אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

על הגדה

היא טוענת שהפוסטים שלי לא ברורים.
היא טוענת שכל פוסט שלי צריך להקרא פעמיים, וגם אז הוא כנראה לא יובן.

ואני? אני אוהב לשון סגי נהור. אני ציני, אירוני, סרקסטי, אופטימי, מאמין בבני אדם, מתנשא על בני אדם, אוהב את כולם ושונא את כולם. לא בהכרח בסדר הזה.
ואם לקרוא את הפוסטים שלי פעמיים מספיקים לכן כדי להבין, בואו נכיר!
לפני 6 חודשים. 30 באוקטובר 2023 בשעה 9:33

לפני כמה שנים, יותר ממה שנוח לי להודות, לקחתי באוניברסיטה סמינר על "מודעות". לא בפירושים הדתיים או הניו-אייג'יים, לא. פסיכולוגיה קוגניטיבית. מה אנחנו יכולים לומר על המודעות האנושית, שיהיה מעוגן לא בפילוסופיה, כי אם במחקר מדעי, אמפירי.

ואת השיעור וחצי הראשונים המנחה הקדיש לשאלה על למה הוא בכלל מרגיש שהוא יכול לדבר - ולחקור - דבר שהוא לא יכול אפילו להגדיר. כן, כן, תאמינו לי בנקודה הזאת. גם לכם אין הגדרה מוצלחת למודעות האנושית. ועדיין, כולנו בטוחים למדי שמדובר במשהו קיים, כן?

 

אז בדס"ם. המהות של בדס"ם. בואו נניח את שאלת ההגדרה בצד. אני בטוח שאין לכם אחת טובה. אם בכלל יש. מה אתם יכולים לומר על המהות של הבדס"ם מבלי להתעכב על שאלת ההגדרה של אותה מהות?

 

(גילוי נאות: אני לא מאמין שיש מהות. אני מאמין שזה תחביב נהדר.)

backgammon​(שולט) - בדס'מ הוא הזדמנות לחיבור הווייתי לארכיטיפים.
לפני 6 חודשים
קטלב​(מתחלף) - אתה מתכוון למיתולוגיה של יונג, או לארכטיפים אחרים?
לפני 6 חודשים
backgammon​(שולט) - אם ב'מיתולוגיה של יונג' אתה מתכוון לפסיכולוגיה האנליטית היונגיאנית כפי שמקובל לייצגה בצמצום אנליטי - לא. ממש לא.

אם במובן של אלה שמבצבצים בספר האדום , כאלה שהוא עצמו הגדיר כ-basic patterns של התודעה האנושית, האידיאות האפלטוניות, הארכיטיפים המיתיים של האנושות - אז כן, בוודאי.
לפני 6 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י