צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

בואו לשכנע אותי אחרת. אני מוכן להקשיב. דעה על הוצאת עדויות לתקשורת

WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
WitchFuneral​(שולט) • 17 בינו׳ 2023
ברייה כתב/ה:
די נו. אתה לא רואה הבדל בין להביא עדות לכך שהיא גונבת כסף מביטוח לאומי, לבין לספר באילו תנוחות היא אוהבת לקיים יחסי מין עם גברים, או לספר על הפעם ההיא בה היא השתכרה במועדון ומצצה למישהו בחדר השירותים? הרי אלה בדיוק הדברים שהם שולפים בין כתלי בית המשפט בפרצופה של המתלוננת, כדי להכפיש אותה ולהציג אותה בתור אישה קלת דעת שתמיד תסכים לשכב עם כל גבר ולכן לא יכול להיות שלפתע פתאום סירבה ונאנסה.

טוב, אז זה תלוי באם היא עושה דברים כאלה / אם היא דאגה לטשטש דברים כאלה. אם עושה עושה וטישטשה ראיות - אחלה. אם היא לא עושה - אחלה. בשני המצבים היא מסודרת. אני בספק שבמקרה של רוב הבנות זה המצב וקל ככ למצוא עליהן עדויות מהסוג הנ"ל.
Alatar​(שולט){Foxy LAB}
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
Alatar​(שולט){Foxy LAB} • 17 בינו׳ 2023
WitchFuneral כתב/ה:
אני חושב שלא פירטתי מספיק כראוי בגלל שידעתי מראש שהאשכול כולו יהיה ארוך, ולכן ללא ספק חסר קצת מידע במה שאמרתי. להלן דעתי:
אני מסכים איתך שתלונה של עשר נשים זה דבר שנראה מאוד מסריח ומאוד בעייתי ברוב המקרים - אבל, וזה אבל חשוב - אם ניכנס לתורת ההסתברות, אני לא מוצא שום סיבה שחוק המספרים הגדולים לא יהיה תקיף כלפי גבר ששוכב עם מאות, לפעמים גם אלפים של נשים. לצורך הדוגמה, סיטואציה אינטואטיבית לחלוטין שעלתה לי לראש:
באה בחורה פגועה לבחורה אחרת שהייתה אצלו, מכיוון שאותה בחורה מאמינה לה ומכיוון שיש לה ראיות לכך שגם היא הלכה לשם (גם אם אין לה ראיות על אונס) - היא תצטרף אליה להגשת תביעה. ושוב, כשמדובר בחוק המספרים הגדולים, אפשר לגייס אפילו יותר משתי נשים. ככה אני משוכנע. בעבר לא הייתי חושב ככה, אני חושב שבתחילת שנות ה-2,000 מצאנו את נקודת האיזון בדינמיקה שבין גברים ונשים (שים לב, לא את נקודת האיזון בנוגע להתמודדות עם פגיעות מיניות, בטח שלא ברמה החוקתית), אבל כרגע אני מסוגל להעלות תרחישים שונים שעלולים להתברר כנכונים. ואם נחזור שוב לדוגמה המרקסיסטית - הרבה מאוד קומוניסטים האמינו שבני האדם לא ייכנעו לגחמות שלהם ויעשו את הדבר הנכון ע"מ שכולנו נוכל לחיות בצורה טובה. כלומר, הדבר שיצר פרצה במערכת היא כמות מאוד גדולה של אנשים שהאמינו שתרחישים סבירים אינם סבירים, שינו את המציאות (במקרה הזה מדובר בלשנות דברים מאוד בסיסיים במערכת המשפט) לפי כך ונחלו כישלון גמור. מה שכן, אני מסכים איתך שבנוגע לאדם שלא מחוזר במיוחד חוק המספרים הגדולים אינו תקף וללא ספק יש לקיים כאן חקירה משמעותית ע"מ להגיע לחקר האמת ושזה מעלה הרבה מאוד סירחון.


זהו "איש קש" (או אשת קש) קלאסי. בוא נפרק את הדוגמה שלך -- מגיעה בחורה שנפגעה לבחורה אחרת שבעבר היתה מגיעה לאותו מקום, ובגלל שהיא היתה שם היא מצטרפת אליה בלהגיש תלונה? זאת הדוגמה? קודם כל - אתה צריך להראות שזה מה שקרה. מכיוון שבמקרה הנדון כל הבחורות שהתראיינו לתחקיר סיפרו איך הן נפגעו באופן אישי, הטיעון שלך לא מחזיק מים. מעבר לכך -- אם אותה בחורה שניה היפותטית יכולה להעיד על הלך הרוח באותו מקום, או על שיחות שהיא היתה שותפה להן, או על מה שהיא ראתה -- האם לעדותה אין חשיבות או משקל? ואיך אמרת? "לא כל הטענות שוות". גם לא כל התלונות שוות.

אני בטוח שאתה יכול למצוא את הקו בו הטיעונים שלך הופכים מקונקרטיים לכלליים ומפוזרים מאוד. אנחנו מדברים פה לגופו של עניין, כך שההבחנות והאבחנות שיש לך על קומוניזם, מרקסיזם, נאוליברליזם, פרוגרסיביות וכד' וכד', פחות רלוונטיות לעצם העניין, מה עוד שהן לא מנוסחות בצורה בהירה מספיק.

גם בן אדם ששכב עם 1000 נשים יכול לאנוס. יכול להיות שמישהו ששכב עם כ"כ הרבה נשים יצר לעצמו מספיק שונאות, אבל המרחק בין לשנוא מישהו לללכת למשטרה ולהתלונן על אונס -- מרחק גדול.





WitchFuneral כתב/ה:

"על סמך מה אתה אומר את זה? האם אתה מומחה משפטי? עורך דין פלילי או שופט? האם נחשפת לכל חומר הראיות? אתה יוצא מנקודת הנחה שכל החומר שהיה לתוכנית נכנס לשידור, ואני לא בטוח שזה נכון. אני, כלא-עורך-דין, יודע להגיד לך במעט מאוד וודאות האם חומר הראיות שכן יש מספיק או לא מספיק לכתבי אישום ו/או להרשעה"

לא יצאתי מנקודת הנחה שיהיה אחרת. חשבתי שסביר להניח שאם לאחת מהן היה עם מה לעבוד איתו, הן היו מציגות את זה לתקשורת כי כל עצם ההגעה שלהן אל אותו מקום לפי טענותיהן הוא שייעשה פה צדק. בכל מקרה, אתה צדוק שבהחלט לא ניתן לדעת מה יהיה במשפט. ממה שאני וחבריי ראינו בתחקיר (בדגש על ה-"בתחקיר". אין לנו שום אינדיקציה לידע מחוץ לתחקיר) ומהדעות שהתגבשו בינינו, הגענו למסקנה שכנראה (בדגש על הכנראה) שזה לא יגיע לכתב אישום.


לי זה לא נשמע סביר בכלל. אתה לא יודע מה הן הציגו או לא הציגו בתחקיר, מה נשאר על רצפת חדר העריכה, מה עבר או לא עבר את הייעוץ המשפטי של התוכנית, מה עבר או לא עבר למשטרה. באופן שלא נשמע לי הגיוני ממישהו כמוך - אתה לוקח את המציאות כפי שהוגשה לך בתוכנית טלוויזיה כמשהו מוחלט. זה לא.
אתה וחבריך כנראה אינכם מומחים לדין פלילי. ראיתם תוכנית טלוויזיה והבעתם את דעתכם. ג'ורג' ברנרד שו אמר פעם ש"חבל שכל אלה שיודעים לנהל מדינה עסוקים בלנהוג במוניות ולספר שיער".
וכמו שאמרתי לך -- לי, באופן אישי, יש אינדיקציות לדברים שלא הופיעו בתחקיר.


WitchFuneral כתב/ה:
"כדי להרשיע במעשה פלילי כלשהו על המדינה לעמוד בנטל הוכחה גבוה למדי, אבל לא הנטל הזה רלוונטי לאדם הפשוט ברחוב"

כמו שאמרתי, בעולם שבו בני אדם יודעים לעשות את ההפרדה הזאת בין הנטל החוקתי לבין הנטל האישי, אין לי לגמרי בעיה עם זה. על זה היה הדיון שלי עם ברייה. אני חושב שבני-האדם נתנו לנו עדויות לאורך כל ההיסטוריה שחשיבתם נוטה להיות לא רציונלית, לא בכדי תמצא אלים ואלילים בכל תרבות כמעט בעולם העתיק. יתרה מכך, אני יכול להגיד לך שגם רעיונות פילוסופיים שלא נופלים תחת תאיזם, ויש לא מעט כאלה, כגון דאואיזם, קונפוציאניזם ואפילו דאיזם לפעמים, בהחלט קיבלו משמעויות חדשות, רוחניות ובעלות פסאודו-ידע. לדעתי ככל שנתקדם יותר טכנולוגית חשיבת האדם תהיה יותר ויותר רציונלית. בנתיים, כך אני סבור - אנחנו לא שם ואפילו לא קרובים במיוחד, ולכן גישות קיצוניות ללא הכלים המתאימים לבני-האדם עלולות לסכן את כולנו.

