אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

מתחת לפרווה

הותיק המדדה מהאינקוויזיציה של חנות התקליטים.
מכוון להדוף את השחצנות בזוהמתם החולנית של גברים עם ליהוגי אמצע החיים מהתקופה המאוחרת שלי.
(ג׳יימס מרפי)
לפני 4 שנים. 21 באוקטובר 2019 בשעה 17:44

בפברואר 2019 התחילה עונת המחול ונקברתי באולפן עד אחרי יום העצמאות. עשה לי טוב להיות עסוק, וגיליתי להפתעתי שבלי הקנאביס אני יותר סבלני ויותר נוח לבריות המפיקות והמזמרות. פחות מתעצבן, פחות לחוץ, ויותר פרודוקטיבי וממוקד. הלקוחות והקולגות גם הבחינו בשינוי בי. המופעים והקטעים השונים שהפקתי מוזיקלית היו הצלחות גדולות וזכו בתחרויות. הייתי מועמד ל״מעבד השנה במחול״:

בלילות כבר הצלחתי לישון קצת יותר טוב, בעזרת 5htp וקלמנרבין. הייתי מתעורר רק כל שעתיים, ומצליח להדביק 6 או 7 שעות ברוטו. הדיכאון לאט לאט חזר לרמה סבירה של מלנכוליה קיומית.

בתחילת מרץ קבעתי עם תהום שתצא בהפסקת הצהרים שלה ונלך לשינקין לקנות תחפושת מבעוד מועד. ביום הולדתה נסענו למדבר וחזינו בפריחה המטורפת בזכות החורף העשיר במשקעים. בפורים יצאנו מחופשים בכל ימי החג. ברביעי ובחמישי עם הוואנזי הצמרירי החמוד שקנינו:

ובשישי בצהרים בקעה ממני לפתע דנה בטבעיות ועוצמה שהפתיעה אותי וזכתה לשריקות ומבטים חרמניים בכל רחבי יפו. (וגם מתהום שנדלקה מזה קשות וגם ציינה את זה, אבל בכל זאת לא איפרה וניישה אותי מאז ביוזמתה):

בסוף מרץ ניסינו לצאת לליינים החדשים עם הבירוקרטיה האינסופית והסלקציה המתישה. באחד היה סביר בערך אך לא התחברנו לשומדבר ולא עשינו כלום, ובשני ברחנו אחרי פחות שעה בגלל מוזיקת ה״חייזרים השתלטו על העולם והורגים את כולם״ שנוגנה בווליום של עינוי אסירים ביטחוניים:

בסוף אפריל עליתי לירושלים לקנות לקופיקו נעליים ולהיפרד ממנו לקראת נסיעתו להודו לשבעה חודשים. טיילנו ברגל ברחבי העיר, והיה כיף להרגיש שאני אוהב אותו לא רק כי הוא הבן שלי, אלא גם כי הוא פשוט בחור כיפי, רגיש, חכם, מצחיק וחברותי.

במאי הופעתי עם ריטה! זה היה בחתונה של לקוח ותיק שהפך להיות גם סוג של חבר, ובהיותו סלב ובן למשפחה עשירה, ביקש ממני שמתנת החתונה שלי תהיה ללוות אותו בקלידים בשיר שכתב לאשתו, וגם ב״ימי התום״ שישיר יחד עם ריטה(!). היה מלחיץ אבל עבר בשלום, ריטה היתה מקסימה אלי ממש, והחתונה שעוצבה כקרקס מארץ הפלאות היתה מאוד מיוחדת, מרשימה ומהנה:

ביוני ציינתי שנתיים ללא ניקוטין.

בתחילת יולי קיבלתי טלפון מההפקה של תכנית טיוי דוקו-ריאליטי-בישול, וביקשו שנבוא לאודישן. השבתי שאתייעץ עם אשתי. תהום התלהבה מהרעיון, ועוד באותו השבוע הלכנו לאודישן מצולם, בלי הרבה ציפיות. יומיים אחר כך הודיעו לנו שהתקבלנו, ושהצילומים יערכו בעוד פחות משבועיים.

