שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

The Dogs of Lust

לפני 3 שנים. 11 בנובמבר 2020 בשעה 13:24

אני לומדת כל היום ונאבקת בכתיבה. כתבתי כמה דברים מוצלחים בינתיים, אבל עכשיו יבשה הבאר ונגמר לי מה להגיד בלי לגלוש לקלישאות.
ונדמה לי, או כך אני מקווה לפחות, שמי מכם שיטרח ושיהיה לו מה להגיד, עשוי לעזור לי להתניע מחדש. כן, זה קצת ניצול של הזמן והאינטלקט שלכם, אבל לא נורא. 

מי שבעניין - אנא צפו בקליפ הזה של סיה.
בלי לשפוט את איכות השיר או איכות הקליפ, תראו אם עולים לכם פה קונפליקטים תרבותיים, או סתירות אידיאולוגיות או ערכיות. אעריך מאד תגובות לפוסט ולא אדומות או סגולות כי אני מקווה שאם יתפתח דיון, זה יעזור לי אף יותר (ניצול עד הסוף).

ואם אף אחד לא יתייחס, לפחות הרווחנו קליפ מהמם.

המון המון תודה!

עקב אדום - אני רואה שליטה בפנטומימה ואלה לא חשבתי על זה מעניינת פותח אפיק
לפני 3 שנים
ההנהלה - אוקיי, אבל מעבר לשליטה - האם עולים לך מצפייה בקליפ כל מני קונפליקטים? פערים? מקומות שבהם את אומרת לעצמך 'רגע, זה לא מתיישב עם שאר הדברים בקליפ?'
לפני 3 שנים
ההנהלה - ותודה על התגובה כמובן
לפני 3 שנים
פה לדבר בלבד - כן. לראות גבר זר שלא קרוב משפחה לילדה רוקד ככה עם ילדה קטנה מזכיר פדופיליה במובן מסויים.
לפני 3 שנים
עקב אדום - נראה שהוא מביע אהבה ותשוקהה ורצון להיות איתה
והיא בוחרת להשתמש רק בבדסמ מולו
הוא ממשיך להשתרך אחריה אבל באיזשהו שלב גם שהוא רוצה הוא לא יכול ...
לפני 3 שנים
'''''''''' - אני רואה את זה אחרת.
לדעתי היא מנסה להתרחק ממנו וכל הזמן נמשכת חזרה,
והיא גם תוקפנית כי היא במגננה,
עד שבסוף היא מצליחה להתנתק.
אבל אין לי מושג לגבי קונפליקטים תרבותיים וכו'.
לפני 3 שנים
buttertoy - זה קצת בהמשך לשיחתנו...להתקרב להתרחק. יש כאן המון משחק של סתירות, לא יודעת אם תרבותיות/אידיאלוגיות. חזק מול חלש, גם בכח פיזי וגם בכח מנטאלי. תנועה גמישה מול נוקשות, קשיחות מול רכות, שנאה מול אהבה, עליון מול תחתון, חופשי מול כלוא. רדוף ורודף ועוד. יש כאן קצת שאלה אולי על מעגל המזון, טורף ונטרף גם עם הקונספט של הכלוב שלוקח אותנו לבעלי חיים ישר רעיונית.
לפני 3 שנים
NewS - אני אוהב את הקליפ הזה , מאדי היא רקדנית בחסד עליון ומלווה את סיה שנים ולכן אני עונה יבש מבלי להתייחס להיבטים פדופילים שבהסתכלות פשוטה יכולים לעלות...
מבחינתי הקליפ מייצג קשר באשר הוא , בהרבה מקרים התחלת קשר יכולה לייצג סוג של פריצת המחסום של הצד השני ולהכיר יותר לעומק ופה החלק החייתי שלה שנראה על פניו כמו סוג של אילוף עם התנגדות, עם הזמן בזוגיות כל צד מנסה לשנות את האחר וזה כמו סוג של עימות לצד רוך שרואים מצד שניהם... קשר לעיתים קרובות או רחוקות כולל רכבת הרים שצריך להינות ממנה ולא להקיא בסוף הסיבוב.
לפני 3 שנים
buttertoy - פרשנות מעניינת. ממש תהליך היבנות של קשר, מן הגישוש וההבנה, האילוף/ביות, למלחמת הקיום שלפעמים מתרחשת בקשר זוגי ארוך. כולל האי אפשר ביחד ואי אפשר לחוד
לפני 3 שנים
NewS - בדיוק , לפחות לטעמי... אבל כל אחד והפרשנות שלו , התמונה בעיני המתבונן...
לפני 3 שנים
buttertoy - בכל אמנות טובה התמונה בעיני המתבונן וככל שיש יותר פרשנויות זה מעניין יותר. אצלי בראש זה ישר הלך לזוגיות גבר ואישה, אבל הנה שולץ הביא זוית מעניינת של יחסים עם ההורים דווקא
לפני 3 שנים
שולץ s - מבין שאת חייבת לכתוב על קונפליקט או סתירה ואולי יש כאן דווקא התפתחות.
הילדה הקטנה של אבא רוצה להתנער ממנו ואולי גם מהמוסכמות בחברה, מחד ולהישאר איתו מאידך. (בהתאמה לאתר הזה: להישאר עם "אבוש"). לכן המאבק הזה ביניהם. זה מאבק של עצמאות. הוא עדיין רוצה אותה תחת הכנפיים שלו והיא רוצה לפרוח. אבל היא גם רוצה להישאר הילדה הקטנה שלו וכשמשתחררת מהכלוב, היא חוזרת לקחת אותו, אבל לא מסוגלת להוציא אותו כי מקומו לא בחוץ (איתה) והיא חייבת לשחרר אותו ולשחרר אותה ממנו.
בסוף היא מבינה שהיא חייבת להיות לבד. היא עכשיו בזכות עצמה. אבא לא יוכל להיות איתה.
זה טוב לשניהם והם יבינו את זה בסופו של דבר.
ניתן לקחת את זה לתרבויות של פטריארכיה ושלטון אב מול הקדמה התרבותית והכפר הגלובלי המשפיע על הנשים הצעירות בחברות האלה בכל העולם.

