ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

דומיניק מורנינגסטאר - Dominic Morningstar

מערבולת קלינית של היצע וביקוש.
כולם עסוקים בלהמר על הצ'יפ שיגרוף הכי הרבה לייקים, ואני, אני דילר של תשומת לב.
לפני 3 שנים. 6 בנובמבר 2020 בשעה 6:54

יש משפט מפורסם שאומר -

"קל יותר לגדל ילדים חזקים מאשר לתקן מבוגרים חלשים".

אני חושב על המשפט הזה מדי פעם בהקשר הבדס"מי.

כי באמת קל יותר "לגדל" שולטים חדשים שיגדלו להיות חלק פעיל ותורם וחיובי בקהילה, מאשר לנסות כך עם שולטים מנוסים שכבר לא חדשים בבדס"מ אבל נכנסו לתחום בלי הדרכה ובלי ליווי, וזה מורגש בהם.

 

אני לא אומר שבלתי אפשרי ללמוד לבד.

בכלל לא, זו לא הכוונה שלי - אני דווקא מאמין שבהחלט ניתן ועבור חלק מהאנשים זה אפילו עדיף. יש לי כמה חברים קרובים ויקרים שפתאום ביום בהיר אחד גילו את עולם הבדס"מ והתחילו ללמוד לבד, חלקם דרך מאמרים וספרים, חלקם דרך סרטונים ביוטיוב, חלקם דרך מאנצ'ים ומסיבות, וחלקם דרך שיחות עם שולטים וותיקים ומנוסים שנתנו להם טיפים ועצות לאורך הדרך - והם כולם אנשים נפלאים ושולטים משכמם ומעלה. הרבה פעמים זכיתי ללמוד דבר או שניים מאנשים שלא קראו ספר אחד בחייהם, אבל ניסיון החיים שלהם וטוב הלב שלהם הובילו אותם להיות שולטים למופת ומקור להשראה עבורי. 

 

כך שאין דרך אחת נכונה ללמוד בדס"מ. או ללמד. 

כל אחד ואחת לומדים בקצב שלהם, בדרך שהכי נוחה להם, בגישה שהכי נכונה להם, וכל הדרכים לגיטימיות - עד שאנחנו מגיעים לשילוב המסוכן של שני פרמטרים שמוכרים היטב לוותיקים ולכל מי שמבלה קצת זמן בקבוצות הבדס"מ השונות ברחבי הפייסבוק:

 

1. שולט חדש ונלהב שבאופן מובהק רק בשנים האחרונות גילה את עולם השליטה, אבל מתנהג כאילו הוא ותיק (וחלקם אף משקרים לגבי זה וממציאים סיפורים).

 

2. אגו.

 

קל לזהות אותם אם יודעים מה לחפש.

חוסר התאמה בין מילים למעשים, יחס מזלזל כלפי כל דבר שאינם מכירים או בקיאים בו, הקטנה של אחרים לצורך העצמה עצמית, חוסר עקביות של הדעות והעמדות האישיות שלהם בנושאים מסוימים, חנפנות כלפי "דמויות מפתח" ויחס מזלזל כלפי אנשים שאין להם "כוח והשפעה" או פשוט מתוך קנאה טהורה, העתקה וניסיונות חיקוי של שולטים וותיקים ופועלם בקהילה, אצבע מאשימה כלפי כל מי ש"עולה" על ניסיונות ההתחזות שלהם, ניסיונות הגכחה של דברים טובים ואיכותיים כדי להסוות את הכישלונות האישיים שלהם, ועוד המון אלמנטים מוכרים ונפוצים המציירים תמונה מאוד ברורה של ה"טיפוס" הזה עליו אני מדבר, כולנו מכירים כמה כאלו, וכולנו (או רובנו, לפחות) רואים דרך השקרים והמניפולציות שלהם.

 

קל יותר ובריא יותר, וקהילתי יותר, "לגדל" שולטים טובים ואיכותיים שלאורך הזמן יצמחו להיות דמויות חיוביות בקהילה ויהפכו להשראה עבור הדור הבא אחריהם - וגם כאלו רובנו מכירים ורואים אותם פועלים בתוכנו בצורה מאוד חיובית ומאוד בוגרת ומאוד כנה.

