סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

חרב פיפיות

אלף מטרילים לא יצליחו לצנזר אותי
לפני חודש. 3 באפריל 2024 בשעה 23:05

היום שאלתי את עצמי את השאלה- "תגידי בליידס, למה את מעדיפה דווקא להישלט ולא לשלוט?", מתוך מחשבה שהדעה הרווחת בקרב אנשים נורמטיביים היא שתמיד עדיף להיות בשליטה על הסיטואציה ומתוך הניסיון להבין למה חלקינו לא מעוניינים בזה.

הרי זה נוגד כל אינסטינקט הישרדותי בסיסי.

אבל לא כולנו פיתחנו אינסטינקטים נורמליים לגמרי, חלקינו עוד בונים אותם וחלקינו פשוט עובדים עם מה שיש. במיוחד כשבכל היבט אחר אין ממש מקום לתת לזה להיבנות.

עם זאת, כולם צריכים מקום להרגיש בו פגיעים.

ועם כמה שאני אוהבת לשלוט, זה בא עם דחף טבעי לעטוף ולהגן, להחזיק, לערסל, ללטף ולשמור, להיות שריון פיזי ורגשי חזק שמעורר הערצה, ואין שם מקום לנוח. יש דריכות מעייפת וכבדה.

לשלוט זה רצון, להישלט זה צורך.

צורך לתת למישהו אחר להחליט בשבילי ולהוריד מעליי את העול שבאחריות. זה גורם למוח שלי להשתתק ולכמה רגעים אני מרגישה נחת. אני לא צריכה לתכנן כל נשימה וכל פעימת לב, הם עושים את זה לבד בלי שאגיד להם. זה פשוט קל.

וזהו בגדול, זאת התשובה שלי לשאלה ששאלתי את עצמי, אם זה מעניין מישהו.

ביוש.

הלן הדובה - ככה בערך גם אני חושב על הנושא. זה נוח ונחוץ לפעמים לתת למישהו אחר לנהוג.
לפני חודש
Alpha1one1​(שולט) - "הרי זה נוגד כל אינסטינקט הישרדותי בסיסי"

לא בהכרח מסכים.
יש אנשים שהאינסטינקט ההישרדותי שלהם דווקא להישלט...
לפני 3 שבועות
SwitchBlades​(מתחלפת) - פרספקטיבה מעניינת, אני פשוט מעולם לא ראיתי התנהגות דומה לזה בטבע, אצל בעלי החיים באופן טבעי השאיפה היא להיות החזק-השולט, אחרת המקום שלך בעולם תמיד יהיה בסכנה.
אבל בני אדם הם כבר מזמן לא חלק מהטבע אז אולי בעצם זה נכון, האבולוציה גרמה לנו לפתח אינסטינקטים שמתאימים לתנאי המחיה החדשים ועכשיו דווקא להעביר שליטה לגורם חיצוני זה מה שמקל עלינו בביצוע פעולות יום יומיות שמאפשרות את המשך ההישרדות של המין האנושי.
וואלה איזה קטע, באמת מחשבה נחמדה
לפני שבוע

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י