שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

ערפילים

“And I — my head oppressed by horror — said:
"Master, what is it that I hear? Who are
those people so defeated by their pain?"
And he to me: "This miserable way
is taken by the sorry souls of those
who lived without disgrace and without praise.
They now commingle with the coward angels,
the company of those who were not rebels
nor faithful to their God, but stood apart.
The heavens, that their beauty not be lessened,
have cast them out, nor will deep Hell receive them —
even the wicked cannot glory in them.”
― Dante Alighieri, Inferno
לפני 6 שנים. 1 בינואר 2018 בשעה 7:11

יש הרבה סוגים של מערכות יחסים בדסמיות.

חלקן מבוססות על קשר דמוי סטוצ - נפגשים כשרוצים, סשן והבייתה.

חלקן זוגיות לשמה - שולט ונשלטת (או להיפך) שמקיימים מערכת יחסים מלאה, שהשליטה תופסת חלק מרכזי בה, או שולי, בהתאם להעדפות הצדדים.

אצל הנשואים, זה כמובן תמיד מסובך יותר. אלה שצריכים להסתיר מהחוקית, נאלצים לקיים מערכות יחסים שנעות בין פיק מאוד גבוה בהתחלה לדעיכה מהירה בהמשך (עם כמובן יוצאים מן הכלל) או כאלו שמתבססות על פגישות חשאיות כאלו ואחרות.

אני רוצה לדבר על סוג אחר של מערכת יחסים עם נשלטת - הסוג שבו השולט נשוי, אולם סוג מערכת היחסים שלו עם בת הזוג החוקית הוא כזה שמתקבלת בהבנה מערכת יחסי שליטה עם נשלטת, לצד הנישואים.

בסוג כזה של מערכת יחסים, העדיפות תהיה תמיד שהצד השני יהיה גם הוא נשוי, ובעדיפות גבוהה נשוי במערכת זוגיות מקבילה שמקבלת קשר לצד הקשר העיקרי. הסיבה לכך היא ברורה. דואליות שכזו תסייע למנוע מצב בו צד אחד רוצה יותר ממערכת היחסים מאשר הצד השני. שוב, ברור שזה לא מונע התרחשויות כאלו, אבל לפחות מסייע להפחית את ההסתברות.

בנוסף, כדאי מאוד מראש לנסות לרחרח האם הנשלטת מגיעה למערכת יחסים עם שולט מתוך נסיון לפצות על מערכת יחסים מידרדרת עם החוקי, או מתוך רצון להשלים את החוסר הקיים מתוך הנטייה שלה לבדסמ, שלא ניתן לספק בבית.

אז מצאת את הנשלטת המתאימה. מה היא העצימות המתאימה למערכת זוגית כזאת? איך הופכים אותה מצד אחד ליציבה, מספקת ומתמשכת, ומצד שני מונעים ממנה לגלוש לתוך החיים הזוגיים העיקריים בבית. בעניין הזה אני סבור שחייבים לקבוע כללים. כללים שיהיו מראש מקובלים על שני הצדדים. 

קודם כל, כדי באמת לשמר את מערכת היחסים של שולט ונשלטת, כדאי לקבוע ימי מפגש במרווחים קבועים, שיהיה למה לצפות.

את התקשורת בין הצדדים כדאי להגביל בתקופה שלא נפגשים, באופן שיהיה מוסכם ומקובל על שני הצדדים. ראוי להבדיל בעניין הזה בין מערכת שמבוססת ברובה על שליטה מנטאלית, שמצריכה קשר יותר רציף (בעייתי משהו במסגרת הזאת) לבין כזאת שמהווה עירוב בין שליטה מנטאלית לפיסית, כל אחד וההגדרה שלו.

המטרה, בסופו של דבר, שלא יווצר פער בציפיות. בגלל זה מומלץ לייחד חלק מהמפגשים דווקא לשיחה, ולא לסשן, כדי שככל שחולף הזמן לא יווצרו פערי ציפיות, וגם משום שלעיתים מזומנות, אחד הצדדים עשוי לרצות יותר - או פחות, ממערכת היחסים.

