בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

אמנציפציה

שחרור הוא תהליך. זוהי הדרך שלי אל הדומית שבי.
לפני 13 שנים. 11 בספטמבר 2010 בשעה 16:52

איך נוצרת דומית, ומי יוצר אותה?

לסאטין, כנשלט, יש פנטזיות מאוד ברורות ומפורשות לגבי מה שהוא אוהב שיקרה לו בסיטואציה בה הוא הסאב שלי. ככל שהן מפורטות יותר, במובנים רבים "מוקלת עלי המלאכה": כל מה שעלי לעשות הוא לקרוא בבלוג שלו, או לדבר איתו, וללמוד מה הוא אוהב - ואז לבצע. במובן בו "הכל צפוי והרשות נתונה" - אני יכולה לענג אותו ולהתענג איתו, תוך שאני יוצקת לתוך הפנטזיה שלו את הפרשנות שלי, את הווריאציה שלי למימושה.

לי, כשולטת, אין פנטזיה. יש לי דרישות; ויש לי תקוות.
הדרישות, אלו הם הדברים שמובנים מאליהם כסטנדרט בסיטואציה המינית ביני לבין סאטין, למשל: אסור לו לגמור לפני. אסור לו לסרב לי (אלא במקרה של מימוש מילת-הביטחון). הוא חייב להיות מקולח לפני אינטראקציה מינית בינינו. אסור לו לגעת בי בלי רשות.
התקוות, אלו הם הדברים שאני מאוד הייתי רוצה לממש במיניות שלנו. חלקם, לצערי, הם גבולות ברורים של סאטין. למשל, לזיין אותו בתחת. זה כואב לו והוא לא מוכן שאעשה זאת. אחרים הם דברים שעדיין לא סיפרתי לו שאני אוהבת. אחרים הם דברים שהוא יודע שמסקרן אותי לנסות עליו, אבל עדיין לא הגענו למימושם.

יש לי כל מיני סוגים של פנטזיות מיניות, שמשמשות אותי בעיקר באוננות שלי. אבל הן לא פנטזיות של שליטה.
אני זוכרת שקראתי כמה פנטזיות מדהימות ומגרות של שליטה נשית בספר של ננסי פריידיי, "נשים מעל". הפנטזיות הללו הדהימו אותי מכמה בחינות: הן היו של נשים שבשום אופן לא שייכו עצמן לקהילת הבדסמ או להעדפות מהסוג הזה. הן היו של נשים שכתבו אותן במכתבים לננסי פריידיי בשנות השבעים והשמונים - טרם היות האינטרנט כמקום טבעי ואף טריוויאלי לשיתוף, מתוך בושה גדולה וסקרנות גדולה, לעיתים גם אשמה ובעיקר בתחושה שהן "היחידות בעולם" עם פנטזיות כאלה. בנוסף, הפנטזיות הללו מאוד מגרות בעיני, למרות שהן מאוד רחוקות ממה שאני מפנטזת לעצמי. את הספר ה(חצי) אקדמי הזה קראתי בהנאה ועם יד בתחתונים, ואני ממליצה לכל אישה וסאב להניח עותק ליד המיטה. אני זוכרת פנטזיה של אישה שמדמה עצמה כאל?ה בטקס הזדווגות המוני, בו אלפי גברים עירומים נבחנים על ידה וחלקם נמצאים כשירים לשמש אותה, כשהיא יושבת על כן גבוה והם מענגים אותה ונשים יפהפיות אחרות לפי בחירתן ועל פי רצונן. הכל היה מאוד יווני-רומי, עם טוגות וכלי לבן וזהב, אבל משהו בחיות של התיאור שלה עשה את כל הסיטואציה למאוד מגרה גם בעיני, וגמרתי בקריאת העמודים האלה כמה פעמים.