אני לא אוהב את הניתוח שלי שהוא מוזמן ומאולץ לגמרי עבורך (זו זכות לתת שירות) ונוטה יותר לראות בשיר משהו יותר אישי של סיה שכתבה אותו. נוטה יותר לראות בו סכסוך וקונפליקט של סיה שאנחנו מכירים רק חלק קטן מבעיותיה. סיה עם ה- Well, I've got thick skin and an elastic heart ומגנוני ההגנה שלה.
הקונפליקט כאן הוא אישי לטעמי וקיבלת משימה לא פשוטה. לקחת קליפ אישי ולפרש אותו בצורת קונפליקט תרבותי, ערכי.
מצד שני זו אחלה מטלת כתיבה.
מקווה שעזרתי ולו בהסטת המחשבה.
לעיתים אנחנו צריכים אפילו רעיון הפוך משלנו כדי לחדד את זה שלנו.
לפני 3 שנים
Jaycee - הפרשנות הזו ממש יפה, הייתי מאמצת אותה וכותבת עליה. פער הדורות, הרצון להשתחרר ו"להיפרד" מההורים (אבא במקרה הזה), מול הצורך באישור מתמיד (הכלה ואהבה ללא תנאי).
לפני 3 שנים
ההנהלה - תודה למשיבים עד עתה - היו פה הרבה הסטות מחשבה וזה טוב. קונפליקט תרבותי בטקסט יהיה משהו שמשדר לנו מסרים סותרים. נניח השיר של סיה משתייך לז'אנר של 'בידור', מוזיקת פופ (ככזו - פופולרית). אבל הקליפ הוא מז'אנר 'אמנות', עם מוטיבים של מחול מודרני, שוט אחד בלי קטיעות וכולי. אני תוהה אם יש פה עוד קונפליקטים כאלה. האלמנט של הכלוב הוא מעניין אבל אני לא בטוחה באיזה הקשר..
מעניינים גם היחסים בין דמות הגבר לדמות הילדה - אבל מלבד הקונפליקט הלכאורה מיני, אני לא יודעת אם יש עוד משהו.
אני מרגישה שמדגדג שם משהו מתחת לפני השטח אבל לא מצליחה להוציא את זה החוצה
לפני 3 שנים
עקב אדום - את בעצם אומרת שיש פה מסר סמוי כלשהוא מעניין ...
לפני 3 שנים
עשהאל​(נשלט) - הקליפ יפה, אבל אני לא רואה בו שום קונפליקט, למעט המשחק של הבחורה בין ללכת מהבחור לבין לחזור בשבילו או לעזור לו. ואחרי שקראתי מה אחרים כתבו, אפילו לא ראיתי שם בדסמ ולא יחסים בין בוגר לצעירה. נראה לי שמעמיסים על הקליפ הזה קצת מעבר לויזואליה היפה שלו.
לפני 3 שנים
ההנהלה - אני גם לא רואה שם בדסמ. וככל שאני הופכת בזה אני חושבת שזה בדיוק זה - שיר פופי, עם קליפ יפה. וזה וואחד קונפליקט....
לפני 3 שנים
שולץ s - אנחנו כופים עליו את הפרשנות שלנו.
קיבלנו מטלה.
לפני 3 שנים
ההנהלה - החיים זה מטלה
לפני 3 שנים
שולץ s - החיים כמטלת כתיבה ארוכה.
לפני 3 שנים
ראגנרוק - אנחנו כלואים (בראשנו) ומגיבים לסביבה מתוך מה שספגנו בילדות שלנו
מונעים ופועלים מתוך כעסים פגיעות וחרדות
שמתבטאים באגרסייה וטירוף.
בשלב מסויים (כשהגבר מטפס אל ראש הכלוב) אנו מבינים שהנפש שלנו (הילדה) היא שברירית פגיעה ורוצה את טובתנו.
הנפש מנסה לחלץ אותנו מהכלוב של התודעה השגוייה. אבל לא מצליחה למרות שניתן לראות שזה אפשרי והכלוב הוא לא באמת כלוב פיזי שכולא.
ככה אני הבנתי את הקליפ 😊



לפני 3 שנים
ראגנרוק - זה כמו הכתיבה שלך.
המוזה תגיע
זה בא מבפנים.
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י