צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב סינון

Chimaeraחשבון מאומת

הדיסלקט

בלוג של עלג.
זה יהיה מאתגר לשנינו
לפני חודש. יום רביעי, 27 במאי 2026 בשעה 16:24

יש לי זיכרון לטווח קצר מתחת לממוצע, ככה זה מוגדר... או בקיצור יש לי זיכרון גרוע

מעט מאוד דברים נכנסים ישר לזיכרון לטווח ארוך

יש לזה צדדים חיוביים...

אני יכול להתגבר על אכזבות מהר יותר כי אני פשוט שוכח מהן אחרי כמה ימים

כנ"ל אם נפגעתי או נעלבתי. תסכולים. אפשר לשכוח... הכול... את כל הרע

אבל אתה גם שוכח דברים טובים וזה סופר מתסכל

אנשים שנעלמים לי מהחיים תוך כמה ימים נעלמים לי גם מהתודעה

אנשים שאני לא רוצה לשכוח, אנשים שהיו יקרים לי עד לפני כמה ימים, פתאום פוף. אני לא חושב עליהם יותר

אבל אני נשאר עם התחושות... זה משהו מאוד מאוד מוזר לחוות. לתחושות יש זיכרון... לגוף ולכימיקלים לוקח זמן לחזור למצב הרגיל

ועד שזה קורה אני יכול להיות מתוסכל או כועס או להרגיש כל תחושה שלילית אחרת, ולא באמת לזכור למה

 

נתתי את המתנה המפוקפקת הזאת לבת שלי בתורשה

זה אחד הדברים הכי קשים להתמודד איתם. לדעת שאתה מעביר בעיה לילדה שלך ואין משהו התנהגותי או תרופתי שבאמת יכול לעזור

היום היא שכחה שוב את האייפד שלה איפשהו לא ידוע וזה הפיל אותה למקום חשוך. והיא כמו גיבורה... מנסה להיזכר בדברים חיוביים שעוברים עליה, תרגיל שלימדתי אותה, לחשוב על סיטואציות חיוביות כדי להרים את עצמה... וזה היה כל כך קשה לראות אותה לא מצליחה להיזכר בשום דבר חיובי

הסברתי לה שבמצבים כאלה היא צריכה לזכור שזאת רק תחושה ושיש לה מלא דברים חיוביים בחיים. היא פשוט לא זוכרת אותם.. וכשהיא תמשיך היא תפגוש אותם שוב ותזכר.

זה כל כך קשה נפשית לשכוח את הדברים החיוביים שעוברים עליך

זה כל כך מוזר לנסות להסביר את זה לאחרים

דברים שאנשים לא מבינים שקשורים לזיכרון...

להתעקש על דברים, להראות אהבה לאנשים שרחוקים ממך פיזית, לפתח קריירה, ללמוד דברים חדשים, לעבוד על משימה אחת לאורך ימים, לחזר אחרי נשים, לדאוג לאנשים אהובים שעוברים משהו

יש עוד מלא אבל מי זוכר...

אני לא יודע מה יותר משמעותי... לשכוח דברים שליליים שעוברים עליי ולהתקדם ולהתאזן יותר מהר מכל אחד שאני מכיר

או לשכוח את הדברים החיוביים שקורים לי ולהתקדם מהתחושות הטובות שהם יצרו בי.

תמיד מצחיק אותי אנשים שחושבים שלכתוב פתקים זה פתרון שעובד לאנשים עם זיכרון גרוע

יש כל כך הרבה נקודות כשל בתהליך כתיבת הפתקים שאנשים אפילו לא יכולים לדמיין...

לזכור לכתוב את הפתק, לזכור מה אתה צריך לכתוב בפתק, לזכור להסתכל בפתק, לזכור שכתבת את הפתק, לזכור איפה הפתק, ואם צריך לזכור לקחת את הפתק 

היה קשה היום לראות את הילדה לא זוכרת שום דבר חיובי בחיים שלה ולנסות להזכיר לה... כשגם אני לא באמת יכול לזכור דוגמאות כדי להוכיח לה שהיא טועה


לקרוא ולהוסיף תגובות, הרשמ/י או התחבר/י.

הרשמ/י התחבר/י