למרות ההתגרות שלי מפנטזיות שליטה של נשים אחרות, איכשהו לא נוצרו לי כאלה משלי. ומכאן אני תוהה כיצד אני, כדומית, נוצרת? ומאיפה בכלל מגיע הצורך שלי, או הרצון, להיות דומית? אולי זה לא המקום הטבעי שלי, ואולי אני רק "ממציאה" אותו כדי להיות אישה טובה יותר, מענגת יותר במיטה, לבן-זוגי? אולי הדומיות שלי היא רק הפנטזיה שלו?

יש לי מקום בלב שיודע שזה לא נכון, כי הזדהיתי עם ההגדרה הבדסמית של "שולטת" עוד לפני שהכרנו. גם כשאני קוראת לאחור בטקסטים יומניים שכתבתי כנערה, אני מוצאת שם הרבה מוטיבים של שליטה ושל רצון לשעבד גברים לרצונותיי המיניים. לא תמיד הייתי מודעת לכך שהרצונות הללו מיניים (למדתי לפרש את תחושות-הגוף שלי כמיניות רק אי-שם בשנות העשרים של חיי). אבל כן הייתי מודעת לצורך שלי במערכת יחסים לא-שיוויונית, שבה אני אהיה מעל. את אחד הטקסטים האלה העתקתי מיומן בת התשע-עשרה שהייתי לכאן. תמיד רחשו בי רגשות אריסטוקרטיים, ותמיד הרגשתי יותר בנו במדינות אירופאיות בהן גברים פותים לך את הדלת, מלבישים את המעיל, מושיטים לך יד לצאת מהרכב (או מהכרכרה) וכן הלאה. הזדהיתי עם הרוזנת דה-מרטיי מ"יחסים מסוכנים" שאהבה לראות כיצד הכל סרים לרצונה, וכאילו לא די בשליטה הגלויה (במשרתים ובצעירים שסביבה), הוסיפה לכך גם את השליטה הסמויה, באמצעות מניפולציות ותככים. כמובן שהזדהות אריסטוקרטית כזו חייבת להיות מלווה בעצימת-עיניים כלפי המציאות בה נשים היו כלואות מחוכיהן ונטולות זכויות כלכליות חשובות, מה שהשאיר אותן במקרים רבים משועבדות לגברים שסביבן, יהיו טיפשים ואופורטוניסטיים באשר יהיו. כך ששוב, המודל שלי לנשיות עליונה אינו מושלם, ואפילו מלא סתירות ומבולבל. ובכלל, לפתח מודל של שליטה נשית יכול להיות אחד משתיים - הכלה של מודל השליטה הגברית על אישה, או פיתוחו של דבר חדש לגמרי, שונה ומנותק מכל המודלים של שליטה שקדמו לו.

החשש שלי בהיפוך מודל השליטה הגברית לכזה של שליטה נשית, הוא שבכך אני ממשיכה כאשה לשרת את הפנטזיות של בן-זוגי. באופן כללי זה בסדר, ואפילו נעים, ואפילו חשוב בתוך זוגיות; אבל באופן פרטי זה מרגיש לי כמו אספקט נוסף של שעבוד. אפילו שעבוד מתוחכם יותר - כזה המנכיח מציאות פנימית לפיה הפנטזיה שלו היא הפנטזיה שלי - ואז אנא אני באה? ומי אני בכלל?

כך שאני נותרת עם האחריות לפתח מודל חדש לגמרי של שליטה נשית, אשר תלוי רק בי ובמה שאני רוצה. והנה ההזמנה למסע פנימי נוסף: מה אני רוצה?מדוע אני רוצה לשלוט? באיזה אופן אני רוצה לשלוט? ובמי?



Bloody - באיזשהו מקום אני לא בטוח שאפשר איכשהו לנתק את השליטה הנשית מהשליטה הגברית. גם אם אומרים "לא נעשה שליטה גברית, רק להפך", עדיין, היא שם. מתוך זה גדלנו, באיזשהו מקום.
בכלל, אני לא בטוח שכל ענייני השליטה לא באים מתוך "אנטי" מסויים לקיים ולמוכר. כמובן, כל אחד, ומה שקרוב ומוכר לו/ה :)