אם אתם מסתובבים בקבוצות של הקהילה או במאנצ'ים או במסיבות - אתם מכירים אנשים כאלו, רוב הסיכויים שאתם אפילו חושבים עכשיו על מישהו ספציפי שאתם מכירים (או כמה כאלו), שלא היה פה לפני שנתיים-שלוש אבל היום הוא לא רק 'נוכח' בסצנה - הוא חבר של הרבה אנשים טובים, והוא ממש טוב במשהו ספציפי שהפך להיות הפטיש העיקרי שלו, והוא מגיע להמון מסיבות ומפגשים וכולם שמחים שהוא הגיע, הוא לא "תוקף" כל נשלטת חדשה שכותבת פוסט היכרות ולא מנסה לצוד נשלטות שמפרסמות פוסט פרידה או געגוע, הוא מתייחס לכולם ולכולן בהמון כבוד ובגובה עיניים, הוא לא מפחד להגיד "אני לא יודע, אבל אשמח ללמוד", הוא תמיד שמח לעזור ותמיד נעים בחברתו, הוא תומך גם באנשים שהוא לא מכיר ואין לו אינטרס מולם, הוא מכבד את כל מי שהוא פוגש ונמנע משיחות של רכלנות ותככנות. הוא אדם טוב. והוא לא פועל מתוך אגו.

 

אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל מחדש.

זה בסדר גמור לעצור לרגע ולשאול את עצמי שאלות לגבי ההתנהלות שלי, לוודא שאני באמת מי שאני רוצה להיות, לבחון את עצמי ולאתגר את עצמי ולבדוק אם אני באמת מאמין שהדרך שלי נכונה, ואני באמת פועל ממקום נקי וטוב וחיובי או שאני קצת יותר מדי נכנע לאגו ולפעמים פועל ממקום שלילי וקטנוני וילדותי.

בעיניי, אדם שמסוגל לשאול את עצמו שאלות כאלו ודומות להן, ומסוגל לענות עליהן בכנות *גם אם התשובות לא הכי נעימות* הוא אדם שאני רוצה במעגל החברים הקרובים שלי. 

אני רוצה סביבי אנשים טובים.

אנחנו, כקהילה, רוצים סביבנו ובתוכנו אנשים טובים.

 

לא כולם אוהבים את המילה הזו. 'קהילה'. וזה בסדר.

זה בסדר גמור שאנשים ירימו גבה כשהמילה "קהילה" נאמרת או נכתבת, מותר לאנשים לעקם את האף בגלל המילה הזו, אף אחד לא מת עדיין בגלל אף עקום.

אבל המציאות היא שיש פה קהילתיות, אנחנו כולנו קבוצה של אנשים בעלי תחום עניין משותף ורובנו הגדול מאוד נלהב ומאוד "בעניין" ולרובנו יש תשוקה אדירה לבדס"מ על כל נגזרותיו - אנחנו קהילה - ואנחנו צריכים לשאוף לטפח את ה'ביחד' הזה ולעזור לזה לצמוח, לנטוע זרעים טובים ולשמש דוגמה ולקחת דוגמה, לעזור זה לזו, לפרגן, לחבק את החדש ואת השונה ואת הביישן ואת הגאה ואת הערס ואת החנון.

 

וגם עם הפוסט הזה לא כולם יסכימו, וגם זה בסדר 🙂

אנחנו לא מוכרחים להסכים על *הכל* כדי לחיות בשלום ולכבד אחד את השני וליהנות מהדברים שעליהם אנחנו דווקא כן מסכימים, לגיטימי לחלוטין שיהיו מחלוקות מדי פעם וחוסר הסכמה על רעיונות מסוימים או גישות מסוימות - מתוך זה נצמח, מתוך זה נלמד עוד ונרחיב אופקים וניחשף לקונספטים וצורות מחשבה שאולי לא חשבנו עליהם בעצמנו ואולי לא היינו מכירים אחרת.

זה בריא לא להסכים על הכל - כשאנחנו מוקפים באנשים טובים שרואים בכך הזדמנות לחיזוק וקירוב, ולא הזדמנות להחלשה ולפילוג.

 

זו דעתי בכל אופן. 

אשמח לקרוא את דעתכן/ם,

דומיניק.

