לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מחשבות ותהיות

לפני שבועיים. 2 בספטמבר 2024 בשעה 18:08

אזזז אמרתי שאני רוצה לכתוב קצת על הפסיכולוגיה מאחורי התנהגויות כמו בבדסמ סווו😙 חשוב לי לציין שאני לא אשת מקצוע בתחום והדברים שכתובים הם ממאמרים פסיכולוגיים שתירגמתי.

 

התפתחות מינית ופיתוח מפות אהבה

 

תשוקה מינית, עוררות ותגובה אורגזמית הם פונקציות טבעיות המתפרשות הן מבחינה פיזיולוגית והן מבחינה פסיכולוגית לאורך הילדות וההתבגרות. כל אדם עוקב אחר התסריט של התרבות שלו שמכתיב תשוקה מינית במצבים ספציפיים ומעורר תגובה מינית לאינדיבידואלים ולדימויים מסוימים. ג'ון מאני (1986) השתמש במונח "מפת אהבה" כדי לתאר תמונות והתנהגות כאלה:

מפת אהבה לא קיימת בלידה. כמו שפת אם, היא מתפתחת תוך מספר שנים לאחר מכן. זהו ייצוג התפתחותי או לוחית בתודעה/מוח שלך, ותלוי בקלט דרך החושים המיוחדים. הוא מתאר את המאהב האידיאלי שלכם ואת מה שאתם, כזוג, עושים יחד במערכת היחסים האידיאלית, הרומנטית, האירוטית והמינית. מפת אהבה קיימת בדימויים נפשיים תחילה, בחלומות ובפנטזיות, ולאחר מכן עשויה להיות מתורגמת לפעולה עם בן זוג או בני זוג.

הגורם שמשפיע בתחילה על התפתחות מפת האהבה במהלך הילדות הוא נוכחות או היעדר הורות, טיפול וטיפוח נאותים. אלה, בתורם, משפיעים מאוד על היכולת לשלוט בסביבה, יעילות עצמית, הערכה עצמית והיכולת לבסס ולתחזק קשרים הדוקים. מודלים לחיקוי הוריים או תחליפיים נאותים מאפשרים לזהות המגדרית של אדם להתגלגל בתוך תסריטים תרבותיים מבוססים. אינטראקציה חברתית עם עמיתים מספקת מיומנויות ומשוב אינטגרלי לפיתוח מערכות חיבה. חזרות על איברי המין על ידי מגע עצמי וחקירה של תחושות גוף מספקות אז ביופידבק אינדיבידואלי, המאפשר לאדם לשלב את המיניות המתגלגלת שלו עם האישיות המתפתחת.

מפות אהבה עשויות להיות "מושחתות" (Money, 1989) על ידי תולדות "מיניות שליליות" שהן "טראומטיות, ממשמעות או סטיגמטיות". תולדות טראומטיות עלולות לנבוע מאונס, הטרדה או מראייה של בני משפחה שעברו התעללות מינית. משמעת עשויה להתרחש מילולית או פיזית על ידי ענישה של ביטויים "טבעיים" של התפתחות מינית כגון אוננות. סטיגמטיזציה עשויה לנבוע משיימינג, לעג, בידוד או טיפול סלקטיבי של אדם נתפס בגלל גופו או התנהגותו.

ככל שאדם מתבגר, חשק מיני ועוררות יכולים להפוך לביטוי טבעי של משיכה לאדם הנתפס כמושך אם מפת האהבה ההתפתחותית לא מושחתת בצורה רצינית.

ברגע שנוצר קשר זוגי, תשוקה מינית היא דרך טבעית לבטא את תחושת האינטימיות המתפתחת בתוך מערכת יחסים מחויבת. לכן, כל דבר שמשפר או מעכב את האינטימיות ההתייחסותית עלול להשפיע לחיוב או לרעה על רמות התשוקה או הגירוי המיניים של הפרט. סקס הוא מהנה מלידה מעצם היותנו בעלי חיים שנועדו להתרבות בדרך זו, אך משהו מפחית את ההנאה הזו. כמו כן, אנשים המשועממים, לחוצים, עייפים, כועסים, אשמים, חוששים, חרדים או חנוקים במערכת יחסים "זכאים" לרמה נמוכה של עוררות מינית (Apfelbaum et al., 1979). זוגות המעידים על אינטימיות מועטה בסלון בדרך כלל ירגישו מרוחקים זה מזה בחדר השינה, אלא אם סקס ללא משמעות או סכסוך הפכו למקור לעוררות. לעתים קרובות אנשים עם היסטוריה של טראומה מוצאים בני זוג שחוו גם טראומה חמורה (Carnes, 1992) ולאחר מכן מפתחים היסטוריה של עסקאות הרסניות בינם לבין עצמם המפריעות למיניות אפילו יותר.

randos - המאמר בעצם טוען שזהות בדסמית מושתת על טראומות?
כי אם כן יש מלא מאמרים ומחקרים שסותרים את זה .
לפני שבועיים
bbbabygirlll​(נשלטת) - תלוי מה אתה מגדיר טראומה. המאמר יותר מתכוון לזה שחוויות ילדות שנחוו כמשמעותיות מעצבות את מפות האהבה של הפרט. אני אפרסם בקרוב את ההמשך ואולי זה יהיה לך יותר מובן.
לפני שבועיים
Domus שולט - מאמר מעניין
לפני שבועיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י