סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

The Dogs of Lust

לפני שנה. 3 במאי 2022 בשעה 18:42

הצפירה של 20:00 תפסה אותי ואת הילד לא מוכנים. היינו בחדר שלו; צעקתי עליו שילך להתקלח תוך כדי שאני מסדרת לו את המיטה והוא בדיוק דחס לפה ארבעה דובוני גומי בבת אחת, כשפתאום הצווחה המתכתית קרעה את האוויר. נעמדנו אחד מול השניה די המומים, הוא בפה מלא דובונים ואני בפרצוף מלא אשמה. נורא התביישתי שככה שכחתי את הצפירה וכשהד קינת הצופרים חרחר ודעך אמרתי לו שאני מצטערת ששכחתי ושזה לא יפה. 'נכון', הוא הסכים איתי, 'זה לא מכבד'.

כל שנה אני מנסה למקם את עצמי מחדש ביחס לזכרונות, להבין אם קשה או קל, אם עצוב או כבר אדיש, אם אני נאחזת בציפורניים או משחררת. אני לא יודעת אם אני זוכרת-בכוח, או ממאנת-לשכוח, אני לא יודעת אם הדחקתי, או שממרחק הזמן האירועים פחות חדים. לטקסים אני לא הולכת; מדי פעם אני נזכרת שפעם הכרתי חיים אחרים, מילים אחרות, מקומות אחרים; להכל היה ריח אחר, טעם אחר, צליל אחר. אולי פשוט הייתי צעירה.

ההיסטוריה המשפחתית שלי שזורה בשורשי ובפארות העץ. אין לי איך לברוח מזה, גם אם ארצה או גם אם סתם אתרחק. גם אם אף אחד מאיתנו לא ידבר, הלבבות של כולנו פועמים את אותם הסיפורים; המינונים שונים, הזוועה אותה זוועה. 

בספר 'תש"ח' כותב יורם קניוק שכשהודיעו לצייר מנחם שמי שהבן שלו נהרג בקרבות בדרך לירושלים, הוא מיהר לבית החולים באבו גוש ושם לא חיבק או ליטף את גופת הבן, אלא צייר אותו, בדממה, בריכוז עצום ובפנים חתומות. כדי לזכור כל תו ותו, כדי לעולם לא לשכוח.

מנחם שמי, 'דיוקן ג'ימי המת (בלילה שלאחר נפילתו)', שמן על בד, 1948

העכוז המכני - וואו.
לפני שנה
Ronnie sm​(שולט) - הזלתי דמעה, אפילו ארבע.
יפה
לפני שנה
חלקה כאישה​(אחר) - כמי שמגיל חצי שנה , התואר יתום צה"ל תלוי על צווארי ....
המן לא מקל , רק מעצים , הדמעות זולגות בקלות כן למשמע או למקרא סיפור כזה או אחר , ועם כל זאת היום המאחד הזה , מפלח את הלב ושואג בדממה ....
זיכרון מופלא והנצחה חזקה , ואם הציור הוא שחור לבן במקורו , אפשר לראות בוהאת גודל הכאב החזק שמבעבע מתוכו ....
תודה
לפני שנה
ההנהלה - אוי, זה תואר נורא לשאת..

הציור לא בשחור לבן, אלא בגווני אפור-תכלת-ירקרק
לפני שנה
חלקה כאישה​(אחר) - הזמן ....
לפני שנה

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י