אני רואה הבדל מאוד גדול בין האדם הפרטי לבין כלל הציבור. אני חושב שיש דברים שבהם כן יש אנשים פרטיים שמסוגלים להתמודד איתם, גם כשהם קיצוניים, אבל אותן גישות לא יעבדו על כלל הציבור בשלב זה של ההיסטוריה, זאת גם אחת הסיבות ללמה להוציא עדויות לתקשורת זה רעיון עם יותר נזק מאשר תועלת לדעתי. אם נחזור גם למרקסיזם שדיברנו עליו - זה גם מה שאני חושב על קומוניזם. עולם אוטופי הוא עולם שאפשר להחיל עליו חוקים קומוניסטים עם בני אדם שיודעים להסתדר איתו לדעתי. אני חושב שאני די עקבי עם הלוגיקה הזאת וכראייה לכך תוכל לראות אותי מיישם אותה בעוד אספקטים בחיים שלנו.


אתה מתפזר שוב.
אם היה מתאסף המון עם קלשונים ולפידים והיה רץ אחרי אותם מעורבים מתוך כוונה של לבצע בהם לינץ' -- כמובן שהייתי מתנגד לכך. כתבתי את זה גם אחר-כך -- למדינה, ולמדינה בלבד יש את הסמכות לשלול את חירותו (או להעניש) אדם לפי חוק.
אנשים יכולים להביע את מחאתם בכניסה לביתו של אותו אדם, הם יכולים להפגין בכניסה לאותו מועדון שבבעלותו. הם יכולים לקרוא לאנשים שלא להגיע לעסקיו, ולנתק מגע איתו ועם מקורביו. הם יכולים לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם כדי למחות וכדי להזהיר.

אתה חושב שעדויות לתקשורת זה רעיון עם יותר נזק מתועלת? עם גוף כמו משטרת ישראל עם היעילות של משטרת ישראל? לפעמים צריך לעודד אותם לעשות את עבודתם, ואם לחץ ציבורי יעשה את זה -- כולם מרוויחים.

אין צורך ואין תועלת במסגרת הדיון הזה להתפזר לשיחות על גישות פילוסופיות שונות . כשאתה מתחיל לדבר על דאואיזם, קונפוציאניזים, מרקסיזם וכד', אתה אולי מנסה לשים דברים בפרספקטיבה (במקרה הטוב) או לנסות להראות כמה אתה חכם ומשכיל (במקרה הפחות טוב), אבל בפועל אתה מסרבל את הדיון, בעיקר כי אף אחד כאן לא מנסה לכתוב איתך מחקר השוואתי על השפעות חברתיות באידיאלים פילוסופיים בחצי השני של המאה העשרים.




WitchFuneral כתב/ה:
"בכך שאתה נצמד להגדרה החוקית היבשה ('להיצמד לחומר הראיות') אתה מפספס לחלוטין את הצד המוסרי והאנושי של הסיפור"

אני לא חושב שפספסתי את הנקודה שאמורה לגרום לך לתחושת אמפתיה, לכך שאנשים יקומו ויתחילו לשנות דברים, לכך שאמורים לדאוג לקורבנות אונס, קל וחומר כשכל כך קשה לעיתים קרובות להוכיח את טענותיך. אם נייצר השוואה בין אונס לבין להפרעה ונכות, הייתי אומר שבמובנים מסוימים לעבור אונס זה קצת כמו להיות בעל הפרעת דחק פוסט טראומטית - אתה נכה, אתה סובל, בסופו של דבר - אף אחד לא רואה את זה ולפעמים עלולים אפילו לדפוק בך מבטים על זה שאתה מעז לעמוד על שני רגליים ולחנות בחניית נכים. אתה מאוד שקוף. אין עליך צלקות קרב מהסיבה הפשוטה שכל הצלקות נשארות בתודעה שלך, לא בגוף. לפיכך, אני מבין מאיפה מגיע הרצון לשדר חומרים כאלה בטלויזיה.

זה לא רק הרצון לשדר חומרים כאלה -- זה החשיבות בחשיפה ובהכרה באותם קורבנות שקופים, שהמערכת הרגילה לא נותנת להם קול. תקשורת, כשהיא עושה את תפקידה נאמנה, לא רק מתווכת את השלטון לעם אלא גם את העם לשלטון.


WitchFuneral כתב/ה:
"אני חושב שגם פה אתה נותן לאותו "לחץ ציבורי" אמורפי הרבה יותר מדי כח"


ששי גז אמר בעבר שהוא לא סתם מעורר רעשים ציבוריים במקרים מסוימים - הוא עושה את זה כי זה משפיע על החלטת בית המשפט. עכשיו, גם אם כרגע המצב עוד סביר, אין לנו שום ערובה לכך שזה יימשך ככה. תשים לב שהרבה מטענותיי עוסקות בכך שאנחנו בהחלט עשויים למצוא את עצמנו במדרון חלקלק, גם אם עוד לא החלקנו.

אז ששי גז אמר. לא האדם האמין בעולם מבחינתי, ולא האדם שלפי מילותיו אני רוצה לחיות.
האם יש עורכי דין שמנצלים את התקשורת לטובת לקוחותיהם? בוודאי. מה זה אומר? שצריך לאסור על זה לחלוטין?



WitchFuneral כתב/ה:
"פה זה נדמה שאתה כבר נכנס לאיזשהו מעגל קסמים קונספירטיבי עם עצמך"

כמו שהסברתי, יש הבדל מאוד גדול כשחוק המספרים הגדולים נהיה תקף.


WitchFuneral כתב/ה:
"אני לא בטוח שהצלחת להסביר את עצמך כאן. זה מאוד מפוזר.
הנה טיעון נגדי (זהירות, דמגוגיה) - לפעמים מתפרסמת בעיתון ידיעה שמתבררת כשקרית. לפיכך צריך לסגור את כל העיתונים.
הנה טיעון יותר מוקצן ומגוחך -- לפעמים יש אנשים שפושעים, לכן צריך לכלוא את כל האנשים"

אם העיתונות מסוגלת לייצר מגמתיות מבחינה חוקית, מה זה אומר? שיש לה אינטרס לכך. עכשיו, שים לב - יש טענות שאפשר להציג בטלויזיה שקשורות אל האדם הפרטי. אם האדם הפרטי משקר מה זה אומר? שמאוד נוח לו לשקר במקום כזה. מאוד מאוד נוח. גם מאוד נוח להגיד בו אמת כמו שאמרתי, ככה שזה הולך לכאן ולכאן.
זה גם נושא שדיברתי עליו עם ברייה בנוגע למתי יש הצדקה לשחרר ידיעה לתקשורת ומתי אין. אעתיק את התגובה:

ברייה, אם כך, אני חושב שאנחנו מונעים משיקולים דומים במקרה הנ"ל, רק מציעים מינונים שונים להתמודדות עם בעיה. אני לא חושב שצריך לסרס את התקשורת. הבעיה שלי עם התקשורת זה שכל עוד היא תוכל לייצר מגמתיות בשם החוק - הם ייצרו אותה. שוב, חוזר למרקסיזם - הטבע המזעזע של בני-האדם. מחפשים פרצות לא אתיות בעליל. לכן, אני חושב שאסור לתקשורת להציג שום דבר שלא מגובה בראיות מאוד טובות, ותקראי טוב את מה שאכתוב לך עכשיו: **בטח כשמדובר בבעיות של אדם פרטי** שיש לו את הסביבה שלו שהוא כמעט תמיד יכול לקבל מהם הקשבה והכלה, גם אם לא תמיד זה מגיע מכולם. מתי זה כן חשוב? כשמדובר על הצרות של הכלל. למשל, בפעם ההיא שחשדו שהמשטרה קוראת הודעות של בני-אדם רגילים לחלוטין, וזה אבסורדי, שהרי שזה ברור כשמש לכל בר-דעת שמדובר בפעילות לא אתית שצריכה להיפסק ועלולה בהתאם להביא לכך שבני-אדם יתקוממו ע"מ שייעשה משהו בנושא, כמו להביא חוקרים אמינים ויסודיים שיחקרו את המקרים ושהם לא חלק מהגוף הזה. אלה מקרים שמסתירים מכלל הציבור דברים שיכולים לפגוע בכל אדם ואדם באוכלוסיה, ולפיכך אני חושב שראוי לפרסם את המקרים הללו. במקרה האישי, ידוע לפרט על הבעיות שלו ועל האנשים שיכולים לעזור לו. ומניסיון - אפשר לשפר רגשות שמגיעות מחוויות מאוד לא נעימות. אני יכול להגיד שאני עובד על עצמי וכבר אין לי כמעט סיוטים, אני מצליח לשלוט בעצמי וכבר כמעט ולא נכנס להתקפים, אני מצליח להיות מספיק חזק אפילו כדי לקחת אחריות על המעשים שלי כשקשה ביותר. במקרה הכללי אין לנו מה לעשות וכולנו אוכלים אותה.