דום ארוס​(שולט){הפרויקט} - יפה כתבת גיסיינו
לפני 3 שנים
Dominic Morningstar - תודה יקירי 🌷
מאוד נהניתי גם מהפוסט שלך הבוקר.
לפני 3 שנים
דום ארוס​(שולט){הפרויקט} - כייף לשמוע
לפני 3 שנים
Master Dan - כתוב מעולה ומסכים עם כל מילה!
לפני 3 שנים
Dominic Morningstar - תודה רבה 🌷
לפני 3 שנים
NewS - תראה רשמת מספר משפטים שהם לטעמי הבסיס לכל מי שראוי להקרא שולט , דבר ראשון זה להיות בן אדם ולא לנצל את יכולותיך למקום פסול כמו ניצול ... כמו בטבע אריה טורף כשהוא רעב ולא לשם הנאה למרות שיש לו את היכולת לעשות זאת.
דבר שני צריך שיהיו לשולט מספר מרכיבים מובנים באישיות כמו לדוגמה כריזמה מה שלא ניתן ללמד ומה שלא מובנה הוא ידאג להשלים בעצמו דרך לימוד עצמי .
ואנו בהחלט קהילה וצריך רק להמשיך לטפח אותה ולדאוג שהעשבים השוטים ימשיכו להיות חריגים ולא הכלל.

אגב אני pearl black בפייס (חברים שם)
לפני 3 שנים
Dominic Morningstar - תודה רבה יקירי, ותענוג להכיר גם כאן 🌷
לפני 3 שנים
Ibex - תודה רבה על פוסט מעמיק וחיובי על הבוקר 🙂 הכותרת סיקרנה אותי כמובן. חשבתי שאתה הולך לדבר ולהרהר בכיוון ייחודי של הבדסמ בהקשר לתרבות הישראלית, אבל כשהתחלתי לקרוא, שמחתי לגלות כתיבה על נושא הרבה יותר מרגש (עבורי) - קהילה וכיצד ניתן ליצור אחת מהותית וחזקה.
פוסטים לא מעטים נכתבו על 'שולטי פח' למיניהם וכיצד ניתן לזהותם וניסיון תמיד עוזר (גם אם שלילי ומצלק בחלקו), אבל השיח על קהילה (האם קיימת או האם ניתן לחזקה/להשביחה) הור שיח מרענן ומרגש בעיני. תודה, מורנינג סטאר🙂
לפני 3 שנים
Dominic Morningstar - בבקשה, העונג כולו שלי 🙏🌷
שמח שמצאת עניין בטקסט והתחברת לדברים.
לפני 3 שנים
davy jones​(אחר){אהבת חינם} - אחד הפוסטים שצריך לנעוץ בראש הדף.
לפני 3 שנים
Dominic Morningstar - תודה 🙏
יש כאן אופציה כזו? אני לא הכי בקיא בנבכי הפלטפורמה, לא משוטט כאן הרבה 🌷
לפני 3 שנים
זאב פטיש{סאדיסט} - קודם כל פוסט מעולה ועמוק...

אישית מתוך ניסיוני לגבי שולטים חדשים ותיקים, מאוד קשור לצורך/איכות האדם והניסיון כבר מתחדד עם הזמן.
אדם איכותי מן הסתם יגלה עניין בהרחבת הידע ושיפור הביצועים שלו, תוך הכנסת אלמנטים חדשים באופן ניסיוני ואחראי.
היום המצב שונה ומידע זמין לכולם, שולטים צעירים מקבלים יתרון שיש להם מאיפה ללמוד ולהשיג מידע לגבי כל סטיה ואיך לבצע אותה באופן הנכון..
בתקופתי התחלנו באופן נאנדטראלי ופעלנו על בסיס צורך בעיקר וזה הבדל גדול ביחס לדור החדש..
לפני 3 שנים
Dominic Morningstar - אין ספק שהזמנים השתנו והיום יש מידע בשפע ונגיש לכל אדם, וטוב שכך - אבל זה נכון שהשנים האחרונות הביאו איתן גם אתגרים חדשים והתמודדויות חדשות שלא היו לנו פעם.
אם לפני עשר שנים אדם היה צריך לחפש אקטיבית חומר עיוני בנושא בדס"מי ספציפי, הוא היה צריך לעבוד קשה עבור זה וברוב המקרים גם לדעת אנגלית ברמה גבוהה יחסית (או במקרה שלי, להתגנב לספרייה העירונית ולחפש בשקט גיליון של Penthouse כדי לתלוש את שני הדפים האחרונים ולהזמין בדואר את הספרים שהם היו מפרסמים שם, בד"כ על קינק ופטיש וכל מה ש"טאבו", ואז לשלוח להם כסף במעטפה ולתת את הכתובת של השכנים כדי שחס וחלילה ההורים שלי לא יגלו.. זמנים טובים היו פעם 😉) - והרי שהיום כל החומר האפשרי נמצא בכל פינה באינטרנט ומספיק חיפוש קליל בגוגל כדי להגיע לערימות של מידע ולך תדע מי כתב מה ולאיזו גישה להאמין ומה נכון או לא נכון..
אז מגיעים לקהילה הרבה "שולטי 50 גוונים" שרק מחפשים זיון מהיר ואם אפשר אז שיהיה קצת קינקי, וזה עושה נזק, אין ספק - אבל זה גם בידיים שלנו לפקח על זה ולטפל בזה, ויש שיגידו שזו אף חובתנו.
לפני 3 שנים
זאב פטיש{סאדיסט} - אכן כל מילה מדויקת..

