לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

רק אחד ודי.

מתי כבר תבוא הזפת השחורה הזו? החמה? שקוברת מתחתיה את הכל? ואיפה הקבלן הפנימי הזה, שיידע להגיע כשצריך אותו, להקים מחדש את החומות, הביצורים, אלו שיגנו על הלב שלך, אלו שאתה כבר יודע, שבו בזמן, הם גם הכלא שלך?
ועד אז - אתה קם בבוקר. קם, טכנית, כמובן, כי זה לא בדיוק שישנת בלילה. ומשם את ממשיך - גוף ריק. כמו קליפה. שפועל אינסטנקטיבית, ומגייס מעט אדרנלין כשצריך. מעט. כי זה מה שנותר. ואפילו לא בא לך תחליפים זולים. לא כי הם זולים. הם לא, בעצם. אבל הם תחליפים - רגעיים. להשביע את הרעב ולהקל על הכאב. כמו סם. כמו אותן 15 שניות של עונג מטורף, שלעולם לא יהיה כמו בפעם הראשונה, אבל למשך שעתיים - ייקל על הכאב. לא תרגיש.
ואתה נלחם. בעצמך. עם לב שותת דם. מרגיש חוסר אונים, וחייב לתפקד. המסיכה ההיא, שפשטת, סוף כל סוף, לפני שנים, כבר לא מתאימה למידותיך. רואים את העצב. שומעים בקול. החיוך, עצוב כל כך. ואתה עירום. לגמרי. וכל כך לא אכפת לך. רק להמשיך לתפקד. רק לא לחזור למכהי התודעה האלו, שפעם היו החברים הכי טובים שלך, למשך גרם אחד או שניים. או שלושה, ולמשך כמה שעות.

אתה הזה, הוא אני.
לפני שנתיים. 21 באוגוסט 2021 בשעה 14:16

השדים שבפנים. הם לא נולדו שם. הביצים מהן בקעו הוטלו במהלך שנים רבות של חיים, וסדקים. סדקים צרים, אך די בהם בכדי להטיל את הביצים האלו. והן בקעו. ואנחנו מטפחים את השדים האלו. כשאנחנו קטנים – בשתיקה שלנו. אנחנו עוטפים אותם שכבה אחר שכבה של חוויות עלומות, שלא נספר לאיש. ולאחר מכן – בכל סוג של בריחה או התמכרות.

מתישהוא, נאזור אומץ להילחם בהם. אנחנו נפסיד בנוק אאוט. חלק מאיתנו יישברו, וחלק ינסו להילחם שוב. חבולים, פצועים, דמעות שזולגות ודם שניגר. אבל נקום – וננסה שוב, וניפול, ונקום.

***

הא מהממת. היא כל כך יפה, שאנשים מסביב חושבים שאני איזה טייקון, או אייל הון. או שהיא עיוורת. וכל זה – לא משתווה לחוכמה שלה, וללב הרגיש הזה. ואז מתעורר האינסטינקט הזה שלי – לחשוף את הצלקות, השריטות, הפינות האפילות, ולהדוף. לאהוב כל כך – עד כדי לשחרר, למשהו, מישהו, אחר. אני לא יודע איך היא רואה, את שעיניי שלי כבר טחו מלראות. ולמה היא נשארת, ואיך היא מצליחה שלא לדרוך, על עשרות המוקשים שאני מפזר, בדרך אליי.

ביום שאבין, מה היא עושה איתי, אדע שניצחתי את השדים האלו.

***

לפעמים קשרים נוצרים במקרה. אולי לא לפעמים, אולי כמעט תמיד. דלת מסתובבת, אפקט פרפר ולפסקול החיים מצטרפים כאלו...כאלו שלא לקחת בחשבון. יש לי חברים, וחברות, ומכרים, ומכרות. ויש אחת, שאני אוהב – באופן שאינני יודע לפרוט למילים. כמו תרכובת כזו, שלא ניתן לפרק. היא ניצבת על סיפו של מאבק קשה, ושל סוף, והתחלה חדשה, ואני מחזיק לה אצבעות עד כדי נמק, ומאמין בה בכל ליבי.

***

קחו 100 נסיונות. מי היה יכול לנחש שזה יהיה אשיר, שאגיש?

 

https://www.youtube.com/watch?v=GLhto7ifBmQ

 

 

 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י