אנחנו חלוקים כאן מאוד. התקשורת ובתי המשפט לא משחקים באותו השדה. זה מאוד פשוט.
הכלה של הסביבה הקרובה של אדם פרטי אינה נותנת פתרון לעוול שהתרחש לאותו אדם.
שאר מה שכתבת בפסקה הזאת אינו שייך לנושא הדיון פה (המשטרה קוראת הודעות של אזרחים, ולא חוקרים את החוקרים) זה לא רלוונטי.
ולמרות שזה לא רלוונטי - אתה מצליח לשלוט על עצמך, אתה מצליח לא להכנס להתקפים ולהיות מספיק חזק, ואתה הצלחת לשפר רגשות שמגיעים מחוויות מאוד לא נעימות. לא כולם הם אתה, ולא כולם חזקים כמוך. יש אנשים שצריכים יותר עזרה ממך.



WitchFuneral כתב/ה:
"כשבחורה בוחרת ללכת להתלונן על אונס - היא מגיעה לתחנת משטרה, עם או בלי עורך דין, גם ככה במצב נפשי מעורער, שם היא נתונה לחקירות חוזרות, ארוכות, מתישות, חודרניות, משפילות בה גורמים לה להטיל ספק במה שהיא חוותה ואיך היא פירשה את המעשים. נניח והעדות שלה מספיקה והעניין מגיע לבית משפט, שם היא עומדת על הדוכן, חשופה לשאלות של עורך הדין של הצד השני שמנסה להתיש ולשבור אותה בכל דרך. שאלות כמו "האם היית רטובה כשהוא חדר אליך?" הן לא נדירות. אני לא מצליח להבין מאיפה המחשבה שמישהי תבחר לעבור את הדבר הזה מבחירה"

לבחורה שלא עברה טראומה ורק מחפשת להעליל עלילה, אין שום בעיה להיות נתונה תחת שאלות מן הסוג הנ"ל מהסיבה הפשוטה שהיא לא נפגעה. אתה שאלת את השאלה הזאת רק מנקודת מבט של בחורה שאכן עברה אונס - ושם ללא ספק יש יחס מזעזע ואני בעד לשנות אותו.

ואני אומר שהטיעון שלך ש"יש נשים שמחפשת להעליל עלילה" הוא איש קש, ושהתופעה לא קיימת בהיקפים נרחבים, ושאם מוצאים כזה מקרה, אותה בחורה צריכה לעמוד לדין ולחטוף בראש. עצם העובדה שאולי יכולה להיות בחורה תיאורטית כזאת לא אומר שנקודת המוצא כשמגיעים לבחון תלונה של אישה צריכה להיות כזאת.


WitchFuneral כתב/ה:
"לא, זה לא. זה קטגורית לא. זה כל כך לא.
סווריןן ענה לך יפה מאוד בהקשר הזה, ושווה להסתכל גם על החוק היבש ועל הוראותיו.
לפי החוק -- אם אמרתי למישהי שאני מיליונר והיא נכנסה איתי למיטה מרצון, ואז גילתה ששיקרתי לה ובעצם אין לי שקל על התחת -- לפי החוק (היבש!) מדובר באונס"

נכון. אני מודע לכך שלא התייחסתי לכל הסוגים של אונס ע"פ חוק. ידעתי שעומד להיות כאן דיון ארוך ובחרתי להגיב באופן נקודתי, אך כמובן שאפשר לגזור מכאן מסקנות נוספות לעוד מקרים שונים ומגוונים. אין לי על מה להתווכח בנושא הנ"ל, מה שהופך ציטוטים חוקתיים שונים שצירפת לכאן לפי הבנתי לחסרי חשיבות, אז אמשיך הלאה ברשותך.


רשותי נתונה, כמובן. רק שים לב שאם אתה מדבר על אונס - לקחת בחשבון מה זה בכלל מעשה אינוס תחת החוק.



WitchFuneral כתב/ה:
"ברמת העיקרון, חזקת החפות אומרת שמכיוון ששלילת חופש היא צעד כל כך קיצוני, צריך לוודא במאת האחוזים שמענישים רק את אלו שאשמתם הוכחה ברמה מספקת"

אם לא הבנת למה התכוונתי באשכול, תוכל לבאר את נושא זה בתגובות. בעיקרון אני מסכים איתך.



WitchFuneral כתב/ה:
"נראה לי שהדגמתי את הבעיתיות איתה"

שוב - רק במקרה של בחורה שדוברת אמת. הרבה פחות יפריע לבחורה שמשקרת ולא עברה טראומה להיתקל בשאלות "פוגעניות", מהסיבה הפשוטה שבשבילה הן לא פוגעניות או כמעט לא פוגעניות, אלא שמדובר בשאלות פוגעניות כלפי אנשים שונים ופגיעה ללא ספק משתנה מהניסיון האישי של כל אחד ואחד.

אני חושב שהרוב המוחלט של הנשים המתלוננות לא משקרות. המספרים שמצאתי, וכתבתי על זה גם בתגובה הקודמת, לא עקביים. בין 1.5 אחוז ל- 10 אחוזים, אבל גם זה מבוסס על תחושות בטן יותר מעל סטטיסטיקה. אם הטענה שלך שיש רוב למתלוננות שווא -- אנא גבה זאת בנתונים.
וקח בחשבון שמי שמגיעה ומשקרת צריכה להיות עקבית מאוד בשקר הזה. חוקרים אותה מספר אנשים לאורך תקופה, שלא לדבר אם זה מגיע למשפט. זה מאוד לא קל לשקר ככה.


WitchFuneral כתב/ה:
תודה על התגובה, מוזמן להמשיך את הדיון icon_smile.gif

בבקשה
ברייה​(שולטת){לא!!!מחפשת}
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
עשתה לא עשתה. אף אחד לא רוצה שהפרטים האינטימיים מחיו יהדהדו באולם בית משפט, ועוד מפיו של עורך דין עוין ומנוסה. אף אחד ואף אחת. ולהתנדב לכזאת חשיפה כדי לנקום במישהו, זאת החלטה שמעט מאוד אנשים יעשו, אם בכלל. יותר נכון להגיד שנשים שנאנסו לא התלוננו או פרשו באמצע חקירה כי לא היו מסוגלות לעמוד בחפירה בחייהן האינטימיים, ולא להפך.

ההתעקשות הזאת שלך, משל תלונת שווא על אונס היא עניין קל ושימושי, מאוד תמוהה בעיניי. אתה כנראה לא מבין את המשמעות של אונס ואת ההבדל בין אונס לבין גנבה, למשל, ולכן לא מבין את אופי החקירות שעוברות המתלוננות, את אופי העדויות שהן נאלצות להעיד ואת אופי ההכפשות אתן הן נאלצות להתמודד. המתלוננות מספרות שהן נאנסו שלוש פעמים. פעם אחת על-ידי האנס, פעם אחת במהלך החקירה במשטרה ופעם אחת על דוכן בית משפט. ואתה מספר על נשים שמתנדבות לעבור את הפעמיים האחרונות רק עבור נקמה.
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
WitchFuneral​(שולט) • 17 בינו׳ 2023
אוקיי.
חבר'ה, אני אשיב לשניכם כשאגיע הביתה. זה דיון ארוך ואולי זה נראה אחרת, אבל אני בדר"כ מגיב דרך הטלפון ובקושי מספיק.
אענה על הכול כשאגיע לבית. אם למישהו יש עוד טיעון הוא מוזמן לרשום לי.
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
WitchFuneral​(שולט) • 17 בינו׳ 2023
"זהו "איש קש" (או אשת קש) קלאסי. בוא נפרק את הדוגמה שלך -- מגיעה בחורה שנפגעה לבחורה אחרת שבעבר היתה מגיעה לאותו מקום, ובגלל שהיא היתה שם היא מצטרפת אליה בלהגיש תלונה? זאת הדוגמה? קודם כל - אתה צריך להראות שזה מה שקרה. מכיוון שבמקרה הנדון כל הבחורות שהתראיינו לתחקיר סיפרו איך הן נפגעו באופן אישי, הטיעון שלך לא מחזיק מים. מעבר לכך -- אם אותה בחורה שניה היפותטית יכולה להעיד על הלך הרוח באותו מקום, או על שיחות שהיא היתה שותפה להן, או על מה שהיא ראתה -- האם לעדותה אין חשיבות או משקל? ואיך אמרת? "לא כל הטענות שוות". גם לא כל התלונות שוות."

