לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Anything Goes

In olden days a glimpse of stocking
Was looked on as something shocking,
But now, heaven knows,
Anything Goes

- Cole Porter

תנו לי צומי, בבקשה.
לפני 12 שנים. 17 ביוני 2012 בשעה 10:16

ופתאום יש לי חשק למחוק את הפרופיל ולא להיכנס לפה יותר לעולם. פתאום אני חושבת לעצמי, אני? אני חלק מהחבורה הזאת? אני חלק מהקבוצה הזאת, של אנשים שהם "כאלה"? אוי לבושה.

החברה מחלקת את יוצאי הדופן ללגיטימיים ולא-לגיטימיים. היא קובעת מה שייך לאיזו קבוצה. לפעמים הקביעה הגיונית, או לכל הפחות עקבית. לפעמים שרירותית לגמרי. ובקלות מדהימה אנחנו מסתכלים על ה"סוטה" וחשים גועל אמיתי. לא הבעת גועל פוליטיקלי-קורקטית של צדקנות מתובלת בקמצוץ תיעוב עצמי, אלא באמת, באמת מרגישים שהאוכל עולה לנו. קחו למשל ילדה בת שתים עשרה. אנחנו מסתכלים על הפדופיל ושונאים אותו, שונאים אותו על מה שהוא, רואים אותו כ"רע" למרות שהסטיה עצמה לא מחייבת פגיעה בזולת (המילה "פדופיל" מגדירה את קיומה של התשוקה, לא את המימוש שלה, סביר ככל שיהיה) - זה זה כל כך דוחה, להיות פדופיל. איזה מוח מעוות צריך להיות לבן אדם, כדי להימשך לילדה קטנה. ילדה קטנה!

פעם ילדה קטנה לא הייתה כל כך קטנה. יש מקומות וזמנים בהם גיל 12 היה הגיל בו ילדה מוכנה להיות אמא. לא שאני מצדיקה תפישה כזאת, ואני בהחלט שמחה להיות חלק מחברה שרואה בנערה צעירה יצור תמים שהסכמתו אינה קבילה בבית משפט - אבל פעם "ילדה" היה מושג קצת אחר. אז מה היה שם? כולם סוטים? כולם מעוותים? כולם אנשים איומים ונוראים?
או שאולי, זו החברה שמגדירה לנו באיזה גיל מושא התשוקה הופך ללגיטימי? החברה שאומרת לנו, איפה עובר הגבול בין ילדה לאשה?
אל תבינו אותי לא נכון - טוב מאד שהחברה מגדירה את זה! החברה חייבת להגדיר את זה, אחרת לא יהיה לנו מוסר ולא יהיו לנו גבולות. כל הקטע ב"מוסר" זה לדעת מה מותר ומה אסור, ולהסכים על זה, לפחות במידה מסויימת. אנחנו אומרים "לא מוסרי" כשאנחנו מניחים ששיקול דעת סביר של אדם מן הישוב יפסול את האקט, ומסתפקים ב"לא חוקי" כשההסכמה לא כל כך רחבה, ניתנת לתמרון. ידיעת הטוב והרע שלנו אמנם אינטואיטיבית, אבל האינטואיציה שלנו צריכה עזרה מהחברה. ככה ילדים לומדים. ככה למדנו, בתור הילדים שהיינו, על גבולות, על מותר ואסור, על טוב ורע, על לגיטימי ועל פסול.

* * *
אגב, לגבי מצעד הגאווה - אויש, תעשו לי טובה. הנסיון להשוות בין זכויות כמו נישואים, הורות, חיים משותפים - לבין בדס"מ, הוא... אממ... מגוחך? מעליב?
אני מאמינה בלב שלם שזכותו של לעשות כל דבר שבא לו בחדר השינה שלו, ושזה לא עניינו של אף אחד, ושלא צריך לקשור בין מיניותו של אדם לעמדתו המוסרית וליכולת שלו לתפקד היטב בתחומים אחרים בחייו. אבל בחייכם, זאת לא הדרך. השיח הפתוח על בדס"מ וקילוף הבושה מעליו צריך להיות חלק משיח רחב יותר על זכותו של אדם לחיים פרטיים ולזכותם של בגירים ברי הסכמה להנאות משותפות, חלק משיח רחב יותר על הנזק שבדעות קדומות. בדיוק כמו שהשיח הלהט"בי הוא חלק ממנו. אבל בדס"מ הוא לא חלק מהשיח הלהט"בי. זה סיפור שונה מכל כך הרבה בחינות שאני לא יודעת מאיפה להתחיל.
ולא, זאת לא הבושה שמדברת.
את שלב הבושה עברתי כבר מזמן, אם בכלל היה לי כזה. בעלי מודע ל"סטיות" שלי, ועוד לא מעט אנשים בחיים שלי, למרות שזה ממש לא עניינם. זו ההכרה בכך שבדס"מ לא צריך לגיטימציה חברתית. לא רק שהוא לא זקוק לה, אלא שמוטב לו בלעדיה.

