שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

שדה פרחים

מקום להניח את מחשבותיי
לפני 4 חודשים. 9 במאי 2024 בשעה 10:28

כי היא סיפרה לי על הלוז העמוס שלה להיום והוסיפה שהיא הולכת בסוף לחבר לראות אירוויזיון

ואז חציתי את הכביש וראיתי על המדרכה תותי עץ ראשונים לעונה על הרצפה והתחלתי לבכות

 

אני יודעת שהיא לא עושה לי בכוונה, משאירה אותי בחוץ, במיוחד עכשיו כשעוברים עליה כל השיט, ואולי גם היא לא רוצה לראות אותי וזה בסדר, ואולי היא פשוט חשבה שאני בעומס אז לא הייתי באה (למרות שעכשיו היא שאלה אותי איפה אני היום ולמה אני לא עונה, אז אובייסלי היא לא יודעת כמה עמוסה אני)

אבל פעם אחר פעם זה לוחץ לי כל הכפתורים של להרגיש לא חלק, כל פעם שהיא לא מזמינה אותי לאירועים האלה עם החברים שלה, ואז אחר כך מספרת לי שאנשים שאלו למה היא לא הביאה אותי. הפעם היא בטח לא תספר לי כי אמרתי לה על זה משהו פעם אחרונה.

 

אני רואה את מה שהפסיכולוגית שלי אמרה שאני עושה, שכשהיא עושה משהו שעבורי כל כך הפוך פונדמנטלית ממה זה אומר להיות בזוגיות, כמו להזמין אותי למפגשים אירוויזיון של חברים שלה, או לארוחת שישי, העלבון וחוסר ההבנה כל כך עמוקים שאני פשוט ישר מתרצת בשבילה תירוצים. אולי היא לא רוצה לראות אותי, ברור שזה בסדר, מותר לה.

לא יודעת. לא מרגיש שיש לזה מקום עכשיו לפני שעשינו מקום לרגשות שלה מכל השבוע הזה. אבל זה סגר אותי ועכשיו זה גם מייצר אצלי כעס. היא בעצב כל כך תהומי השבוע שהיא לא מסוגלת לנגן בגיטרה בגלל שהיא הבינה ש*אני* לא בטוב בזוגיות הזאת. והנה המקום המופעל הכועס. מרגיש שעדיף שאני אהיה עצובה, אני פחות מאיימת, עדיף להיות סגורה ועצובה ולהתמודד לבד. אבל אני לא רוצה לסגור את הלב שלי בפניה, אני רוצה להשאיר אותו פתוח. אולי אפשר לעת עתה פשוט להיות עם עצמי.

ליה FiveG​(שולטת) - תשאלי אם מתאים שתצטרפי ותעבדי על לקבל כל תשובה בהבנה בשלב זה
לפני 4 חודשים
Adonai Elah Elahin - אני לא יודעת מה הולך בין שתיכן וברור לי שאני שומעת רק צד אחד וכל מקרה לגופו, לכן אשתף מניסיוני במקרה דומה בלי לטכס עצה (בטח ובטח שלא בזוגיות) וקחי את זה בעירבון מוגבל: כשהייתי בזוגיות (שהייתה של כחמש שנים) גם לי היו תקופות דיכאון (שאגב, האחרונה ביניהן הייתה הכי חמורה ובמהלכה גם נפרדנו) וגם אני עשיתי הפרדה מאוד ברורה בין הזוגיות לבין חברים שלי ולא "ערבבתי" בין השניים (אבל זה לא נבע מהדיכאון, זו הייתה שריטה שלי שנבעה מכל מיני סיבות), לא ידעתי עד כמה זה הפריע לצד השני בזוגיות עד שהוא שיתף אותי בכך וסיפר את התחושות שזה גורם לו, העציב אותי לדעת שאלו תחושות שאני גורמת לאדם שאני אוהבת וגם הבנתי מהיכן הן נובעות ומעבר לכך, היה בחלקן גרעין של אמת. כמובן שניסיתי להסביר לו ואפילו להבין תוך כדי השיחה איתו ביחד איתו גם מאיפה זה מגיע אצלי, וניסינו לדבר באופן פתוח על השריטות של שנינו. אחרי השיחה ניסיתי להתבונן פנימית בעצמי והבנתי שהוא לא צריך "לשלם" על האישיוז שלי, לפחות לא על אלו שאני כן יכולה להתגבר עליהם. אז על אף הקושי, בשבילו, בפעם הבאה שהייתה יציאה כלשהי עם חברים שלי צירפתי גם אותו (דרך אגב, חוץ ממנו אף אקסי/ת אחר/ת לא הצליחה לגרום לכך, ואני מודה שבעבר הייתי מבטלת אותם ולא עושה את הצעד הזה עבורם, אולי זה כי לא באמת אהבתי אותם). זה היה לי קשה מאוד בלשון המעטה, ואומנם אני מודה שלאחר מכן עדיין לא צירפתי אותו בכל פעם והפעמים שבהן היה מפגש ביניהם היו בודדות, אבל היה חשוב לי להפיג לפחות חלק מהתחושות האלו אצלו והיה חשוב לי להקשיב לו, אז אומנם גם מאז, לא בכל פעם שנפגשתי עם החברים צירפתי גם אותו, אבל היו גם פעמים שכן צירפתי, וכך מצאנו את עמק השווה. בדרך לא ביטלנו את התחושות אחד של השנייה וטוב שכך, על אף הכאב שבפרידה שלנו זו הייתה הזוגיות הכי טובה שהייתה לי.
בנוגע ל-"ואולי גם היא לא רוצה לראות אותי וזה בסדר", גם אם זה כך, אני מאמינה שבזוגיות גם אלו דברים שצריכים להיאמר. ושוב, אני ממש לא איזה מאסטרית לזוגיות אז קחי את זה בעירבון מאוד מוגבל, אני מביעה את מה שמתאים לי מניסיוני: גם כשמתוך דיכאון או מתוך דברים אחרים (כמו עומס בחיים או סתם מתוך רצון לספייס שלי וכהנה וכהנה) לא רציתי לראות אותו או שהוא לא רצה לראות אותי, היינו אומרים אחד לשנייה וגם מסבירים מאיפה זה מגיע, בלי להמציא תירוצים ושקרים, וגם ידענו שלא לקחת את זה אישית ולקבל את זה. אני לא אומרת שהכול היה טוב ויפה, אבל אלו הדברים שכן הרגישו לי מאוד בריאים כשנעשו. אני חושבת שבזוגיות צריכים להרגיש בטוח לומר דברים כמו אלו שכתבת פה, בלי לחשוש משיפוטיות או מהאשמה; כך שתוכלי לשתף את המחשבות האלו שמאכלות אותך כך שהן לא יאכלו אותך. מאידך, כשנמצאים בדיכאון מאגר האנרגיות הוא דל אם בכלל קיים, ועל כן, תלוי בחומרת הדיכאון. באופן אישי, כשאני כבר לא יכולתי לתת מעצמי לאף אחד חוץ מעצמי, כבר לא הייתי שם.
לפני 4 חודשים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י