצחוק משותף}{
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה מתוקה
על איזה שיכלול את מדברת ?
שנה טובה מתוקה
}{
לפני 17 שנים
זאלופון​(שולט) - תאכיל אותו מספיק רוסטביף והם כבר לא יוכלו לבוא אליו בטענות :-)

מתנה יפה לשנה השנה. מאחל לך שהיא תישאר לשנים רבות ותלך ותשתבח עם הזמן.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה איש
רוסטביף לא משמין בכלל בכלל
שנה טובה לך
הרבה הרבה יותר טובה מהקודמת
לפני 17 שנים
Madame T​(שולטת) - ריגשת אותי, איש בכל מה שכתבת לגבי הבן שלך, גם בעבר וגם בהווה.
תמיד ידעתי שאתה softy. איש קשה מהול ברוך...
}{
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה מתוקה
בטח שאני סופטי
זה ידוע מזמן
}{
לפני 17 שנים
מאי - גרמת לי ללחלוחית בעיניים. כמה מרגש.
אבא ובן.
}{
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה יפיפיה
תודה שאת עוקבת אחרי שעובר עלי
חיבוק גדול
}{
לפני 17 שנים
venus in our blood​(שולטת) - המתנה הכי יפה בעולם.
}{
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - הכי בעולם
תודה אישה יקרה
}{
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י