אז תחליטו. או שקידום זכויות הלהט"ב נועד לאנשים בעלי נטיה מולדת שמגדירה אורח חיים (למשל במובן של בניית משפחה) וזכותם לחיות את חייהם, או שזה לאנשים שעומדים על זכותם לממש התנהגויות מיניות מבלי שישפטו אותם. אם לא שמתם לב, זה נראה דומה אבל בשיח הציבורי מדובר בהפכים. כי אם תנסו לדבר על להט"ב כעל "זכותם לממש התנהגויות מיניות" - תחטפו כאפה. או שהכל חלק מאותה קלחת - ואז זו קלחת גדולה יותר מכל זה, או שמדובר בקלחות שונות. אם זה היה תלוי בי, הייתי הולכת על הקלחת הגדולה. אבל נושבי הרוח לרוב לא מסכימים איתי בעניין הזה.

* * *
רגע, קצת נסחפתי, אז חזרה לנושא. רגע, מה היה הנושא?
אני חושבת שזה התחיל בזה שיש ימים בהם אני מתביישת להיות עוד אחת שכותבת כאן.
ואז השתרבבה לה מחשבה על זה שכל עוד נדמה לי שאני צריכה להתבייש בשביל הקבוצה, ולא כל אחד צריך להתבייש בשביל המילים המבישות שלו עצמו - עוד יש על מה לעבוד.

ואז עברתי לזה שאנחנו כל כך מהירים לא רק לשפוט, זה מילא - אלא שאנחנו חשים גועל כן, אמיתי, שלם - למול "סטיות" מסויימות. ולפעמים אנחנו משתלחים במי שמביע אותן. ותמיד יש מישהו שאומר, בהרמת גבה, שגם עלינו אפשר להגיד שאנחנו חולי נפש. וזה תמיד משעשע וזה תמיד מדהה (יש מילה כזו?) את הטיעונים "הפולניים". אבל כשחושבים על זה, בעצם - איך זה מבטל את הטיעון הפולני?
כן, גם עלינו אפשר להגיד שאנחנו חולי נפש. כן, זה נכון. אפשר להגיד את זה. יש מי שיקרא לנו חולים, יש מי שיקרא לנו פסיכים, ויש אפילו מי שיקרא לנו מסוכנים. אבל זה נורא מצחיק, לחשוב שזו סתם דעה קדומה. מה, אנחנו באמת כאלה מטומטמים? אנחנו נשמעים כמו גמל שרואה את הדבשות של כל שאר הגמלים אבל כשנאמר לו שיש לו דבשת, טוען שזו דעה קדומה, סתם כולם חושבים שיש לו דבשת רק בגלל שהוא גמל. לא אנלוגיה מדוייקת אבל שיהיה.