עוד חשיבות גבוהה אני מייחס למידור בן/בת הזוג החוקיים ממערכת היחסים המקבילה. כלומר, אנחנו לא מסתירים שהיא קיימת, וגם לא מסתירים את מועדי המפגשים, אבל לא מערבים בין בנות הזוג, וככל האפשר עדיף שכלל לא יתקיים קשר בין בת הזוג החוקית לנשלטת. זה קשה יותר כשבת הזוג, כמו במקרה שלי, היא גם חלק מהקהילה, אבל מנסיון עבר, שנינו מסכימים שכך עדיף.

זה מסוג הפרסומים שמעלה לאוויר מחשבות לא סופיות. מהסוג שאשמח לשמוע את מחשבותיכםעל האופן שבו עדיף לנהל סוג כזה של מערכת יחסים מנקודת מבטכן/ם.

 

Red robin​(נשלטת) - כמה דברים..
מערכת יחסים שכזו אמנם נראית על פניו כדבר ה- אידיאלי (לאלו אשר נשואים) אבל, עוד לא פגשתי את הנשלטת אשר חיה עם אותו השולט שבאמת, אבל באמת קיבלה את מערכת היחסים הנוספת של בעלה.
תקשורת זה דבר חשוב, היא כמעט הכי חשובה בכל קשר ובפרט בקשר בדסמי - אני לא מסכימה שתקשורת רציפה היא בעייתית, עניין של רצון ומאמץ.
"את התקשורת בין הצדדים כדאי להגביל בתקופה שלא נפגשים" - לא הבנתי. זה לא הופך את העניין לסשן והביתה עד הפעם הבאה? בדיוק ההיפך ממערכת יחסים.
ודבר אחרון: עריכה:)

לפני 6 שנים
Cloud_Lord​(שולט) - תקשורת רציפה זה עניין של מינון. צריך להיזהר כי מינון גבוה או בלתי מוגבל יגרום בהכרח לגלישה לתוך הזוגיות העיקרית. הכוונה איננה שלא תהיה תקשורת, אלא שצריך מראש להסכים על מינון התקשורות.
וכן, עריכה :)
לפני 6 שנים
Red robin​(נשלטת) - כמובן,אגב, מינון היא מילת מפתח לכל דבר.
לפני 6 שנים
Madame T​(שולטת) - דיבורים על, כללים, ציפיות, תיאומים - הכל טוב ויפה. צריך רק לזכור דבר אחד, שכולנו בני אדם ולא הכל תמיד פועל לפי ההגיון הקר והחוקים הנאים.
הרבה דברים יכולים להשתבש בדרך, אבל ככה זה בכל קשר למעשה.
אף אחד לא ערב לך למשל, שאתה לא תרצה יותר מקשר כזה עם נשלטת (או להיפך)-
עם או בלי קשר לידיעת בני הזוג ולמרות כל הכללים שנקבעו...
לפני 6 שנים
Cloud_Lord​(שולט) - אכן אין ערב לכלום, אבל הפוסט מתייחס לאיך אנחנו רואים קשר כזה, איך אנחנו חושבים שיהיה הכי יעיל לנהל קשר כזה.
לפני 6 שנים
Brida​(נשלטת){DDDOM} - מנסיון העבר שלי,
התקשורת הזאת, הברורה, הכנה, כל כך חשובה, ויכולה למנוע כל כך הרבה אי נעימויות.
השקיפות הזו בין שולט ונשלטת (ולהפך), לגבי מה מצופה מכל אחד מהם. כשלא מציבים גבולות ברורים, כמו הנקודות שהעלית כאן, קורות אי הבנות מצערות באמת.

לפני 6 שנים
יהלום נא - אפשר לשבת ולכתוב חוזה שלם, עם סעיפים ותתי סעיפים. עם תנאים, עונשים ותגמולים. עם לוחות זמנים, חלוקת תפקידים והתחייבויות.
כל עוד אין רגש, ההגיון יכול לנהל הכל יפה מאוד.
ברגע שרגש נכנס למשוואה, כל הכללים בטלים. הרגש אינו כפוף לחוקים ומסגרות, כמה שלא ננסה למשמע אותו.
ולטעמי, בלי רגש כל העסק לא שווה דבר.
😚
לפני 6 שנים
Cloud_Lord​(שולט) - יהלום יקרה, את צודקת. אבל שוב, אני מעוניין לשמוע את איך אתם הייתם/ן רוצים לראות את זה מתנהל. ברור שיש רגש, אבל לא פועלים רק לפי רגש. אני מעוניין באיזון בינהם
לפני 6 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י