אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

גחליליות

אור קטן מפר עלטה גדולה
mayimine gmail.com
לפני שנתיים. 29 באפריל 2022 בשעה 5:21

13 יסוד שבגבורה

הספירה לשבוע זה: גבורה (יצחק), יד שמאל. גבורה (יצחק), יד שמאל. גבולות, מרחב אישי, דין/פחד, התגברות על יצר/קושי, הגברת היכולת להכיל, הגברת החמלה, בקרה מתוך ראייה ואור, יראה, ניצחון (ניצוח) הנהגתי.

את היסוד הכרנו קצת בשבוע שעבר, בתוך החסד, היום נכיר אותו בתוך הגבורה.
היסוד מביא איתו פוטנציאל של זרע ו-הפרייה, הורדה מהרוח למעשה, שורשים וחיבור לאמא אדמה, לחווה, ולבריאה עצמה, ומביא איתו *איכות של יסודיות ותשתית לבנות עליה ומתוכה.*

היום נלמד מהם היסודות בנו שיכולים לעזור לנו להתגבר על פחד וכו, ו/או להגביר אהבה לעצמנו. הגברה, גבר, כל אלו הם המוציאים דברים לפועל, הופכים דברים ממחשבה למעשה. כשאנחנו מתגברים על דבר מסוים בתוכנו, אנחנו בעצמנו מתגברים = נעשים מוגברים, כי יותר מהמהות שלנו יכולה לצלול (להיות יותר צלולה) ולהאיר ביותר קרני אור.
כשאנחנו מעמיקים את ההבנות שלנו עמוק אל תוך היסודות, אנחנו למעשה *מייסדים יסוד איתן ביסודיות,* מעגנים עצמנו ומחברים עצמנו ליקום ולבריאה, כמו שולחים שורשים אל בטן האדמה, מתחברים למקור שלנו, וזוכרים (זכר, גבר) שאנחנו הצינור שמחבר את האדמה לשמיים, את החומר לרוח. נוכל לעוף ברוח אם לא נשריש שורשים ליסודות, וכן חשוב שנעשה זאת ביסודיות.

*זיכרון ושיכחה.*
התבוננות אל תוך היסודות, היא למעשה בין השאר גם להבין *מה מפעיל אותי,* למצוא את הזיכרונות הראשונים שלי מחוויה כלשהי ולמזוג לשם את הריפוי והאהבה ללא תנאי - בין השאר, זו גם עבודה של זיכרון ושיכחה בשני הכיוונים (זיכרון כואב מבקש להיות באור כדי *להרפות* אחיזות ועוגנים שלא משרתים אותנו יותר, כדי להתרפא, ואז השכחה יכולה להיכנס - כלומר אין צורך לזכור ולהציף כאב, אפשר להישאר בזיכרון נקי של החוויה - ללא המטען הריגשי שמפעיל אותנו.
לעומת זאת, ישנה שכחה שהיא הדחקה, ובה אנחנו כן רוצים לטפל עם זיכרון דווקא - להציף את החוויה הקשה כדי להעלותה לאור כדי לרפאה) - זו גם הכנה ליום הזיכרון שיגיע בשבוע הבא.

אני מזמינה אותנו היום, להתבונן ביסודיות ביסודות שלנו -
מה כבר נוסד בגבורה?
מה נרצה לייסד בגבורה?
*אלו יסודות קיימים בי, ויכולים לעזור לי לצמצם/להרחיב את גבולותיי, להתגבר או להגביר?*
אילו חיבורים (לעולם, לאנשים, לעצמי) יש לנו, שיכולים לתמוך בנו בתהליך הזה?
איזו עזרה אנו מבקשים לקבל כדי להתגבר?

זו ההתכנסות פנימה אל תוך עליות וחדרי הלב שלנו, שיכולה לעזור לנו למצוא את התשובות, למצוא את *החיבור שמעגן אותי,* שמתוכו אנו יכולים לנוע בביטחה (ביטחון אימהי *פנימי* בקיומי, וביטחון אבהי לפרוץ *החוצה* ולעשות) - זהו את התחושה הבטוחה הזו (כמו חיבוק נטוע איתן) שמאפשרת לנוע לנוע, ללכת ולבוא ולעשות ולהיות, מזה הדבר הזה? שבלב הכל?

לפעמים, עלינו להתגבר על כך שחסר לנו יסוד ועלינו לגדל אותו בתוכנו מבראשית (לגדל מרחב פנימי בטוח ועוטף ומלא אהבה כדי לצמוח ממנו). זה קרה לי למשל, וזה ללמוד משהו מאפס, ולגדל אותו מבפנים. עזר לי להתבונן בחוץ ולהרגיש איך זה מרגיש, ולחבר לידיעה פנימית של איך זה צריך להרגיש.

*למתקדמים:*
היסוד הוא גם *סיפור החיים שלנו* (מי שמעוניין לעשות עבודה על סיפור החיים האישי, אני מזמינה לכתוב אותו כפי שהוא כרגע, ואז לבדוק שם את המילים שאנחנו בוחרים להשתמש בהם ולשאול עצמנו האם אפשר לספר את סיפור החיים שלנו אחרת, מואר יותר? אולי מלא ביותר אהבה כשאנחנו מספרים מה עשו לנו או מה עשינו, לבטא את האהבה שעמדה מאחורי הדברים הקשים? וכשעשינו זאת, לכתוב הכל מחדש מואר אף יותר! כן כן - עבודת עומק ויסודיות)

הנחת היסודות והשרשת שורשים, זה תהליך הזריעה/האהבה/ההפרייה עצמה. זה למעשה להוריד לארץ, כמו גשם, להגשים, להפוך מהלכה - למעשה.

אלו עוד יסודות נרצה להוריד מהשמיים לארץ ולהצמיח מהאדמה? איך עוד נבקש להתממש ולהתגשם בעולם?
רק להחזיק את השאלה הזו, בפנים.

מה נרצה לזרוע ולייסד כעת עבור העתיד לבוא?
אם לא נייסד ביסודיות, הביניין לא יחזיק, מהו הדבר שיחזיק את כל הבניין שלנו?

יוסף (יסוד) שביצחק (גבורה) ויצחק שביוסף.

שלמות השלם:
היסוד שבגבורה - היסודות והחיבורים שעוזרים לנו להתגבר על קשיים, פחדים, רגשות קשים, שיעורים.
הגבורה שביסוד - ההתגברות על קשיים, פחדים, רגשות קשים, שיעורים שמאפשרת לנו לחזק ולעבות את היסודות שלנו.

 

באהבה,

Heartbeat - בוקר טוב מים חיים. תודה
אני נשרכת מעט מאחור, אצמצם פערים
אני מאוד נהנית מהספירה איתך ובכלל.
תודה
איחולים ליום נעים ושבת שלום
לפני שנתיים
מים חיים - קורה מה שצריך לקרות, כפי המידה המדויקת, חשוב יותר להיות באהבה לעצמך מאשר להיות בלחץ לסגור פערים. זו הגבורה... ואלו היסודות.
לפני שנתיים
Heartbeat - נתת בדיוק את מה שביקשתי והייתי צריכה לקבל. תודה למים חיים

שבת מלכה
לפני שנתיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י