סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

שום כלום

שום כלום
לפני 6 שנים. 14 ביולי 2018 בשעה 22:22

דיון :

"איך את קובעת טוב ורע? "

תשובה: אני מגדירה את זה על בסיס .... 
ויוצאת מאקסיומה שמבוססת על חשיבות האדם ושיפור מתמיד במצבם של כמה שיותר מבני המין האנושי.

"מה החשיבות של המשכיות המין האנושי"

תשובה : 
אני יוצאת מאקסיומה שמשמעות האדם היא שמשפיעה על קנה המידה שלי ולכן גם עצם השאלה על "חשיבות " מניחה קנה מידה מסוים שאחרת מה היא חשיבות ? קנה המידה הזה מבוסס באופן מעורפל על האקסיומה שיצאתי ממנה .

"את לא יכולה להניח אקסיומה זה דתי" .

תשובה : לא שללתי שהאקסיומה "שגויה" (למרות הגדרת אקסיומה) , ולא אמרתי שאין אקסיומה שנמצא אותה אולי בצורה מסוימת "טובה" מאחרת, 
ולא שללתי אפשרות של ספק- כלומר חוסר ידיעה כאופציה לתשובה טובה מכך . מכיוון שאני מחויבת להניח שחשיבות נובעת מקנה מידה כלשהו ואינה צפה בחלל על כן אני מציגה אופציה לקנה מידה כזה .

"זו טאוטולוגיה - זה אומר שאת דתיה" .

תשובה: לא בהכרח . בכל מקרה אם אשאל אותך מהו הר ללא עמק- יהיה לך קשה למצוא פשר הגיוני לשאלה זו . מכאן מספר תורות שעסקו בקשר בין מושגים והצורך במושג סותר , נגדי , או אחר כדי לתת משמעות למושג - כלומר לא קיום של דבר כשלעצמו בלי אופציה להתייחס למרחב זיקה פרשני. אין בעיה גם לבחון דרך הנחות יסוד משותף שלילה וקריסה של מערכת שלמה - גם אם יצאת מאקסיומות מסוימות .

"זה לא לוגי כלל. יש מציאות משותפת ועל סמך המציאות הזו אני מסיק על העולם- מכאן ההנחה שלך שלסמוך את ידיך על אקסיומה היא פרשנות אפשרית גם אם לא בהכרח נכונה היא דתית " .

תשובה: 
לטיב המציאות אין קשר (מחייב) לעצם הטענה שמערכת יכולה להיות לוגית .

"ודאי שכן , אם עכשיו לילה לדעתי ולדעתך במדינת ישראל בהכרח נוכל לראות כוכבים. זו מערכת לוגית סדורה- שמבוססת על מציאות שכולם מסכימים שקיימת בלי קשר לכלום . מכאן שמי שלא מניח כך הוא לא לוגי. "

תשובה: 
אין שום הכרח שאם כרגע נסכים שלילה נוכל להסיק מכך בהכרח שאפשר לראות כוכבים גם אם אפשרי . זה תלוי הקשר ונסיבות . 
אבל זה לא משנה, האם אתה טוען שיש מציאות אחת משותפת לכולם ומחייבת? כי לדעתי ולטעמי המציאות והבנתה שונה בין כל אדם לאדם וזה דבר שחוויתי לא אחת.

"כן, בהחלט . "

שאלה : 
"והאם לדעתך על כולנו לציית למציאות משותפת כזו? שכולנו או רובנו מסכימים על קיומה ההכרחי לעצם הגדרת העולם סביבנו או שימוש במושגים , ערכים , תפיסות ,השלכות מסוימות על העולם ? . "

"
בהחלט. לכן אני אדם לוגי ואת דתיה".

תשובה : האם לדעתך אתה אדם לוגי ? .

"
בהחלט ."

שאלה: האם אתה יודע או יכול לתמצת לי את הגדרת תורת הלוגיקה שלפיה לדבריך אתה הולך - כלומר , אתה אדם שנוהג על פי כלליה , 
וזאת אני אזכיר לך לפי טענתך בהתאם למציאות שכולנו "נסכים" על קיומה . 
"
בהחלט, מי שלא מסכים לקיום מציאות כמו זו שתיארתי הוא רק אדם שלוקח סמים . "

תשובה: 
אין בעיה. נאמר שיש את אלה שלוקחים סמים והכלל - שמשתמשים בהגדרת הלוגיקה *המוסכמת* במתמטיקה, בהיקשים בויכוחים על טיב המציאות , ובהקשרים אחרים . כולם מסכימים ששימוש בלוגיקה זו הוא שבורר את המציאות "הנכונה" לטענתך .

"בהחלט. "

שאלה : אם כן - מהי ההגדרה של לוגיקה?

" כבר הגדרתי אותה - יש מציאות שכולנו מסכימים עליה ולפי אפשר להסיק מסקנות לוגיות . "

תשובה : אם כן , אני לא "מומחית" אבל ההגדרה המקובלת של לוגיקה בטח זו הפורמלית היא מערכת כללים להיסק שמבוססים על "אקסיומות" - כלומר קביעות מסוימות. היא נותנת "דרך" לקבוע שעצם ההיסק מוצדק ועד כמה שידוע לי מזו המתמטית אין צורך גם שהאקסיומות האלה תהיינה בהכרח "נכונות" (גם אם הגדרת אקסיומה היא קביעה שאין דרך להוכיחה בהכרח).