אם זה הכל רק דיעות קדומות וחושך מחשבתי, אז למה המילים "מילת בטחון" נאמרות פה כל כך הרבה למרות שאני יכולה לחשוב רק על פרקטיקה סאדומזוכיסטית אחת ויחידה, ואפילו לא הכי פופולרית, שצריך מילת בטחון בשבילה? למה בכלל המצאנו את הצירופים SCC ו-RACK, למה אנחנו טוחנים "הסכמה הסכמה הסכמה" עד דלא ידע, כאילו שזה לא מובן מאליו? למה הדיונים הכי סוערים בכלוב עוסקים במוסר, וב"כשאת אומרת לא", ובאמצעי בטיחות, ובהבדל בין יחסים בהסכמה לבין התעללות, ובדומים מסוכנים, ובדומיות מסוכנות, ומלכות בתשלום ומה לא - רק על בדס"מ, מדברים פה אולי פעם בשבוע? כי זה מה שמדאיג אותנו. אנחנו לא באמת צריכים רעיונות לסשנים - וגם אם כן, הרבה מתביישים. גם פה, מתביישים. אבל הדברים החשובים - בטיחות, הסכמה, הגנה - שם הנקודה הרגישה שלנו. שם אנחנו יודעים שהגבול לא תמיד נראה מרחוק. שם אנחנו צריכים את הקהילה, את הפורום, את הדיון - לחזור ולאשר לעצמנו שאנחנו בסדר, שלא חוצים את הגבול בין "אלימות" לבין "מותר". שם אנחנו יודעים שלצופה מן הצד אין שום דרך לעשות אבחנה מוסרית - האם השפחה המסורה שאנו כה אוהבים לקרוא את סיפוריה - האם דעתה צלולה או שמוחה נשטף? האם היא מסכימה מתוך חירות של החלטה או מתוך תלות? אין באמת קריטריון ברור. "הסכמה"? כולנו יודעים שזה מועד לפורענות. כולנו יודעים מה זה "שליטה מנטלית", כולנו מתים על זה וכולנו יודעים ש"הרעים" משתמשים באותן השיטות. אז אנחנו קודחים שוב ושוב על כמה שאנחנו בסדר. הייתם חושבים שבאתר שמיועד לשיח פנים-קהילתי, לא היינו נתונים באובססיה הסברתית כזאת.

* * *
אז תגידו מה שתגידו, בפורומים. תגנו את מה שאתם חושבים שחייבים לגנות, תייעצו היכן שנדמה לכם שאתם מבינים, תעודדו את מה שמוצא חן בעיניכם.
הלוואי והייתם, בנוסף לזה, גם *לא מעודדים* את מה ש*לא מוצא חן בעיניכם*. נו, מה אפשר לעשות.

* * *
תסביך קסנדרה: לפעמים יש תחושה חזקה עד טירוף, שכל הנקודות על הקיר ואף ואחד לא טורח לחבר אותן. זה פשוט מטריף, לפעמים.
ולפעמים זה נראה כל כך שולי, כל כך שולי. כמה כל זה לא רציני.
אתם יודעים, אחרון הנביאים חי בדורנו. זכינו לשמוע את דבריו של אחרון נושאי האמת: ג'ורג' קרלין. הוא, הוא הבין איך העולם עובד. אבל הוא הראה את כל הנקודות ואפילו מספר אותן במיוחד בשביל הילד הכי מתקשה, ועדיין, אנשים צוחקים ועוברים האלה, בלי לשים לב שאת המהפכה הזאת שמלא אנשים מדמיינים שהם המציאו, קרלין ניסח כמעט מילה במילה. פשוט אף אחד לא לקח אותו עד כדי כך ברצינות, כנראה.
נו, ואחרי זה אני עוד יושבת וכותבת פוסטים בכלוב. ועוד תחת ניק, בנוסף לכל. חה. לא רצינית, הבחורה הזאת.

the rain song - דבר ראשון - בעיני צריך לבטל לאלתר את מושג ההסכמה ולהחליפו ב- "רצון".
דבר שני - תבורכי !
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - תבורכי את בעצמך :)
ונראה לי עלית על משהו עם ה"רצון". שברתי ושברתי את הראש ומסתבר שזה היה מתחת לאף שלי. כן, זה פותר כמה דילמות - אבל בתכלס גם "רצון" אפשר לשטוף עם אותו הזרם שאיתו שוטפים את כל שאר המוח. וגם את זה אפשר להפוך למושג שנטחן עד אובדן משמעות.

את קרן אור, בחיי. קרן אור של צלילות דעת. הרבה פעמים אני חושבת עלייך כשאני כותבת את הדברים האלה, ומייחלת לעוד כמוך.
לפני 12 שנים
FOR GOOD - יולי כפרות, לא קראתי את כל הפוסט, הוא מאד ארוך.
אבל נקודה אחת חשובה :

גיל ההיתר ( או גיל ההסכמה, כפי שהוא קרוי פהו ) - תאמיני או לא ( אפילו שהוא יכול להיראות לנו שרירותי לגמרי.... - כאילו 17 וחודש זה בסדר, ו17 מינוס חודש זה לא בסדר ? ) - הוא גבול שנקבע ( קודם כל באנגליה ) לאחר שנים של ניסוי וטעייה.
ולמעשה הוא גבול שנוצר מתוך הנסיון, הוא גבול אמפירי.
תרצי, או לא תרצי.
וילדה בת 15 היא קטינה.