אני לא מסכים איתך שזה טיעון איש-קש. בנוגע לדוגמה שנתתי - למה שהיא לא תתפוס? לדעתי בהחלט ייתכן שבחורה ששונאת בחור מסוים, כזאת שנוטה להאמין לתלונות באופן אוטומטי כשהן עולות לתקשורת, קל וחומר שיהיה לה יותר קל להאמין לבחורה שנותנת לה עדות אישית ולהצטרף אליה. לא כי היא רוצה לדפוק אותו, אלא כי היא חושבת שזה הדבר הנכון. ובמובנים מסוימים אני יכול להבין אותה, אם אדם משוכנע שמישהו ביצע עבירה מזעזעת, לדעתי לא כזה תלוש שנשים אחרות יבואו ויתלוננו עליו על מנת לדפוק אותו. נוסף לזאת, מצלמות יש בכל מקום, שיחות, הודעות - כל מיני ראיות שמוכיחות שהבחורה השנייה אכן הלכה לדירתו של ניסן, והרי בתוך דירתו של ניסן אני משוכנע שאף אחד לא יודע מה קרה, ולכן אנחנו נתקלים יותר ויותר בעדויות ולא בראיות קונקרטיות. עכשיו, תשים לב לדבר הבא - לעיתים קרובות, בחורה שהלכה לבית של מישהו ועברה אונס, ובחורה שהלכה לאותו בית ולא עברה אונס, יהיה משקל משפטי זהה לתלונות שלהן. למה? מהסיבה הפשוטה שכדי לקבוע משקל נוסף (מעבר לטיעונים אמינים), צריכים למצוא ראיות בשטח. לכן, עם כמה שהמציאות מצערת, לעיתים קרובות אתה תמצא את התלונה של שתיהן בעלות משקל משפטי זהה. תראה, ברור לי שלא מדובר בטיעון מחקרי או משהו בסגנון, אבל זה קו המחשבה שלי. אם אתה לא מסכים איתו אז זה בסדר לגמרי ואנחנו פשוט נישאר חלוקים בעניין. לדעתי חוק המספרים הגבוהים כן יכול לעבוד פה, ואני משוכנע שבימינו הוא מסוגל לעבוד בסבירות לא קטנה. אגב, אני מכיר אישית נערה בת 16 שגבר בן 40 לא נענה לחיזורים שלה, בעקבות זה נפתחו 7 תלונות שונות מנשים שונות. והוא זוכה, לא יצא עם חוסר אשמה. נשים את זה שהוא הפסיד את הכול בחיים (עבודה, אישה, ילדים, שמו הטוב) בצד, כן? עשו לו שיימינג מטורף בפייסבוק, ושוב - זה לא מסתדר עם זה שאתה חושב שהציבור לא עושה משפט שדה.

"גם בן אדם ששכב עם 1000 נשים יכול לאנוס. יכול להיות שמישהו ששכב עם כ"כ הרבה נשים יצר לעצמו מספיק שונאות, אבל המרחק בין לשנוא מישהו לללכת למשטרה ולהתלונן על אונס -- מרחק גדול"

שוב, אבל השנאה זה רק משתנה אחד, צירפתי עוד משתנים, כמו:
יש סיכוי שבחורה שמאמינה אוטומטית לטענות שעולות לתקשורת, שהיא תאמין הרבה יותר בקלות לטענה שבאה אליה באופן אישי. אפילו אני נוהג ככה, אני ללא ספק מאמין הרבה יותר בקלות לנפגעי/ות אונס כשהם מספרים לי על המקרה שלהם פנים מול פנים ולא מספרים על המקרה בתקשורת, כי התקשורת היא אינטרסנטית, וכמו שאמרתי - מאוד נוח לספר אמת בתקשורת, אך לצערי הרב גם שקר. ושוב, כמו שאמרתי - אני לא חושב שזה כזה תלוש מהמציאות שכשאתה בטוח שמישהו ביצע עבירה שתנסה להפליל אותו. למה? כי אתה תחשוב שההשמה שלו בבית הכלא חשובה יותר מלא לשקר. שוב, זאת רק תאוריה בסופו של יום, אם אתה לא מסכים איתה אז אנחנו נישאר חלוקים בעניין והכול בסדר.

"לי זה לא נשמע סביר בכלל. אתה לא יודע מה הן הציגו או לא הציגו בתחקיר, מה נשאר על רצפת חדר העריכה, מה עבר או לא עבר את הייעוץ המשפטי של התוכנית, מה עבר או לא עבר למשטרה. באופן שלא נשמע לי הגיוני ממישהו כמוך - אתה לוקח את המציאות כפי שהוגשה לך בתוכנית טלוויזיה כמשהו מוחלט. זה לא.
אתה וחבריך כנראה אינכם מומחים לדין פלילי. ראיתם תוכנית טלוויזיה והבעתם את דעתכם. ג'ורג' ברנרד שו אמר פעם ש"חבל שכל אלה שיודעים לנהל מדינה עסוקים בלנהוג במוניות ולספר שיער""

שוב - לא אמרתי מה נכון, אמרתי מהי המסקנה שלי אך ורק **על סמך העדויות שהוצגו בתחקיר**. אתה צודק שאני לא יכול לדעת מה עבר ומה לא, ולכן אני שמתי דגש על דברים מסוימים והסברתי שכל מה שאני אומר מבוסס על התחקיר ששודר ושום דבר מחוצה לו. אני לא מתייחס לתחקיר כראייה משפטית, בכלל בכלל לא.

"וכמו שאמרתי לך -- לי, באופן אישי, יש אינדיקציות לדברים שלא הופיעו בתחקיר"

אני לא מבין איך זה לא מסתדר עם הטענה שכל דעה שאני חווה על המקרה הספציפי היא במסגרת התחקיר. לכן, האשכול הזה לא מדבר על התחקיר כי זה יהיה דבר סתמי, מהסיבה הפשוטה שתחקיר בטלויזיה, במיוחד אחד שמבוסס בעיקר על עדויות הוא לא ראייה משפטית. אני נתתי לכאן טענות שקשורות *למאקרו* ולא למיקרו, וזה חשוב לב שתשים לב להבדל. אני לא מדבר על ניסן גבני (אם אני מדבר עליו זה תת נושא), אני מדבר על המציאות הנוכחית **בכללותה** ועל מקומות שאנחנו עלולים להתדרדר אליהם בעתיד במידה ולא נאמץ משנה זהירות.

"אם היה מתאסף המון עם קלשונים ולפידים והיה רץ אחרי אותם מעורבים מתוך כוונה של לבצע בהם לינץ'"

אני יכול להגיד לך שבאופן אישי אם הייתי במצב של ניסן גבני והייתי יודע שלא עשיתי כלום, הייתי פשוט בורח מהארץ מחשש של סכנה לחיי. כן. נכון, לינץ' לא יהיה (כרגע), אבל אתה לא יודע מי עלול לפגוע בך אישית. ואתה לא יכול להסתובב ברחוב בחופשיות. ואם אתה חושב שאין מספיק אנשים שלקחו את התחקיר הזה כדבר שמצדיק אלימות, לדעתי אתה טועה.

"אתה חושב שעדויות לתקשורת זה רעיון עם יותר נזק מתועלת? עם גוף כמו משטרת ישראל עם היעילות של משטרת ישראל? לפעמים צריך לעודד אותם לעשות את עבודתם, ואם לחץ ציבורי יעשה את זה -- כולם מרוויחים"

לא. משטרת ישראל היא גוף חרא והיא תישאר חרא כנראה לעוד לא מעט זמן. אני מכיר מישהו ששדדו לו חנות טלפונים וגנבו לו 30,000 שקל והתיק נסגר מחוסר עניין לציבור. הוא כמעט הפסיד את התחתונים ד"א. זה היה אירוע מאוד טראומתי עבורו. עבר כמעט עשור מאז ואני שמתי לב שהוא נכנס לחרדות על כל שקל שהוא לא מוצא. המשטרה לא שונאת קורבנות אונס, המשטרה לא אוהבת להתעסק בשום דבר נקודה, זה גוף מזעזע. לכן, אני מציע לשנות אותו, ולא להשאיר אותו כפי שהוא ולהסתמך על רעש ציבורי שיעשה את העבודה. המשטרה צריכה לעבוד בלי קשר לציבור, אני חושב שאתה יכול להסכים עם זה. כמו שאמרתי, שידרו את הכתבה - לך תמחה על אונס תתחיל להפנות אצבעות מאשימות, אני מוכן ללכת אישית לכל מחאה מהסוג הנ"ל. שוב, זה חוזר לויכוח שלי עם ברייה - אני משוכנע שזאת אחריות שלא ניתן לשים את ידיה בפני העם, אתם משוכנעים אחרת. למה? כי שנינו מרגישים דברים שונים מהפרוגרסיבים שיצא לנו להכיר. אתם מרגישים שמעט מהם מפנים אצבע מאשימה, אני מרגיש שיותר. שיהיה ברור, אני מסכים שיש סיכוי לא קטן שניסן אכן ביצע עבירות מזעזעות ולא מוסריות בעליל ומאז התחקיר אני שומע על עוד ועוד נשים שטוענות ככה וככה גם עולה הסבירות שהן אכן צודקות. עם זאת, אני לא חושב שיש הצדקה להפנות אצבעות מאשימות ואני בטוח שאתה מסוגל להבין את זה, מהסיבה הפשוטה שזה לא מוסרי להאשים אדם בעניינים הרי גורל בגלל חישובי סבירות. ולכן, גם כשצירפתי לכאן את חוק המספרים הגדולים לא הפניתי אצבע מאשימה, אלא הצעתי אפשרויות הגיוניות למציאות, תאוריות.

