סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 6 שנים. 2 במרץ 2018 בשעה 10:43

לפני כשלושה חודשים מוניתי להיות מנכ"ל של חברה לפיתוח ציוד לחיפושי נפט וגז ברוסיה. החלפתי את אחד הבעלים של החברה, שהיה בתפקיד לפני. במסגרת ההחלפה, הוא העביר לי נתח לא מבוטל מהמניות שלו ווויתר על התפקיד. הוא נשאר לעבוד בחברה כעוזר שלי ונשאר עם תואר "דירקטור". לפני שזה בוצע, שאלתי אותו אם הוא מרוצה מהסידור והוא הסתכל לי בעיניים וענה, שהוא מאד מרוצה ומרגיש, שאיתי בתפקיד הם יגיעו ליעד, שיעשה את בעלי המניות עשירים, כולל אותו. האמנתי לו ועדיין מאמין, למרות מה שקרה.

שיניתי משמעותית את המבנה הארגוני של החברה, גייסתי לא מעט אנשים טובים, בניתי מחלקות חדשות בחברה, בניתי תוכנית עבודה, בניתי תהליך סדור למעקב אחרי ביצוע התוכנית. התחלנו לעמוד בכל יעדי התוכנית, להפתעת כל המתבוננים במתרחש, שאף אחד מהם לא האמין שזה אפשרי בכלל. לרבות שני יועצים מומחים תותחים שהבאתי איתי לשבועיים מישראל לרוסיה, שעבדו איתי במשך הרבה שנים ויודעים למה אני מסוגל.

כל כך שכך, שהתערבתי עם המשקיע הראשי, שגם לא האמין, שאם אני מצליח לעמוד ביעדים, הוא מכין פלקט וכותב עליו: "אם {השם שלי} אומר שהוא יעמוד ביעד, עכשיו אני יודע שהוא יעמוד. אני מתנצל שלא האמנתי בך", מסתובב בחברה עם הפלקט ומראה לכל העובדים. הוא אפילו הוסיף ואמר מול מנהלי המחלקות, שהוא ישמח מאד לעמוד אפילו עם שני פלקטים, במידה ונצליח.

כל ההרפתקה הזו היתה רכבת הרים בכל כך הרבה מובנים, בגדר לא ייאומן כי יסופר. פער התרבות, פער השפה, מתרגמת צמודה לא מספיק איכותית, השפה הטכנית והמושגים המורכבים, שהקשו על התרגום, הרגלי עבודה קלוקלים ברוסיה, חוסר הסכמה על מטרות הפרוייקט, חוסר האמון של העובדים במטרות וביכולת ההשגה שלהם בטווח הזמן הקצר כל כך. תהליכי גיוס כח אדם משונים להדהים. נושאים שמעולם לא עסקתי בהם כמו רכש, הגבלי ייצוא לרוסיה, שהוטלו ברוב מדינות העולם. מדיניות רוסית לעשות בעיות למי שמייבא ציוד לרוסיה ממדינות אחרות, שירות דואר פנימי ברוסיה שמתעלה בכל מדד על דואר ישראל. פקידי דואר שחומדים להם חבילות ומעלימים אותם ועוד. שני שליש מהזמן אני מנהל מהארץ את החברה בשיחות ווידאו.

***

לפני כשבועיים, הדיירקטור שהחלפתי, החליט שעכשיו הוא כבר הבין איך עובדים נכון והוא משוכנע, שהוא יכול לקחת מכאן את תפקיד המנכ"ל ולהגיע ליעדים השאפתניים. הוא לא מסכים יותר לא להיות המנכ"ל. הוא ארגן ישיבה של מועצת המנהלים (כל המשקיעים) ונשא שם נאום חוצב להבות והצליח לשכנע אותם, שהוא יהיה המנכ"ל ומעכשיו והוא לא צריך אותנו יותר. בשבועיים הללו, הם פשוט לא ענו לנו לטלפון ולוואטסאפים, להוציא הודעת סמס, שהם עסוקים והם יחזרו אלי.

החבר שלי עשה רלוקיישן לרוסיה וגר בדירה שכורה שם. הפניות שלו, שיסדרו לו כרטיס טיסה חזרה לארץ, גם לא נענו. נותרה יתרת תשלום לא מבוטלת, על החודש האחרון, שחששתי לה מאד, למרות ששמרתי לעצמי אמצעים לנסות להבטיח את התשלום. כאמור, רכבת הרים.

לפני יומיים, הגיע המשקיע העיקרי, שגר בארץ, לפגישה איתנו. הוא שילם לנו כל מה שהובטח לנו ואפילו היה נדיב בנושאים שלא היו סגורים לגמרי. הסביר את מה שקרה. הוא היה נגד השינוי, אך הוא היה בדעת מיעוט בישיבה ונמאס לו כבר מכל הוויכוחים במשך שנים עם אותו דיירקטור. הוא סיפר גם, שהם החתימו את כל בעלי המניות שעובדים בחברה על חוזה, שאם הם לא עומדים ביעדים, הם מפוטרים מהחברה ומעבירים את כל המניות שלהם למשקיעים.

כששאלתי אותו אם הוא חושב שיש סיכוי שלא יכשלו, הוא ענה שסביר להניח שיכשלו, אבל כבר נמאס לו וחוץ מזה הוא לא מעוניין לריב עם השותפים המשקיעים שלו. שאלתי אותו מה יעשה אם יכשלו, הוא ענה שיפטר את כולם ויביא מישהו אחר במקומם להמשיך. שאלתי אותו, את מי תביא? הוא ענה אתכם למשל. הסברתי לו שאני כנראה הולך לפתוח איזה סטארטאפ ואחרי שאקבל כסף מהמשקיע, לא אוכל לעצור את זה.