* ובלי שום קשר לשיפוטיות - ואני אומר לך את זה בתור מישהו שפנו אליו כבר קטינות, לא אחת ולא שתיים, מתחת לגיל ההיתר - יש דברים שלא היית רוצה שיקרו פה.
אני די בטוח שכשתהייה לך ילדה בת 15, לא תרצי שאף אחד י-פ-ת-ה אותה ליחסי-שליטה טרם זמנה.
לפני 12 שנים
FOR GOOD - ולגבי מה שנכתב מעלי :
כאשר מ-פ-ת-י-ם מישהו, בטח קטינה, הסכמה או רצון לא פותרים כלום. זה לא כזה פשוט.
לפני 12 שנים
the rain song - פורגוד, דבריי נאמרו באופן כללי למושג וחס וחלילה לא בענייני קטינים.
ואם להיות הוגנת, אתה הוא זה שניסח זאת עבורי לראשונה - וצדקת
לפני 12 שנים
FOR GOOD - כן, ריין, לעשות משהו מתוך ר-צ-ו-ן ( או תשוקה) זה אכן מושג הרבה הרבה יותר טוב להבנת העניין מאשר "הסכמה" גרידא.
מהמון סיבות טובות.
אבל לא כשמדובר בקטין או קטינה. ( מכל מקום, אין ביננו חילוקי דעות בנקודה הזאת. )
כאמור, לא קראתי עוד את כל הפוסט.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - כל מה שכתבת מובן מאליו (לפחות לי, ואני מאמינה שגם לקוראי הנאמנים), ולחלוטין לא רלוונטי לתוכן הפוסט.

אם אתה חושב שצריך להסביר לי את הבעיה בפיתוי נערות בנות חמש עשרה, כנראה שדעתך עלי מאד גרועה (וגם לא תואמת את המציאות).

אודה לך אם להבא תימנע מלהגיב לפוסטים שלא קראת.
לפני 12 שנים
FOR GOOD - לא לכעוס.
הכותרת של הפוסט היא "בת דודה". ואנחנו יודעים לאיזה שרשור הוא מתייחס.
התייחסתי בעיקר לרישא של הפוסט, או למשפט הזה - " קיומה של המילה "פדופיל" מגדירה את קיומה של התשוקה, לא את המימוש שלה, סביר ככל שיהיה) - זה זה כל כך דוחה, להיות פדופיל. איזה מוח מעוות צריך להיות לבן אדם, כדי להימשך לילדה קטנה. ילדה קטנה! "
וגם לזה :
" פעם ילדה קטנה לא הייתה כל כך קטנה. יש מקומות וזמנים בהם גיל 12 היה הגיל בו ילדה מוכנה להיות אמא. לא שאני מצדיקה תפישה כזאת, ואני בהחלט שמחה להיות חלק מחברה שרואה בנערה צעירה יצור תמים שהסכמתו אינה קבילה בבית משפט - אבל פעם "ילדה" היה מושג "קצת אחר. אז מה היה שם? כולם סוטים? כולם מעוותים? כולם אנשים איומים ונוראים? "

אז כאמור, רק ציינתי בהקשר הזה - רק ציינתי, זה הכל - שגיל ההיתר הוא לא שרירותי, והוא נוצר אחרי ניסוי וטעייה של מאות שנים. וזה לא מקרה שילדה בת 12 (וגם 15 ) היא מתחת לגיל ההיתר. זה הכל.

קראתי עכשיו את שארית הפוסט, ואני מסכים לרוב מהדברים.

יום יפה ומאיר פנים.
לפני 12 שנים
רצסיבי​(נשלט) - לא, אין כזה דבר מדהה.
אבל יש מקהה.
ומהיום אמרי - תוכיח שאין לך בת דודה!*

* שאתה מלקק לה את כף הרגל בקביעות**

** לפחות פעמיים בשבוע
לפני 12 שנים
FOR GOOD - עזוב אותך שטויות, רציסיבי.
ראיתי אתמול בלילה את הפרק האחרון של שרלוק הולמס, עם ההתאבדות שלו ושל מוריארטי.
היה עשוי - מעולה!
ראית ?
(את הפרקים על ההתאהבות שלו בדומינטריקס החמצתי, באיזה עונה זאת ? )
לפני 12 שנים
FOR GOOD - נ.ב - ראית למשל איך הוא מגיב כשהעיתונאית שואלת אותו ישירות לגבי השמועות שהיחסים בינו לבין ווטסון הם לא אפלטוניים ? (:
לפני 12 שנים
רצסיבי​(נשלט) - ראיתי אותו, ברור, אבל קצת התאכזבתי מהסוף של הסוף (ספוילר - לא ברור איך לעזאזל הוא שרד, ועולה חשד שזה כדי לאפשר עונה נוספת. היה עדיף בלי זה).

