שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

אגם הברבורים

לפני שנתיים. 4 ביולי 2021 בשעה 1:57

היום התבדתי למונח ״ילד הורי״. ילד אחראי שמגיל צעיר מתרגל לקחת את האחריות עליו, כאשר הוא בסך הכל ילד. למדתי שהאחריות לא עליו. זה בא לי בדיוק, הרי רק אתמול בלילה עזבתי את ההורים לנופש משפחתי בלעדיי, ידעתי שזה הדבר הנכון לעשות, שאינו נמנע, אך דווקא בשילוב הפחד לאבד אותם ביום מן הימים, הרגשתי אשמה שאני עושה להם לא נעים. כמה מטורף זה לשמוע את הדבר הזה, ולהזכר בכל אותן פעמים שהילדה הקטנה שהיא אני, לקחה את האחריות על עצמה, האחריות עליה, האחריות לחנך ולתקן את ההורים שלה, האחריות לדאוג לבריאות שלה, אחריות שלא באמת מאפשרת להיות ילדה. 

זה בעיקר מעניין מאחר והליטלית שבי, באופן לא מודע, כנראה ידעה זאת מזמן. היא ידעה שהיחידה שתבחין בה באמת, תהיה מלכה חזקה, אחראית, ששולטת בה ביד חזקה. היא ידעה שעליה יהיה להסיר כל אחריות. ואילו האישה שבי כבר למדה מהילדה, ככה זה צריך להיות, היא לוקחת אחריות. 

אני מסירה ממני כל אחריות כזו.

petka11​(שולט) - 😲🤐
לפני שנתיים
Master Maor​(שולט){הפוכית} - מחזק אותך, עשי מה שנכון בשבילך. כהורה אני אומר לך שאני מאושר לראות את הילדים עושים מה שטוב להם ולא מה שטוב לי. זו הדרך הנכונה. פרסי כנפיים ילדת טבע ועשי מה שטוב לך, זו דרכו של עולם וזו הדרך הנכונה.

ילדים לא אחראים על הוריהם. זה לא נכון ולא בריא.

כמובן כבדי את הורייך, אבל אל תקחי אחריות עליהם.

באהבת הורה,

לפני שנתיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י