שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

המצעד על הדמוקרטיה- עצומה לפרסום ב'הארץ' מחר

Queencie​(שולטת)
לפני 17 שנים • 7 ביוני 2007

המצעד על הדמוקרטיה- עצומה לפרסום ב'הארץ' מחר

Queencie​(שולטת) • 7 ביוני 2007
קיבלתי במייל ומצאתי לנכון שהנושא חשוב מספיק לפרסמו לידיעת כל מי שמעוניין לקחת חלק כזה או אחר במחאה:
gay.gif

" שלום לכולם,

מצ"ב עצומה עליה חותמים אישי ציבור, פעילי זכויות אדם, חברי כנסת, משפטנים, רבנים, א/נשי תקשורת, מובילי דעת קהל, חברי קהילה וכיו"ב העומדת להתפרסם מחר ב'הארץ' בקריאה המבהירה את משמעותו השנה של המצעד בירושלים, וקוראת לתמוך באירוע - ולהשתתף בו. בנוסף לתמיכה למצעד, חשוב היום להתנגד לחוק שמסכן את חופש הביטוי וזכויות האזרח בירושלים.

אנחנו רואים בעצומה זו נדבך מרכזי בהרחבת קואליציית הנאבקים למען המצעד אל מעבר לגבולותיה של הקהילה ההומו, לסבית, טרנס ובי.


אם אתם מסכימים לכתוב במודעה אנא:

(1) חתמו על המודעה באמצעות משלוח מייל חוזר אלי ולשירה ב pride@joh.org.il עם שמות החותמים (בצירוף תואר/תפקיד, כשרלבנטי) + דרך התקשרות (מייל, טלפונים)

(2) העבירו מייל זה הלאה בדחיפות לחותמים פוטנציאלים נוספים

(3) תרמו לבית הפתוח לכיסוי עלויות המודעה והמצעד (המודעה ממומנת בתרומות החותמים עליה): ניתן לתרום באופן מיידי, עכשיו, בכרטיס אשראי באתר www.litrom.com/joh, או לחשבון הבנק של הבית הפתוח: בנק דיסקונט (11), סניף קרית היובל (065), חשבון 207535; או לשלוח בדואר שיק לפקודת הבית הפתוח לת"ד 2652, ירושלים 91026. כל תרומה תסייע ותתקבל בתודה ובברכה! גובה התרומה המומלצת: 120 ש"ח

חשוב! המודעה עומדת להתפרסם כבר מחר לפיכך אנא העבירו את שמותיכם עד היום (חמישי) אחר הצהרים

בתודה,

נועה"


המצעד על הדמוקרטיה


השבוע צירפה הכנסת את ישראל לרשימת המדינות החשוכות, בהן מחליט השלטון למי מותר לדבר ומי חייב לשתוק.

הכנסת העבירה שלשום, בקריאה טרומית, הצעת חוק שקובעת, כי לא ניתן יהיה לקיים את מצעד הגאווה, או כל הפגנה אחרת, ללא אישור השלטונות.

ח"כים רבים, וביניהם המועמדים לנשיאות, שמעון פרס וקולט אביטל, ורה"מ אהוד אולמרט, לא הפנימו את ההשלכות המבהילות של החוק, ולא התנגדו לו.

כבר מזמן לא מדובר בזכותו של המיעוט הגאה בירושלים להיאבק על זכויותיו ולהפגין – זהו מאבק על נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית.

כבר מזמן לא מדובר במסיבה של גאווה, זוהי מלחמת ההישרדות של חופש הביטוי ושל זכות המחאה.

ב-21 ביוני, יתקיים מצעד הגאווה והסובלנות, בירושלים.

ב-21 ביוני, היום הארוך בשנה, נצעד בירושלים, על-מנת להגן על הדמוקרטיה הישראלית.

Shimmy​(נשלט){Vents}
לפני 17 שנים • 10 ביוני 2007
Shimmy​(נשלט){Vents} • 10 ביוני 2007
ובשישי מתפרסם שהעניין הוא לא יותר מדיל.
שס תומכת בפרס לנשיאות =חוק נגד מצעד גאווה (זו הסיבה שפרס למשל "לא התנגד לו)
אין גבולות לאן שהציניות תוביל את המדינה הזו.
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 17 שנים • 10 ביוני 2007
פסיכו לוג​(שולט) • 10 ביוני 2007
זה רק אני או שממש מוזר שדוקא אלו שמצהירים על עצמם "אבירי האור הקסום של הסובלנות והפתיחות" לא רואים את הסבל של האחר? כמובן התירוץ הרגיל "דמוקרטיה בלה בלה". לפעמים אני מרגיש שמבחינתם המושג "פתיחות" מדבר על לפתוח את התחת של האחר בכח ולפגוע בו.
זה כמו להכניס את השור לכלא. מה פשעו? החוצפן העז לנגוח במטאדור שנפנף לו סדין אדום!
שור מניאק וחסר סובלנות ופתיחות.