"זה לא רק הרצון לשדר חומרים כאלה -- זה החשיבות בחשיפה ובהכרה באותם קורבנות שקופים, שהמערכת הרגילה לא נותנת להם קול. תקשורת, כשהיא עושה את תפקידה נאמנה, לא רק מתווכת את השלטון לעם אלא גם את העם לשלטון"

אוקיי. זאת טענה שכבר עלתה פה בעבר. שוב, לגיטימי אם בני אדם היו יודעים בשלב הזה של ההיסטוריה להתמודד עם הכוח הזה. אני חושב שלא מסיבות שכבר הסברתי.

"אנחנו חלוקים כאן מאוד. התקשורת ובתי המשפט לא משחקים באותו השדה. זה מאוד פשוט.
הכלה של הסביבה הקרובה של אדם פרטי אינה נותנת פתרון לעוול שהתרחש לאותו אדם.
שאר מה שכתבת בפסקה הזאת אינו שייך לנושא הדיון פה (המשטרה קוראת הודעות של אזרחים, ולא חוקרים את החוקרים) זה לא רלוונטי"

אני לא חולק עליך, אני אומר את אותו הדבר בדיוק - התקשורת ובתי המשפט לא משחקים באותו שדה נ-ק-ו-ד-ה. אני שם לב לדברים האלה. אתה שם לב לדברים האלה. ברייה שמה לב לדברים האלה. בסופו של דבר, אני משוכנע שחלק לא קטן מהציבור לא, ועל זה כל הויכוח שלנו. מהרגע שהגענו לנקודה הזאת, אין יותר מדי מה לעשות חוץ מלהסכים שלא להסכים במקרה הנ"ל.

"ולמרות שזה לא רלוונטי - אתה מצליח לשלוט על עצמך, אתה מצליח לא להכנס להתקפים ולהיות מספיק חזק, ואתה הצלחת לשפר רגשות שמגיעים מחוויות מאוד לא נעימות. לא כולם הם אתה, ולא כולם חזקים כמוך. יש אנשים שצריכים יותר עזרה ממך"
אני משוכנע שרוב בני-האדם מסוגלים לשפר מצבים נפשיים עם עזרה, הקשבה, רצון להשתפר ובעיקר - לא לאבד תקווה. ואני יודע כמה זה מעצבן כשאומרים לבן-אדם שנמצא בתחתית של התחתית לא לאבד תקווה. אבל אני משוכנע שאם אני הצלחתי לצאת משם, כל אדם אחר יוכל לצאת משם. ואני לא כזה חזק. ואני חוויתי סימפטומים אולי בצורה הקשה ביותר. אני לא אומר שזה קל כי זה לא, אני משוכנע שזה אפשרי, לפחות ברוב המקרים. ואני משוכנע שאם נבוא בגישה של - "נו טוב, אם תוכל תצא מזה, אם לא אז לא" זאת גישה לא טובה ותמיד צריך לעודד אנשים להיות במצב טוב יותר.

"ואני אומר שהטיעון שלך ש"יש נשים שמחפשת להעליל עלילה" הוא איש קש, ושהתופעה לא קיימת בהיקפים נרחבים, ושאם מוצאים כזה מקרה, אותה בחורה צריכה לעמוד לדין ולחטוף בראש. עצם העובדה שאולי יכולה להיות בחורה תיאורטית כזאת לא אומר שנקודת המוצא כשמגיעים לבחון תלונה של אישה צריכה להיות כזאת"
שוב, אני לא יודע מה ההיקפים של תלונות השווא. לפי השערתי, מדובר ב-5% - 10%, אבל זאת אך ורק תאוריה. וגם מה שאתה מציע זאת תאוריה ותו לא. אבל שוב, לא בזה עוסקות הטענות שלי. גם אם אחוז תלונות השווא הוא 0.01%, אני משוכנע שמדובר במדרון חלקלק ושהמצב הולך להתדרדר - זה הכול. כמו שאמרתי, אין לי ואין לך מחקרים אמינים במדעי הדשא. עם זאת, ממקרים שאני מכיר מהסביבה שלי וממקרים שהסביבה שלי מכירה, בדר"כ אני מוצא תלונות שווא על אונס ולא על דברים אחרים. אני לא מדבר על תיקים שנסגרו מחוסר ראיות, אלא כאלה שבהם הגבר יצא זכאי. זה לא טיעון מחקרי כי לא ניתן לבצע מחקר בנושא כרגע. אני מציע בנקודה מספר 3 הסבר *אופציונלי* לדבר המדובר, וזה הכול. ואם לסכם בקצרה - "יש לנו כל כך הרבה ראיות לכך שבמציאות הנורמטיבית בני-אדם לא נכנעים לגחמות שלהם" וגם "זה נהיה מאוד מיינסטרים, לפיכך גם מחשבה מאוד אינטואטיבית" וגם "אדם שאינו חכם במיוחד (בצורה קיצונית) יפנה להפללות האינטואטיביות". עכשיו, ההפללות האינטואטיביות הן לאו דווקא קשורות לאונס, במקרה של גברים זה אפילו בכלל לא ככה. אמה-מה, במקרה של אישה, סביר מאוד להניח שבמציאות ששומעים בה כל היום משפטים כדוגמת "לנשים יש היום יותר כוח מגברים בבית משפט" זאת תהיה ההפללה האינטואטיבית ביותר. אגב, יש מחקר (לא קראתי אותו, שמעתי עליו ביוטיוב אז קח את מה שאני אומר לך בעירבון מוגבל) שאומר שגברים הם לא יותר אגרסיבים מנשים, אלא פשוט מבטאים זאת אחרת. גבר אגרסיבי יהיה מאוד אלים פיזית, אישה אגרסיבית תנסה להרוס את המעמד החברתי שלך. ואם להגיד את האמת, מהתבוננות במציאות אני מוצא את זה כדי הגיוני. כשאני מסתכל על המציאות (שוב, מדובר בניסיון האישי שלי אז אתה מוזמן לקחת את הכול בעירבון מוגבל), אני רואה יותר נשים שמלכלכות אחרי פרידה למשל. שוב, מחדד, מהניסיון האישי שלי. ונתקלתי בלא מעט אנשים שמרגישים זהה. לכן, אם נלך לפי אותו קו מחשבה - מאוד סביר להשתמש בתלונת שווא כהפללה. מדוע? כי חוץ מזה שזה מאוד אינטואטיבי, זה הורס לחלוטין את המעמד החברתי שלך. ורק אגיד שוב במידה ויחליטו להוציא את דבריי מהקשרם - אני לא שונא נשים. זה שאני מעלה אופציות לביקורת זה לא אומר שאני שונא נשים חס וחלילה. כראייה לכך, תוכל לראות שאני מסוגל גם להצביע על בעיות שנפוצות יותר אצל גברים, כמו אלימות פיזית שגם זה דבר מגעיל ושפל מאוד. אני לא מסתכל מנקודה של מחנה מסוים בקיצור.

"אני חושב שהרוב המוחלט של הנשים המתלוננות לא משקרות. המספרים שמצאתי, וכתבתי על זה גם בתגובה הקודמת, לא עקביים. בין 1.5 אחוז ל- 10 אחוזים, אבל גם זה מבוסס על תחושות בטן יותר מעל סטטיסטיקה. אם הטענה שלך שיש רוב למתלוננות שווא -- אנא גבה זאת בנתונים.
וקח בחשבון שמי שמגיעה ומשקרת צריכה להיות עקבית מאוד בשקר הזה. חוקרים אותה מספר אנשים לאורך תקופה, שלא לדבר אם זה מגיע למשפט. זה מאוד לא קל לשקר ככה"
גם אני חושב שרובן לא משקרות. אצלי זה 5% - 10%. גם, תחושת בטן.
ונכון, אבל יש נשים מניפולטיביות שיודעות את העבודה. גם גברים, כן? ואכן חוקר טוב ומנוסה יודע להפיל את רוב השקרניות. בסופו של דבר, לא את כולן. ואני לחלוטין מסוגל לדמיין לעצמי בחורה חכמה ומניפולטיבית שיודעת לשחק באנשים. אפילו באתר יש נשים מאוד חכמות שאני בטוח שאם הן ירצו הן ידעו לחרטט בן-אדם בצורה מאוד אינטליגנטית. ואגב, יש כלים מניפולטיביים שתוכל להיעזר בהם - כמו לשמוע תלונות של בחורות, לזהות דפוסים חוזרים של תלונות אמינות של מתלוננות במצב נפשי תקין שמודעות לסביבה שלהן (אפשר לבדוק את זה לפי העקביות של אותן בחורות למשל), לאמץ אותן לעצמך, לבדוק באיזה מקרים נבעה אמת משפטית מן התלונות וכו' וכו'. קשה לי לדמיין אדם חכם שהולך להפליל מישהו אחר מבלי לעשות הכנה משמעותית כזאת מראש. ולא חסרים מניפולטרים בעולם. ולא חסרים גם אנשים סביב הממוצע שיודעים ספציפית להפעיל מניפולציות. ויש לי ראיות מאוד טובות וממקור ראשון לאנשים מניפולטיבים שהצליחו לשקר לגופים במדינה ויודעים את החשיבות של הכנה מראש בדברים מהסוג הזה.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך שלישי ינו' 17, 2023 10:38 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
WitchFuneral​(שולט) • 17 בינו׳ 2023
"ההתעקשות הזאת שלך, משל תלונת שווא על אונס היא עניין קל ושימושי, מאוד תמוהה בעיניי. אתה כנראה לא מבין את המשמעות של אונס ואת ההבדל בין אונס לבין גנבה, למשל, ולכן לא מבין את אופי החקירות שעוברות המתלוננות, את אופי העדויות שהן נאלצות להעיד ואת אופי ההכפשות אתן הן נאלצות להתמודד".
שוב, זה לא משהו שטענתי. טענתי שמדובר במדרון חלקלק, ובקצב הנוכחי בהחלט ייתכן שנמצא את עצמנו במצב שבו דבר כזה יהיה קל. ככה אני משוכנע. זאת דעתי.