למרות שאין לנו טיוי ואני די נגד כל התרבות הזו, הסכמתי ללכת על זה בשביל תהום, ובשביל ״לפגוש את עצמי״. הרגשתי שזה עשוי להזכיר לנו מי אנחנו, ובאמת בצילומים ובמפגש עם אנשים קונטרסטים יצאו מאיתנו צבעים עזים, ודיברנו רבות על האג׳נדות שלנו. על בדסם ויחסים פתוחים, על נון קונפורמיזם ובודי-פוזיטיב, על אקולוגיה וגמישות מגדרית וסובלנות חברתית. היתה בסופו של דבר חוויה די טראומטית, אבל לא אוסיף לספר כדי לא לספלייר. זה אמור להיות משודר בחורף, אתן תראו כבר. כך נראה השולחן כשאירחנו את הזוגות בביתנו לארוחה טרופית:

בתחילת אוגוסט ציינתי שנה ללא קנאביס (מי היה מאמין), ובסופו טסנו לשבוע. היינו בין היתר בהופעה נהדרת של Hozier בפראג ובקונצרט מפעים בבית האופרה ההיסטורי בוינה:

יצאנו לטיול יום מרהיב בפארקים הלאומיים על גבול צ׳כיה וגרמניה:

ובמוזיאון החושים בפראג תהום הפכה אותי לגמד:

בספטמבר כבר הצלחתי לישון 8 שעות בלי עזרים, עם התעוררות אחת או שתיים באמצע בלבד, ואפילו להרגיש טוב חלק מהזמן. החשק ליצור מוזיקה עוד לא ממש חזר בצורה מעשית, אבל כבר בא לי שיבוא לי.

מבחינת הזוגיות, נראה שהגענו לסוג של מישור. אני מכין לה ארוחת בוקר וחותך סלט ענק מדי ערב. היא מכינה לי טחינה וממרח עדשים ומבשלת בערב ארוחות צהריים סופר טעימות למחר. אנחנו מתחלקות במטלות הבית. נהיינו די טובות בזה, המכונה משומנת ועובדת היטב רוב הזמן.

התשוקה לעומת זאת די כבוייה. יש ימים שאני פתאום נדלק ומתאהב בבחורות ברחוב ומציץ לשכנה הכוסית וכאלו, אבל רוב הזמן אני מרגיש כבוי, קצת נגעל, פורנו יותר דוחה אותי ממחרמן. וברגעים שנחה הרוח והכוכבים מתיישרים ואנחנו איכשהו עושות משו זו עם זו, זה קצר מועד ואני מאוד מתקשה להיות *שם*. וגם אם הצלחתי, זה נגמר כשאני גומר.

לתחושתי אנחנו מפליגות באוקיינוסים לא ממופים. אין ספר הדרכה לזוגות במצבנו. 

האם נכוויתי פעם אחת יותר מדי כדי להצליח להמשיך להאמין ולהתמסר? האם השגרה כתשה את תשוקתנו? האם ״נרפאנו״ ועברנו תהליך בלתי הפיך של וניליזציה? האם הרגתי את הטוב יחד עם הרע? אולי התבגרתי והליבידו כבר לא מה שהיה ועלי להשלים עם חיים ללא יצר ויצירה?

כנראה שהסיבה שהוצאתי את הפרווה מהנפטלין היא כדי למצוא תשובות לשאלות הללו.

תודה שהקשבתן, ואם יש לכן תובנות ותגובות אשמח לשמוע.🦜❤️

טלי35​(שולטת) - איך אחרון אם אתה כזה מדהים ומוכשר?

יש עוד דרך לעשות. יש עוד פרקים לכתוב.
לאט לאט (:
לפני 4 שנים
Venus in Furs - זה הפרק האחרון של הכרוניקה, הגענו לימינו אנו...
לא אמרתי שזה הפוסט האחרון שאכתוב, אם כי אני באמת תוהה אם ועל מה אכתוב הלאה.
ותודה רבה על המחמאות, מסמיק ומחייך במיוחד כי הן ממך.🤗💞💋
לפני 4 שנים
טלי35​(שולטת) - י'שך מלא כותרות לעתיד... הנה שתיים שעלו לי בראש:
"הפעם השניה שהגענו לטיול של טלי"
"הפלייפארטלי הראשונה שהשתתפנו בה"