וגם - לרוב אני חושש לחפור בזה עמוק מדי, שמא אגיע לבסיס האמיתי של הדברים.
:)
לפני 13 שנים
שש​(שולטת) - יש בזה משהו - כמו שכתבת, שענייני שליטה "באים מתוך "אנטי" מסויים לקיים ולמוכר". יכול מאוד להיות שהצורך בשליטה נובע מחוויות של חוסר שליטה.
למה בעצם הבסיס האמיתי של הדברים מדאיג אותך?
לפני 13 שנים
Bloody - כי יש לי את הדמות של "איך אמורים להיות" בראש, ולא הייתי רוצה לגלות שאני ממש לא כזה, ולא רק משחק בזה.
לפני 13 שנים
שש​(שולטת) - אני חושבת שמעטים הם באמת "כאלה" בכל הצדדים של אישיותם. והיתר - אנחנו - חושפים בכל פעם צד אחר, בכל פעם משום-מה משוכנעים שזה הצד היחידי... :)
לפני 13 שנים
Bloody - כשאת צודקת... :)
לפני 13 שנים
Aציבעוני​(אחר) - צריכה ליפתוח אולפנה
לפני 13 שנים
שש​(שולטת) - ? כזו לבנות צדיקות? למה?
לפני 13 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - אפשר אולי, כל פעם, לחשוף את המבנה שבבסיס הפנטזיה ולרדת עוד שלב בניסוח של העצמי.

אני מנסה לחשוב על הנשלטות שלי שבאה פתאום, כמו גילוי מהמם, למרות שבדיעבד היא הייתה שם כל הזמן. כשהייתי צעירה מאוד והפנטזיה הייתה גולמית יותר, היא הייתה אולי טבעית יותר. אבל אני כבר לא ילדה ואותה פנטזיה לא משרתת אותי. למרות שהתרחקתי לכאורה מהטבעי, זה בכלל לא משנה.

אני בסך הכל מדברת פוקוניאנית הרי, הטבעי לא באמת קיים. אני חושבת גם שאנשים מאדירים את הטבעי תמיד כחזק ונוכח יותר והתרבות, הפנטזיות שהיא מספקת, לא פחות חזקות ואותנטיות. למה שיהיו?

ואחרי שכתבתי את כל התגובה הזו, אני מבינה שאולי בכלל הגבתי לא לעניין. אבל היי! אם לראובן מותר, אז גם לי.
לפני 13 שנים
שש​(שולטת) - בניגוד להנחות פרוידיאניות קדומות, ובהתבסס על החוויה הטיפולית הפרטית שלי, חשיפת המבנה שבבסיס הפנטזיה אינו מייתר אותה או מעלים אותה. כתבת את זה יפה במשפט הראשון, "עוד שלב בניסוח של העצמי".

אני מבינה שאת מגיבה לתהייה שלי, האם הדומיות היא "טבעית" לי או מופיעה כתגובה לצרכים של בן-זוגי. אני לא מכירה את הקריאה הפוקוניאנית, אבל יכולה להתחבר לשאלה - מה חזק יותר, ה"טבעי" או "התרבותי". אני לא רואה את ההפרדה בין השניים, כי תרבות היא בעיני תוצר של מה שטבעי. בני האדם אינם יכולים לעשות משהו שאינו טבעי. אלא אם במילה "טבעי" הכוונה היא "ללא מגע יד אדם". אני חושבת שלא יכול להיות בנפש שלנו משהו "ללא מגע יד אדם" - אם מיטב החוקרים טרם פתרו את סוגיית Nature Vs. Nurture, לא נראה לי שאני זו שאוכל לה.
כך שבמובן זה כמובן שטבעי לי להיות דומית, שהרי זה לא יכול להיווצר יש מאין.



לפני 13 שנים
היילני - לפתח מודל חדש של שליטה נשית - אני בעד.
לשם התחלה רצוי, לדעתי, שהצד הנשלט יבחר בך, כי זאת את; הוא לא רוצה אישה שולטת, הוא רוצה אותך ואת במקרה שולטת.
לפני 13 שנים
שש​(שולטת) - ניסחת את זה יפה, מדוייק ומרגש.
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י