"מה זאת אומרת? אני לא מקבל את ההגדרה הזו . אני לא רוצה לדבר איתך ככה "

תשובה : אבל אני לא קשורה לעצם השיחה. 
הרי טענתך היסודית הייתה שאתה אדם לוגי *ובנוסף* שיש מציאות שמשותפת לכולם וכולם מחויבים להכיר בה בין ירצו או לא .נכון ?

"כן"

תשובה: 
אם כך לעצם ההגדרה שהבאתי אין קשר אלי. ההגדרה המקובלת על *הכלל* היא שלוגיקה מבוססת על אקסיומות נכונות או לא , היא דרך- מערכת היסק משותפת שאנחנו מקבלים.

"מה את מנסה לומר"

תשובה: אני מנסה לומר שלפי האקסיומות שלמעשה אתה יצאת מהן והכרזת בלי כחל ושרק שהן נכונות , כלומר מציאות משותפת על הכלל וכמובן על היותך אדם לוגי- 
הרי שבהתאם להגדרה המשותפת על הכלל ללוגיקה ולכן משמעותה אינך יודע שהבסיס לכל מערכת לוגית מתבסס על הסכמה לאקסיומות מסוימות. משמע מחשבתך שאתה יכול לבסס את הלוגיקה שלך על ההנחה שטיב המציאות שלך והקשרים שבתוך טיב המציאות האלה הם שהופכים אותך לאדם לוגי יוצרת סתירה-

כי או שאתה לא אדם לוגי מלכתחילה שכן אתה מניח שימוש שגוי באופן *מהותי* על מה היא לוגיקה, או שאתה לא אדם שמקבל את הכרעות הכלל לגבי מה היא המציאות גם אם הם מקובלות כמעט בכל מקום ואפילו מחויבות מעצם השימוש במושג "לוגי" שאז המציאות שלך או האמפיריות שלה מוטלת בספק.

"מה ? על מה את מדברת"

תשובה: 
אני אומרת לך שכרגע הוכחתי לך תוך כדי שימוש בטענות היסוד שלך - קרי אקסיומות , שכן לא הטלת בהן אופציה לספק- 
שקשר ההיסק הלוגי בין שתי הטענות שהעלית שגוי. משמע הוכחתי לך שניתן גם במערכת "סגורה" כביכול לגרום לקריסה וביטול שלה בגילוי סתירות מהותיות *בלי צורך* לחייב מצב בו אקסיומה מכריחה אמונה "דתית ודוגמטית" - שכן כל מערכת שניתנת לביטול , לספק , או לשלילה אפילו מתוך עצמה - הרי שהיא לא מערכת דתית בהכרח כי אמונה דתית גורסת שיש רק אמת אחת ואין להרהר אחריה.

"...."

וככה הוא טרק לי את השיחה בפנים .


 

 

מד ו י ק - א. זה לא ציטוט מדויק של השיחה.
ב. הפסקתי את השיחה בעיקר משתי סיבות. הראשונה היא ש 50% מהמלל שלך כלל אינו ברור. תסלחי לי, אבל את מתנסחת בצורה שקשה להבין אותך. אולי המוח שלך רץ מהר ממה שאת מצליחה להעלות על הכתב, אבל מה שקורה בפועל זה שאני מוצא את עצמי שואל כל הזמן "מה?" ואני רחוק מלהיות טיפש או בעל בעיות בהבנת הנקרא.
ג. את מציפה במלים. אני לא מספיק לסיים לנסות להבין מה כתבת וכבר את מציפה בכמות אדירה נוספת של מלים שגם הן לא מרכיבות משפטים ברורים.
ד. שאפילו עכשיו. כל מי שיקרא את המלל הרב שכתבת כאן, עדיין לא יצליח להבין מה תשובתך לשאלה מדוע יש חשיבות להמשך המין האנושי, מלבד הטענה שזו אקסיומה. וזה כולל! את הליצנים שעשו לך לייק לפוסט הזה.
לפני 6 שנים
לילתו - אין חשיבות אם אין קנה מידה שמגדיר מה היא חשיבות.
שחור זה חשוב? ולבן? ושקוף? ודג זהב? וכלב?
איך אפשר לענות על זה בלי "ליבה" כלשהי של סטנדרטים למה חשוב.

אני מציעה אופציה שנובעת מאקסיומה לקנה מידה כזה.
אני לא קובעת שהוא נכון - רק אופציונלי. זה לא דתי .
אתה טוען להחזיק בנכונות על תפיסת המציאות הקבועה והידועה- ואני מראה לך איך גם דרך אקסיומות שלא הגדרתי כנכונות או שגויות אבל "הלכתי בשיטתך" אני יכולה לגרום למערכת שמתיימרת ללוגיקה לקרוס מתוך הנחות יסוד שלה עצמה שיוצרות מצב של סתירה.

