צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב סינון

גלריה

תערוכה.
לפני שנה. יום שני, 16 ביוני 2025 בשעה 8:57

סנט יקר,

אני פונה אליך כי אני מרגישה מבולבלת וזקוקה לזווית חיצונית+ כזו שלא תלטף ולא תשפוט, אלא תאיר באור אחר.

אני מדברת עם גבר כבר תקופה. הוא בדיוק מה שחיפשתי: גבר אלפא, חזק, אסרטיבי, יודע לעמוד על שלו ולשים אותי במקום כשצריך. יש בינינו חיבור עמוק; בשיחות, בתחומי עניין, בדעות ואפילו באנרגיה הכללית. אני מרגישה שהוא באמת ראה אותי, ושיש פה פוטנציאל למשהו משמעותי.

אבל… לאחרונה גיליתי פרט שהקפיץ לי את כל המערכת: איבר המין שלו קטן, אפילו יותר מהקטגוריה ה"ממוצעת". ועם כל הכבוד לרוחניות ולחיבור, אני לא בטוחה שזה משהו שאני יכולה להתעלם ממנו לאורך זמן. אני מפחדת שלא אהיה מסופקת, וחמור מזה, מרגישה שזה קצת מוריד לי מהמשיכה ומההתלהבות שהייתה שם קודם.

וזה מטריף אותי כי יש בו כל כך הרבה טוב, אבל הפער הזה בין הרגש לגוף מבלבל אותי. האם אני רדודה? האם זה אומר שאני לא באמת מחוברת אליו? או שאולי פשוט יש פה פער אמיתי שאני צריכה להכיר בו בלי להלקות את עצמי?

שלך,

חובבת-גדולים

 

חובבת-גדולים יקרה,

קודם כל כן, אני יודע שלקרוא לטור שעולה פעם בחצי שנה "העצה השבועית" זה אולי לא הכותרת המתאימה ביותר, אבל לפעמים אין ברירה ואנשים זקוקים לעזרתי, ואני נאלץ לשוב מפרישה. שמעתי את מצוקתך ואני פה כדי לתת לך את העצות הגרועות שיבטיחו שתישארי רווקה גם בגיל 64. 

יש שני דברים עיקריים שלמדי ממרום שנותיי. הראשון הוא שקשה לנו לשלוט במה שמגרה אותנו. יש לנו מוח לטאה שמחליט בשבילנו מה גורם ללב שלנו להתחיל לדפוק ולאישונים שלנו להתרחב, בין אם זה גובה, משקל, רוחב כתפיים, גודל ישבן, או הצורה שבה העיניים מתחברות לשאר תווי הפנים. או ריח. או גוון הקול - ולא נדבר על המקרה בו החלפתי תמונות עם מישהי שנראתה מיליון דולר אבל נשמעה כמו הצליל ההוא שעושה בלון הליום כשמותחים לו את הפיה. אי אפשר להתווכח עם המוח הזה. אפשר להתעלם ממנו אבל משיכה נקבעת לפי אוסף של פרמטרים שהמוח שלנו מעריך מהר מאד בעולם האמיתי, לא על גבי מסך.

הדבר השני הוא שעולם האונליין עיוות הרבה מאד מהדברים האלה, ומה שאנחנו חושבים שאנחנו רוצים, לעתים קרובות מאד שונה ממה שאנחנו רוצים בפועל. זה מה שכמעט כל מי שהיה במערכת יחסים יכול לומר לך. כמה פעמים שמעת חברה או מכרה אומרת, "אף פעם לא חשבתי שאתאהב במישהו כמוהו"? (זאת בדיוק הנקודה שבה מאד עוזר שאת לא באמת יכולה לענות ואנחנו יכולים להעמיד פנים שכל הזמן) האמת היא שבכל מערכת יחסים יש אלמנטים שגילינו שחשובים לנו וכאלה שחשבנו שחשובים לנו אבל התבררו כפחות. הרבה פחות. פעם, כשהיינו מכירים אחד את השני במציאות, מוח הלטאה שלנו היה מהר מאד בודק את הדברים שבאמת חשובים לנו ונותן לנו את האור הירוק להמשיך, אבל כשההכרות מתרחשת אונליין חסרים לנו יותר מדי פרטי מידע, והמוח האנליטי שלנו משלים את הפערים ורושם את מה שאנחנו חושבים שאנחנו רוצים, ולא את מה שאנחנו באמת רוצים - לפעמים מבחירה, ולפעמים מחוסר ידיעה אמיתי. למשל, גבר שנמשך לנשים שמנות לעתים לא יכתוב זאת בפרופיל, משום שנשים דקיקות ותמירות נחשקות יותר ונתפסות כסמל סטטוס. 