אחרי שסיכמנו את סיום העסקתנו בחברה, פנה אלי המשקיע ואמר לי: עזוב אותך מהחברה ההיא (יש לו עשרות חברות בהרבה מקומות בעולם), בוא נפתח חברה כאן בארץ ונעשה כסף ביחד. שאל אותי אם אני מסכים לספר לו איזה סטארטאפ אני חושב לפתוח. סיפרתי לו על כמה רעיונות שלי והוא ממש נדלק על כמה מהם ואמר לי בוא נעשה את זה ביחד. 

אחרי כל רכבת ההרים שעברתי בשלושת החודשים האלה, הבטתי בו במבט נדהם.

אני חי בסרט. פשוט לא יאומן כי יסופר.

בלי עבודה, בלי בת זוג.

מחשב מסלול מחדש. מהתחלה.

תחזיקו לי אצבעות. הפעם אני ממש צריך את זה.

סופ"ש מקסים לכולם וחג פורים שמח.

פרומיתאוס - איננו מכירים, לבד מהעובדה ששנינו מסתובבים במרחב הזה שנים רבות. למקרא התיאור (בהנחה שמדובר במציאות) של מהלך שבו לקחת אחריות , ברור לי שתמליח בהמשך, שכן נראה שיש לך את מה שמשקיע מחפש בהשקעה, מנהיג שיודע להוביל. בהצלחה
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - אכן הכינוי שלך מוכר לי מתחילת עידן הדינוזאורים. המון תודה וחג פורים שמח.
לפני 6 שנים
BODYGUARD​(שולט) - בהצלחה ידידי.
ואין לי ספק שכך יהיה.

הכל ענין של תיזמון.
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה רבה ידידי וחג פורים שמח
לפני 6 שנים
מענטז​(אחר) - כדג רקק אני מוקסם מהחוויות שלך. פותח לי את הדמיון לעולם אחר. בהצלחה. תעדכן.
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוך הבא לבלוגי מענטז. תודה רבה וחג פורים שמח
לפני 6 שנים
Zohe{האיש שאיתי} - מי שרואה אופק, מגיע אליו, מכשולים זה לא אופציה. ואתה מוזמן שאתה סוג של חתול, נוחת כנראה תמיד על הרגליים, יישר כח, המון הצלחה ממני.:)
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה רבה וחג פורים שמח נשמה }{
לפני 6 שנים
kasandra​(מתחלפת){jegularis} - כל הכבוד, כך זה החיים הרבה פעמים אתה לא יודע מה מצפה לך מעבר לפינה אבל אני לגמריי בדיוק כמוך הייתי לוקחת את ההזדמנות.
מחזיקה לך אצבעות שהוא יהייה משקיע איכותי ושווה ותוכלו להגשים ביחד את השאיפות שלכם.
סופש כתום :)
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה רבה וחג פורים שמח נשמה }{
לפני 6 שנים
}{מוראנה}{ - צ'יטוס יקירי, קראתי וקראתי, אתה ורק אתה תראה לכולם עד כמה אתה האיש ההוא שיכול ומסוגל ומצליח בכל, בהצלחה
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה רבה נשמה. חג פורים שמח }{
לפני 6 שנים
קמיליה​(נשלטת) - בהצלחה שכני היקר.
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה רבה שכנתי. לדעתי זה גובל במחדל שטרם נפגשנו למרות שאנחנו גרים 100 מטר אחד מהשנייה. חג פורים שמח נשמה.
לפני 6 שנים
שחף S​(נשלטת) - האמת שעצוב לי שחטפת בומבה לפנים, אך ככל האחרים שכבר כתבו לפני, אני יודעת שהגלגל יקח אותך בחזרה למעלה, והלוואי וחלון ההזדמנויות שיפתח יהיה עם אנשים מהימנים וירים אותך מעלה. מחזיקה לך אצבעות אך גם סומכת עליך }{
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - הכל לטובה נשמה. תודה רבה וחג פורים שמח לך }{
לפני 6 שנים
קרא לי מלכתי - מאחלת לך הצלחה רבה מאד, ובטוחה שאכן תצליח. אתה לגמרי מצטייר כאדם איכותי להפליא - שמציב מטרה ומשיג אותה.
עלה והצלח!
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה רבה נשמה. גם על הפירגון. מאחל לך חג פורים שמח }{
לפני 6 שנים
Madame T​(שולטת) - אם יש חתול בעל תשע נשמות, זה אתה ידידי הנמר הבלתי נלאה.
אינספור חוויות חווית עד כה, בכל התחומים, מאמינה שתקום שוב על רגליך ותראה לכולם מאיזה חומר אתה עשוי.
}{
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - בארור. תודה רבה נשמה וחג פורים שמח יקירTי }{
לפני 6 שנים
Zaq36​(שולט) - פעם ראשונה בחיים שלי שנשבר מיצוס ומתנפץ לו משפט מחץ ידוע

'אלוהים נותן אגוזים למי שאין לו שיניים'

פעם ראשונה שאני קורא עוקב ומנדהם כל פעם כמה נותנים לאדם שיש לו שינים אגוזים בלי הפסקה.

אין משו שתביט לאחור ולא תסמן וי של הצלחה. פשוט הזיה

אחד למיליון. אבל לי לפחות נפלה הזכות להגיב לאותו אדם האחד למיליון. מה שלא קורה לכל אחד.

בהצלחה בכל הפורייקטים שלך.

מאמין שתפתיע.

פשוט מושלם
לפני 6 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוך הבא לבלוגי, ז'אק 36. המון תודה על הפרגון יוצא הדופן. הפגזת.
לפני 6 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י