"עשתה לא עשתה. אף אחד לא רוצה שהפרטים האינטימיים מחיו יהדהדו באולם בית משפט, ועוד מפיו של עורך דין עוין ומנוסה"
שוב, אם היא יודעת שהיא טישטשה "לכלוך" שהיא עשתה בעבר, אין לה ממה לפחד. גם אין לה ממה לפחד אם היא יודעת שהיא לא עשתה כלום. עורך הדין לא יוכל לבוא ולהגיד "הינה א' שוכבת עם גבר בפומבי", ולכן זאת טענה לא רלוונטית לחלק מאוד נכבד של נשים. ברייה, לא בכל פעם שתחטטי בהיסטוריה של בחורה את תמצאי לכלוך.
Alatar​(שולט){Foxy LAB}
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
Alatar​(שולט){Foxy LAB} • 17 בינו׳ 2023
מכיוון שזה נהיה קשה לקרוא את השרשור, אני אגיב לנקודות הראשיות מבלי לצטט הכל.

>> אני לא מסכים איתך שזה טיעון איש-קש.
זה לגמרי זה. אתה ממציא מישהי לא-קיימת כדי לתמוך בטענה שלך.

>> תשים לב לדבר הבא - לעיתים קרובות, בחורה שהלכה לבית של מישהו ועברה אונס, ובחורה שהלכה לאותו בית ולא עברה אונס, יהיה משקל משפטי זהה לתלונות שלהן. למה?
>> מהסיבה הפשוטה שכדי לקבוע משקל נוסף (מעבר לטיעונים אמינים), צריכים למצוא ראיות בשטח.
אתה משתמש במונחים כמו "משקל משפטי" ומציג הנחות כעובדות. אלא אם כן אתה עורך דין פלילי או שופט, או *יודע* מה נדרש להראות מבחינת הוכחות, מה נדרש מבחינת ראיות, איך חקירות (ברבים, לא אחת) של קורבנות אונס מתקיימות ומה הפרטים שלוקחים משם -- אז אלו הנחות לא מבוססות, ומונחים משפטיים לא מבוססים.

>>אגב, אני מכיר אישית נערה בת 16 שגבר בן 40 לא נענה לחיזורים שלה [...]
זהו כשל לוגי נוסף. אני מכיר אנשים שעישנו כבד והגיעו לגיל 95. האם זה אומר שעישון אינו מזיק ומקצר את החיים? כמובן שלא. זה שיש לך דוגמה למשהו לא אומר שככה המערכת בנויה/עובדת.

>>שוב - לא אמרתי מה נכון, אמרתי מהי המסקנה שלי אך ורק **על סמך העדויות שהוצגו בתחקיר**.
אני לא חושב שלא אמרת את זה. אני חושב שברור מהדברים שלך שלדעתך יש מצב שהבחורות האלה משקרות [למה?] ולכן לא צריך לפרסם תחקיר כזה בתקשורת.

>>אני יכול להגיד לך שבאופן אישי אם הייתי במצב של ניסן גבני והייתי יודע שלא עשיתי כלום, הייתי פשוט בורח מהארץ מחשש של סכנה לחיי.
השמועות אומרות שהוא עזב את הארץ, כך ש- great minds.... אני חושב שאם הייתי במקומו והייתי כל כך בטוח בחפותי, הייתי מתראיין מתחת לכל עץ רענן והולך למשטרה ודורש שיחקרו אותי.

>>המשטרה לא אוהבת להתעסק בשום דבר נקודה, זה גוף מזעזע. לכן, אני מציע לשנות אותו, ולא להשאיר אותו כפי שהוא ולהסתמך על רעש ציבורי שיעשה את העבודה. המשטרה צריכה לעבוד
>>בלי קשר לציבור, אני חושב שאתה יכול להסכים עם זה.
מסכים עם זה, ועדיין. שרשרת המזון שבה אנחנו חיים הולכת ככה: אזרח < משטרה < פוליטיקאים < אזרח. רעש ציבורי מעיר פוליטיקאים שמעירים את המשטרה. היה יופי אם לא היה בזה צורך אבל במציאות שלנו, משתמשים במה שצריך. בקשר להצעה שלך לשנות את הגוף שנקרא "משטרת ישראל" -- הרי זה מחוץ ל- scope של הדיון הזה.

>> [...] שזה לא מוסרי להאשים אדם בעניינים הרי גורל בגלל חישובי סבירות [...]
אם התוכנית היתה זורקת האשמה ולא מבססת איזושהי תשתית - מילא. אם במסגרת התחקיר הזה לא היו מראיינים מספר רב של בנות (לא כל אלה שרואיינו הסכימו להופיע. גם באייטם עצמו ראו בנות שלא דיברו מול המצלמה), מילא. זה כמו לראות את יוסי הפירומן מתקרב עם מיכל דלק ולפיד ולא לעשות כלום לפני שהוא מתחיל לשרוף איזה בניין. יש חובה מוסרית אנושית להזהיר נשים מפני אותו אדם, ולהשאיר את הצד הפלילי בידי הגורמים המוסמכים.

>>אני משוכנע שרוב בני-האדם מסוגלים לשפר מצבים נפשיים עם עזרה, הקשבה, רצון להשתפר ובעיקר - לא לאבד תקווה. ואני יודע כמה זה מעצבן כשאומרים לבן-אדם שנמצא בתחתית של התחתית לא לאבד תקווה. אבל אני משוכנע שאם אני הצלחתי לצאת משם, כל אדם אחר יוכל לצאת משם. ואני לא כזה חזק. ואני חוויתי סימפטומים אולי בצורה הקשה ביותר. אני לא אומר שזה קל כי זה לא, אני משוכנע שזה אפשרי, לפחות ברוב המקרים. ואני משוכנע שאם נבוא בגישה של - "נו טוב, אם תוכל תצא מזה, אם לא אז לא" זאת גישה לא טובה ותמיד צריך לעודד אנשים להיות במצב טוב יותר.
אני עונה לנקודה הזאת למרות שהיא אינה רלוונטית לנושא עצמו. הגישה שלך לחיים ולקשיים שהם טומנים בחובם הם תוצאה של ההתמודדות שלך עם הנסיבות שלך. זה נותן לך פרספקטיבה חשובה, אבל לא מחייבת כלל כשאתה רואה אנשים אחרים מתמודדים עם הקשיים שלהם. מה שעבד לך לא בהכרח יעבוד לאחר, ולהיפך.

>>שוב, אני לא יודע מה ההיקפים של תלונות השווא. לפי השערתי, מדובר ב-5% - 10%, אבל זאת אך ורק תאוריה. וגם מה שאתה מציע זאת תאוריה ותו לא. אבל שוב, לא בזה עוסקות הטענות שלי. גם אם אחוז תלונות השווא הוא 0.01%, אני משוכנע שמדובר במדרון חלקלק ושהמצב הולך להתדרדר - זה הכול.
זה לא מדויק. אתה מציע גישה דרסטית שאומרת שיש לצאת מנקודת ההנחה שמתלוננות משקרות עד אשר אפשר להוכיח אחרת. אני מאוד (מאוד) לא מסכים.

>> [...] [...] אדם שאינו חכם במיוחד (בצורה קיצונית) יפנה להפללות האינטואטיביות [...]
כל החלק הזה נשמע לי קונספירטיבי. אתה בונה על החלק הזה של "הפללות אינטואיטיביות" מבלי להראות שיש לו בסיס. אני לא רואה סכנה כזאת. אם וכאשר היא תגיע - נתמודד גם עם זה.

>>גבר אגרסיבי יהיה מאוד אלים פיזית, אישה אגרסיבית תנסה להרוס את המעמד החברתי שלך. ואם להגיד את האמת, מהתבוננות במציאות אני מוצא את זה כדי הגיוני.
בחלק הזה אתה מתחיל לגלוש, במודע או שלא, לקווים מיזוגינים. אני לא מחבב בכלל את הדיון של "גברים הם X, נשים הן Y". כל השיחות האלה הופכות להיות אנקדוטליות ובלתי אפשרי לנהל עליהן דיון חכם.

>>מאוד סביר להשתמש בתלונת שווא כהפללה.
זה סביר אם אתה מסתמך על ההנחות שהעלית קצת קודם. הרבה פחות סביר אם אתה לא מסכים עם אותן הנחות.

