סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

וניל עם פיצפוצית

המהדורה האינטרנטית של חיי עם הפיצפוצית החדשה.
כן, זהו בלוג ונילי לחלוטין! (טוב, אולי מדי פעם יתפלק איזה פיצפוצון אבל זה בטוח לא דבר שבשגרה המשפחתית הרגועה שלנו)
לפני 14 שנים. 26 ביולי 2009 בשעה 20:48

ביום אחד גיליתי שני אנשים שמשתמשים בתמונות שלי כבשלהם, ללא אישור/קרדיט/בקשה ממני.
חטפתי עצבים מזה.

אחת מהן באתר קפה דה מארקר משתמשת בתמונת הפרופיל שלה באחת מהתמונות ים שצילם אותי Bondage היקר לפני אי אלו שנים. עוד לא עליתי על איזו תמונה מתוך כמה המאות שצילם באותו סשן היא השתלטה, אך ברגע שתהיה בידי ההוכחה בדמות התמונה המקורית, אני הולכת לפנות אליה ולהנהלת האתר במקביל. שתלמד מה זה לגנוב תמונה שלי ועוד מהמשובחות ביותר מבית היוצר של Bondage! חצופה!!!!

והערב, בעודי מחפשת הפעלה לגיל הרך ברחבי הרשת, כי הבטחתי לרכזת הגיל הרך בישוב לעזור לה לארגן את פעילויות ימי שלישי, אני מגלה באתר של ליצן מסויים תמונה שלי מאפרת ילד לנמר, חתוכה בצורה כזו שלא רואים הרבה פרט לפני הילד וליד שלי מאפרת אותו, אבל זו תמונה שאני מכירה היטב כי צולמה בסדנת איפור פורים לפני כשנתיים בחנות הספרים "אמילי" בת"א ופורסמה באתר "לגדול".

הדחף הראשוני שלי היה להתפוצץ על אותו יויו הליצן, אבל ספרתי עד 3 להרגע קצת, וניסחתי הודעה מנומסת יותר ובה ביקשתי ממנו להסיר את התמונה או להוסיף כיתוב עם קרדיט, והוספתי כי אשמח לעשות עימו שיתופי פעולה עתידיים (אני רק אקרע אותו במחיר על הקטע המסריח של שימוש ביצירה שלי כאילו היא שלו!!!!)

זו לא הפעם הראשונה שאני מוצאת בצורה לגמרי אקראית מישהו שמשתמש ביצירות שלי כבשלו.
בא לי פשוט לחבור לעורך דין מומחה לזכויות יוצרים ולעבוד איתו על אחוזים שמנים ורק שילמד לקח את החצופים האלו, שלא יודעים כנראה לצייר קו ישר אחד אז הם גונבים עבודות שלי ומציגים בפרסום השקרי שלהם יצירה טובה שלי.

איך בא לי לתפוס את הגנבים בני גנבים האלו ולעשות בהם מעשים ללא SSC בכלל!!!

ששכ​(שולטת) - צודקת ובהחלט יש לך עילה לתביעה
לפני 14 שנים
ים_yam​(לא בעסק) - מישהו מכיר עו"ד סאדיסט מומחה לזכויות יוצרים?
אני אתן לו לנהל את הסשנים איך שירצה P-:
לפני 14 שנים
אושה{אוש} - מכירה אבל הוא לא סדיסט
לפני 14 שנים
GREEK​(אחר) - אני לא בטוח לגביי מה שאת אומרת

אם העלית תמונה לאינטרנט ללא כיתוב מפורש של היוצר או שלא להשתמש בה האם אסור להשתמש בה?

זאת סוגיה מעניינת.

לפני 14 שנים
ים_yam​(לא בעסק) - יש הבדל בין שימוש "תמים" בתמונה כתמונת פרופיל שלא רואים בה פנים, אז נגיד שזו לא התחזות של ממש, אבל כשמדובר במצג שווא כאילו מדובר ביצירה שנוצרה ע"י המשתמש בלא אישור נראה לי שזו בהחלט סוג של גניבה.
כל יצירה שייכת מטבעה ליוצר מתוקף ההגדרה של קניין רוחני, עד כמה שידוע לי, ולפיכך אין להשתמש בה ללא אישור היוצר.
אבל אני לא עורכת דין לעינייני זכויות יוצרים אז אני לא בטוחה ב 100% לגבי זה.
לפני 14 שנים
Succubus​(אחרת) - כמובן:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F_%D7%A8%D7%95%D7%97%D7%A0%D7%99
ר' סעיף "זכויות לא רשומות" (מצטערת על הקישור האיום ונורא, ככה זה ויקיפדיה...)
זכויות יוצרים תופסות על כל יצירה מרגע שיצרת אותה, באופן אוטומטי.

מה שכן, ואולי קצת יפחית ממידת הכעס שבעניין: באינטרנט יש נורמה של שימוש בלי חשבון בתמונות לא מקוריות, ופחות או יותר כולם עושים את זה. בהמון מקרים שבהם צריך תמונה למטרה כלשהי, מחפשים מהר בגוגל תמונות, לוקחים מה שרוצים, גוזרים, מדביקים, ובדרך כלל זה לא מזיז לאף אחד.
חוקי? לא ממש. אבל מאחר שברוב המקרים זה לא פוגע באף אחד, אף אחד גם לא עושה שום דבר בנושא. בגוגל תמונות יש אמנם על כל ממצא שגוגל מוצא דיסקליימר ש"יתכן שהתמונה מוגנת בזכויות יוצרים", אבל אף אחד לא באמת בודק למי שייכות הזכויות על תמונה אקראית שהוא מצא באינטרנט. וזה, אגב, נכון גם לגבי הרבה מאד דברים אחרים: אם תסתכלי בבלוגים פה בכלוב תראי שאנשים מפרסמים שירים, תמונות, קליפים מיוטיוב וכולי, ואף אחד מהם לא עוצר לשאול אם זה בסדר מבחינת זכויות. אז לגבי קליפים מיוטיוב הבעיה היא לא שלהם אלא של יוטיוב, אבל במקרה של שירים ותמונות? ברור שזו הפרת זכויות. ועם זאת, זה לא מפריע לאף אחד. נורמות אינטרנט.

אז זה לא כדי לומר שזה בסדר. רק כדי לומר שמן הסתם לא הייתה כוונה רעה. זה סוג של שימוש מפיר זכויות די מקובל באינטרנט ב"תמונות אילוסטרציה", ואת צודקת בכך שאת רוצה לדרוש קרדיט, אבל זה לא אומר שתצליחי למנוע מקרים דומים בעתיד.
לפני 14 שנים
ים_yam​(לא בעסק) - בקטע של "תמונות אילוסטרציה" זה היה פחות מעצבן אותי, אם למשל מישהו היה שם את התמונה בבלוג שלו או במאמר על איפור וכו', אבל להכניס את זה לאתר פרטי תחת קטגוריה של שירות שהאדם מספק ללקוחות, כאילו הוא זה שיצר את האיפור הספציפי הזה - הוא חוטף ממני על זה עכשיו יופי יופי...
לפני 14 שנים
Succubus​(אחרת) - אני איתך, אחותי. עדכני איך הלך. :-)
לפני 14 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י