אני תומך בקהילה הגאה. אך מאמין שכמו שאין מקום להכנסת ספר תורה וריקודים חסידיים בדנג'ן, אין גם מקום למצעדים לא צנועים במקומות שפוגעים באנשים אחרים. אף אחד לא ימות אם זה לא יקרה.

איך אמרו חז"ל?
"אדם רשאי לעשות כרצונו כל עוד אין הוא פוגע בזולתו"
(על החירות/ ג'. ס. מיל)
Shimmy​(נשלט){Vents}
לפני 17 שנים • 10 ביוני 2007
Shimmy​(נשלט){Vents} • 10 ביוני 2007
פסיכולוג בספת עור כתב/ה:
זה רק אני או שממש מוזר שדוקא אלו שמצהירים על עצמם "אבירי האור הקסום של הסובלנות והפתיחות" לא רואים את הסבל של האחר? כמובן התירוץ הרגיל "דמוקרטיה בלה בלה". לפעמים אני מרגיש שמבחינתם המושג "פתיחות" מדבר על לפתוח את התחת של האחר בכח ולפגוע בו.
זה כמו להכניס את השור לכלא. מה פשעו? החוצפן העז לנגוח במטאדור שנפנף לו סדין אדום!
שור מניאק וחסר סובלנות ופתיחות.

אני תומך בקהילה הגאה. אך מאמין שכמו שאין מקום להכנסת ספר תורה וריקודים חסידיים בדנג'ן, אין גם מקום למצעדים לא צנועים במקומות שפוגעים באנשים אחרים. אף אחד לא ימות אם זה לא יקרה.

איך אמרו חז"ל?
"אדם רשאי לעשות כרצונו כל עוד אין הוא פוגע בזולתו"
(על החירות/ ג'. ס. מיל)


מסכים עם המהות, לא צריכים לעשות דווקא ועדיין לא על הממשלה למנוע זאת בחוק.
Queencie​(שולטת)
לפני 17 שנים • 10 ביוני 2007
Queencie​(שולטת) • 10 ביוני 2007
מה שאתה טוען פסיכולוג הוא שירושלים היא מחוץ לתחום במה שכרוך בדמוקרטיה וחילוניות.... ועל כך אני לא מסכימה איתך. ירושלים ייחודה בערב הרב ובשונות הגדולה שמתקיימת בין תושביה. דווקא שם צריכה להיות מקסימום הפתיחות לאחר. הדתיים לחילוניים, היהודים לערבים ולנוצרים, וכאן גם ההטרוסקסואליים להומוסקסואלים.
לא כל מצעד גאווה צריך להיות תהלוכת עירום וערייה. נהפוכו. עיקר העניין הוא בהתכנסות ומחאה שקטה על הקיפוח התחוקתי.
ובכל מקרה, אפשר להתנגד במישור האישי לקיום המצעד במקום זה או אחר, אבל התערבות ברמת חקיקה מהווה, כפי שמאוד בולט במקרה הזה, סחר מכר בקולות מצביעים, והשתקת המיעוט באמצעים דמוקרטיים כביכול תחת לחץ של סחטנות פוליטית.
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 17 שנים • 10 ביוני 2007
פסיכו לוג​(שולט) • 10 ביוני 2007
Queencie כתב/ה:
ירושלים ייחודה בערב הרב ובשונות הגדולה שמתקיימת בין תושביה. דווקא שם צריכה להיות מקסימום הפתיחות לאחר. הדתיים לחילוניים, היהודים לערבים ולנוצרים, וכאן גם ההטרוסקסואליים להומוסקסואלים.