>> ורק אגיד שוב במידה ויחליטו להוציא את דבריי מהקשרם - אני לא שונא נשים. זה שאני מעלה אופציות לביקורת זה לא אומר שאני שונא נשים חס וחלילה.
אני מאמין לך שאתה לא שונא נשים. אבל ניתן בקלות לזהות מוטיבים מיזוגינים בטיעונים שלך. אולי אפשר למצוא דרך אחרת להעביר את אותו המסר מבלי להשתמש בשפה כזאת. אם אדם אחד אומר לך שכך הוא מבין, מילא, אבל אם יש יותר מאחד או שנים שמבינים אותך כך -- זה לא כי כולם טיפשים. אם זה כ"כ מפריע לך - תמצא דרך להעביר את המסר מבלי להשמע ככה.

>> ואני לחלוטין מסוגל לדמיין לעצמי בחורה חכמה ומניפולטיבית שיודעת לשחק באנשים. [....]
גם אם יש כזו בחורה (וסביר שאיפשהו במולטיוורס יש אחת כזו), זה לא אומר שהמערכת צריכה לצאת מנקודת הנחה שמי שעומדת מולה ברגע זה היא שקרנית. המשטרה, החוקרים והשופט צריכים לעשות את עבודתם ולהעריך את מידת המהימנות של מי שמולם ולקבוע האם סביר שהיא משקרת.
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
WitchFuneral​(שולט) • 17 בינו׳ 2023
"אתה משתמש במונחים כמו "משקל משפטי" ומציג הנחות כעובדות. אלא אם כן אתה עורך דין פלילי או שופט, או *יודע* מה נדרש להראות מבחינת הוכחות, מה נדרש מבחינת ראיות, איך חקירות (ברבים, לא אחת) של קורבנות אונס מתקיימות ומה הפרטים שלוקחים משם -- אז אלו הנחות לא מבוססות, ומונחים משפטיים לא מבוססים."
בחירת מילים לא טובה. אני מדבר על ראיות קונקרטיות.

"זהו כשל לוגי נוסף. אני מכיר אנשים שעישנו כבד והגיעו לגיל 95. האם זה אומר שעישון אינו מזיק ומקצר את החיים? כמובן שלא. זה שיש לך דוגמה למשהו לא אומר שככה המערכת בנויה/עובדת"
זה לא כשל לוגי מהסיבה הפשוטה שאני לא טוען שהמציאות עובדת ככה בגלל אותו מקרה. זאת נקודה למחשבה. זה כמו שאני אגיד שציינת שאתה מכיר מתלוננות אישית שהתלוננו על ניסן ולכן אתה משוכנע שהמציאות *עלולה* להיות ככה, זה פשוט לא נכון.

"אני לא חושב שלא אמרת את זה. אני חושב שברור מהדברים שלך שלדעתך יש מצב שהבחורות האלה משקרות [למה?] ולכן לא צריך לפרסם תחקיר כזה בתקשורת"
לא אמרתי שאני חושב שהן משקרות. העליתי אופציות. אני אישית נוטה יותר להאמין לצד שלהן לאחר ששמעתי עוד כמה בחורות פה באתר והן הזכירו לי סיפור שאני מכיר, ועדיין, אני נשאר ניטרלי ולא בוחר שום צד. למה? כי אני חושב שמדובר במדרון חלקלק כמו שכבר הסברתי. אמרת את זה בעצמך - בהנחה שההנחות שלי נכונות, אני צודק. אני מבין שלא נסכים על אותן הנחות, ולכן מיצינו את הדיון וזה בסדר גמור שנישאר חלוקים בדעתינו.

"השמועות אומרות שהוא עזב את הארץ, כך ש- great minds.... אני חושב שאם הייתי במקומו והייתי כל כך בטוח בחפותי, הייתי מתראיין מתחת לכל עץ רענן והולך למשטרה ודורש שיחקרו אותי"
אני לא. אני חושב שהיו צדים אותי בכל מצב כי מדובר בעשר תלונות (רק בתחקיר). בכל זאת הייתי מגיע למשפטים, כן?

"מסכים עם זה, ועדיין. שרשרת המזון שבה אנחנו חיים הולכת ככה: אזרח < משטרה < פוליטיקאים < אזרח. רעש ציבורי מעיר פוליטיקאים שמעירים את המשטרה. היה יופי אם לא היה בזה צורך אבל במציאות שלנו, משתמשים במה שצריך. בקשר להצעה שלך לשנות את הגוף שנקרא "משטרת ישראל" -- הרי זה מחוץ ל- scope של הדיון הזה"
פה אתה כושל בלזהות דברים מסוימים, ואסביר. כל הסיבה שתיקים על אונס נסגרים זה בגלל ש-1 - לא אכפת למשטרה מספיק ו-2 - אין להם כוח להתעסק בתיקים כ"כ קשים למחקר. מה שכן, היום כשאדם נעלם לדוגמה, או נרצח - ישר יוצאים חוקרים עם או בלי רעש ציבורי. אני חושב שבסופו של דבר צריכים להשתנות פה ערכים מסוימים וללמד יותר על הקשיים שיש בפגיעות מיניות ולפתח יותר אמפתיה בקרב בני אדם והדברים ישתנו מטבעם.

"אם התוכנית היתה זורקת האשמה ולא מבססת איזושהי תשתית - מילא. אם במסגרת התחקיר הזה לא היו מראיינים מספר רב של בנות (לא כל אלה שרואיינו הסכימו להופיע. גם באייטם עצמו ראו בנות שלא דיברו מול המצלמה), מילא. זה כמו לראות את יוסי הפירומן מתקרב עם מיכל דלק ולפיד ולא לעשות כלום לפני שהוא מתחיל לשרוף איזה בניין. יש חובה מוסרית אנושית להזהיר נשים מפני אותו אדם, ולהשאיר את הצד הפלילי בידי הגורמים המוסמכים"
זאת טענה שאני מזדהה איתה והיא ללא ספק אחת החזקות לך ורק מוכיחה כמה המציאות שלנו מורכבת. עם זאת, אני עדיין חושב שההשלכות שלדעתי יגיעו לא שוות את זה. מצטער. ופה נישאר חלוקים.

"אני עונה לנקודה הזאת למרות שהיא אינה רלוונטית לנושא עצמו. הגישה שלך לחיים ולקשיים שהם טומנים בחובם הם תוצאה של ההתמודדות שלך עם הנסיבות שלך. זה נותן לך פרספקטיבה חשובה, אבל לא מחייבת כלל כשאתה רואה אנשים אחרים מתמודדים עם הקשיים שלהם. מה שעבד לך לא בהכרח יעבוד לאחר, ולהיפך"
אתה צודק בדבר אחד לדעתי - הגישה שלי לחיים טמונה בהתמודדויות והנסיבות שלי. עם זאת, אני לא מבין למה בלי קשר אין מן הראוי לאמץ גישה כזאת.

"זה לא מדויק. אתה מציע גישה דרסטית שאומרת שיש לצאת מנקודת ההנחה שמתלוננות משקרות עד אשר אפשר להוכיח אחרת. אני מאוד (מאוד) לא מסכים"
אני לא. אני אומר שאתה יכול לנטות להאמין יותר לצד אחד או לצד אחר או אפילו להישאר ניטרלי במקרים ללא ראיות קונקרטיות. אני טוען שזה לא משנה לאיזו מסקנה הגעת - אין לקיים צייד. אתה גם מסכים עם זה אם הבנתי אותך נכון, פשוט כל אחד מאיתנו מצפה מהציבור למשהו אחר.

"כל החלק הזה נשמע לי קונספירטיבי. אתה בונה על החלק הזה של "הפללות אינטואיטיביות" מבלי להראות שיש לו בסיס. אני לא רואה סכנה כזאת. אם וכאשר היא תגיע - נתמודד גם עם זה"
שוב, מדובר בתאוריה. אתה מוזמן לקרוא לזה קונספירציה, לדעתי זאת לא.

"בחלק הזה אתה מתחיל לגלוש, במודע או שלא, לקווים מיזוגינים. אני לא מחבב בכלל את הדיון של "גברים הם X, נשים הן Y". כל השיחות האלה הופכות להיות אנקדוטליות ובלתי אפשרי לנהל עליהן דיון חכם"
אני אומר דבר פשוט - לכל מין יש יתרונות וחסרונות. זה לא מפתיע שגם לנשים יהיו חסרונות, לכן אני לא חושב שזה מיזוגני (זה עדיין משהו שאמרתי לך לקחת בעירבון מוגבל, כן?). זה פחות או יותר כמו שתגיד לי שאני מיזאנדרי בגלל שאני חושב שגברים נוטים יותר לאלימות פיזית. או שיש לי קווים מיזאנדריים - לדעתי לא.

"זה סביר אם אתה מסתמך על ההנחות שהעלית קצת קודם. הרבה פחות סביר אם אתה לא מסכים עם אותן הנחות"
אכן.