הדומינטריקס זה מהעונה השנייה, פרק לפני הפרק האחרון, אם אני לא טועה.

ולגבי הרמיזות - אמרתי שיש בלא מעט פרקים רמיזות לקטע הגאה... ברור.
לפני 12 שנים
FOR GOOD - הם הולכים בעקבות המקור של ארתור קונאן דויל. גם הוא, אחרי שהוא הרג את הולמס ומוריארטי ( נדמה לי שבספרים זה בקפיצה מאיזה קצה מצוק של מפל ) היה חייב להחזיר אותו לחיים באיזו אמתלה מפוקפקת ( ולא הכי משכנעת) בגלל לחץ הקוראים.
לפני 12 שנים
רצסיבי​(נשלט) - אתה צודק, אבל יש הבדל אחד, ואמור להיות עוד הבדל אחד.

א. ההבדל שקיים:
בספרים - שרלוק מת יחד עם מוריארטי במפל, ולא הוקם לתחיה בספר עצמו. רק לאחר מכן, בלחץ הקהל, פורסם עוד ספר, ובו ניתן הסבר איך בכל זאת שרלוק שרד.
בסדרה - שתלו את אי-המוות שלו כבר בפרק על "מותו".

ב. ההבדל שלדעתי היה צריך להיות:
קיוויתי שה-BBC של היום קצת יותר חסין מארתור קונאן דויל של פעם.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - תודה :) אז אולי אפשר שיתחיל להיות? מה דעתך? זו נשמעת לי כמו מילה סבירה להמציא. כי לא התכוונתי בדיוק "מקהה". זה קרוב אבל זה לא בדיוק-בדיוק, ת'מבין?
לפני 12 שנים
רצסיבי​(נשלט) - מדהה זו יופי של מילה, אבל אני לא בטוח שזה בדיוק קצ'-פרייז.
הייתי מציע מדההה. זה כבר נראה ונשמע אחרת לגמרי.
לפני 12 שנים
Grey / Green - מעניין, ועם זאת.

נדמה לי שהוויכוחים הבלתי פוסקים בנושאי מי בסדר ומי לא נובעים ממשהו אחר, קרי, מהצדקנות הטוקבקיסטית הבלתי נסבלת שהחליפה באתר הזה את הכיף. נורא קל לקרוא פה ולשכוח שאנשים עושים בדסמ כי זו פעילות מהנה. אבל זה מה שזה.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - מזל שניסיתי את זה מתישהו, כי משיטוט בכלוב בחיים לא הייתי מסיקה שבדס"מ זה כיף :)
אני מסכימה איתך, שהטוקבקיזם הרס לא רק אותנו וזו אותה המכה. ועדיין. עד שכבר יש פה שרשור מעניין פעם בעשור, הוא תמיד איכשהו על בטיחות או על שאלות מוסריות. כל פעם שמישהו מנסה לפתוח שרשור "כיף", דווקא הכותבים הכי מוצלחים (אלה שהיו התקווה היחידה) מתחילים עם בדיחות ה-OT במקום לזרום.

אבל אני חושבת שיש מעין חשש שמרחף, שאם נהנה יותר מידי נשכח להיזהר. לא יודעת, נראה לי שיש וייב כזה "באוויר".
לפני 12 שנים
הצייר והמכחול​(שולט) - את חופרת ברמה.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - ידוע :)
לפני 12 שנים
שלגי - בתור המדהה האמורה , לטעמי ילד בן שבע עשרה וחצי וילדה בת חמש עשרה פלוס - זה לגיטימי.
אז כן הוא כתב שליטה, וואללה העולם השתנה וזה שהוא רוצה, בכלל לא אומר שהיא מעוניינת בו. מכאן ועד ליחסים בידיאסמים בינהם, ארוכה הדרך.
אבל הצדקנות של כולם. העלתה לי את הסעיף.