בטוחה שתמצאו עוד ועוד חוויות ועוד ועוד דברים לכתוב עליהם.
אתם נהדרים. עם העליות. עם הירידות.
זה החיים. מורכבים 'סומו.
לפני 4 שנים
Venus in Furs - ממממ נשמע מבטיח ביותר....🧛🏻‍♀️🧝‍♀️👩‍🎤👑👠🐞🐒🐝🌵💝
לפני 4 שנים
סועד קשוח - כיף לקרוא על תהליך שהקפיץ אותך גבוה יותר ובמקום להרבות לחץ דווקא נרגעת יותר.
עניין הבגרות וההתבגרות והויתור משפיעים גם על הרוגע וגם על הליבידו אך הוא עוד יתעורר ויחזור להיות.
בהצלחה
לפני 4 שנים
Venus in Furs - תודה רבה אדוני הקשוח. דבריך נשמעים הגיוניים, מקווה שאתה צודק...🥰💄🦄
לפני 4 שנים
kinkit polania - ממש נהניתי לקרא את קורותיכם. אני חושבת שקשה לשמר לאורך זמן רמות גבוהות ויציבות של תשוקה/ליבידו בכל קשר ארוך טווח, בין אם וינילי או בדסמי.
לפני 4 שנים
Venus in Furs - היי לולה מהממת. את צודקת מן הסתם (מין זה לא סתם), ובכל זאת קשה יש רק בזין וגם אותו אוכלים...😋💞
לפני 4 שנים
kinkit polania - אני כל הזמן ׳עובדת׳ בלמצוא מה מכניס לי Fire לחיים. הרבה פעמים זה ללמוד משהו חדש . הרבה פעמים זה גבר חדש. המטרה הנשגבת היא למצוא את האש הזו מתוך עצמי , בלי ׳עזרה חיצונית׳ -לפעמים זה עובד לי אבל לפעמים לא.
לפני 4 שנים
Venus in Furs - אולי גבר חדש זה באמת מה שאני צריך🤔
לפני 4 שנים
kinkit polania - 🤣🤣🤣
אם נהיה רגע רציניים....הבעיה בסיפור הזה שהרבה פעמים זה נהיה בור ללא תחתית. ואז אתה רואה גברים(יותר שכיח מנשים) שעוברים מאישה לאישה, מתחביב לאטרקציה (מקושר הרבה פעמים למשבר גיל ה-x)
אבל בפנים זה נשאר ריק ואפילו הבור הזה גדל.נראה לי חפרתי אבל מבינה לגמרי על מה אתה מדבר
לפני 4 שנים
Venus in Furs - תמיד הייתי about the זוגיות. אני רומנטיקן בנשמתי. הבדסם הוא בשבילי אמצעי לקיים אהבה זוגית מהאגדות, ולאורך זמן. סתם להחטיף לזרות ולחטוף מהן-been there, וכמו שאת אומרת אלו תמיד חוויות שמשאירות ריקנות וגעגוע למשמעות.
לפני 4 שנים
kinkit polania - כנל כנל
לפני 4 שנים
פייה{O} - אני מוצאת גם אצלי קורלציה מסויימת בין תקופות סטרס וטרפת באופן כללי לתשוקה.
אולי זאת חלק מהשריטה הבדסמית, כששליו ויש שגרה רגועה לחמש דקות אז היצר מנמנם.
בכל אופן אין לי יותר מידי פתרונות, אבל אני חושבת שגם זה הרבה עניין של גל שבא והולך.
(וכמובן כי לא יישמתם את שיטת כובע הפעילויות הנודע!!) 💜
לפני 4 שנים
Venus in Furs - כן, יתכן שאת צודקת וזה קשור גם לרוגע הכללי היחסי וגם לגלי סינוס שכאלו שבאים והולכים. נראה מה תביא איתה העונה היפה שמתחילה אוטוטו. מקסימום נקנה כובע.🎩💋
לפני 4 שנים
תחת אש - מעולה. הפוסט, הבלוג, הסוף.
לפני 4 שנים
Venus in Furs - תודה רבה טרולי, מחמיאה לי מאוד.💜🦜🌹
לפני 4 שנים
Agate - בא לי עוד ממך 🤗

