שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

פתאומית לעד

ורק איני יודעת אם היה זה מבט עיניך
שהצית בי ברקים לרבבה
לא ידעתי אם הלכתי איתך ואליך
ברחובות הלומי אהבה

היה אביב והצחוק נסתר בכל ניצן פוקע
וברית דם ויין כרותה
ולכל אחד שהעיף בי מבט משתוקק וכמה
האמנתי שהוא אתה

(ל.גולדברג)
לפני 6 שנים. 10 באוגוסט 2017 בשעה 9:59

 

יש דברים שהנפש העדינה שלנו לא יכולה לשכוח, היא קוברת אותם עמוק מתחת לזכרונות הטובים המאירים והשמחים, ממש כמו שמטאטאים את הלכלוך מתחת לשטיח, רק טוב יותר, כי את השטיח צריך לנער ולשטוף לפעמים ואז מגלים מיד את כל מה שהסתתר מתחתיו.

 אלא שזכרונות טובים אף אחד לא רוצה לשטוף ולנקות, רק לנצור ולשמר אותם במקומם. יש לפעמים שמעירים אותם מהתרדמת כדי להתרפק על חוויה נעימה ומלטפת, אבל כשמתחילים להתלהב ולהגזים, נוגעים בעוד זכרון מתוק ועוד אחד ועוד, אז עלולים להתעורר כל אותם כבדים, קשים וכואבים כל כך שנדחקו עמוק לתחתית התהום.

וכשאלו מתעוררים ומתנערים מהאבק שהצטבר עליהם במשך השנים, הם ניצבים מולי כמו סרט אימה מפחיד נורא, ובכוונה כדי להכאיב במלוא העוצמה ולאתגר, הם אוהבים לקום ולהתעורר בדיוק ברגעים השבירים האלו בהם אני לבד פתאום.

וברגעים ההם שום דבר לא עוצר, כמו סכר שנפרץ הכל זורם מתפזר ורץ מהר כל כך, הזכרונות הכואבים מתנפצים וסוטרים לי כמו גלים שנשברים אל החוף ואני מוצאת עצמי נאבקת בהם, מנסה להרים את הראש כדי לקחת אוויר, להחזיק את עצמי מעליהם, להוכיח להם שהתחזקתי, אבל הם לא מרפים, מנסים להוכיח אחרת, ובכל עוצמתם מנסים להטביע אותי בתוכם, ואני אבודה, מחפשת זכרון טוב יותר או מקום ראוי להאחז בו, מחפשת שברי ספינה גדולים על פני המים, משהו, מישהו שמבלי שהרגשתי אולי שט באיזור עם רפסודה קטנה או חגורת  הצלה, מישהו שישלח לי יד כדי שאוכל לתפוס ולהאחז, להחזיר לעצמי נשימה כדי שלא אאבד אותי.

ברגעים האלו אני לא יכולה שלא לחשוב כמה טפשה הייתי שלא שמתי לב שאני נכנסת לים סוער בלי לבדוק אם שירותי ההצלה עובדים בכלל, לא יחסתי חשיבות לעובדה שנכנסתי לבד, שאין מי שיראה כדי שיוכל לעזור ולמשות אותי החוצה, להוביל אותי לחוף מבטחים שאוכל להחזיר לעצמי את הנשימה, להטביע את הזכרונות הכבדים ולטמון את הלב ואת הראש בחזהו במקום באדמה, שאוכל לתת לדמעות לשטוף הכל ולהזכיר לעצמי שעכשיו טוב, הכל טוב. הסערה עברה, הכל מאחורי.

אין ממה לחשוש ואין מה לדאוג, יש לי את כל הסיבות לחזור להאמין.

 

 

זמן לשוט ולא לדאוג

מפרש אוסף רוחות ערות

בואי ונפליג הכי רחוק

כי זה עכשיו או לעולם

 

מותר לחלום ולקוות

גם ים אוסף תפילות פשוטות

על סירה אחת ימים שלמים

סיבות לחזור להאמין

 

את ים מלא סודות

שלפעמים נפלטים אל חוף

כמו הדברים שלא אמרת

לא אמרת לי שם

מודה לאלוהים הלוואי תשארי

הלוואי ושוב תתחיל המנגינה שלנו

מהתחלה

 

זמן לשוט ולא לדאוג

מפרש רוצה רוחות שקטות

בואי נדבר הכי קרוב

תראי עוד יום קרב לחלוף

 

 

(עידן רפאל חביב) 

 

 

קמיליה​(נשלטת) - למרות הפלאש-בק שלעיתים מחזיר אותך אחורה,לימים האפלים בהם היית ולכעוס על עצמך איך בכלל הגעת לשם..את עדין רואה ומוצאת את דרכך לחזרה ולאמונה,ואין נפלא מזה.
כולנו טעינו בדרכנו כשהיינו יותר צעירים.אם טעויות מינוריות ואם טעויות מג'וריות.את מה שחווינו לא ניתן לשנות,אלא נלמד לחיות עם זה ולהביט קדימה עם השינויים שבאים עם הגיל,הבינה והדרך לעתיד טוב יותר ויפה שבעתיים.
לפני 6 שנים
אָמָאזוֹנָה​(אחרת) - קמיליה מופלאה.. מסכימה אתך כל כך לגבי הטעויות שלנו, ויותר מכך, יודעת שבלעדיהן לעולם לא הייתי הופכת למי שאני היום ואוהבת אותי כל כך. הזכרונות הקשים והכואבים הם על טעויות שלא הגיעו מבחירה שלי, אני רק הייתי ילדה תמימה שעברה בדרכם והם היו חזקים יותר וטועים כל כך. אולי הבחירה שלי ללכת במקום הלא נכון בזמן הלא נכון מבלי לדעת, חוסר מזל. אבל גם מאלו התחזקתי כל כך, ולעולם לא הייתי מגיעה לעצמי בלעדיהם. תודה על המילים הנעימות.
לפני 6 שנים
MyLexicon - אין כזה דבר טעות
יש שבילים שלוקחים אותנו למקומות שלא התכוונו.
אבל מי שהולך על שביל, יודע לחזור אחורה לנקודה הקודמת ולהתחיל שוב
לפני 6 שנים
אָמָאזוֹנָה​(אחרת) - לקסיקון מופלא שכמותך, אם לא היה דבר כזה טעות, המילה טעות לא היתה קיימת ;) מסכימה אתך בעניין השבילים, מכל מקום שאליו הגעתי אפילו בטעות, לקחתי משהו, לא אוהבת לחזור שוב לנקודת ההתחלה, אולי בגלל זה קצת יותר קשה לי מלאלו החכמים שחוזרים, אני מנסה להזיז את האבנים שבדרך, לפעמים אלו סלעים כבדים מדי ואז הדרך מתארכת. לפעמים אני נחה לי על אחד הסלעים וצוברת כוחות מחדש או מחכה עד שכח על יזיז אותם מסיבות שלו שאינן קשורות אלי ואנצל את ההזדמנות כדי לעבור ;)
בכל מקרה, זהו לא פוסט טראומה, אלא פוסט חיזוק לעצמי ותזכורת לזה שאני כל כך יכולה להתמודד בתוכם לבד. תודה }{
לפני 6 שנים
מר ד' - אין בכלל ספק שאת יכולה. מי שקצת קורא את ליבן, מבין
לפני 6 שנים
מר ד' - ליבך
לפני 6 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י