וכן, בחוץ חושבים שאת ואני לא נורמליות. ממש ממש ממש ככה.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - גם לי הפריעה הצדקנות . אבל, איפה לדעתך הגבול בין צדקנות לבין גינוי מתחייב של רעיון מוקצה?

ולומר לך את האמת... אני די בסדר עם זה ש"בחוץ" חושבים שאנחנו לא נורמליות. מה, אנחנו נורמליות? למה שאנשים יחשבו שזה נורמלי?
לפני 12 שנים
שלגי - אין לי תשובה חד משמעית - אין כאן פתרון ״ ביצפר״ כמו שאומר הבן שלי.
עניין של תחושות בעיקר :-)
לפני 12 שנים
זמרת ברים​(נשלטת) - תמיד מעניין לי לקרוא אותך. סתם שתדעי.

אני לא בטוחה שכל מי שכותב על גבולות וכו' זה מהסיבה שציינת, אבל מניחה שחלק מהאנשים אכן פועלים מתוך המנגון הזה (יש גם כאלה שפשוט אוהבים להראות שהם 'יודעים' או 'צודקים' וכדומה).
ואי אפשר להתעלם מכך שבפרקטיקה שבה אנו עוסקים יש בהחלט גם תחומים אפורים שבהם ההסכמה או הרצון אינם ברורים תמיד, בעיקר כשיש גם שליטה מנטלית.
אני כן חושבת שצריך לבדוק כל הזמן את המניעים, לכל הפחות, להסכמה הזו. והמילה רצון לא באמת פותרת את זה, היא רק מסיתה את הבעיה לכיוון קצת אחר, לדעתי.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - תודה, ותודה עוד יותר על תגובת העומק.

אני לא חושבת שיש פה איזו סיבה אחידה. אני בכלל חושבת שמאד קשה להמציא מכנה משותף ברור לכל מי שכותב כאן. נראה לי שזה יותר משהו באווירה. יש פה מסורת מסויימת של צדקנות שמפריעה לטונים אחרים להישמע ובטח שלגבור עליה. כל הזמן יש תחושה של "אוברקומפנסייטינג". כאילו אני צריך להצהיר שאני נגד ה[הכנס כאן סטיה מוקצית תורנית] בכל פעם שהנושא עולה, אחרת יחשבו שאני בעד.
שוב, אני לא רוצה להכליל. סתם מחשבה.

ומסכימה איתך לגבי הרצון, גם אם ברמה השטחית הוא כן פותר בעיה מסויימת.
לפני 12 שנים
זמרת ברים​(נשלטת) - אני חושבת שכמו בהרבה מקומות אחרים, כשיש קבוצה של אנשים שיש ביניהם מכנה משותף רחב אחד (במקרה שלנו בדס"מ). יש כאן הרבה צדקנות, וזאת אחת הסיבות שאני לא משתתפת בפורומים בכלל. לצערי, יש לציין, כי לפעמים נדמה לי שיכולים להתפתח דיונים מעניינים שאפילו יש לי מה לתרום להם. אבל אני מוותרת מראש.