ומזדהה עם סטטוס הכבוי, והבנתי שקשר אישי אינטימי (במיוחד אינטנסיבי ועמוק) הענקה דרך התמסרות אבל גם קבלה. וכשאתה מוצף ומלא (הכוונה שלי היא לא רק לטוב, אלא מלא בהתמודדות ועסוק בלהתגבר, לשרוד) אין מקום להכיל ולקבל.
אני חושבת שתרגיש את הפריחה והחיות כשתפגוש מישהי/ו שיעוררו בך לא רק את הרצון העז להתמסר ולהעניק ממך אלא רצון לקבל את מה שהיא/הוא יעניקו לך.
לפני 4 שנים
Venus in Furs - מעניין מאוד מה שאת אומרת, ביחוד שאני אחד כזה שלא קל לו לקבל. ימים ולילות יגידו, ואני שמח שיצאתי מהשלולית המנטאלית הירקרקה עם הברחשים והזנב של החמור שנע מצד לצד שהייתי שרוי בה ובאתי לאיפה שהמים זורמים ויכולים להביא איתם דגים וסירות ופיראטים. תודה רבה על התגובות והתמיכה...🌹💞💝
לפני 4 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - אני חושבת שזה פשוט קורה, בזוגיות ארוכת טווח. אני יודעת שלנו זה קרה ואפילו חשבתי שאנחנו נהיה מקרה אבוד. זה לא שהסקס היה רע, פשוט מועט ומשהו נהיה נבוך.
עכשיו הרבה הרבה הרבה יותר טוב. היינו צריכים לעבור כמה הרים בדרך (שלא לדבר על ילדים) וכמה מפגשים מוזרים שלנו עם עצמו ופוף, נהיה ממש טוב פתאום. והרבה. הכמות חשובה בעיניי כי אם לא עושים סקס, אז לא עושים סקס ואז קשה ללחזור לעשות סקס. למה? אלוהים יודעת.
לפני 4 שנים
Venus in Furs - היי פרלינוש.💞
את בהחלט צודקת לגבי הכמות. זה או שמתחממים או שמתקררים. מטוס לא יכול להמריא במהירות נמוכה ומקטעים ספורדים של תנופה.
שמח לשמוע שעכשיו נהיה טוב והרבה, מתי עושות אורגיה? 😝
לפני 4 שנים
המנטליסטית​(אחרת) - ואוווו, כמה חבל שזה הפרק האחרון 😏 יש לי המון תובנות אבל הם שלי לא שלך ולא של תהום. יכולה לומר לך בצורה מאוד בנאלית שיש תקופות בחיים שהם תקופות מתות, בלי חשק בלי טעם ורק נסחפים על הזרם. "עושים מה שצריך". אני מציעה לשמוע את הרוח שעושה את הגלים, תקופות נגמרות ומתחילות אחרות. אתה ותהום בחרתם את הזוגיות שלכם ואת הביחד שלכם מהסיבות שלכם. כפי שאתה מתאר את התפתחות שלך, ואיזה כיף לקרוא עליה , בתוך ההתפתחות הזאת תהום נמצאת כל הזמן והזוגיות שלכם היא חלק בלתי נפרד מההתפתחות הזאת. נקודה שלך למחשבה ולתשומת לב שהזוגיות שלכם לא סותרת את ההתפתחות שלך, ההפך. אם היית כותב רק על עצמך בבלוג האישי שלך ולא על תהום הייתי חושבת אחרת. ועכשיו קצת עלינו , גם אנחנו מתחלפים ולפני שנה בהחלטה הדדית של שנינו, לקחתי את מושכות השליטה ואני הדומיננטית, FLR זה דבר לא פשוט בכלל בכלל אך מבחינתי מאוד מתגמל גם אותי וגם אותו. וכמוכם, גם חיינו כזוג הם חיים שיתופיים לכל דבר ויש דברים שאני מחליטה עליהם כי הוא יודע שזה נכון. ההבדל היחיד ביננו הוא שאנחנו מונו בהגדרה. אני לא מוצאת את עצמי נמשכת לאף אחד אחר (ליד הגבר שלי כולם די לא מושכים) וגם שאנחנו מתים אחד על השניה וחרמנים כל הזמן אחד על השניה יש תקופות מתות (תאמין לי שזה ככה אצל כולם) . אין כוח אין חשק ואין יצירתיות בכלל אבל "זה" שלנו בלבד ולא של אף אחד אחר. תובנה אחרונה לפי הבלוג המהמם שלך, לי זה מרגיש שאתה ממשיך בתוכניות וממשיך לתכנן וממשיך לנשום רק נמצא באיזה תקופה "עומדת"ושוב ממליצה להאזין לרוח שיוצרת את הגלים שאתה רואה ולא רק לראות את הגלים ולהגיב עליהם. פתאום תראה איך הראיה נפתחת ואיתה גם המיינד התובנה וההבנה. שתהיה לכם שנה נפלאה.
לפני 4 שנים
Venus in Furs - היי מנטליסטית! נעים להכיר.😊
תודה רבה על התובנות המעניינות ומעוררות ההשראה, אתם נשמעים זוג מדהים ומיוחד.
את המשפט עם הרוח שיוצרת את הגלים אני לא בטוח שאני מבין לגמרי, אבל אמשיך לחשוב עליו ולהגות בו.
מאחל לך/ם שנה נפלאה של אהבה עזה, מלבלבת ובוערת, ושפע של כל מה שעושה לך/ם טוב.🦜🌹🥰
לפני 4 שנים
המנטליסטית​(אחרת) - יקירי
הערה לגבי הרוח
מה שאנחנו רואים בחיים זה את הגלים
אליהם אנחנו גם מגיבים
מי שעושה את הגלים זה הרוח
בגלל זה צריך לשמוע את הרוח

