ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

סופרפוזיציה

כשנבדוק נגלה מה קורה בפנים.
לפני 9 שנים. 19 ביולי 2014 בשעה 13:41

מתאם פעולות צה"ל בשטחים, אמר: "עדיף שאלף אמהות יבכו ולא אמא שלי" (ציטט פתגם ערבי, נדמה לי), משהו נקלט בצד השני, ובאמת, ברגע שאמר את זה המראיין הזדרז לסיים את הריאיון, כנראה כי לא היה לו מה לומר.

לכל דבר שאנחנו נגיד, יש לעולם הערבי משהו להגיד כנגד, ולא כולו בלתי מוצדק. אבל העולם הערבי מבין את הפתגם הזה, והוא בעצם שורש הלגיטימיות של הכניסה שלנו לצה"ל ושל ההפצצות מהאוויר. זכותנו להגנה עצמית, זכותנו להעדיף את עצמנו ואת שלומנו גם לנוכח סבל האחר. גם אני, למעשה, מעדיפה שאלף אמהות יבכו, ולא אמא שלי. וגם הם. הזכות להגנה עצמית היא זכות אגואיסטית לחלוטין, ולגיטימית לחלוטין. שום טיעון סמי-פילוסופי מורכב בדבר חוסר הצדק של שלטון חמאס ודרך לחימתו לא יעמוד לנו כאן. רק זכותנו להגן על עצמנו בכל מחיר.

שולט וקשוח - הקם להורגך
השכם להורגו !!!
החמאס קם עלינו להורגנו ועלינו לרוצץ את ראשו
ואם החמאס מערב את ילדיו ונשיו בעניין
ומשתמש בהם כמגן
הרי שדמם על ראשו ולא בידנו
לפני 9 שנים
amy​(נשלטת) - קצת מילנטי מדי לטעמי, אבל כן...
לפני 9 שנים
amy​(נשלטת) - מילטנטי
לפני 9 שנים
קניבל רגשות - יש פתגם: "האלוהים נמצא גם בצד השני". זה מבוסס על אגדה פגנית: חייל האש וחייל המים פוגשים אחד בשני, ושולפים חרבות להילחם כמו מיליוני החיילים שלפניהם. אז קורה נס, והם מבינים משהו שאף אחד מקודמיהם לא הבין מעולם: כל אחד מהם רוצה לחיות לאחר המפגש הזה, למען עצמם ולמען המשפחות שלהם, למען העם שלהם, ולמען האל שלהם. באותה תגלית מדהימה, הם מביטים אחד על השני, ומחליטים להנמיך חרבות, כי הם מבינים שלמרות השוני, יש להם את אותם המטרות בחיים. הם מתמזגים, ויוצרים ישות חדשה בעולם: אמפתיה.
לפני 9 שנים
amy​(נשלטת) - הלוואי, אבל לא נראה שזה יקרה בצד השני. אם זה יקרה, אני אהיה מאושרת.
לפני 9 שנים
שולט וקשוח - כמו שאמרת : אגדה
אבל אנו חיים במציאות
לפני 9 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י