לגבי רצון או הסכמה, אני דווקא מעדיפה להשאר עם ההסכמה.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - למה?
(לגבי ההסכמה)
לפני 12 שנים
זמרת ברים​(נשלטת) - זה אולי עניין של סמנטיקה ולא מעבר, אבל להרגשתי בהסכמה יש משהו שאין ברצון.
ברצון יש ידיעה שמשהו רצוי, בהסכמה יש גם מחשבה מעבר לזה. לא נראה לי שיכולה להיות הסכמה ללא רצון שעומד מאחוריה, גם אם מדובר ברצון לרצות (בפתח מתחת לר'), להתנסות, להתגרות בגבולות, לברוח ממשהו, וכו'. כלומר, ההסכמה נראית הצעד שאחרי הרצון ולא מנותקת ממנו. (ואני לא מדברת כאן על כפיה, על שליטה מנטלית שמנטרלת את החשיבה העצמאית וכו' כי זה משפיע גם על הרצון גם על ההסכמה)
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - אבל שם הרי בדיוק הבעיה, במקומות בהם ההסכמה כפויה והרצון מתומרן.
אני חושבת ש"בהסכמה ללא רצון" הייתי מתכוונת לאותם מקומות בהם ההסכמה לאקט X לא מבטאת רצון ב-X אלא רצון במשהו אחר (למשל ריצוי). אני חושבת שזה בעצם המצב כמעט בכל זמן שבו אנחנו רוצים משהו. כמעט כל רצון ישיר הוא ביטוי לרצון מופשט יותר.
נראה לי שככל שנחפש מושגים מתאימים נחזור לאותה הנקודה - מדד ההסכמה/רצון הוא תלוי סיטואציה, אלה מדדים שנתונים לתמרון ולכן לא הייתי מבססת דווקא עליהם את מדד הלגיטימיות.
בגדול אני מסכימה איתך לגבי זה שהסכמה זה מעבר לרצון, מצד שני אני חושבת שהיא יכולה להתקיים בלעדיו, כמו שהוא יכול להתקיים בלעדיה (וגם שם זה פתח לתמרון. אני חושבת שדווקא השימוש במילה "הסכמה" לעומת "רצון" מהדהד תגובה לתירוץ הישן "את רצית את זה", שהתשובה לו היא "אבל לא הסכמתי, וזה מה שקובע".
לפני 12 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - יולי, את מאוד חכמה ומעניינת כשאת כועסת, זה עושה לך טוב:)
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - תודה, יקירה. שמתי לב שאני רהוטה יותר כשאני כועסת. הממ. מעניין אם זה איכשהו קשור לזה שאני חרמנית יותר כשאני כועסת. הממ. :P
לפני 12 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - כמובן.

קראת את סוגרים את הים של יהודית קציר? יש שם את אחד הסיפורים הכי סוטים ומדכאים על רומן בין בני דודים. ועוד עם השם הסוטה מכולם: שלאף שטונדה.
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - לא קראתי שום דבר של יהודית קציר. זה ברשימה, אבל לא בדחיפות.
לפני 12 שנים
זאלופון​(שולט) - זה לגמרי בסדר לדעתי לבקר ולגנות, אבל רק בתנאי שמתקיימים שני תנאים: ראשית, שיהיו נימוקים של ממש כתשובה לשאלה "אבל למה זה לא בסדר?". ובנימוקים של ממש אני מתכוון לכאלה שכשמסירים מהם את העטיפה, מגלים שהם יותר מאשר "כי ככה". ביקורת מסוג זה היא באמת לא יותר מטוקבקיזם, וההתעקשות עליה מדהה (אימצתי) הרבה יותר מאשר שרשור זה או אחר בכלוב. היא אחד הדברים האיומים ביותר בעולם בעיניי, ועומד בבסיסן של רבות ממחלות האנושות.

שנית, צריך שהבמה תהיה מתאימה. אין לי כללים ברורים בנושא, אבל בדרך כלל אני מרגיש צרימה כשהבמה לא מתאימה, ואז לא חשוב בכלל כמה מנומקת וצודקת הביקורת, אין לה מקום שם כי היא שייכת להצגה אחרת. למשל, אם כבר מישהו מעז לפתוח פה את הקישקע ולומר משהו מבפנים, ואם כבר המשהו הזה הוא לא קונצנזוס וגם לא משהו שלעסנו אלף ואחת פעמים, ואם ברור שהדבר האחרון שאותו אדם מבקש במעשהו הוא לספוג הטפות מוסר או אנליזות רציונליות למיניהן - אז גם הביקורת המבריקה ביותר צריכה להדיר משם את רגליה. גם עבורו, אבל גם עבורנו, כי אחרת נקבל את... טוב, את הכלוב כפי שהוא.

(ספציפית לעניין הקוזינה - ראיתי שם במה שמאפשרת ביקורת וביקורת שהיא "כי ככה" מראשיתה ועד סופה).
לפני 12 שנים
יולי Yuli​(לא בעסק){טדי} - כרגיל אני מסכימה איתך. אבל אני לא יכולה לחשוב על דרך להסביר את זה לאנשים, שעוד לא הבינו את זה בעצמם. תנסה להגיד להם משהו על טקט והם יברברו לך על חופש הדעה וחופש הביטוי, כאילו שבזה העניין. תנסה להגיד למישהו משהו על גבולות, וישר צצות הסיסמאות על קבלת האחר ועל השיפוטיות ועל הנקודה הרגישה הפרטית.
זה כאילו שהדבר היחיד שאנשים לא מעלים על דעתם הוא להקשיב זה לזה, באמת להקשיב.
:(
לפני 12 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י