ותודה על האיחולים
לפני 4 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - כמו שבמשברים הקודמים חשת מצוקה ותהית מה יהיה, והאהבה ניצחה הכל כשנתתם לה זמן, גם השקט שאחרי הסערה הוא סוג של משבר.

אחרי סדרה של סערות, כשיש שקט פתאום נוצר חלל. העז יצאה מהבית. נהיה מקום. חלל. במה נמלא את החלל?...
נהיה מרחב.
אפשר לנשום לרווחה, לנוח קצת, להרהר, להתמתח. זה שלב מוזר. אין מלחמה לנהל, אין סערה שצריך לשרוד, אין איזה משהו שמתפרץ לחיים באלימות ובחוסר כבוד ללו"ז של אנשים ודורש תשומת לב מיידית. יש זמן לחשוב.

איך אני יודעת שזה קשה? היה לי כזה. וזה היה יותר קשה מריבים ומלחמות ומשברים. כי הפעם לא היו הנחתות מלמעלה להתמודד איתן. הכל היה עלי. לא היו הרפתקאות לצלוח. הייתי צריכה לייצר בעצמי את ההרפתקה.
הסתדרתי איכשהו. מאמינה שגם אתה תסתדר - אתה יותר יצירתי ממני, ואין לך בנזוג ונילי להתמודד איתו.

אז יש מרחב.
ולמיטב ידיעתי, הדרך היחידה להתמודד עם מרחב היא יצירה. ליצור פרוייקט חדש, תחום עניין חדש, אתגר חדש. יש אנשים שמשפצים את הבית, אחרים לומדים לסרוג, מקימים עמותה, מאמצים בעלי חיים למיניהם, מחליפים עבודה, יוצאים לטיול, קוראים יותר ספרים, לומדים צרפתית.
אני, כשיש לי מרחב, מתחילה להסתכל על בעלי, בעיקר כשהוא ישן, כי הוא תמיד נרדם מהר ממני, ולחשוב - מה עוד לא עשיתי לו? מה עוד לא חווינו יחד?
זה יותר טוב מצרפתית ושאר דברים שדורשים קשב וריכוז שאין לי. ומעניין אותי יותר.
זו נראית לי נקודה טובה להיות בה.

ואתם כל כך אוהבים זה את זה. ועד עכשיו האמנת שהתקופה הקשה תעבור (או לפחות, השארת לה פתח ונתת לה צ'אנס) או תועבר. גם עכשיו. אותה שיטה. רק שעכשיו יש קצת מרחב. זה יותר טוב ככה. יותר חופש.

אני מזדהה אתך נורא.
וישר חוזרת לימים בהם כתבתי פה בייאוש "איך חוזרים לעסק" ובכיתי לתוך הכרית אחרי שהוא נרדם וחשבתי שהכל אבוד. אבל אני עדיין נשואה באושר, כי לא משנה כמה רע היה לי, הוא כבר חלק ממני, ואני ממנו, והכל אנחנו עוברים ביחד. אז גם את זה.
וזמן מה היה שקט בלתי נסבל שקרע אותי, אבל איכשהו מצאתי דרך ליצור מחדש. הרעיון עם הפתקים והכובע הוא רק סמל, אתה יודע? היא אולי לא הבינה מה היא אומרת. מי שהמציא את זה התכוון פשוט לכך שצריך הפתעות.