"אני מאמין לך שאתה לא שונא נשים. אבל ניתן בקלות לזהות מוטיבים מיזוגינים בטיעונים שלך. אולי אפשר למצוא דרך אחרת להעביר את אותו המסר מבלי להשתמש בשפה כזאת. אם אדם אחד אומר לך שכך הוא מבין, מילא, אבל אם יש יותר מאחד או שנים שמבינים אותך כך -- זה לא כי כולם טיפשים. אם זה כ"כ מפריע לך - תמצא דרך להעביר את המסר מבלי להשמע ככה"
לא התכוונתי להשתמש בשפה מגעילה או משהו כזה, ואם כך נבע מדבריי - אני מצטער.

"גם אם יש כזו בחורה (וסביר שאיפשהו במולטיוורס יש אחת כזו), זה לא אומר שהמערכת צריכה לצאת מנקודת הנחה שמי שעומדת מולה ברגע זה היא שקרנית. המשטרה, החוקרים והשופט צריכים לעשות את עבודתם ולהעריך את מידת המהימנות של מי שמולם ולקבוע האם סביר שהיא משקרת"
לא מסכים איתך. אדם מחונן בסה"כ זה אחד לחמישים, זה לא מעט. ויש עוד כאלה שהם קרובים לשם. וגם, אפשר לעשות הכנה מוקדמת. בשורה התחתונה אדם חכם יודע לשקר יותר טוב יותר מבדר"כ.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך רביעי ינו' 18, 2023 12:09 am, סך-הכל נערך פעם אחת
האיש ההוא
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
האיש ההוא • 17 בינו׳ 2023
הנה הגרוש ללירה שלי, כמה גרושים.

אין בעולם הזה אמיתות מוחלטות, הכול תלוי נקודת מבט. הדעה שלך משקפת, להשקפתי, פרספקטיבה גברית מהסוג הגרוע ביותר שקיים. הסיבה שהיא הכי גרועה שיכולה להיות, היא כי היא מתעלמת מהעובדה שנשים בנויות אחרת, ואני לא מציין את ההבדל על מנת להפוך את ההבדל לטוב או לרע, פשוט הבדל עובדתי. נקודת המבט שלך היא גברית, נקודת המבט שלך היא גברית שמתעלמת מכך שישנן נקודות מבט אחרות, ונקודת המבט שלך שופטת במקרה ודברים לא נעשים כפי שאתה חושב שהם צריכים להיעשות.

אתה מתעלם מהיסטוריה של אלפי שנים, דורות על פני דורות שבהן נשים סבלו מניצול מיני. אם תכיר בהיסטוריה תבין שאתה והמתלוננות לא חולקים את אותו הרקע ולכן נקודת המבט שלך היא שטוחה כשמשווים אותה לסיטואציה, אפילו יותר משטוחה, היא פשוט לא רלוונטית.

אתה מתעלם משנים של מסרים שנשים מקבלות מגיל צעיר. הדוגמא הכי טובה מגיל הגן, כשבן מרביץ וכולם אומרים שצריך לקבל את זה כי הוא מחבב את הבת ולא יודע איך להראות את זה. נשים, מגיל צעיר, מקבלות מסרים שלדברים מותר להיות אלימים בשם האהבה.

אתה מתעלם מעשרות ומאות מחקרים בסטנדרטים אקדמיים שאוששו טענות על כך שאצל נפגעות של תקיפה מינית קיימת הדחקה, שלא תמיד יש את היכולת להתלונן, שלפעמים אפילו לא מספרים למעגל הקרוב.

אתה מתעלם מהיסטוריה של אמירות כגון: ״היא התלבשה כך אז כנראה שהיא רוצה את זה״, או ״היא אוהבת סרס קשוח אז היא מזמינה את זה״ שיגרמו לכל אחת לחשוב מאות פעמים האם להתלונן או לא.

אתה מתעלם מאין ספור תלונות, ברמה גלובלית, על טראומות שחוו נשים שניגשו להתלונן. עד כמה הן לא האמינו להן, עד כמה הן התחרטו על עצם ההגעה למשטרה כל מנת להתלונן.

אתה מתעלם מהעובדה שאנחנו, כגברים, חזקים יותר פיזית.

ככל שאני כותב יותר אני מבין שיש עוד אין ספור דוגמאות. כול דוגמא מחזקת את התחושה ששלי שהדיון הוא הצורך שלך, הוא כל כך ממוקד בך ולכן הוא כל כך לא רלוונטי. אף אחד כאן לא צריך לשכנע אותך כי אתה חלק מהעבר, זן של גברים שחי בתחושה של זכאות, entitlement, ״שכנעו אותי״, שאני מקווה שלאט לאט יעלם מהעולם.

אני לא מתיימר להחזיק באמת מוחלטת ואני רחוק מלהיות קדוש אבל בניגוד ל״דיונים״ שיזמת אני תמיד אנסה, ולא תמיד אצליח, לראות את מי שמולי ולהיות מודע.
WitchFuneral​(שולט)
לפני שנה • 17 בינו׳ 2023
WitchFuneral​(שולט) • 17 בינו׳ 2023
האיש ההוא כתב/ה:
הנה הגרוש ללירה שלי, כמה גרושים.

אין בעולם הזה אמיתות מוחלטות, הכול תלוי נקודת מבט. הדעה שלך משקפת, להשקפתי, פרספקטיבה גברית מהסוג הגרוע ביותר שקיים. הסיבה שהיא הכי גרועה שיכולה להיות, היא כי היא מתעלמת מהעובדה שנשים בנויות אחרת, ואני לא מציין את ההבדל על מנת להפוך את ההבדל לטוב או לרע, פשוט הבדל עובדתי. נקודת המבט שלך היא גברית, נקודת המבט שלך היא גברית שמתעלמת מכך שישנן נקודות מבט אחרות, ונקודת המבט שלך שופטת במקרה ודברים לא נעשים כפי שאתה חושב שהם צריכים להיעשות.

אתה מתעלם מהיסטוריה של אלפי שנים, דורות על פני דורות שבהן נשים סבלו מניצול מיני. אם תכיר בהיסטוריה תבין שאתה והמתלוננות לא חולקים את אותו הרקע ולכן נקודת המבט שלך היא שטוחה כשמשווים אותה לסיטואציה, אפילו יותר משטוחה, היא פשוט לא רלוונטית.

אתה מתעלם משנים של מסרים שנשים מקבלות מגיל צעיר. הדוגמא הכי טובה מגיל הגן, כשבן מרביץ וכולם אומרים שצריך לקבל את זה כי הוא מחבב את הבת ולא יודע איך להראות את זה. נשים, מגיל צעיר, מקבלות מסרים שלדברים מותר להיות אלימים בשם האהבה.

אתה מתעלם מעשרות ומאות מחקרים בסטנדרטים אקדמיים שאוששו טענות על כך שאצל נפגעות של תקיפה מינית קיימת הדחקה, שלא תמיד יש את היכולת להתלונן, שלפעמים אפילו לא מספרים למעגל הקרוב.

אתה מתעלם מהיסטוריה של אמירות כגון: ״היא התלבשה כך אז כנראה שהיא רוצה את זה״, או ״היא אוהבת סרס קשוח אז היא מזמינה את זה״ שיגרמו לכל אחת לחשוב מאות פעמים האם להתלונן או לא.

אתה מתעלם מאין ספור תלונות, ברמה גלובלית, על טראומות שחוו נשים שניגשו להתלונן. עד כמה הן לא האמינו להן, עד כמה הן התחרטו על עצם ההגעה למשטרה כל מנת להתלונן.

אתה מתעלם מהעובדה שאנחנו, כגברים, חזקים יותר פיזית.

ככל שאני כותב יותר אני מבין שיש עוד אין ספור דוגמאות. כול דוגמא מחזקת את התחושה ששלי שהדיון הוא הצורך שלך, הוא כל כך ממוקד בך ולכן הוא כל כך לא רלוונטי. אף אחד כאן לא צריך לשכנע אותך כי אתה חלק מהעבר, זן של גברים שחי בתחושה של זכאות, entitlement, ״שכנעו אותי״, שאני מקווה שלאט לאט יעלם מהעולם.

אני לא מתיימר להחזיק באמת מוחלטת ואני רחוק מלהיות קדוש אבל בניגוד ל״דיונים״ שיזמת אני תמיד אנסה, ולא תמיד אצליח, לראות את מי שמולי ולהיות מודע.

הטיעונים שלך מבוססים בעיקר על שימוש בפתוס, וזה אומר לי שאתה בסה"כ אדם טוב שמסוגל להרגיש אמפתיה עם הקורבנות.
בכל מקרה, אני לא יכול בלי לוגיקה, והטיעונים שלך בעיקר פונים לרגש. ושוב, זה בסדר, אני משוכנע שזה מגיע ממקום של לב טוב ורחב, אבל אני באמת לא מוצא טעם בלהתמודד עם טענה כזאת. וגם יצאת ממיליון נקודות הנחה והנחת שאני מתעלם ממיליון דברים שאין לך אפילו אינדיקציה לגביהם מהסיבה הפשוטה שלא דיברתי עליהם.