את הניסיון שלי צברתי מניהול דאנגנים בתשלום באנגליה, לצד כמה שולטות מנוסות וסרטים פורנו מתקופת שנות התשעים..

אני מאבחן בעיה עם השולטים החדשים, אשר מגיעים ממקום של אגו ומאגניבות ולא ממקום של צורך טהור..
אני שומע על אנשים שאין להם שום צורך אבל בת הזוג אולי קינקית והם מתנסים באופן חסר אחריות ופרופורציה.

אישית אני לא שולט, מהסיבה שאוהב אלכוהול וסמים ולדעתי כל אדם שנוגע בדברים מסטלים אינו יכול להיות שולט !!!

אני לא יודע כמה אנשים יכולים לפסול את עצמם מתוך הכרה עם האני האמיתי שלהם ואני לא יודע כמה רודפי נשים חסרי ביטחון, מסוגלים בצורה אחראית לפסול את עצמם מראש...
לפני 3 שנים
Ibex - יצא כאן שרשור מדהים לטעמי. דומיניק וזאב, אני מאוד אשמח לשמוע עוד על מהות ה'צורך' כחלק יסודי ומעצים במרחב הקשר הבדסמי (בבקשה) 🙂
וזאב, חייבת להגיד שלקרוא אותך כאן ובעיקר בבלוג שלך, כל כך 'על השולחן' לא רק בפוסטים של 'שופוני כיף חיים כאן' אבל גם עם כאלה של דאון, חולשות אנושיות, התמודדות עם פצעי עבר שמלווים וסחלה בכללי- זה בעיני ה'דבר האמיתי' אם זה נובע מאותו 'צורך' טהור.
לפני 3 שנים
זאב פטיש{סאדיסט} - הסמקתי...😚

אני מפריד בין אדם נפוח אגו שצריך לקרוא לעצמו שולט בשביל החברה שלו ובשביל שתהייה לו בחורה בבית שמפארת לו את האגו..

לבין אדם שנולד לתוך ילדות פגיעה ואו בעל הפרעה נפשית כתוצאה מילדות פגועה, אם רוצה לדעת את האדם לפני שואל קודם כל על הילדות שלו/הפגיעה הנפשית ולפי זה מדרג אותו...

אם השריטה חזקה מאוד כך גם הסטייה בהמשך וזה מבדיל את האדם מחמישים גוונים של חרטא (אני כנראה היחיד שלא ראה את הסרט).

כשאדם נולד לשני הורים אגואיסטים ברמה קיצונית, נאנס בגיל 6, עובר הפרדה מאימא שלו בגיל 7 ומתגורר בדירות של מאהבות, עד גיל 11 חיי כמו הומלס בין דירות ולבסוף הסבתא שמצילה אותו נפטרת גם היא כשהוא בגיל 13 והוא מכריז על עצמו יתום ומתחיל לעבוד בבתי זונות כמנקה חדרים ומשם לניהול....ועוד ועוד

רצף ארועים כאלה מייצר (רוצח סידרתי) ואו סוטה מין עם צורך שמשתק אותי לגמרי ברמה שלא מסוגל לתפקד וזה לדעתי ההבדל הגדול בין שולטי פייסבוק ואנשים אמיתיים...

הלוואי שלא הייתי חלק מהעולם הזה, הייתי יכול להיות אדם טייקון עם המוח והיכולות שלי !!! אבל חצי חיים בזבזתי על טיפולים פסיכיאטרים, היפנוזה, ולימוד פסיכולוגיה בשביל לטפל בעצמי...

חפרתי...😚
לפני 3 שנים
Skyfall​(שולט) - יופי של פוסט...וגם אני רוצה סביבי אנשים טובים. שמח שמצאתי כאלה. מתגעגע :)
לפני 3 שנים
Dominic Morningstar - גם אנחנו מתגעגעים אח יקר 🖤
מקווה שהשבוע באמת יסתדר לנו 😉
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י