אם מה שאת טוענת נכון מבחינה סוציולוגית, אני מניח שאני ממתין למצעד הגאווה שיתחיל ברחבת הכותל ויסתיים בתוך אל-אקצא icon_smile.gif
קווינסי, פתיחות וסובלנות אלו מילים דו כיווניות. אני חושש שתומכי האירוע הספציפי הזה נכשלים בהבנה הבסיסית של זה וזה מאוד כואב לי. המצעד בת"א למשל עבר בכיף, ולמה? בגלל שהמתנגדים אליו דוקא הציגו סובלנות בכך שהם עשו ויתור אידיאולוגי קטן.
עכשיו אני ממתין לראות אם גם הצד השני יצא גדול. ואני לא אופטימי.
scarlettempress{L}
לפני 17 שנים • 10 ביוני 2007
scarlettempress{L} • 10 ביוני 2007
ציטוט: אני תומך בקהילה הגאה. אך מאמין שכמו שאין מקום להכנסת ספר תורה וריקודים חסידיים בדנג'ן, אין גם מקום למצעדים לא צנועים במקומות שפוגעים באנשים אחרים.


האמת? נמאס כבר לשמוע את הדוגמא המטופשת והלא רלוונטית הזאת.

1. אם מישהו ירצה להכניס ספר תורה וריקודים חסידיים לתוך הדאנג'ן או למועדון גייז, אף אחד לא ינסה לרצוח אותו או ישווה אותו לבהמה ויאמר שאין לו זכות קיום.

2. כל מועדון עם או בלי תוכן מיני הוא שטח פרטי ומצומצם וגם אלה שלא נכנסים לשם בגלל סלקציה יכולים לחיות עם זה. אתה משווה את זה לעיר שלמה, שהיא במקרה גם עיר הבירה של המדינה שלך? רגע, אז בעצם אסור לי בכלל להיות בשטח ירושלים, או שזה בסדר כל עוד אני מסתירה את הזהות האמיתית שלי?

3. המצעד בירושלים לא מתוכנן כמצעד בעל תוכן מיני או "לא צנוע", מדובר באנשים שרוצים ללכת ברחובות עיר הבירה שלהם, שבמקרה בני הזוג שלהם הם מאותו המין. מה ש"פוגע" פה זה עצם הקיום שלהם והעובדה שהרבה מהם מרוכזים על אדמת העיר icon_rolleyes.gif


(כותבת הפוסט אינה ירושלמית, לא נוהגת לבקר בירושלים ולא ממש מתחשק לה אפילו להתקרב לעיר הזאת בגלל התחושות השליליות שנובעות תנחש ממה... אבל העיקר שאף אחד לא נפגע!)
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 17 שנים • 10 ביוני 2007
פסיכו לוג​(שולט) • 10 ביוני 2007
ציטוט:

1. אם מישהו ירצה להכניס ספר תורה וריקודים חסידיים לתוך הדאנג'ן או למועדון גייז, אף אחד לא ינסה לרצוח אותו או ישווה אותו לבהמה ויאמר שאין לו זכות קיום.


אה. הם יקבלו אותם בשמחה ובמחולות מחניים. נכון?
אף אחד לא יסכים שבכניסה לכל מועדון ישבו חסידי חב"ד ויציעו לנכנסים להניח תפילין. למה? כי יש דברים שלא מתאימים לרוח המקום והבילוי. אני לא חושב שבאמת צריך להסביר יותר את הנקודה הזו.

ציטוט:
2. כל מועדון עם או בלי תוכן מיני הוא שטח פרטי ומצומצם וגם אלה שלא נכנסים לשם בגלל סלקציה יכולים לחיות עם זה. אתה משווה את זה לעיר שלמה, שהיא במקרה גם עיר הבירה של המדינה שלך? רגע, אז בעצם אסור לי בכלל להיות בשטח ירושלים, או שזה בסדר כל עוד אני מסתירה את הזהות האמיתית שלי?


איך את משווה לללכת ברחוב לבין ללכת ברחוב בעיר למשל? אני מבטיח לך שאף אחד לא יתלונן בקשר לאופציה הראשונה.

ציטוט:
3. המצעד בירושלים לא מתוכנן כמצעד בעל תוכן מיני או "לא צנוע", מדובר באנשים שרוצים ללכת ברחובות עיר הבירה שלהם, שבמקרה בני הזוג שלהם הם מאותו המין. מה ש"פוגע" פה זה עצם הקיום שלהם והעובדה שהרבה מהם מרוכזים על אדמת העיר icon_rolleyes.gif


ממש. כולם מתכננים להגיע למצעד עם שמלות ארוכות ושרוולים עד לכף היד. כיסוי ראש- אמרנו?
תעלי בבקשה טענות רציניות. ובקשר לשאר, לטעון שמה שמפריע זה "הקיום" יותר מאשר "לעשות דוקא ולהתגרות" זו דמגוגיה זולה.