פעם אנשים היו מכירים במציאות וחושבים עם מוח הלטאה שלהם, ואז בועטים בעצמם כשהמוח האנליטי היה מזכיר להם שהעובדה שהוא גר עם ההורים שלו בגיל 42 ונוסע על טוסטוס מ-1995 ומסרב להתבגר היא כנראה לא מרשם למערכת יחסים בריאה. היום, כשמרכז הכובד עבר לאינטרנט, אנשים חושבים עם המוח האנליטי שלהם ובועטים בעצמם כי הם מגלים שבעצם הם רצו שיתנו להם סטירה ויירקו להם בפרצוף בזמן שמזיינים אותם עם סטרפאון (בלי להזכיר שמות, כן?). 

עם שתי האקסיומות האלה, יש לי שלוש עצות מעשיות.

1. קודם כל, בשום פנים ואופן אל תחלקי איתו את העובדה שהרעיון של זין קטן לא מושך אותך. זה לא הוגן כלפיו, לא משהו שהוא יכול לשנות, ומשהו שיפגע קשות בפוטנציאל של היחסים שלכם להתחיל ברגל ימין. אם תחליטי עכשיו או בהמשך להיפרד ממנו, פשוט תגידי שזה לא מתאים לך. לא צריך להסביר כל דבר. אחרייך תבוא מישהי שלא אכפת לה מהזין הקטן שלו, אבל הוא כבר יהיה מצולק בגללך וזה ירעיל את מערכות העתיד שלו.

2. תטילי ספק בדברים במה שרשמת לי. המוח האנליטי שלך הוא דבר מתעתע. הדרך היחידה היא להכניס גם את מוח הלטאה שלך לסיפור. זה אומר לכל הפחות דייט. חלאס עם ההתכתבויות. צאו לבירה, לבאולינג, להליכה על חוף הים, להורדת שערות בשעווה ביחד, לחוקן הידרוקולוני זוגי. עשרה ויכוחים תיאורטיים או עשר שנים של התכתבות לא יכריעו את מה שדייט אחד יגיד לך בצורה (כמעט) חד משמעית. ואם את עדיין לא בטוחה, צאי לעוד דייט, ותזדייני איתו. את תדעי אם סך הדברים בו באמת מדברים אלייך או לא. כן, הוא לא מושלם, אבל מי כן? השאלה היא האם הוא לא מושלם בדרך הנכונה בשבילך. היוצא-מהכלל היחיד לעצה הזו הוא אם כן היית עם גבר עם זין מתחת לממוצע ולמדת על בשרך שזה ממש טרן-אוף מבחינתך ומכבה אותך מינית. אם כן, את יכולה לעצור פה בלי דייט ולומר לו יפה שלום. אם לא, את צריכה את כל המידע לפני שתחליטי

3. כשהדייט יסתיים את תדעי. אולי לא תאהבי את התשובה, אבל את תדעי - ואל תתווכחי עם מוח הלטאה שלך. שיחות עומק כבר יש לכם. אולי מוח הלטאה שלך יגיד לך שחבל על הזמן. אם כן, תחתכי. אבל אם יש לך אור ירוק גם מהבוס למעלה, לכי על זה. אחרי הכל, מה זה זין קטן לעומת הפוטנציאל לאהבת אמת?

לפרסום זה יש תגובות, הרשמ/י או התחבר/י כדי לקרוא ולהוסיף תגובות.

הרשמ/י התחבר/י