הפואנטה הפשוטה היא כזו. ברגע שאתה מניח שהכל בגדר אפשרות , אתה מניח שכל אדם
(ולכן הדגש עליו ועל חשיבותו) - משנה לתזוזה במשהו שקרוב לאמת.
גם בהעדר וגם בנתינה.
כשאתה לא מתיימר להיות בעל המציאות - המציאות יכולה לחלחל פנימה על כל הפרדוקס שלה.
כשאתה פתוח לאחר, אתה פתוח לגלות את עצמך ואת עולמו.
ואם היית יכול להבין את זה היית יכול להבין איך מערכת סגורה יכולה להעיד על עצמה, ולא הדבר כשלעצמו בריק פרשני שלא קיים בכלל.
האקסיומה לא מונעת ממני לראות אותה כאלטרנטיבה הטובה ביותר - לראות בכל אדם דרך.
לפני 6 שנים
מד ו י ק - א. אם את לא לוחצת על החץ שמתחת לתגובה ומגיבה כשירשור, בעל התגובה לא יקבל התראה באימייל שענית לו, אלא אם הוא בעל הבלוג.
ב. קנה מידה שמגדיר מהי חשיבות? דבר ראשון תפתחי את המילון ותקראי את הערך חשיבות. אם אינך מבינה מה משמעות המלה, כדאי שתבררי לפני שאת מגיבה. לאחר שהבנת מה משמעות המלה הזו. אתן לך קנה מידה לחשיבות.
כשאת טוענת שזה לא משנה אם המין האנושי ימשיך להתקיים או שלא - את מייחסת להמשך הקיום האנושי רמת חשיבות נמוכה מאוד.
כשאת טוענת שהמין האנושי צריך להמשיך ולהתקיים - את מייחסת להמשך הקיום האנושי, חשיבות כלשהי ומעלה.
אם תטעני שהמין האנושי חייב להמשיך ולהתקיים - את מייחסת להמשך הקיומי האנושי חשיבות רבה מאוד.

והרי לך קנה מידה לחשיבות המשך קיומו של המין האנושי. שוב! אם אינך יודעת מה משמעות המלה חשיבות, גשי לברר קודם. רק אחר כך תתחילי להקליד.

כרגיל הצפת במלל נוסף של שטויות (ותסלחי לי על הבוטות) שאת משוכנעת שהוא אומר משהו, אבל הוא לא.

שום אקסיומה ושום בטיח. אין לך שום תשובה על מנת להסביר מדוע חשוב שהמין האנושי ימשיך ויתקיים.
אגב, אם המין האנושי יחדל מלהתקיים, למי זה ישנה משהו? הרי כבר אין אף אחד.
מה שמוכיח שאם אין ישויות תבוניות מלבד האדם (כאילו חלילה אין אלוקים) ומעולם לא היתה תכלית כלשהי שנקבעה מראש לקיומו של המין האנושי. הרי שגם אין שום חשיבות להמשך קיומו של המין האנושי.

אם המין האנושי ימשיך להתקיים או יחדל. לכאורה, זה כלל לא משנה.

לפני 6 שנים
מד ו י ק - הבאת דוגמה לשחור והאם הוא חשוב. אז צריך לשים את ההקשר הנכון.
האם חשוב לך שהחולצה תהיה שחורה? תלוי. אם אין תכלית מסויימת, אז כנראה שלא חשוב. אבל אם את חייל הכוחות המיוחדים ואת יוצאת לפעילות לילות, יש חשיבות לבגדים כהים ועדיף חולצה שחורה. כך שהחשיבות לשחור עבורך! היא גבוהה.

כך שצריך לדעת מה ההקשר ולמי זה חשוב או לא.

האם חשוב שהמין האנושי ימשיך ויתקיים? אם תשאלי אדם כלשהו הוא יגיד לך שחשוב לו שהמין האנושי ימשיך ויתקיים, כי הוא רוצה להמשיך ולחיות. והוא לא רוצה לחיות לבד, אז חשוב לו שעוד יחיו.
אבל אם תתייחסי לחשיבות שמעבר לרצון האנושי. לא "זה חשוב כי כך אני רוצה", אלא זה חשוב כי זה ממלא איזו מטרה נעלה כלשהי, כי לעצם הקיום האנושי יש תכלית וסיבה לקיומו.

אבל אם בני אדם נוצרו באקראי ואין סיבה ותכלית לעצם קיומם. אם בני האדם יעלמו, אין לכך שום חשיבות מבחינת היקום מסביב שיוותר ללא המין האנושי. היקום ישאר אדיש להעלמותו של המין האנושי.
לפני 6 שנים
לילתו - כמו כן אם תשחרר לרגע מהאגו שמעקצץ לך את קצה המקלדת,
ולמי איכפת לכל הרוחות מלייקים -
אז בהקשר, מעבר לזה שזה המשך בירור פילוסופי ביני וביני-
העריכה היא כמובן כי אתה בכלל לא הפואנטה אלא הרעיון מאחורי הדיו.
חבל שאגו. דבר שברירי וטיפשי.
גם אם יש לי אחד - ודווקא בגלל זה אומרת.
לפני 6 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י