לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הבלוג של מקרנה

close
מקום לחלוק בו מחשבות, רגשות ותחושות.
הבלוג הזה עבר הרבה גלגולים. כמו הדרך שאני עברתי מאז 2019 כשהגעתי לכאן. בגרתי. התעצבתי. למדתי. התנתקתי. התחברתי. ובכל הגלגולים האלה- הנה אני כאן.
לפני 3 שנים. 4 ביוני 2020 בשעה 22:33

                הכישרון להיות ילדה רעה
                                 יאיר כספי

הכישרון להיות ילדה רעה לא אומר שאת ילדה רעה. להפך. הוא אומר שאת ילדה טובה מאד. טובה מדי. שמנסה עשרות שנים להוכיח לאמה שאיננה ילדה רעה. כמו שאמא אמרה.

בת נפלאה. אחות נהדרת. חברה טובה. בת זוג אוהבת. אם מסורה. מסבירה פנים לכל אדם. מפליאה בנדיבותה. לא מבקשת הרבה לעצמה. לא יודעת מה היא רוצה. מפחדת לרצות כי אולי תגלה שהיא כועסת כשלא נותנים לה. יתגלה בה רוע. וזה יהיה סופה של הילדה הטובה.

ילדה רעה היא ילדה טובה ש"רעה" הייתה מניפולציה שבה ניהלו אותה מאז ילדותה. ארבעים שנה אסור לה להרגיש את מה שהיא מרגישה: שהיא לא סובלת את אמא שלה. שהאם היא אישה אנוכית וילדותית העוסקת בצרכיה ומגייסת את בתה לשירותים אינסופיים שהיא מקבלת ממנה דרך האיום המרומז "אני יודעת את המחשבות הרעות שלך".

היא לא יכלה לעמוד מול אמה כי אביה, שעליו הצטערה, ביקש אותה להסתדר עם אמא כדי לפטור אותו מכעסיה. הילדה נעשתה טובה מאד כי פחדה שזעמה יהרוס את המשפחה. בכל אהבה שזכתה לה דימתה שהיא עומדת להעלם כשיתגלה הרוע שבה, שאותו הסתירה גם מעצמה.

החירות נמצאת לפעמים בנכונות להיות נבלה. שאיננה אומרת שאת נבלה. רק שלפעמים את מרגישה תיעוב. ושנאה. ורצון להעניש את מי שמשתמש בך שנים רבות. החובה להוכיח כל הזמן שאת ילדה טובה דפקה לך את הקריירה, שבה נשארת שנים עם מעסיק מרושע, שניסית לשווא להוכיח לו שאת טובה. ודפקה לך את הנישואין עם בעל שקוע בעצמו, שהשתדלת בנדיבות אין סופית להוכיח לו שאת ראויה לאהבתו.

ילדות טובות מקטרות הרבה על הוריהן. בעליהן. וילדיהן. בלי לשנות שום דבר בחייהן. להתלונן הוא דרכן לקבל קצת חופש מבית הסוהר שלהן. ילדות טובות מתחתנות לפעמים עם ילד רע. שהן מטילות עליו לחיות בשבילן את תוקפנותן האסורה. יתלוננו על אנוכיותו אבל לא יוכלו לעזוב אותו. עד שלא ישיבו לעצמן את רשעותן.

לכי נא בתי. לכי להרגיש בחילה. להכיר משאלות תוקפניות ואכזריות שיש בכל אדם. גם בך. לגדל ציפורניים. להוציא ממך רשעות קטנה. להעניש נבלה. ולהישאר נשמה נדיבה.

לעבור בשער המפחיד בעולם בשבילך. לגלות שאמא צדקה כשאמרה שאת לא אוהבת אותה. לשאת את הפחד שתנטוש אותך ולא תהיה לך יותר אם. לגלות שלא הייתה. לשאת את זיכרונות הדחייה. זיכרון אחד במיוחד מימי גן הילדים. נשארת שם לאחר שכל הילדים הלכו. אמרת לגננת שאין מי שמחכה לך בבית. השקר היה אמת.

ישנו תפקיד המתגלה רק בתוקפנות כשמותר להרגיש אותה. מישהו חוצה את גבולך. מישהו דורך בקביעות על בהונותיך. מישהו משתמש בך. פוגע בך. משפיל ומנצל אותך. יש שליחות בהעמדת רשע למשפט. בגבול ששמים למעשיו. בהרתעה וענישה. ישנה נדיבות יתר שהיא השתמטות מאחריות.

הזנחה עצמית היא לפעמים תוצר של איסור לממש צרכים הנדמים כאנוכיים. הרשות להיות "רעה" היא רשות לדאוג לעצמך. להקשיב למשאלותיך ולתת להם להנחותך. חיי המין של ילדות "רעות" טובים יותר. כי מותר להן לעשות מעשים "מלוכלכים". כלומר לפתות, להקשות, להתמסר, ליהנות משליטה, שלהן או של מישהו אחר. ולשלח את מי שלא בא להן עליו לכל הרוחות.

 

Hanuman - וואו..
לפני 3 שנים
מלמטה - הכי חד ונוגע שקראתי
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י