בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מגלומאניה

תפסיקי להרגיש אשמה. תתחילי לאהוב את עצמך. תתחילי להרשות לעצמך לחיות.
לפני 13 שנים. 6 ביולי 2010 בשעה 20:43

אני מתחילה להבהל מהכמות שאני כותבת פה. אבל זה ממכר. יותר כיף מהבלוג השני שלי. פה אני מרגישה שייכות. שם אני מרגישה זקנה בת 25 בין זאטוטים בני 13-15. האמת, כשחושבים על זה, זה לא כזה קשה להרגיש שייכות בשום מקום לעומת אותו אתר בלוגים. המממ

התחלתי לקרא היום עוד ספר, זה כבר ה... רביעי שאני קוראת בו זמנית. הוא חצי ללימודים חצי להנאה. נקרא "הפחד לתפוס מקום". אני הולכת לכתוב עבודה על קוים מזוכיסטיים באנורקסיה, והספר עוסק בגישת פסיכולוגיית העצמי להפרעות אכילה. התחלתי לקרא והתלהבתי. ממש גישה מעניינת לנושא. ואז, כשהתחלתי להתרגז ולהרגיש איזה ספק, שאלתי את עצמי "טוב, הגישה נחמדה, אבל איפה ההסבר למה זה קורה רק לנשים?" כי אני הרי היפר-פמיניסטית פוסט סטרוקטורליסטית שתרה אחר הסברים חברתיים-תרבותיים ומחפשת להאשים את כל העולם בצרות של עצמה. ואז מופיעה כותרת - "מדוע נשים?" מתחילה לקרא. ותוך כדי שאני קוראת נהיית לי בחילה. נהיה לי כאב ראש. עולות לי דמעות. אני כועסת ועצובה יותר ממה שהגוף הקטן שלי יכול להכיל. והבחילה, אוי הבחילה. דווקא כשאני קוראת על הפרעות אכילה, זה כל-כך מביך. בקיצור, הרעיון שמפורט בקטע הזה הוא על המקום של נשים במערך החברתי באמת, שהמסרים הסותרים מהמשפחה ומהתרבות מובילים אותם ביתר קלות לנק' המוצא של התפתחות הפרעות אכילה, וזה גם כנראה מה שקורה בחברות שעוברות "מערביזציה" ואחוזי האנורקסיה והבולימיה בהם נוסקים לרמות המוכרות באירופה וארה"ב. המסרים הסותרים הם מצד אחד תרבות שפע והיצע של מגוון אפשרויות ודרכים לביטוי עצמי אינדיבידואלי, הפתוחות גם בפני נשים. מצד שני, ברמה הפרטית, למרות שהחברה שמה דגש רב על הגשמה עצמית ואינדיבידואליזם, יש ציפיות ברורות שמכוונות בעיקר לנשים לבטל את עצמן, לטפל, להקריב את האושר וההגשמה של עצמן לטובת בני משפחה אחרים או לטובת בן זוג. למעשה, וכאן החלק שבאמת רציתי להקיא/לחתוך ורידים/לרצוח מישהו בניסוי מאלף סטודנטים משני המינים תיארו נשים שאכלו ארוחות קטנות יותר כאדיבות יותר ומתחשבות יותר בזולת. נשים שאכלו ארוחות גדולות, לעומת זאת, נתפסו כ"בהמות"-לא נאות, לא אדיבות, לא מתחשבות. אולי פשוט תקראו לילד בשמו - חזירות מגעילות שזוללות תינוקות לארוחת בוקר.
אני קוראת לאחרונה גם מאמרים של Fat studies, זה לא במסגרת הלימודים, פשוט כחלק מתחומי העניין האנטי-ממסדיים שלי.
על ההנחות התרבותיות שהגוף השמן הוא מין כיסוי, או מעטפת עבה שמכסה סובייקט אותנטי, שהוא כמובן רזה.
מאד מעניין ומומלץ.
בכל מקרה אני קוראת את הדברים הללו, ואני מתמלאת כל כך הרבה רגשות קשים. ונהיית לי בחילה נוראית, אכלתי גם פלאפל וגם שווארמה היום, למרות שלא רציתי בכלל. ואז אני פשוט הולכת להקיא. זה לא נורא קשה, אבל עדיין האצבע חיונית. אני מקיאה את השווארמה. אני מזדהה עם הנשים המסכנות שסובלות מהפרעות אכילה. אני חלק מכן, אני שייכת, אני מבינה. אני סובלת איתכן.
עכשיו אני חלשה ומסובבת כאילו לקחתי כדור הרגעה, למרות שלא לקחתי. והבטן שלי מכווצת. ולא בא לי כלום.


