שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מטפטף מילים

לפני 4 שנים. 18 בפברואר 2020 בשעה 17:02

הרבה זמן לא הבנתי מניין הגיע הביטוי "cuckold". תהיתי אבל לא התעמקתי בזה מדי.

חשבתי שאולי זה קשור להלחם מילים של cock ו- hold, דהיינו "זה שנשאר עם הזין ביד". התעלמתי לחלוטין מהחלפת ה "o" ב- "u" כי חשבתי שזה השתנה תו"כ התאמה לסלנג בריטי או משהו כזה.

שיטוט באחד הפרופילים בכלוב הפגיש אותי עם המונח העברי "קרנן" והביא אותי לחקור את מקור השמות. (אני יודע שהמילה "לחקור" עושה רושם כאילו הלכתי לספריה גותית מסתורית באיזה מרתף בטירה בברצלונה, עם קירות לחים וריח חזק של טחב ומצאתי שם את ספר הקוקולד העתיק שנכתב במאה ה-15 והוסתר בארון סודי, כשבפועל זה לקח לי 5 דקות בגוגל וויקיפדיה...)

בכל מקרה, מסתבר שמקור השם באנגלית נגזר משם הציפור "קוקיה", אשר למי שלא יודע מטילה את ביציה בקנים של ציפורים אחרות ונותנת להם לגדל את צאצאייה.

נסו לדמיין את סצינת הקוקולד לפני המצאת הקונדום ותוכלו בקלות לדמיין גבר לבנבן, שמנמן ומקריח עם איבר ממוצע מינוס, המגדל צאצאים חסונים שחומי עור וצאצאים דמויי ויקינגים שעברו אותו בגובה בכיתה ג' עם בלורית צהובה מתנפנפת. הבאת צאצאים כאלו הולידה את הביטוי המשעשע לתיאור בעל נבגד כ- "לובש קרני קוקולד" או יותר מדוייק- זה שאשתו "הלבישה לו קרניים של קוקולד". הקרניים מקורם מעולם הרבייה של פרסתניים כמו צבאים ואיילים, שם המפסיד בקרב הקרניים מוותר על זוגתו לטובת הזכר עם ה... קרניים הגדולות יותר.

ונכון שהביטוי העברי הנכון היה אמור להיות "קוקיין" או משהו בסגנון, אבל שאבותינו היהודים יפספסו הזדמנות לעקוץ את הקרנן ברמיזה לגודל ה... קרן שלו? שום סיכוי.... :)

 

דוגמאות לשימושים והטיות:

"החלטתי לקרנן את בעלי"

"הקרנן שלי כבר שלושה שבועות נעול בכלובון"

"הקרנון הופך את הגמירות שלי לכל כך יותר חזקות, זה שהוא יושב שם ומסתכל פשוט מטריף אותי"

 

מוסר השכל: שמרו על הטבע, בין כל הדברים הנפלאים שהוא מספק לנו יש גם שמות וביטויים נהדרים :)

המשך שבוע נעים וקרנון משובח. 

 

מקווה שנהנתן.

 

המחשה:

ענייני לשון 1: https://thecage.co.il/blog/userblog.php?blog_id=111305&postid=839154

 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י