עשו מאמץ לשעשע זה את זו. ועם הזמן תמצאו את הדרך. ככה זה בעבודת צוות.

אני מזדהה, ואני גם חושבת על זה שאצלנו, השקט קרע רק אותי. הוא היה סבבה עם השקט. זה הפך את זה ליותר נורא בשבילי. אותך לפחות לא עוצרים. קראתי את רוב הפרקים ברצף (חצי לפני כמה ימים ועוד חצי עכשיו) ומה שחוזר כל הזמן הוא הקטע הזה שתהום מתעוררת מלהיות עם אחרים. אני לא מתיימרת לדעת למה, אבל ככה בשלוף לא מסובך לומר שלהיות עם אחרים זה חידוש. לא נודע. גיוון.
גם קל לי, בתור אשה בנאלית ונורמטיבית, לומר שמחזרים עוזרים לבנות אגו. אין כמו סטוץ בשביל זריקת עידוד, מנת בזק של להרגיש סקסית ומלהיבה ומרגשת. לא רק לחוות חידוש, אלא להרגיש שאני החידוש, שאני בשבילו משהו חדש ומלהיב ומדהים. אני, כן? לא יודעת לגבי נשים אחרות. לי סטוצים תמיד עזרו בזה.
אבל גם משחקי תפקידים, בפעמים המעטות שעשינו אותם היטב ומהלב.

ג'יזס, נחשפת פה כל כך שערימת מחשבות ורגשות פשוט נשפכת ממני ללא בקרה. מקווה שאולי השתרבב פה משהו שעשוי לעודד אותך.

אתה יודע, אומרים שהאהבה מנצחת, וכל כך הרבה פעמים זה סתם שטויות, אבל אתה ותהום עברתם כל כך הרבה ביחד, ומה שהכי מהמם זה שגם בשיא הריב ובשיא הקונפליקט ובשיא התסכול - האכפתיות מבצבצת. אתה כותב על קונפליקטים קשים ובדיוק כשאני חושבת "זהו, את זה אף זוג לא יכול לשרוד בשלום", בדיוק אז אתה כותב על משהו קטן שהיא עשתה בשביל להראות שאכפת לה, והיכולת לעשות את המחוות האלה דווקא בשיא הכעס והאגרסיביות, שמה הכל בפרופורציות. כי האכפתיות שם. בפנים. מתחת לכל שאר הדברים. לא מתערערת גם בשיא ההתבצרות.

You'll figure it out.
כמו שאמרת, אי אפשר באמת לדעת מה יהיה, ובסוף תהיה עצמך. אבל לי נראה שאתם כבר צוות. תייצרו לכם סערה custom made. בזה אתם טובים, לא?

אני לא חושבת שיצא לי הכי קוהרנטי, ובטח אפשר היה לקצר, אבל אני לא חוזרת לקרוא ולהגיה כי אז בטח אשתפן ואמחק הכל. אבל אני רוצה שתדע שאני מזדהה נורא ואני חושבת שמה שקורה עכשיו הוא רק עוד פרק, עוד אתגר חדש שאתם עומדים לצלוח. ושעברתי משהו דומה ממש לא מזמן ואם תרצה לדבר על זה עוד אז אני לרשותך. ושאני חושבת שאתה ממש טוב בלהתבונן לתוך עצמך ולדעת למה אתה זקוק, וזו יכולת מאד מאד מועילה בכל מצב שניתן להעלות על הדעת. ואולי אתה יכול גם לתת מזה לאנשים אהובים בחייך. ואולי אפילו לדעת למה זקוק בן אדם אחר.
אתה בחור חכם. אין לי ספק שתחשוב על משהו.

} {
לפני 4 שנים
Venus in Furs - היי יולי!
קראתי פעם אחת ותיכף אקרא שוב... נחמד ונעים לשמוע שהזדהית. יש לי הרבה תכניות, מקווה שגם תהיה לי האנרגיה וההשראה להוציא אותן לפועל.
תודה רבה שהגבת ואיזה מזל שלא השתפנת ומחקת!
צ׳יקות רבות,
דן.🌹💞🤗
לפני 4 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י