הערה: הכותבת לא סובלת מהפרעת אכילה כלשהי בעבר או בהווה (ובטח גם בעתיד). הכותבת לא סובלת מעודף משקל בעבר או בהווה (לפי הגנים שקיבלתי מאימא, גם בעתיד זה יוותר בגדר אתגר). הכותבת כן לוקחת ללב מאד ומאד מושקעת בקריאת מאמרים פילוסופיים ופסיכולוגיים מה שמחרפן לה את השכל.
[u]

Venus in Furs - גם פלאפל וגם שווארמה זה בהחלט קיצוני, כמי שאוכל רגשית לפעמים (פעם הרבה יותר) ... בדרך כלל בלאגן אחד בפיתה ביום כבר סוגר לי את הסיפור. עדיף שהשווארמה תהיה ראשונה, הסיכוי לרצות פלאפל אח"כ יותר נמוך מאשר להפך.

הדברים נכתבים בהזדהות וכמובן ללא גרם של ביקורת.
לפני 13 שנים
smigi​(שולט) - קודם כל את כותבת יפה..
דבר שני לא כל הגברים ככה דווקא אצלנו בקרב כל החברים והידידות דווקא צוחקים על הידידות שאוכלות חתיכת חסה ולא נהנות מהאוכל כמו כולנו.
בלי קשר זה באמת מעניין למה אין(אין בכלל או יש רק קצת?)
גברים עם ההפרעה הזאת ואני לא יודע כי גם על גבר מופעל לחץ להיות רזה,בכושר ולהיראות טוב בכללי.
אישית אני חושב(דעה אישית לחלוטין) שזה קשור בכל הדוגמניות הרזות להחריד שמראים בפרסומות שגורם לנשים לנסות לשאוף לזה.בלי קשר זה נושא מעניין
לפני 13 שנים
Homelander​(שולט) - צה אגיד ומה אומר? לרוב דיון עם היפר-פמניסטיות, הוא חסר כל-טעם מבחינתי, היות והן שבלונות בדיוק כמו כל תופעה כביכול אנטי-ממסדית אחרת.
אבל א-ת פה כתבת כ"כ אמיתי ונוגע שאין כל ספק שמגיע לך בתגובה לפחות התייחסות בכמה מילים. באמת

אז תראי מה אני בעצם חושב על מה שכתבת כאן (כרגע מאד בכלליות):
אני לא מאמין בעניין הזה של מגדר, מבחינתי (המסורתית והמיושנת אולי מבחינתך), יש אך ורק טבע האדם: יש גברים ויש נשים והם נוצרו שונים זה מזה מבראשית, אחרים לא היו גברים ונשים.

עכשיו, העובדה שדברים לא נוצרים יש מאין, כל דבר מתחיל איפשהו וכך גם באשר למצב החברתי- זה מאד פשוט בעצם, אם זה לא היה מטבען של נשים "לבטל את עצמן, לטפל, להקריב", אולי לא היה כ"כ ברור שגברים עומדים בראשי מוקדי-הכוח תמיד ומכוונים את המדיניות החברתית עליה אנחנו מדברים פה. אולי אם האחוז הגדול של נשים מטבעו באמת היה אגרסיבי וכוחני כמו גברים, הרי שהסטאוטוסים לא היו עד כדי כך ברורים. אבל העובדה היא שהם כן.

אז אין כל חדש, אבל המערביזציה כן הביאה עמה משהו לכל העסק הזה, היא הביאה עמה נשים מעטות שלהן זה צורם ואני אשאל אותך למה?
בתורת הזן, תורה שאני מעריך עד מאד ועומדת מאחוריה חכמה רבת-שנים אולי עוד מלפני היהדות (שאני מניח שאת לא ממעריציה) יש משפט מאד יפה שלא צריך כל משקפיים דתיות כדי לראות אותו בפשוטו ולהבינו, זה הולך ככה רק לא בדיוק באותן מילים- אינך יכול להגיע לאלוהים כפולש אגרסיבי, הדבר היחיד שאתה יכול זה להפוך לאנרגיית קליטה נשית ולהניח לו להגיע אליך...

אז אם אותם נזירי זן 'שוביניסטים' רואים את כל היופי שקיים גם בקליטה הנשית, מדוע נשים לא יכולות לראות את זה?
כי זו גם סוג של המעטה בעצמך מאלה שאת מגנה ומבזה כאן כי הם גורמים לך בצדק להקיא- הסוג של להמעיט בדברים טובים שאנשים אחרים מייחסים לך.
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י