לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

מילים מהמעמקים....

כמה מילים שמנסות לגעת
מילים שמקורן עמוק בלב ומנסות להגיע לעומק הרגשות

ודבר אחד אני מבטיח ומתחייב - הכל אמיתי וכנה. אני חייב זאת לכם, ואני חייב זאת לעצמי.
לפני 19 שנים. 31 בינואר 2005 בשעה 17:23

היו אנשים שהתלוננו שכבר זמן רב לא עדכנתי את הבלוג שלי, ובנוסף לזה שחשתי צורך להסביר עכשיו כמה דברים, אז החלטתי לכתוב שוב
ככלל, אני לא מרבה לכתוב. אני מעדיף להקשיב. אבל לפעמים יש דברים שצריך לאוורר, לא רק כדי להוציא ממני, אלא גם כדי להוציא לאוויר העולם.


לפני מספר ימים, מישהי שאני בקשר איתה ביקשה את רשותי לברר עלי ולשאול עלי ואודותיי ב"רשת הרכילות" של הקהילה. לאחר מספר שניות של מחשבה עניתי שלושה דברים.
א. אני מרשה לה, גם מפני שממילא היא תישמע דברים, וגם מכוון שאני מתנגד להגבלה של תקשורת עם אנשים.
ב. הודעתי לה שאני יודע שהיא תשמע הרבה דברים רעים עלי.
ג. הבהרתי לה שע"י "בירור דיסקרטי" היא למעשה חושפת ברבים את העניין שלה בי.


לאחר שהמשכנו את השיחה והיא הבינה שאני לא מרוצה ממהלכה, הסברתי לה מדוע אני לא אוהב כשמבררים עלי. יש דברים שעשיתי בעברי שאני מצר עליהם ובמחשבה לאחור הייתי עושה אחרת, אולם הם לא מתקרבים לדברים שמספרים עלי. חלקם בעלי גרעין עובדתי כלשהו וחלקם פשוט מומצאים, או מרוע לב וצרות עין או פשוט מחוסר ידיעה וראיה בפרספקטיבה שונה.

אני לא מתבייש במעשי ובמי שאני. אני שלם עם עצמי ואין לי בעיה שלהסתכל בבוקר במראה (מלבד הבעיה העיקרית, שמי שמכיר אותי יודע שאני לא אוהב לקום בבוקר....). אני שלם עם החברים שלי, אני שלם עם האנשים שאני שומר איתם על קשר, אני שלם עם הנשים שהייתי איתן, ואני שלם עם המעשים שלי – במועדון בקהילה ובחיים. אני לא הולך ומפרסם דברים, שמות ומעשים כי אני מתנגד לזה באופי שלי ואני מאמין בדיסקרטיות, אולם אני עומד מאחורי כל מעשי ולא מתבייש בהם.

אני מאמין בכנות וביושר, ואם יש למישהו משהו לומר לי או עלי, אני תמיד מוכן להקשיב. לא תמיד אני אסכים אולם אני תמיד אקשיב בכבוד ובנימוס, גם לביקורת הקשה ביותר ויש לא מעט אנשים שיכולים להעיד על כך. גם במקרים שבהם אני לא מסכים עם הדברים אני מודה לאנשים על הכנות שלהם ומבטיח להם שאני אחשוב על שאמרו לי כי אני מאמין שמנקודת מבט מסוימת כך הם נראים. כך היה גם היום כאשר חבר טוב ואיש יקר התקשר אלי וביקש לישר את ההדורים שכן הוא חשש שדברים מסוימים שהוא אמר עלי יצאו מהקשרם. ראשית אמרתי לו שזה בסדר גמור ואני לא חושש שהוא אמר משבו שאינו ראוי, לאחר מכן הקשבתי לדבריו, ולבסוף הסכמתי עם דבריו ואמרתי לו שאני מסכים עם על מה שהוא אמר, וגם אני אמרתי את אותו הדבר. אני מעריך אותו ואנשים אחרים על הכנות, היושר, והאומץ לשים דברים על השולחן בצורה כנה וישרה. לצערי אדם גדול זה נמנע עם המיעוט שבקרבנו.

ולמה השרשור – אין זו הפעם הראשונה שאנשים מספרים לי על דברים ששמעו עלי ואני יודע שיש לי פרופיל גבוה (לא רק בגלל הגובה הפיזי) ולכן לעיתים אני מוזכר בהקשרים שונים. הסיבה לשרשור היא כפולה ואולי אפילו משולשת
א. למה לא להקל על האנשים שרוצים לברר עלי, ולאלץ אותם להתחיל לשאול עלי – דבר שגם יחשוף ברבים את העניין שהם מגלים בי.
ב. אני מאמין שזוהי זכותי לדעת מה נאמר עלי לטובה ולרעה.
ג. סיקרן אותי לדעת למי יש את העוז לקום ולומר את אשר על ליבו בגלוי, ולא לחייך אלי במתק שפתיים ולחבק אותי בזמן שהוא משחיז את הסכין ומחפש את הנקודה הכי טובה לתקוע אותו בגבי.

ועכשיו הגענו לכאן. אני לא יכול לשנות את העולם, אבל אני יכול לנסות ולפעול בסביבה הקרובה שלי ואני בהחלט יכול ומתכוון לומר את אשר על ליבי ואת אשר מפריע ומציק לי. אשמח אם אחרים ינהגו כך גם כן.

שתי עצות ובקשות לי לכם:
אם יש לכם משהו לומר על מישהו – לכו ואמרו לו זאת בפנים בצורה כנה. בהחלט יתכן שהאדם לא ראה זאת מהכיוון הזה ואולי אפילו תצליחו לעזור במשהו.

כאשר מישהו מספר לכם דבר מה על מישהו – תמיד תנסו להבין את המניע שלו לספר לכם זאת. ותמיד יש מניע!
אם זה מישהו שאתם לא ממש מכירים והוא מלכלך על אנשים אחרים קיימת אפשרות סבירה שהוא לא מנסה לעזור לכם אלא לפגוע באחרים.......


עד כאן להיום. בקרוב אגיע רחוק......

בטי בום​(שולטת) - כמישהיא שיש לה זכות לקרוא לעצמה חברה שלך ומכירה את ההתנהלות שלך מההתחלת דרכך בקהילה אני יכולה להעיד שזה נכון .
יש אנשים שקשה להם עם פירגון ואתה צפרדע גדולה מידי לבלוע .
מיצידי שיחנקו !!!!!!!!
לפני 19 שנים
abcd - אביס,
לא היה לי מושג שזה ככ מפריע לך מה אחרים אומרים,ושאתה מיחס לכך הרבה משמעות.
אני רק יכולה להגיד לך שממני תמיד תשמע רק את האמת , לטוב ולרע. כפי שעשיתי מתחילת היכרותי איתך ועד היום.
לפני 19 שנים
Tamashi Nawa​(שולט) - בטי בום הקטלנית ושירה היקרה, תודה לכם תמיד על הכנות והיושר.
ובאשר לשאלתך שירה, זה לא שאני מייחס לזה כל כך הרבה חשיבות, אלא שכאשר הדברים האלו נאמרים בחדרי חדרים ומאחורי הגב, אין להם איזון ומי שלא מכיר אותי, יודע עלי רק ממה שנאמר מאחורי גבי באופן חד צדדי. מה שמפריע לי זה שאנשים שומעים רק צד אחד, שכן מעטים הם אלו אשר מספיק כנים כדי לומר את שני הצדדים.....
לפני 19 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י