אגב שמת לב שהטענות שלי בתגובות הקודמות לא נענו?
כבת לקהילה ההומו-לסבית, את הראשונה שאני מצפה ממנה לסובלנות, יותר מאשר אני מצפה מכל חרדי. מצטער.
זאלופון​(שולט)
לפני 17 שנים • 10 ביוני 2007
זאלופון​(שולט) • 10 ביוני 2007
[quote="פסיכולוג בספת עור"]
ציטוט:
אה. הם יקבלו אותם בשמחה ובמחולות מחניים. נכון?
אף אחד לא יסכים שבכניסה לכל מועדון ישבו חסידי חב"ד ויציעו לנכנסים להניח תפילין. למה? כי יש דברים שלא מתאימים לרוח המקום והבילוי. אני לא חושב שבאמת צריך להסביר יותר את הנקודה הזו.

באמת לא צריך להוסיף להסביר, כי ההסברים לא נכונים ולא יהיו נכונים כל עוד ההשוואות אינן נכונות. "בכניסה לכל מועדון יישבו חסידי חב"ד ויציעו לנכנסים להניח תפילין" משול ל"בכניסה לכל בית כנסת יישבו הומואים ולסביות ויציעו לנכנסים משכב חד מיני", ולא היא.

אין ממש השוואה נכונה בהקשר הזה, מפני שמועדון בילויים אינו דומה לרחובות עיר, אבל אם כבר, השוואה טובה יותר לעצם נוכחותם המוצהרת של הומואים בי-ם היתה נוכחותו המוצהרת של חרדי בדאנג'ן. זה, כידוע, מתרחש ללא הפרעה.

ואפילו אם נאמץ את ההשוואה השגויה שעשית - אולי הבליינים לא יאהבו את נוכחותם של המחזירים בתשובה, אבל הם לא, כדברי סקארלט, ינסו לרצוח אותם או ישווה אותם לבהמות ויאמרו שאין להם זכות קיום.

ציטוט:
ממש. כולם מתכננים להגיע למצעד עם שמלות ארוכות ושרוולים עד לכף היד. כיסוי ראש- אמרנו?
תעלי בבקשה טענות רציניות. ובקשר לשאר, לטעון שמה שמפריע זה "הקיום" יותר מאשר "לעשות דוקא ולהתגרות" זו דמגוגיה זולה.
.

מה לא רציני בטענה של סקארלט? אני מודה שלא חזיתי במו עיניי, אבל ממה שקראתי ושמעתי, דוברי קהילת הלהט"ב אומרים שוב ושוב שהמצעד בי-ם שונה מאד מהמצעד בת"א ולא רואים שם גברים בטייטס ורודים ונשים מתגפפות זו עם זו עירומות למחצה. אני לא רואה סיבה לא להאמין לכך, בוודאי לא אם אין שום מידע שיסתור זאת.

ושוב, ההקצנה שאתה עושה (כמו בטיעון הראשון) לא רלוונטית. הם לא צריכים להגיע עם שמלות ארוכות וכיסוי ראש, מכיוון שירושלים היא של כו-לם. גם אני, כשאני בירושלים, לא הולך עם כיסוי ראש ואפילו לא עם שמלה ארוכה.

אם יש טענה טובה נגד המצעד הזה, היא שעבור רוב ההומואים והלסביות (כמו גם רוב החילונים באופן כללי) ירושלים היא יחסית חסרת משמעות, בעוד שעבור הדתיים יש לה את כל המשמעות שבעולם ולכן אולי אפשר להתחשב ולנסות להשיג את המטרה באופן אחר, גם אם זה לא צודק וגם אם העיר צריכה להיות של כולם וגם אם זו אפליה. לא יודע אם הטענה הזו מנצחת את כל הטענות המצוינות בעד הזכות לצעוד.
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 17 שנים • 10 ביוני 2007
פסיכו לוג​(שולט) • 10 ביוני 2007
"איך את משווה לללכת ברחוב לבין ללכת ברחוב בעיר למשל?"
כוונתי כמובן היתה ללכת ברחוב בעירום* כמובן icon_smile.gif

זאלופון, לא משנה איזו טענה יעלו התומכים והמתנגדים. 2 נקודות מרתיחות אותי בראש ובראשונה: הפרובוקציה (ולא משנה אם הטענות של הקהילה ההומו-לסבית נכונות או לא) והצביעות (הדרישה מאחרים לעשות מה שהם עצמם לא מוכנים לשמוע בכלל)

נדמה שבישראל שולטת תרבות "הדוקא!!" ותו לא. בכל המישורים.