בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

אפריורי

סיפורים ארוטיים פרי עטי
הגיגים קצרים
ציטוטים
מסע אישי לביתוק הבתולין
לפני 6 שנים. 5 בספטמבר 2017 בשעה 15:54

סולם קינסי הוא כלי שפיתח חוקר המיניות הנודע אלפרד קינסי. קינסי סידר את הנטיות המינית על רצף. כאשר בצד אחד של הסקאלה מצויה הטרוסקסואליות טהורה ואילו בצד השני הומוסקסואליות מוחלטת. באמצע מצויות דרגות ביניים. לדעת קינסי רוב בני האדם נמצאים באחת מדרגות הביניים. (הדעה הזו כבר פחות מקובלת על חוקרי מיניות בני זמננו - קינסי הוא קצת עתיק...)

לאחרונה אני משתעשע ברעיון לפיו גם בעולם הבדס"מ קיים רצף שכזה. תארו לעצמכם סקאלה (אוף, אני לא יכול להעלות תמונה!) כאשר בצד ימין שלה יש שולטים טהורים ובצד שמאל נשלטים טהורים. באמצע ישנן דרגות ביניים רבות. ייתכן שרובנו לא נמצאים באחד הקצוות. ייתכן שקרבה של אדם, למשל לקצה השולט, מפתה אותו להזדהות כשולט וההפך. אבל למעשה הוא לא בדיוק שולט אלא בעל נטייה קרובה יותר לשליטה. או בלשון עממית: 'יש לו גם חלק נשלט שהוא מדחיק'.

אם נרצה, נוכל לשלב את סולם קינסי ואת סולם הבדס"מ זה בזה במערכת צירים קרטאזיאנית. נניח שקטע על ציר ה-X מ-0 ל-10 מהווה את סולם קינסי. כאשר 0 הוא הטרוסקסואל וככל שמתקדמים ימינה כך גוברת הנטייה ההומוסקסואלית – ולהפך. קטע מקביל על ציר ה-Y מהווה את סולם הבדס"מ. 0 הוא נשלט וככל שמתקדמים בו כלפי מעלה גוברת הנטייה לשלוט. כל אחד מאיתנו מצוי על נקודה מסוימת במערכת הצירים הזו שמשקפת הן את מידת ההומוסקסואליות שלו והן את מידת השליטה. אפשר כמובן להרחיב את הרעיון למערכת תלת מימדיות (להוסיף ציר Z שמודד את מידת המונוגמיות וכו') ואף למערכות מסדר גבוה יותר.

את עצמי הייתי ממקם בנקודה: [0,1].

(על ציר ה-X – 0, הטרוסקסואל מוחלט; על ציר ה- Y1,  נשלט כמעט מוחלט.)

למה זה משנה? תחליטו אתם. אותי העניין הזה מסקרן למרות שקשה לי להניח שברעיונות מהסוג הזה יש הרבה ערך פרקטי. (פרט לפרנוסם של מחקרים אקדמיים...)

 

אשמח לשמוע את דעתכם!

איפה אתם נמצאים במערכת הצירים קינסי-בדס"מ?

ArchAngel​(שולטת) - אני מתחילה לאהוב את הקונספט של הבלוג שלך שמביא זוויות נוספות על המיניות הבדס"מית.
לנושא עצמו:
הבדס"מ הוא הרבה יותר מורכב מאשר להיות בצד השולט, הנשלט או המתחלף. הוא מעין ארגז חול של פטישים, אקטים ודינמיקות שלא באות לידי ביטוי אצל כל הנשלטים וכל השולטים באופן גורף.
זה לא יכול להיות על רצף כמו בסולם קינסי, כי זה יותר מורכב ואם היינו לארגן את זה בדיאגרמה כלשהי היו בה הרבה חצים מפותלים לשם, לשם ולשם.
לפני 6 שנים
magnanimous​(נשלט) - מחמיא לי מאוד שאת מתחילה לאהוב את הקונספט.
אני מוכרח להודות שהבלוג שלך סיפק לי השראה ומודל לחיקוי.
ולעצם העניין: המציאות תמיד יותר מורכבת מהמודלים שמתארים אותה. לכן את צודקת לחלוטין שהמודל המוצע הוא פשטני (ואת זה אפשר לומר גם על המודל של קינסי)
אבל איכשהו המודלים מסייעים לנו להבין חלקים מהמציאות.
לפני 6 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י